Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 438
Hei.

Kan noen vennlige sjeler forklare meg hvordan forholdet er mellom Xbox og Windows?

Kan Xboxen koble seg på mitt nettverk?
Evnt hvordan ser jeg det?
Hvordan forhindre?

Jeg har Vista Ultimate på laptopen min, og den er koblet til et privat nettverk via en Dlink DI-524.

På forhånd takk.
Jeg vet ikke om det er kommet noen oppdateringer på Xbox som gjør at du slipper å ha den trådløse nettverksadapteren.. Man måtte det før, men har ikke testet det ut i det siste. Men har du den trådløse nettverksadapteren så tror jeg det er fullt mulig å finne filmene etc. du har på pcen via xboxen så sant du har et mediasenter på pcen. ( det laster du ned fra microsoft.com eller noe). På min gamle pc hadde jeg både Xp og Vista ultimate. Da prøvde jeg å koble på en Ps3 til både XP og Vista. Fant ingenting i XP men fungerte som en drøm i Vista!
Jeg går ut ifra at det fungerer lika bra på xboxen ( i og med at begge er laget av samme firma).
Slik som det var før så måtte du ( hvis du ikke hadde den trådløse nettverksadapteren) koble internettkabelen fra xboxen, inn i pcen og så opprette en bro mellom koblingene slik at xboxen brukte det trådløse nettverksortet i pcen din.. Fikk det til å fungere, men koblingen er veldig ustabil..
Håper noe av dette hjelper deg
Trådstarter
44 3
Takk for svar. Tenkte meg egentlig det.

Er det mulig å hente info fra en pc på et tråløst nettverk ved å koble xboxen på samme router?

Hvordan kan den oppdages i loggen på routeren? Spesiell type IP f.eks?