Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1976
Hei
Lurte på om jeg har garanti på batteri til hp pc. Batteriet mitt har ikke vært helt bra i det siste, og litt tidligere i dag kom det en advarsel om at jeg bør vurdere å bytte batteri.
Du har garanti på batteriet i 12 mnd fra laptopen er kjøpt.
Kilde
"Batterier: HPs oppladbare batterier er berettiget til Parts Only Warranty (delegaranti, se punkt g.) på 12 måneder. Batterier er ikke berettiget til gjenværende del av garantien på det produktet de tilhører og/eller noen av de garantitjenester som produktet ellers har. "
Vis hele sitatet...
Sist endret av RosaElefant; 15. juli 2010 kl. 23:28.
Trådstarter
Ok takk. Da har jeg litt tid igjen
Hvor er det kjøpt? Søk retur på batteriet fortest mulig. Du skal kun trenge å levere inn batteriet, men de vil trenge serienummeret, som står på en lapp under maskina di.
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Hvor er det kjøpt? Søk retur på batteriet fortest mulig. Du skal kun trenge å levere inn batteriet, men de vil trenge serienummeret, som står på en lapp under maskina di.
Vis hele sitatet...
Kjøpte den på elkjøp. Men søke retur, hva mener du med det? Og hvordan gjør jeg det?
Nå kjenner jeg ikke til returhåndteringssystemet til Elkjøp, men typisk fremgangsmåte til de fleste butikker er enten et skjema på nettsidene deres, eller bare å troppe opp i butikken og si "Hei, [sett inn ting] virker ikke. Kan dere fikse det?"

Det greieste er nok å ta med hele maskina så de får alle relevante serienumre o.l., men som sagt skal de kun ta inn batteriet, ikke resten.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Dette har jeg vært borti. Hadde 1 mnd. igjen av garantien på batteriet. Tok med med pc med batteri til expert, hvor jeg hadde kjøpt pcen, og sa at det var ødelagt, og at jeg gjerne ville ha et nytt. Batteriet ble sendt inn, og tre dager senere var jeg en lykkelig eier av et nytt batteri. Vanskeligere er det ikke
Hvis du skal refundere batteri med garanti så tar du kontakt med HP direkte, og gir dem SN nummeret under PCen din, og de sender nytt batteri
Sist endret av Riverton; 17. juli 2010 kl. 21:00. Grunn: Feil
Trådstarter
Ok flott.
Men får jeg ny garanti på batteriet da eller?
Batteri regnes nå som forbruksvare, altså 1 garanti! ikke garanti på ny vare dessverre
Trådstarter
Sitat av Riverton Vis innlegg
Batteri regnes nå som forbruksvare, altså 1 garanti! ikke garanti på ny vare dessverre
Vis hele sitatet...
hmh jaja.
Men bare slik jeg vet at ikke jeg gjør noe galt, hvordan burde jeg ladde det?
Jeg har gjort så godt jeg kan å ladde det helt opp og helt ut. Alså ladde det til ca 90-100% og bruke det til det blir 10% eller mindre. Er dette feil da?
Noen som kan gi meg en guide på dette?
Sitat av frodo94 Vis innlegg
hmh jaja.
Men bare slik jeg vet at ikke jeg gjør noe galt, hvordan burde jeg ladde det?
Jeg har gjort så godt jeg kan å ladde det helt opp og helt ut. Alså ladde det til ca 90-100% og bruke det til det blir 10% eller mindre. Er dette feil da?
Noen som kan gi meg en guide på dette?
Vis hele sitatet...
Slikt skjer, batterier dør av og til, og det skjer uansett hvor godt man tar vare på dem. Du har tydeligvis vært uheldig.

Det anbefalte for li-ion-batterier er vel å lade dem fullt opp og helt ut så ofte som mulig, ikke la laderen stå i så lenge batteriet er fullt, og om du skal bruke PC-en på strøm, ta ut batteriet. Om batteriet skal oppbevares over lengre tid bør det være ca. 40% oppladet og oppbevares noe kaldt; kjøleskap eller fryser er ypperlig. Hvor stor innvirkning dette har på batteriet er dog diskutabelt; jeg kjenner en som skrev mastergrad om batterier, og selv om han anbefalte det samme sa han aldri han kom frem til veldig store resultater.
Det anbefalte for NiCd-batterier var å lade de helt opp og helt ut igjen for å unngå den såkalte minne-effekten. For li-ion-batterier er det faktisk mye bedre å lade ofte enn å lade de helt ut. Ref: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
▼ ... over en uke senere ... ▼
gammel traver
lett_ice's Avatar
Sitat av Riverton Vis innlegg
Batteri regnes nå som forbruksvare, altså 1 garanti! ikke garanti på ny vare dessverre
Vis hele sitatet...
Hei,

ser dere er er litt uklar på dette,
en kan reklamere både på ac-adapter og batteri inntil 2 år.

Er dette hos de grønne eller de oransje gjelder samme prinsipp 2 år, forhandler fyller ut et hp reclaim formula og nytt batteri eller ac-adapter sendes direkte fra HP's faste leverandør av deler, flextronics.

Selfølgelig kan en ordne dette selv opp imot HP også. Du kan også sjekke om ditt batteri er brannfarlig med å besøke www.hp.no
Sist endret av lett_ice; 29. juli 2010 kl. 21:03.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Ville laget bruker på ITRC med HP laget en "sak" til HP. Og så forventet nytt batteri med fly innen 2-3 dager i posten.

Fungerer veldig bra på jobb.

Batteri er 1år max service så kjapp deg.
Om du har "buisness" utgave har du 3 år på pc på alt utenom batteri.
Vanlig pc er det vel "1år". Selv om du kan etter norsk lov forvente mye mer.