Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2846
Har hørt rykter om at Tolkien var sinnsyk, kan noen bekrefte det??? eller er det bare noe kødd???

Har også hørt at alle Ringenes Herre filmene er laget, er det sant?? eller det bare kødd det å!!!
Better than thou.
Det er sant!!! Alle filmene er laget!!! Men jeg vet ikke om han var sinnsyk!!! Kan du ikke prøve å lete litt på nettet???

The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sinnsyk ? Bare bra fantasi han er faktisk død (tror jeg)
Dem er ikke helt ferdig, dem skal eller er på new zeland og spiller inn resten.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
mod please
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
zyrtec: nei, filmene er ferdig. de ble ferdig med alle tre før premieren på den første. og tolkien er død ja. tror du ikke vi ville ha hørt noen ord fra ham angående filmen om han levde? dessuten finnes det utallige diskusjoner om tolkien ville ha godkjent filmatisering av bøkene hans, og hardbarka fans sier stort sett at han hadde sagt nei.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
leste at det var noen scener igjen dem skulle spille inn, fikse på osv.. dem er sikkert ferdig nå.
filmene er ferdig innspilt, men de er ikke helt ferdig ennå likevel, en del animasjon som skal fixes osv.. de klarer ikke å gjøre ferdig filmene før til jul om et og to år. hvis de hadde vært ferdig før hadde de selvfølgelig sendt dem før.....
Opprinnelig postet av jogeir
hvis de hadde vært ferdig før hadde de selvfølgelig sendt dem før.....
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri tenkt på faktisk.. tenkte heller det hadde noe med pengene å gjøre
Opprinnelig postet av Gusto
... dessuten finnes det utallige diskusjoner om tolkien ville ha godkjent filmatisering av bøkene hans, og hardbarka fans sier stort sett at han hadde sagt nei.
Vis hele sitatet...
Tolkien familien er jo blitt spittet etter filmen. De som ville filme vs. de som ikke ville filme.

Alle filmene er ferdig filmet og jeg tror de fleste effektene er ferdige også. De utgir sikkert ikke alle filmene for å kunne tjene mest mulig penger på dem. De må jo tjene noen milliarder for å gå opp... men det er sikkert ikke noe problem

Jeg tviler på at Tolkien var sinnsyk. Han var jo professor i gammel-engelsk og det er vell ikke så veldig sannsynlig at han var det og sinnsyk
Better than thou.
Mentalhelse og kunnskap har utrolig lite med hverandre å gjøre..
Jeg tror alle filmene er ferdige bare at 2'ern og 3'ern ikke er redigert ferdig enda.

Og de kan nok rekke å gjøre det på mindre enn to år, men de må jo tenke på pengene også. Det er nok en grunn til at ikke DVD'en kommer før i Oktober, de vil sikkert presse så mye som mulig penger ut av at folk som går på kino før de gir den ut.
hva er tolkien egentlig? aldri fått det med meg
Som Jensen og Andersen er etternavn, kan Tolkien betraktes som det samme. Etternavnet kommer ofta fra farens navn med -sen endelse. Eks: Anders får en sønn... altså Andersen. Hvorfor Tolkien heter Tolkien og ikke Lindgren eller Jacobsen, er det ingen som vet.
Tolkien er forfatteren bak bøkene ringenes herre og hobitten bl.a

