Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 860
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Driver og installerer linux Redhat 6.0 på maskina mi nå, og d er to ting jeg kunne trenge hjelp med, og regner med noen her har peil på dette!

1. Når jeg kjører X Windows, får jeg ubrukelig stor oppløsning, sikkert 400*300 eller.no... Jeg kjører Xconfigurator, og velger 800*600, men det ser ikke ut til å fungere! Hva skal jeg gjøre, hvor kan jeg ordne disse instillingene?

2. Dessuten har jeg nå fått LILO boot, som gjør at det er linux som starter automatisk. Hvordan kan jeg konfigurere det til å starte windows primært? Evt gi meg no tips om no andre boot-progs som er bedre!
Better than thou.
Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor bruker du 6.0 og ikke 7.2?
Ta og oppgrader til 7.2 du.. har selv brukt 6.0 og det er _ikke_ å anbefale, er veldig buggy
rekylvinyl.no
1. kjør xf86config, det skal gå fint.

2. lilo er greit nok. åpne opp /etc/lilo.conf der finner du noe som heter "default=linux" skift fra linux til det du har kalt ditt andre valg. husk, etter alle forandringer av lilo.conf så må du kjøre /sbin/lilo slik at endringene blir gjeldene.

metrom
Du bör uppgradere til minst RH 6.2 eller helst 7.2.

RH 6.0 var ganska buggig og saknade en del nyttiga funktioner.
Om inte du vill uppgradera så kan du bara följa det som metrom skrev. Det ska dessutom vara en hel del förbättringar vad gäller säkerhet i 6.2 mot 6.0.

/Zappa
hvis alt funker som det skal utenom oppløsningen annbefaler jeg og fikse dette manuelt i /etc/X11/XF86Config ( eller annet navn på filen du bruker, sjekk /var/log/XFree-XX.log for å se hvilken du bruker ).
Der oppløsningene står setter du inn den oppløsningen du vil ha. ( foran de andre ). Start X og alt er sweet.
Bruk Ctrl + Alt + "+"_på_numpad/"-"_på_numpad for å skifte mellom oppløsningene som er i XF86Config filen din..

Lykke til