Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1613
Hei, jeg har bare vært på palmesus og da sneik jeg meg inn, dette var i fjor og stakk rimelig kjapt. Jeg har utenom det aldri vært på en eneste festival. Coronaen satte en stopper for det og jeg er bare 22. i 2019 så var jeg ikke med på noen festivaler pga lite penger.

Jeg spør litt da jeg har mange venner som spør om jeg skal på noen festivaler.

Fra mitt perspektiv virker det ekstrem dyrt da de fleste billetter går for 1-3k så må mann betale oppholdet og drikke. Jeg har aldri egentlig skjønt greia med å bokse luften i flere timer og når jeg er ut på byen hater jeg nattklubber typisk old irish og heidis og foretrekker rolige pubber hvor mann kan snakke uten å brøle.

Jeg har kanskje litt fomo men jeg har også litt lyst til å dra på noen pga det virker som for mange på min alder som de beste øyeblikkene i livet sitt.

Jeg vil egentlig bare høre forumets folk sine meninger på de diverse festivalene vi har i Norge og om det egentlig er verdt pengene. Har du vært en som har gått på mye festivaler og angrer i ettertid eller det var det feteste mann gjorde som ung så vil jeg veldig gjerne høre din mening. Hva hadde du valgt en syden ferie eller 3-4 festivaler?
Sist endret av Trynefaktor_69; 26. april 2023 kl. 23:47.
Jeg mener at Nordmenn ikke har en god festivalkultur og drikke kultur. Alt for mye full og tøv
Skal du på festival kom deg nedover Europa. billigere og bedre festival kultur mener nå jeg.

Jeg reiser 3-4 festivaler i året og alle utenlands
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Jeg mener at Nordmenn ikke har en god festivalkultur og drikke kultur. Alt for mye full og tøv
Skal du på festival kom deg nedover Europa. billigere og bedre festival kultur mener nå jeg.

Jeg reiser 3-4 festivaler i året og alle utenlands
Vis hele sitatet...
Vil du gjerne utdype hvorfor du mener dette?
Det er ikke verdt det for min del, til tross for at jeg elsker musikk. Jeg bruker heller de penga på eget lytteutstyr, da får jeg nyte musikken i fred. Mye morsommere med din egen festival på hjul man kan skru opp når man vil selv, for meg ihvertfall.

Festivaler er mer en sosial greie enn for musikk elskere. Jeg og alle mine venner holder oss heller litt mer for oss selv, vi ser verden på en annen måte. Da passer det ikke så godt for oss å vasse i folk.
Sitat av Trynefaktor_69 Vis innlegg
Vil du gjerne utdype hvorfor du mener dette?
Vis hele sitatet...
Nordmenn har en lei tendens til og drikke seg drita istedenfor å kose seg.
Folk fra Norge er også veldig inneslutta og liker ikke og snakke med nye folk.

Dra til utlandet der finner du alltid nye hyggelige folk og snakke med og folk oppfører seg
Er vel verdt det om det er artister du liker og har lyst til å se live.
Selv har jeg aldri vært på en ordentlig festival (nærmeste er vg lista og musikkens dag)
Men skulle ønske jeg var på en del festivaler som har vært hvor noen av mine favorittartister har stilt.
Jeg har vært på 7-10 forskjellige festivaler rundt om i Europa og Norge. Ville aldri betalt for meg i Norge, det syntes jeg ikke det er verdt, så har vært frivillig.
Lite som slår det og være ung og dum med andre unge dumme mens det bøtter ned og du har alle til knea.
Synes slottsfjell er greit, ellers så finnes det en del mindre festivaler rundt om i landet som er helt kurrant. Buktafestivalen, Vinjerock, Trænafestivalen og sånt.
Men, skal du få en skikkelig opplevelse og det skal være verdt pengene så ville jeg valgt Roskilde over alle norske festivaler, store som små. Du kan sikkert plukke en annen festival nedover i Europa også, men roskilde er rimelig chill mtp. logistikk og viben på festivalen.
Hvis du absolutt vil på festival, pluss liker edm, ville jeg definitivt satset på Tomorrowland. Der handler nok kulturen litt mere om selve opplevelsen, og ikke bare det å drikke seg mest mulig dritings og å oppføre seg som en bølle.
Siste festival jeg var i Norge var findings med Aviici. Ikke noe har frista etter det egentlig. Findings var et bra konsept, men se lineupen ifjor og jeg mener at de ikke klarer å lage en ekte edm festival her til lands.
Vært på mange bra festivaler. I norge. Og et par utenlands. Et par festivaler dro vi på kun fordi, uten at det var spesielle artister vi ville se. Da ble det kanskje litt mer tid på campen enn på selve festivalen. Men det er jo helt ok det også. Gitarspill i leiren, allsang, grilling, flørting og drikking. Festival er hva man gjør det til. Synes det er mange fantastiske festivaler i Norge.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Gitarspill i leiren, allsang, grilling, flørting og drikking. Festival er hva man gjør det til. Synes det er mange fantastiske festivaler i Norge.
Vis hele sitatet...
Høres helt grusomt ut
Selv liker jeg mindre litt alternative festivaler. Ikke så mye folk og mas. Ikke vært på Feskslo selv, men hørt mye bra om den.
Sist endret av brokkolireddik; 27. april 2023 kl. 10:50.
Aldri vært på en bra festival i Norge, og har gitt opp å finne en.