--------------------

Filmene sleppes med 1 års mellomrom for å melke mest mulig penger ut av oss, men likevel holde interessen gående. (De kommer til å gjøre det samme med Harry Potter)
det samme gjør dem med starwars....
Opprinnelig postet av Veneficuz
Jeg tviler på at Tolkien var sinnsyk. Han var jo professor i gammel-engelsk og det er vell ikke så veldig sannsynlig at han var det og sinnsyk
Vis hele sitatet...
tolkien ble litt fucka i hue under 1 verdenskrig. Han fikk noe som blir kalt "skyttergravs-syke" eller noe... Alså han ble rimelig gæren, men jeg tror han fikk prof. hjelp slik at det gikk over eller noe.. skrev en gang en særoppgave om han (derfor vet jeg det!)
Noen som så dokumentaren om Ringenes Herre på TV ? Der fikk man vite masse nyttig og intressagt om Tolkiens motiver til å skrive boken. Hvis den går i reprise så se den! Anbefales
Fra Tolkien selv var grunnen den at han trengte et medium til å få brukt alvespråket sitt i, sa dokumentaren det eller gjorde de som de fleste TV-ting-skapere gjør - altså å snakke bambus utifra egne dårlige tolkninger i en par timer?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Haha Tolkien fikk skyttergravs-FEBER under 1. verdenskrig - ikke skyttergravs-SYKE. Skyttergravsfeber har ingenting å gjøre med personens psykiske helse, men førte allikevel til at Tolkien ble trukket fra fronten - til hans egen store irritasjon.

Jeg har skrevet en 40-siders avhandling om Tolkien i 3. klasse på videregående, og han var aldri sinnsyk. Garantert

Det var forøvrig i skyttergravene at han først begynte på det som senere skulle bli Ringenes Herre...
dere kan jo lese elpida sin omtale av filmen på:
http://forum.filmanmelderen.com/inde...lay;threadid=7

der er også diskusjonen
Opprinnelig postet av jogeir
. hvis de hadde vært ferdig før hadde de selvfølgelig sendt dem før.....
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de ikke viser dem før er at da ville de solgt mye mindre videofilmer og dvd´er.
Er det forresten noen som vet når dvd-versjonen kommer? Har hørt at den er lengre, og at bla. gamleskogen er med.
Opprinnelig postet av Manjakken


Grunnen til at de ikke viser dem før er at da ville de solgt mye mindre videofilmer og dvd´er.
Er det forresten noen som vet når dvd-versjonen kommer? Har hørt at den er lengre, og at bla. gamleskogen er med.
Vis hele sitatet...
DVD'en kommer ikke ut før til høsten

Jeg tviler på at det er noe mer på DVD'en enn på kino-versionen, kanskje noen få scener (Director's Cut)...
håper det er like mye bonus stuff som på star wars cden
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinlig postet av: Manjakken
Er det forresten noen som vet når dvd-versjonen kommer?
Vis hele sitatet...
Har hørt rykter om at den skal komme ut juni, juli 2002
Jeg har hørt at den er nærmere 4 timer!!! Da kan vi jo vente oss litt ekstra. Hvis det stemmer
Tolkien var ikke sinnsyk. Tolkien var heller litt übersmart og var professor i gammelengelsk. Han begynte heller ikke å skrive LOTR i skyttergravene. Men han tok mye inspiriasjon derifra.

DVD utgaven blir 40 minutter lenger. Det er ekstra scener i filmen, blant annen en viktig scene av Aragorn og Arwen som da er elskere egentlig, men kommer heller lite fram i filmen. Er vel ei lita scene der men.
Opprinnelig postet av hen_rik
Noen som så dokumentaren om Ringenes Herre på TV ? Der fikk man vite masse nyttig og intressagt om Tolkiens motiver til å skrive boken. Hvis den går i reprise så se den! Anbefales
Vis hele sitatet...
Den dokumentaren var forsåvidt feil på mange av de punktene.
F.eks. industrien er ikke mordor/sauron. Det var det som inspirerte ham til kapittelet "lutringen av hobsyssel".
Opprinnelig postet av TipeX
Tolkien var ikke sinnsyk. Tolkien var heller litt übersmart og var professor i gammelengelsk. Han begynte heller ikke å skrive LOTR i skyttergravene. Men han tok mye inspiriasjon derifra.

DVD utgaven blir 40 minutter lenger. Det er ekstra scener i filmen, blant annen en viktig scene av Aragorn og Arwen som da er elskere egentlig, men kommer heller lite fram i filmen. Er vel ei lita scene der men.
Vis hele sitatet...
Kommer det dårlig fram i filmen?
Det kom hvertfall klarere og tydeligere fram i boka. Den scenen med aragorn og arwen i filmen er forøvrig fra tillegga. De droppa hun i elronds råd.