Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722862
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Da byttet jeg bitcoinen min i 26 LTC. Angrer egentlig nå, da jeg føler dette er mer risikabelt. Men pengene har jeg egentlig sett på som tapt siden jeg kjøpte bitcoinen for 200 dollar, så det går greit
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det er noe feil med cryptsy for øyeblikket så jeg får ikke logget meg inn for å sjekke, men om jeg ikke husker feil så viser den de valutene du har på venstre hånd og der klikker du på den du vil ha walleten til og s velger du "deposit".
Jeg har ikke brukt cryptsy på vflere måneder så er ikke sikker.
Vis hele sitatet...
åja, lagde bruker på BTC-e men de har jo ikke halvparten av coinsa som cryptsy har.

Hva kaller man egentlig bitcoin, justcoin og alle de andre coinsa?
Sitat av pbc Vis innlegg
åja, lagde bruker på BTC-e men de har jo ikke halvparten av coinsa som cryptsy har.

Hva kaller man egentlig bitcoin, justcoin og alle de andre coinsa?
Vis hele sitatet...
BTC-e har de som faktisk er av interesse, noe jeg liker. Justcoin er en side. Fellesbetegnelsen er kryptovaluta eller cryptocurrency på engelsk.
Litt usikker på om jeg skal kjøpe Megacoin eller Goldcoin evt andre coins.


hmmmmmmm -......,.....-
Hva er "best" når det gjelder cryptsy, coins-e og bter?
Har nu overført fra JustCoin til craptsy, hvor lang tid tar det CA?
Samme spm som over, noen som har erfaring med tiden det tar for BTC-overførsel til Cryptsy? Er jo håpløst treigt ift andre markedsplasser.

Sitat av hanutentalent Vis innlegg
Samme spm som over, noen som har erfaring med tiden det tar for BTC-overførsel til Cryptsy? Er jo håpløst treigt ift andre markedsplasser.
Vis hele sitatet...
Tillegg: Hele siden virker jo totalt håpløs, men mulig den er treig/nede akkurat nå? I orderstack så ligger bids>asks og masse krøll.
Innspill?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av hanutentalent Vis innlegg
Samme spm som over, noen som har erfaring med tiden det tar for BTC-overførsel til Cryptsy? Er jo håpløst treigt ift andre markedsplasser.



Tillegg: Hele siden virker jo totalt håpløs, men mulig den er treig/nede akkurat nå? I orderstack så ligger bids>asks og masse krøll.
Innspill?
Vis hele sitatet...
Cryptsy er solid overbelastet i forhold til hardware og personalkapasitet, det er hipp som happ hvor kjapt du får inn deposits. Mine megacoin brukte syv timer i går på å komme frem og jeg tror det er verre nå.
Ville bare nevne at jeg nettopp satt inn samt tok ut PTS fra Bter.com på under 15 minutter. Så om dere leter etter et annet exchange en Cryptsy vil jeg anbefale Bter
Hvor er det mest gunstig / lettest å kjøpe bitcoins fortiden? Har ikke mer på bitcoinsnorge.no hvor jeg har kjøpt før..

takker.
Ser Sturle skriver at han snart ikke har kapasitet til å forhandle lengere.
Vanvittig synd om det skjer.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Ser Sturle skriver at han snart ikke har kapasitet til å forhandle lengere.
Vanvittig synd om det skjer.
Vis hele sitatet...
Warz får ta over da..
Hva er egentlig den store forskjellen mellom Sturle og Justcoin?
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Hva er egentlig den store forskjellen mellom Sturle og Justcoin?
Vis hele sitatet...
Sturle er mye billigere og handle av og enklere!
Er han billigere? Sturle ligger vel i øyeblikket på rundt 7500kr per BTC, mens jeg på Justcoin kan kjøpe en for 6900kr.
Noe jeg har lurt litt på er hva som skjer med bitcoins som er blitt borte? Var jo en sak i nyhetene som en kar som hadde kastet harddisken sin med 3500 bitcoins. Hva skjer nå? Er det da 20996500 coins igjen? Finnes det noen måte å få dem bekreftet tapt og erstatte dem iform av tilgjengelig for mining?

