Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 842
Yo, motherfuckaz! Jeg trenger et verktøy til å sample ting. Hva som helst, være det seg stemmer, lyder eller andre ting. Har kikka litt på ulike digitale diktafoner, men aner ikke hva som er bra og ikke, eller om det er andre ting som egner seg bedre.

Noen som har noen ideer eller erfaringer?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Er det et bærbart opptaksmedium du er ute etter? Kommer litt an på hvilke krav du har til lydkvalitet, lagringskapasitet osv. Selv bruker jeg en Zoom ps-04, men den er noen år og ville nok ikke anbefalt den idag. Bruker en XLR overgang på den og en Røde Kondensator mic, men dessverre kan zoom'en bare ta opp i 32khz, ellers funker det utmerket.
Sist endret av Polar-; 19. juli 2006 kl. 19:39.
sample eller recorde ting ??

sampling er vel mer det å "klippe ut" lyder fra andre låter, melodier, lyder osv
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Recorde ting, ja. Trenger absolutt ikke noe fancy shit, er bare et veldig useriøst prosjekt på gang, og vi trenger litt festlige lyder. Tror jeg bare stikker bort på en eller annen elektrosjappe og spør om jeg får teste en sånn diktafon.
Tipper de har best greie på slikt på elektrosjapper og lydforretninger.
Men en diktafon er vel ikke det verste valget i hvertfall.
Hvis du ikke er så nøye på lydkvaliteten så har jo de fleste mobiler innebygd diktafon og da, og mange mp3 spillere har det og..
▼ ... flere år senere ... ▼
AnaMorph0s|s!!Sjekk ut KORG sin RPS(rhythm production sampler)Har hatt mye moro med..Enkel og grei synes jeg.
AnaMorph0s|s!! du får KP av meg bare fordi du skriver Yo, motherfuckaz!. Diggde det
Vil her gjerne anbefale Roland sin SP 404 sampler, nettopp fordi den har innebygd mikrofon slik at du kan "sample" on the run. Sampling er vel egentlig et begrep brukt rundt det å "Sample" en del av allerede produsert mix eller lyd- fil. Recording er nok, som Konflict sier, det du mener ;-)

Men som sagt, har du tenkt å både sample og recorde, så er SP 404 desidert det beste valget, kjøpte nettopp en nesten ubrukt en på eBay for 1700,- , så du må punge ut, men det er investeringen verdt :-D