Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 942
Jeg fant ut jeg ville ha USB webcam support på kernelen min, og fulgte denne tutorialen: http://alpha.dyndns.org/ov511/install.html

Var bare at i etter tid tror jeg skulle bruke /usr/src/linux-2.4.5/ og ikke /usr/src/linux/ som jeg brukte. Det gikk iallefall ille og nå får jeg mange feilmeldinger under oppstart.

Har et problem til, lilo tar ikke til seg endringer. Skriver lilo.conf, kjører lilo, rebooter men endringene kommer ikke.

Vel, er det noen som kan hjelpe?

[SIZE=1]Carlo: Joda.. ble veldig useriøs den forrige posten, var bare at jeg var svært sur, lei og trøtt :/[/SIZE]
Sist endret av TipeX; 4. desember 2001 kl. 16:18.
Husket å sette nye map, boot.b og vmlinuz filene på riktig plass?
sync ; sync ; sync says asmodai...
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
mh.. Gjort som jeg gjorde på redhaten. Bare flyttet bzImage til /boot og lagt inn valget. Men jeg bryr meg ikke så mye om lilo'n nå. Mest lyst til å få maskina til live igjen
den skal ligge i /usr/src/linux/ det som er vanelig ihvertfall. sikker på at du har tatt med allt du skal ha i kjerna a ? kanskje du skal lese litt her www.slackware.com/book/
Du kan også legge inn make bzlilo etter atr du har kjørt alle de andre make kommandoene, da trenger du ikke gjøre noe manuelt med lilo eller lilo.conf eller /boot.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Bæh.. slutt med lilo, jeg sliter mest med å få den orginale kernelen til å funke.. Er tydeligvis noe surr med modules
Hvis du hadde skrivd ossen feil meldinger du for så hadde det vært litt lettere å hjelpe.
hvis det er at den ikke finner modulene så er det ikke noe og bry seg om hvis du ikke trenger dem. hvis du ikke trenger dem så fjern dem fra /etc/rc.d/rc.modules
hvis du trenger dem så sjekk at du har dem. Men egentlig så står detta godt forklart på nettet.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Wuuhuu :'( Fikk laget en ny kernel med make distclean, men den finner ikke nettverkskortet.. Aner ikke hvor jeg skal begynne å få det til
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
FINALLY! Etter en time med man og linux.com lesing så fikk jeg det til, en make distclean, make menuconfig, make dep, make modules, make modules_install, make install

Så føyk den rett inn og funker