Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1903
Hei!
Jeg har et problem: Jeg VET at noe er galt med pcen min. Jeg har Norton 360 fullversjon som jevnlig gjør søk og fjerner skit. Men nå har jeg fått 3 brev fra internettleverandøren min med advarsler om at de kan bli nødt til å stenge nettet mitt på grunn av virus (trojaner, malware etc). De foreslår også at jeg installerer og kjører Malwarebytes Anti-Malware, men etter jeg har installert dette skal jeg prøve å åpne programmet. Da kommer det bare opp en melding jeg iblandt får på andreprogrammer også: A program needs your permission to continue, med ett ! i ett gult skjold (?), men når jeg trykker på "Continue" skjer det ingenting. Jeg føler at det er noe syke greier på pcen her, så hadde vært strålende om noen hadde en løsning på dette, ettersom jeg er gira på å beholde nettet mitt :P

Takk!
Sørg for å oppdatere Malwarebytes og kjør en full scan. Fungerer ikke det kan du starte windows i safe mode og gjøre det der. Du kan eventuelt sende meg PM så jeg kan gå igjennom shiten manuelt over teamviewer og vurdere derifra.

Btw har du sikkerhetskopiert filer? Hadde tatt en backup og restoret alt da 1 trojan fort blir til 10 og vanskelig for en nybergynner å fjerne, men er litt pes det og.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Problemet er at jeg ikke får åpnet programmet i det hele tatt, jeg får bare installert det. Vet ikke om dette er vesentlig, men Malwarebytes-ikonet som har lagt seg på skriverbordet med ett skjold i 4 farger (dette er vel administrator-greier, hvis jeg ikke er helt på bærtur?), har det noe å si? Takk for svar
Åja, ser problemet nå. Kan ta opptil 30 sekunder for veldig tunge programmer, men ser ut til at en dritprosess sperrer noe drit. Send PM for litt gratis hjelp hvis du vil.
Restart pcn i Sikkerhetsmodus og så kjører du Malwarebytes.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelp, men nå føler jeg meg som en grønnskolling, hvordan starter restarter jeg pcen i sikkerhitsmodus? :P

Kanskje et dumt spørsmål, men: Vil dette problemet gi seg om jeg kjøper en ny pc, eller er dette noe som legger seg i nettet mitt?

Kanskje et dumt spørsmål, men: Vil dette problemet gi seg om jeg kjøper en ny pc, eller er dette noe som legger seg i nettet mitt?

Da har jeg prøvd å starte pcen i sikkerhetsmodus, men dette funka heller ikke. Æææ, hva skjer?
For å starte pcen i sikkermodus så må du trykke på 'F8' gjentatte ganger rett etter du starter opp pcen. Da får du en meny hvor du kan velge 4 alternativer. Velg den som heter 'Sikker modus med nettverk'. Når du kommer inn i Windows prøver du å starte opp Malwarebytes på vanlig måte.


Mvh Faller
Endre navnet til noe annet enn Malwarebytes og se om det funker da.
Fjern Norton 360, makan til skit program. Så installerer du AVG antivirus og kjører malwarebytes, og spybot SD. Da bør du være i mål.
Du kan jo bare reinstallere Windows hvis du sliter veldig. Å ta backup skal ikke være en stort problem..
Tviler på at viruset ligger i nettet, har vært i samme situasjon som deg, men fikk begrenset tilgang til nettet. Endte opp med å reinstallere Windows, det løste mitt problem
En annen ting som kan være lurt, er å laste ned ccleaner og fjerne alle midlertidige filer (bare kjør ccleaner og svar ja når den informerer om at dette vil fjerne filene permanent), dette vil også fjerne cookies, så du blir nødt til å logge inn på blant annet freak på nytt. Selv var jeg nødt til å gjøre det for en tid tilbake, det i tillegg til å starte opp i sikker modus, for så å kjøre mawarebytes. Jeg hadde riktignok et litt annerledes problem, hvor maskin hang seg på samme sted flere ganger på rad under full-scan, men ccleaner, malwarebytes og sikkermodus fikset problemet. Når problemet er løst, kan du med fordel kjøre et register-søk i ccleaner etter feil, om dette ikke er noe du allerede gjør jevnlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For å komme til sikkerhetsmodus skal du trykke F8 gjerntatte ganger under oppstart av PCen.
Du vil da få en meny som lar deg velge sikkerhetsmodus.

Dersom dette fortsatt ikke hjelper så kan det hende at du har ett eller flere problemprogrammer på PCen din som Norton og Malwarebytes ikke kjenner. Du må da i såtilfelle lage backup av dine viktigste filer og legge dem over på en ekstern harddisk og reinstallere Windows.