Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1055
Er det noen som vet om det er mulig å mounte hardisker over nettet. Da mener jeg ikke nfs og sambe, men vfat, ext2, ntfs osv...
Om det er mulig hvordanskal det gjøres?
nå sa du ikke noe om operativsystem på disse maskinene dette skal gjøres på..
Kan jeg få litt mer info om hvorfor dette skal gjøres? Jeg syntes det var litt vanskelig og forstår hva du var ute etter..
Jeg kjører linux eller bsd og vil mounte en windows-harddisk til en maskin på internett(f.eks.).
Annbefaler jeg deg å bruke samba, med LinNeighborhood som front end. Windows deler du bare på vanlig måte.. samba mounter harddisken på f.eks /mnt/w00t/..
Eh? kan jo bare trykke høgre musetast på disken i nettverket og trykke "koble til nettverkstasjon"
Opprinnelig postet av TipeX
Eh? kan jo bare trykke høgre musetast på disken i nettverket og trykke "koble til nettverkstasjon"
Vis hele sitatet...
Nå var dette Norsk Freak Forum > datamaskiner > unix da.. ikke windows

Menne, vil anbefale samba, med xsmbrowser som frontend, gjerne den versjonen som norwolf og gjengen modda på tg01
W00ps.. min feil.. ikke oppmerksom nok nei. Bare posta i beste uvitende