Alle som har hadde en pc lengre enn noen år veit at ting blir ødelagt. Aner ikke hvor mange av mine harddisker har tatt kvelden, men det ha blitt noen. Med 21 millioner bitcoins i sirkulasjon kan man forvente at ikke alle har 5 kopier av walleten sin på forskjellige steder. Lynnedslag, jordskjelv, flom, brann osv osv. Mange bitcoins kommer til å forsvinne etterhvert som tiden går. Hva skjer med disse?
Blir vel bare færre BTC tilgjengelig og dermed økning av pris. Siden man med BTC kan handle med ubegrensede desimaler er det vel egentlig ikke noe stort problem.
Trodde det kun gikk ned i tusendeler jeg men... 0,001 btc
0.00000001 BTC er det minste vi kan dele en BTC i.

Men om nødvendig kan dette endres. Men pr dags dato er dette riktig.
Sist endret av svaart; 30. november 2013 kl. 19:49.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Ser Sturle skriver at han snart ikke har kapasitet til å forhandle lengere.
Vanvittig synd om det skjer.
Vis hele sitatet...
Snakket med han litt på torsdag. Han hadde nådd banken sin grense på månedlig uttak, 2 millioner kroner, så han kunne ikke kjøpe mer BTC før på mandag.
https://www.tradingview.com/e/?symbol=MTGOX:BTCUS
Kart med teknisk analyse for de som er interessert. Samt chat der folk kommer med analyser.
Sitat av Grix Vis innlegg
Snakket med han litt på torsdag. Han hadde nådd banken sin grense på månedlig uttak, 2 millioner kroner, så han kunne ikke kjøpe mer BTC før på mandag.
Vis hele sitatet...
2 mill ja...
Sitat av PandaFlush Vis innlegg
Sturle er mye billigere og handle av og enklere!
Vis hele sitatet...
Bruker ikke Sturle Mtgox sin kurs da? Mtgox er jo dyrest av dem alle.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Bruker ikke Sturle Mtgox sin kurs da? Mtgox er jo dyrest av dem alle.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, jeg ser nå jeg leste feil av hva d4h1e sa. Jeg trodde han mente localbitcoins.

Det jeg vet er at sturle er billigere via IRC en og handle via localbitcoins!
Sitat av PandaFlush Vis innlegg
Det kan godt hende, jeg ser nå jeg leste feil av hva d4h1e sa. Jeg trodde han mente localbitcoins.

Det jeg vet er at sturle er billigere via IRC en og handle via localbitcoins!
Vis hele sitatet...
Hvor på irc finner man han?
Sitat av hideout Vis innlegg
Hvor på irc finner man han?
Vis hele sitatet...
Sjekk ut bitmynt.no
Dere, et lite tips og en liten update; ta og les denne (>>) gode artikkelen ifra The Economist om Bitcoin; "Bitcoin under pressure".

( Relativt lang artikkel med relativt tung/drittørr tekst tror jeg for de av dere som ikke er vant med å lese sånne. Uansett, en liten obs: du får ikke åpnet opp hvis du ikke er registert og samtidig har overskredet antallet leste nettartikler il.a en måned )

Godt mulig mange av dere vet masse av det som står der allerede, men det er likefullt grei info til andre som er nykommere til Bitcoins.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dere, et lite tips og en liten update; ta og les denne (>>) gode artikkelen ifra The Economist om Bitcoin; "Bitcoin under pressure".

( Relativt lang artikkel med relativt tung/drittørr tekst tror jeg for de av dere som ikke er vant med å lese sånne. Uansett, en liten obs: du får ikke åpnet opp hvis du ikke er registert og samtidig har overskredet antallet leste nettartikler il.a en måned )

Godt mulig mange av dere vet masse av det som står der allerede, men det er likefullt grei info til andre som er nykommere til Bitcoins.
Vis hele sitatet...

Du solgte den ikke bra akuratt!

Hva med et lite referat for oss som ikke vil registere eller løse tørr kjedelig engelsk analyse?
Det står hovedsaklig mye generell fakta om Bitcoin som de fleste som er interessert i Bitcoin allerede vet. Grei info for dere som sitter her og lurer på hva pokker en Bitcoin egentlig er. Foreslår at du leser teksten hvis du er interessert i å lære noe, ingen her gidder å skrive referat av en tekst som tar deg et par minutter å lese.

Én ting jeg reagerte litt på i artikkelen:
About every 10 minutes, one lucky miner who has generated the next block is granted the 25-Bitcoin reward, and the new block is appended to the chain.