Bruker dra til Tyskland eller Nederland for festivaler.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Festival suger balle 999% i Norge

Vaktene, prisene, tettheten, organisering generelt

Overregulerte pengemaskiner bygd på sosial dumping
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Festival suger balle 999% i Norge

Vaktene, prisene, tettheten, organisering generelt

Overregulerte pengemaskiner bygd på sosial dumping
Vis hele sitatet...
Virker som at jeg dropper å dra på festival da

Føler liksom at det å bruke flere tusen på noe som varer i 24-48timer bare er waste. For de pengene kunne jeg leid en vannscooter, gått på skytebane, gått i klatrepark eller kjøpe et nytt dataspill som for meg bare føles mer givende ut. Jeg har aldri heller vært den som har likt å gå ut feste, eller jo jeg liker å feste men da er det et treff med noen gode kompiser over PlayStation + et massiv kombo av rusmiddler må ikke glemme det
Tons of Rock, om du bor i Oslo. Da tror jeg det også er værdt penga..

Utrolig bra festival med et superflott folk som har en veldig god festival og konsert kultur inne! Dyktige arrangører som er flinke til å forutse og imøtekomme de fleste legitime behov og ikke minst raske til å rette opp om noe ikke ligger tilrette. De svikta litt på vann-til-alle i fjor, men på en annen side så leverte været noe over forventet også. Til syvende og sist var det ingen som døde av tørst

Anbefaler, men jeg ser jo at det kanskje ikke er den gemene freakerens type festival å gå på sånn rent musikkmessig.
Sist endret av Toreokjeks; 27. april 2023 kl. 16:26.
Sitat av Trynefaktor_69 Vis innlegg
Virker som at jeg dropper å dra på festival da

Føler liksom at det å bruke flere tusen på noe som varer i 24-48timer bare er waste. For de pengene kunne jeg leid en vannscooter, gått på skytebane, gått i klatrepark eller kjøpe et nytt dataspill som for meg bare føles mer givende ut. Jeg har aldri heller vært den som har likt å gå ut feste, eller jo jeg liker å feste men da er det et treff med noen gode kompiser over PlayStation + et massiv kombo av rusmiddler må ikke glemme det
Vis hele sitatet...
Da går du å leier deg en vannscooter, som helt sikkert gir deg mye mere morro for et par tusen kroner. Ihvertfall i fire minutter.
Kan dere anbefale noen festivaler ute i Europa da?

Har vært på festival i Norge 1 gang og det var crap ass.
Mulig jeg er litt gammel og sær, men det er først og fremst hvilke artister eg bands som spiller som avgjør om jeg drar på den ene aller den andre festivalen...
Det blir liksom ikke full klaff på Sildajazz om du verken liker sild eller jazz
Sist endret av Syltelabb; 27. april 2023 kl. 19:46. Grunn: Slo sammen innlegg
Distortion, København

Exit, Novi-sad Serbia

End of the Road, Dorset England

Roskilde(hvis du er 17-23, og det er ok vær. Ihvertfall ikke styrtregn i syv dager. 2007, noen andre som var der?)

Rock Werchter, Werchter Belgia.

Vidt forskjellige festivaler som jeg alle kan anbefale med hånda på hjertet. Sjeldent penger kan kjøpe så mye morro og samle så mye fine folk. Distortion er forsåvidt så å si gratis, har vært der et par ganger. København og gratis techno over hele byen. Nå i mai en gang. Go festivæl!
Sist endret av Majao Gibensis; 27. april 2023 kl. 19:51.