Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 28783
Hei, fant en flaske med hostesaft (100ml) i skapet med den fine røde trekanten på Men finner ikke pakningsvedlegget og det står ikkenoe navn på selve flasken, alt som står på den er "Sterk Hoste sirup NAF".

Den inneholder ihvertfall pr 5ml:
10mg Etylmorfin og 34 mg Kodeinfosfat.
Kan det være Cosylan eller noe lignende? Noen som vet?

Jeg har ekstrahert Paralgin forte (30mg kodein) x7 før for å få ut kodeinen, fikk en chill feeling av det.

Så spørsmålet er, vil jeg få noe kodein rus ut av det? Sikkert dumt spm Takk for ett flott forum btw
Cosylan inneholder ikke kodein såvidt meg bekjent.
Zoonda's Avatar
Trådstarter
24 1
Nei det jeg egentlig så i felleskatalogen å, men hva kan det være? any idea? Men den inneholder 34mg kodeinfosfat pr 5ml, vil det da til si at det er ca samme mengde kodein som f.eks 1x paralgin forte som inneholder 30mg kodein. eller er jeg helt på jordet?
Det er jo etylmorfin i det også da så du vil vel få litt mer effekt.
Men prøv da? ta en kork eller to og se hva som skjer.
Har selv drukket en flaske cosylan i en slurk, ikke noe å anbefale da den store effekten uteble og jeg angra som faen på at jeg var tom for hostesaft når jeg trengte den. Nå har du jo riktig nok ikke fått den mot hoste, så du kan jo bare kjøre på. Men sånn ellers vil jeg anbefale og bruke den til det den skal da den funker best slik
jeg har fått cosylan en del ganger pga. hoste. Mener det stod i pakningsvedlegget at store inntak kan føre til åndedrettssvikt... Det er noen virkestoffer som hemmer hosterefleksen, men hvis du tar alt for mye kan det gå utover pusten... mulig det er skremselspropaganda, ikke vet jeg... :s
Cosylan innholder vel fentylmorfin om jeg ikke husker feil. Jeg ser for meg at du bedøver halsen slik at du ikke merker så mye til irritasjon som skaper hoste.
Åndedrettsvikt kan forekomme ved overdoser av opiater. En god ide om man vil oppnå dette er å "ta hele flaska i en slurk", slik murloc beskriver.

Vi snakker om stoffer med en relativt lav toksisitet her, men det er fullt mulig å overdose og dø på morfin. Det har blitt gjort før, for å si det sånn.
Har prøvd denne selv og den er veldig kraftig.. Det er bare sterk hostesirrup den heter faktisk.
Det er lett å sluke i seg for mye av denne pga den gode smaken men,
Prøv deg frem forsiktig fra anbefalt dose (ca 10 ml-) og vent i 10 min og prøv deg frem med en ny hvis det er lite effekt
Husker jeg Begynte å kjenne det godt etter bare 2-3 av den dosen så husk vær forsiktig!
Sist endret av jayforall10; 8. oktober 2009 kl. 05:28.
Zoonda's Avatar
Trådstarter
24 1
Tok ca 20 ml tror jeg, det holdt det maxx chill long time!
slukte en flaske :P snakk om og bli vimsete og helt på bærtur :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
slukte en flaske :P snakk om og bli vimsete og helt på bærtur :P
Vis hele sitatet...
Sitat av murloc
Har selv drukket en flaske cosylan i en slurk, ikke noe å anbefale da den store effekten uteble
Vis hele sitatet...
Assåe, jaa .. hei

EDIT: Oops, restarta en flere måneder gammel tråd med bull Uansett er jeg nysgjerrig på effekten av en hel flaske (håper ikke det var 300ml som jeg ba legen skrive ut til meg) - hvis "den store effekten" ikke viste seg av ei hel flaske, så er vel den røde trekanten overvurdert? Selv har jeg hatt en ganske behagelig, mild tur på 40mg kodein og ca. 3mg ethylmorph (Bisolvon og Cosylan), men jeg gjetter det i hovedsak var den spanske Bisolvonen sin feil..
Sist endret av excubated; 3. februar 2010 kl. 03:19.
▼ ... over et år senere ... ▼
En gang drakk jeg litt hostesaft fra 2008. Og fikk vondt i magen, nyrene og leveren. Er ikke 100% sikker på om det var nyrene og leveren jeg hadde vondt i men det gjorde ihvertfall vondt.

Er det noen som aner hvorfor dette skjedde. Jeg tok jo ikke mye engang.

Jeg var også kvalm og holdte på å kaste opp flere ganger. Men jeg hadde nesten ikke spist noe den dagen, og det er jo brekningsmiddel i hostesaften. Så jeg tipper at jeg fikk vondt i magen og ble dårlig pga. brekningsmiddel og tom mage.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sammenligning og anbefalt dosering for en fin form:
  1. Sterk Hostesirup NAF 100 ml.:
1/4 Flaske gir 50mg. Etylmorfin og 150mg. Kodein.
  1. Paralgin Forte:
5 Talbletter = 150mg. Kodein, alstå er Sterk Hostesirup bedre med 50mg. Etylmorfin i tillegg.
  1. Cosylan:
1/2 flaske a 125ml. = 106,25mg. Etylmorfin. Men Cosylan kan man bli litt kvalm av.
Så har du en Sterk Hostesirup NAF så kan du være happy
Sterk hostesirup,ja. Det var meget populært blant misbrukere i "gamle dager". I dag er det nesten umulig å få tak i. Smaker bittert av mandler, og jeg brakk meg hver gang jeg drakk det, men virkningen var nydelig....
▼ ... over en uke senere ... ▼
cosylan inneholder kun etylmorfin, så dette er nok en litt eldre hostesaft.
Husker ikke helt hva den het, men kodeinen gir deg et ekstra kick oppå morfen.
Så bare ta en shot i halvtimen inntil du kjenner noe. (deilig følelse)
men hvis du ikke har noe erfaring med opiater bør du være forsiktig.
God tur!
▼ ... over en måned senere ... ▼
"Sterk Hoste Sirup NAF" er den sterkeste hostesaften du får på apoteket. Jeg pleier å dele en 100 ml flaske i 2 doser, men har også hørt om noen som deler den i 4 doser. Har tatt hele flaska med en gang, et par ganger. Da klødde det veldig i kroppen. Måtte ta benzoer begge ganger for å få vekk den værte kløen.