Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 502
aeg har en HP Deskjet 3940, som jeg vil dele på nettverket mitt. Serveren som skriveren er koblet til kjører Windows Server 2008 x64. Klientene kjører x86.(vista home basic og win7)

Skriveren fungerer helt finfint på serveren. Men problemet kommer når jeg vil installere skriveren på x86 maskinene. Når jeg forsøker å legge til x86 drivere på serveren så spør den først etter printerdrivere, og disse ligger på cd. Men deretter spørres det etter ntprint.inf/ntprint.in_. Jeg har prøvd med både XP x86 og Vista x86, men Vista ser ikke ut til å ha denne driveren, og XP har den, men den blir ikke godkjent/installert.

Noen som veit hva problemet er?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Prøvd å laste ned driverpakke fra HP istedet for å bruke noen jalladrivere fra CD ?
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Dette er altså cd'en som fulgte med skriveren. Eneste forskjellen til driverne man kan laste ned fra hp er at de kanskje er litt gamle.

Men jeg har altså prøvd med driverne jeg nettopp lastet ned fra hp, med samme resultat.

Etter at jeg har fortalt hvor skriverdriverne er lagret, så spør den etter ntprint fra et windows medium. (nærmere bestemt fra I386 folderen.)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Aha, da får du putte inn w2k8platen og bla fram til i386 folderen.

Derfor bruker jeg alltid kopiere i386'folderen til en plass lokalt.