Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 485
Hei.

Jeg ser at prisene på disse diskene er latterlig lave nå. Men jeg vet det har vært alvorlige problemer med disse diskene, så jeg lurer på om det enkelt og greit er trygt å kjøpe disse diskene, eller om man burde holde seg unna?

Såvidt jeg har skjønt så er det FW SD15 som er problemet.. Men på denne siden ser jeg at de tydligvis har oppdatert FW tilgjengelig..
Jeg har to av disse i serveren min, og har ikke merket noe ubehag hverken under windows eller linux.
Fungerer smertefritt og lager ikke unødvendig støy.

Det med firmwareproblemet, er du sikker på at du ikke mener 1,5 TB-diskene? De har vært litt mer vriene!
Nå er det stort sett så lenge siden det problemet med diskene var at man nesten må forvente at produsenten har sørget for at alle disker har helt ny firmware, uten problemer.
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Okai, så dette er m.a.o. et problem som tilhører historien? In that case; Strålande!
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
må vel alltid regne med noe dårlig parti med varer, så kan tenkes at problemer oppstår til dags dato men går vel på garantier?

men skjønner hva du mener, litt kjedelig å miste data
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Så jeg bestilte altså denne HDD fra amentio igår, nærmere bestemt 4 stk. Siden det stod at dem ikke hadde noen på lager så kontaktet jeg kundeservice igår, for å spørre når dem evt kunne vente seg å få denne på lager. Svaret jeg fikk idag var at denne varen var utgått fra deres sortiment, men at jeg kunne finne en alternativ vare til tilsvarende pris, eller de kunne trekke fra et mellomlegg fra kortet mitt om dem fikk kortnr osv.

Prisen jeg bestilte disse HDD for var veldig gunstig, dvs 336 pr 1TB HDD.

Så lurer jeg på om dem virkelig har lov til dette? Kan de sette opp en billig pris på en vare som er utgått fra sortimentet? Kan jeg på noen måte forlange å få en annen tilsvarende vare til samme pris?

Prisguiden viser hvilken pris Amentio hadde på denne HDD da jeg bestilte igår.
hvis du skal ha 1tb disk ville jeg lett gått for samsung sine disker, F1. i min pc har jeg 9 f1's og i vennen mins har han bare WD, seagate og anne tull. de knirker og røyter som faen etter et halvt års bruk, men mine er brukt 24/7 i et par år nå og hører ikke ANTYDNING til ulyder. just my 90 cents
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Joda, jeg er helt enig med deg MoFo, eneste grunnen til at jeg bestilte disse var den lave prisen