Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2419
hei.
Jeg har nettop mistet min stefar i selvmord og jeg trenger passordet til mailen hannes... (hvorfor trenger jeg passordet til stefaren min?)

jo. jeg og han lagde xbox live accounten min da jeg var ca 13 og da var jeg ikke myndig så da ble det en barne konto, der trenger du den foresattes email for å eventuelt sperre enkelte spill... så vi gjore det men jeg trengte ikke sperre noen.
til saken da: nå har det kommet en ny update på xbox 360 og på den updaten må du "accepte the terms of use" og for å gjøre det må den foresatte logge in på mail accounten med mail og passord. og nå som han er død er det ikke mye hjelp i å spørre han om det.
jeg har prøvd og ringe xbox support men de kan ikke gjøre noe med mailen hans
og passordet, så de ba meg om å sende in døds atesten til windows live teamet
men der står det at du ikke kan få passordet pga.privatcy violation elns.
så jeg lurer på om noen av dere har noen tips?
takk på forhånd
Kondolerer.


Du kan ikke få passordet til mailen, men om du sender inn dødsanonnsen til windows live teamet vil de nok kunne skifte den emailen til din egen, eller evnt. en annen foresatt.


Lykke til!
DOLAN PLS
solve96's Avatar
Trådstarter
20 3
takk skal du ha.

jo jeg kan jo prøve det om det ikke er en enklere måte.. om du skjønner
Med mindre du har tilgang til hans datautstyr, og han har valgt å lagre passord i sin nettleser, så er nok det å sende inn dødsattest det aller letteste for din del. Alternativt kan du vente i 9 måneder (e.l.) til kontoen hans går inaktiv og frigis for nyregistreringer.

Avhengig av hans sikkerhetskunnskaper kan det også hende du får gjettet det hemmelige spørsmålet til eposten hans hvis du går via hans nærmeste.
Du kan nok ikke få passordet uansett hva du gjør, men du kan sikkert få overført kontoen til en ny epost.
Brukte han firefox? Har han firefox på pcn hans? Har du tilgang til datamaskinen han brukte?
gå inn på verktøy->instillinger->sikkerhet->lagrede passord->vis lagrede passord

Hvis du ik ser mailen hans der men passord til andreting, kan du fortsatt bruke det og teste ut
Sitat av solve96 Vis innlegg
hei.
Jeg har nettop mistet min stefar i selvmord og jeg trenger passordet til mailen hannes... (hvorfor trenger jeg passordet til stefaren min?)

jo. jeg og han lagde xbox live accounten min da jeg var ca 13 og da var jeg ikke myndig så da ble det en barne konto, der trenger du den foresattes email for å eventuelt sperre enkelte spill... så vi gjore det men jeg trengte ikke sperre noen.
til saken da: nå har det kommet en ny update på xbox 360 og på den updaten må du "accepte the terms of use" og for å gjøre det må den foresatte logge in på mail accounten med mail og passord. og nå som han er død er det ikke mye hjelp i å spørre han om det.
jeg har prøvd og ringe xbox support men de kan ikke gjøre noe med mailen hans
og passordet, så de ba meg om å sende in døds atesten til windows live teamet
men der står det at du ikke kan få passordet pga.privatcy violation elns.
så jeg lurer på om noen av dere har noen tips?
takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Vil bare si Kondolerer.
Og som tidligere sagt kan du sjekke eventuelle pcer han har brukt om det er lagret (sjekk også om det kan være andre adresser han har lagret passord på da disse kan være "alternativ epost" for tilbakestilling av passord på Live) mo dette ikke hjelper bør du nok kontakte microsoft.
Hvem som helst kan jo klippe ut dødsannonsen og hevde ditt og datt.
Du må nok fremlegge noe som viser at du er arving eller at han hadde omsorg for deg.
Winter is coming
Sitat av Mechie Vis innlegg
Hvem som helst kan jo klippe ut dødsannonsen og hevde ditt og datt.
Du må nok fremlegge noe som viser at du er arving eller at han hadde omsorg for deg.
Vis hele sitatet...
Han skrev, dødsattest, ikke dødsannonse. Det må da være to helt forskjellige ting?!
hack emailen..
Sitat av Mechie Vis innlegg
Hvem som helst kan jo klippe ut dødsannonsen og hevde ditt og datt.
Du må nok fremlegge noe som viser at du er arving eller at han hadde omsorg for deg.
Vis hele sitatet...

dødsannonse er noe helt annet enn en dødsattest. En dødsattest får du etter f. eks faren din dør. Det er en attest som bekrefter at han er død osv.

Har heldivis aldri sett en selv, men det er noe helt annet enn en dødsannonse.


Kondolerer til TS.
DOLAN PLS
solve96's Avatar
Trådstarter
20 3
takk alle sammen for svarene og støtten jeg ringte xbox support ca 6 ganger, det alle sa var at de ikke kunne gjøre noe med noens mail... så til slutt gadd jeg ikke mere og ba de overføre gold membershipet til en ny konto.
Litt drit men xboxen funker vertfall nå,
Som sakt takk igjen