Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket GUI kjører DU under Linux
Gnome 20 48,78%
KDE 15 36,59%
X-windows 4 9,76%
Andre?? 2 4,88%
Stemmegivere: 41. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 1536
Hei hei, lurte på hva dere der ute kjører i form av GUI, selv har jeg bare prøvd Gnome og KDE og der kom Gnome klart ut på topp.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg kjører gnome, men jeg synes ikke at det er klart best. kde har også mange fine finesser. men nå har jeg ikke sett den nyeste versjonen av gnome, den skal visstnok ha forbedret seg noe kraftig.
Jeg liker best KDE under Red-Hat.. har bare prøvd RH og Mandrake. Husker ikke hva jeg hadde på mandrake. Jeg har slack liggende her også, men jeg gidder aldri å teste det
jeg har bare prøvd X og KDE.

får vel prøve Gnome siden dere sier at det er bra
Kjører stort sett ikke-grafisk Men, når jeg gjør så er det stort sett KDE. Skiftet kanskje til gnome, siden ved kombinasjon av nyeste gnome og nyeste X-free så skal man vistnok få en suveren hastighet Noe gnome absolutt ikke har hatt før...

Blackbox skal også være svinraskt
X windows er ikke noe window manager, det er bare betegnelsen som blir brukt for gui under *nix. Jeg bruker Gnome nå, men bruker også enlightenment som er ganske bra.
Gnome rokker men KDE duger også...
proXima: bra du ordner opp og forklarer ting.

Selv har jeg brukt det meste av wm'ere som er der ute, men den sjappeste og jeg vil si beste er BlackBox. BB er kanskje den sjappeste wm som finnes og er enkel og bruke når du har confet den riktig vel å merke ( med bbkeys ). Annbefales
Selv bruker jeg Gnome med sawfish, den er veldig fin. Har også brukt windowmaker i en periode, men ble lei av den. Som kozmic sier, BB er veldig kjapp, en annen kjapp liten jævel er icewm, kjekk hvis du har en treig maskin.





Phun Q: Ønsker du å teste gnome anbefaler jeg deg å bruke ximian sin installer, den er så enkel at til og med bestmor kunne klart det
guezzwho: takk for tips.. skal absolutt prøve det snart
For tiden bruker jeg gnome med sawfish.. legger ved screenshot av irc worspacen. Kjører 4 dekstop på hver av mine 2 viewports.



Skjermpang
jeg har aldri hatt linux inne på datan min :P

er jeg teit nå ?
Jeg har bare vært vorti gnome, og litt KDE. Gnome var helt greit det!
Slenger på et gnome screenshot jeg og, har fiksa litt på den i det siste, men sitter på skolen så jeg kan ikke ta nytt
Gnome med sawfish og gkrellm
That`s fecking nice Guezzwho
Den nye gnome`n eiger... Skal se om jeg gidder å fixe den på lan i kveld... Men, den saken din til høgre, den som viser div. systeminfo, hva det er for noe?

Btw, ta en look på denne desktopen
Jeg bruker Gnome for det meste, men av og til Fwwm... kjører foresten mandrake 8.1
Opprinnelig postet av Prazor



That`s fecking nice Guezzwho



Den nye gnome`n eiger... Skal se om jeg gidder å fixe den på lan i kveld... Men, den saken din til høgre, den som viser div. systeminfo, hva det er for noe?







Btw, ta en look på denne desktopen
Vis hele sitatet...




Den tingen min helt til høyre heter gkrellm, freshmeat: gkrellm , finnes massevis av plugins og skins til den. Til og med værvarsling

Nice desktop.. ser at den også har gkrellm helt til venstre der.
guh.. x windows er ingen WM, kde er altfor windows
og det er forsåvitt gnome også.

Jeg bruker blackbox mens jeg venter på
Enlightenment DR17.
Som begge ruller.. (bortover veien)
Opprinnelig postet av XeQtR
Jeg liker best KDE under Red-Hat.. har bare prøvd RH og Mandrake. Husker ikke hva jeg hadde på mandrake. Jeg har slack liggende her også, men jeg gidder aldri å teste det
Vis hele sitatet...
Huffda... man kjører bare ikke mandrake!
Er du klar over at det bare er til å stappe inn cden og alt er ferdig på 20min, alt instalert, conf'et, etc.. Syntes det er moro? Syntes ikke jeg ihvertfall, redhat er greit nok. Kjører det selv!
Men prøv Slackware, skal være det vanskligste eller kansje ikke vanskligste men mest avanserte linux sys.
Men prøv Slackware, skal være det vanskligste eller kansje ikke vanskligste men mest avanserte linux sys.
Vis hele sitatet...
*fnis* Thihi.. nå som den avanserte brukeren jeg er så må jeg si at jeg kjører slackware.
Grunnen til det er nok fordi RedHat f.eks. (i min verden er mandrake det samme som redhat bare med noen andre conf. skript) jeg så hyper-duper-super-brukervennlig på en microsoftsk måte.
Ok, greit nok, du får linuxconf til å confe og du får noen andre duppetitt-tools til å hjelpe deg. Alt funger helt greit intil, vooops, du installerer en ny versjon av super-noeD som ikke config programmet ditt har støtte for. Frustert må du lære deg at du må endre på /etc/noed.conf til å si virker = ja istedenfor å velge virker checkboxen i et merkelig menysystem.
Hva i all verden skal man med de setup programmene? :P

Jeg vil si at Slackware er den mest brukervenlige distroen (og den mest unix-likende) jeg har støtt på, den lar meg gjøre det jeg vil.. ikke det noen tror jeg vil.

end rant.

dum rant ble det også, men klokka er natten.
Opprinnelig postet av Metz
jeg har aldri hatt linux inne på datan min :P

er jeg teit nå ?
Vis hele sitatet...
ja neida! men du bør prøve dEt!
Kjører Red hat 7.1 med oppdatert XFree86 4.1.0 og Ximian Gnome 1.4

Rimelig stor forskjell på vanlig ubrukelig Gnome og Ximian Gnome Er også sawfish som handler
Sist endret av TipeX; 3. desember 2001 kl. 22:21.