Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2231
Mye mulig dette ikke er programering, men det er i alle fall koding..

Jeg har ett regneark hvor jeg bruker farger for å visualisere hvorvidt tallene er gode eller ikke. Det dreier seg om budsjetter til ansatte og det jeg er ute etter er at fargen på ruten med resultatet skifter farge alt etter verdien på ruten.

Altså jeg har en helt standard formel i ruten (jeg er åpenbart en veldig lite avansert bruker) og vil at fargen skal skifte etter forhåndsdefinerte verdier.

eksempel: Er verdien under 20 skal ruten være rød, er den mellom 20,1 og 23,4 skal den være gul, og er den over 23,5 så skal den være grønn. Er det en enkel og grei måte å få dette til på?
hey, slik gjør du det: trykk på office-knappen, gå deretter helt ned til alternativer for excel. velg deretter tab'en tilpass, deretter må du sette "velg kommandoer fra" til alle kommandoer. deretter scroller du nedover i boksen til du finner kommandoen "betinget formatering". dobbelklikk på denne for å legge den til i lista. trykk ok. det vil nå komme opp et nytt ikon rett ved angre/lagre knappene helt på toppen av vinduet. voila, der har du den.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Flottings! Det tok meg en stund før jeg fant den, men den ligger jo for pokker på første menyen (i 2007)

Det var jo skremmende enkelt! Hjertelig takk for hjelpen!
null problem :P

tør jeg forresten spørre hva de tallene representerer? det luktet litt temperaturer her skjønner du
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
null problem :P

tør jeg forresten spørre hva de tallene representerer? det luktet litt temperaturer her skjønner du
Vis hele sitatet...
Hehe, nei beklager, de representerer prosentvis fortjeneste. Grenseverdien var forøvrig tatt litt random