Stemmer dette? Jeg trodde rewarden ble fordelt på alle som minet en block, er det virkelig slik at man plutselig kan sitte der med 25 bitcoins?
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Det står hovedsaklig mye generell fakta om Bitcoin som de fleste som er interessert i Bitcoin allerede vet. Grei info for dere som sitter her og lurer på hva pokker en Bitcoin egentlig er. Foreslår at du leser teksten hvis du er interessert i å lære noe, ingen her gidder å skrive referat av en tekst som tar deg et par minutter å lese.

Én ting jeg reagerte litt på i artikkelen:
About every 10 minutes, one lucky miner who has generated the next block is granted the 25-Bitcoin reward, and the new block is appended to the chain.

Stemmer dette? Jeg trodde rewarden ble fordelt på alle som minet en block, er det virkelig slik at man plutselig kan sitte der med 25 bitcoins?
Vis hele sitatet...
Det er slik det funker ja, men så og si alle miner i pools, det betyr at mange samarbeider om å mine, og når en som miner i poolet får en block reward, blir den fordelt på alle sammen.

Edit: Den blir fordelt avhenging av hvor mange MH/s man bidrar med
Sist endret av burgernerd; 1. desember 2013 kl. 03:02.
Sitat av Betapirate Vis innlegg
Du solgte den ikke bra akuratt!

Hva med et lite referat for oss som ikke vil registere eller løse tørr kjedelig engelsk analyse?
Vis hele sitatet...
Smådårlig forklart, poenget er at hvis du er en av-og-til-leser av The Economist og ikke har registrert deg der, så kan det hende du har overskredet antallet tillate artikler il.a en måned (..som en gratisbruker kan lese) og ikke får lest artikkelen.

Men, men, men; de aller fleste får den lest altså.

Uansett, tørr kjedelig engelsk analyse? Solgte ? solgt..what da fak? Det er dæven meg ikke alt du får servert på sølvfat i livet. Hvis du har problemer med engelsk - øv! Men hvis du rett og slett ikke gidder, og vil ha en pen og ryddig liten oppsummering oversatt til norsk, i sånn god VG.no-stil, - gjerne ta rennefart og drit i The Economist.
Sist endret av aeon_illuminate; 1. desember 2013 kl. 03:53.
Virker som det "sprekker" litt nå. I morgen tidlig er nok verdien litt lav, men så stiger det opp igjen til 7200-7300 (på kjøp verdien til sturle) neste dag igjen. Vedder mye penger på det.
Bitcoin Mining

http://tech.slashdot.org/story/13/11...backed-by-eula

"The user revealed that 'jh1d.exe' was taking up over 50 percent of the CPU resource and even after manual deletion the executable was re-appearing."

Rene penger og andre betaler for strømmen :-)
Wtf har skjedd med junkcoin? Den lå på 0.0014$ på fredag og er på 0.05 $ nå :O
Med all litteraturen tilgjengelig på bitcoins hadde det vært interesant å visst hvor mye penger folk faktisk har tapt på bitcoins via silkroad og nå sheep marketplace. Regner med kursen dropper greit de neste dagene.
Hvor er quarkcoin? Finner den ikke på crypsy lenger
Ser jo at de jævla skattemyndighetene vil ha sin del av kaka også. Hvordan er det man får vekslet bitcoin til realcash uten at man må skatte på det? Hvis de vil ha skatt så får de ta det i bitcoin.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Kailua Vis innlegg
Wtf har skjedd med junkcoin? Den lå på 0.0014$ på fredag og er på 0.05 $ nå :O
Vis hele sitatet...
Det er ingen garanti for at noen cryptocurrencies kommer til å stige i verdi. Mange av disse altcoinsene virker mer som pyramidespill-tenkning og "get rich quick-schemes".
Hvilket sider bruker folk til å kjøpe bc og lc?

Og hva bruker dere til å bevare de?
Sitat av Kailua Vis innlegg
Ser jo at de jævla skattemyndighetene vil ha sin del av kaka også. Hvordan er det man får vekslet bitcoin til realcash uten at man må skatte på det? Hvis de vil ha skatt så får de ta det i bitcoin.
Vis hele sitatet...
Overasket over at du må skatte over pengene du tjener?
Sitat av Kailua Vis innlegg
Ser jo at de jævla skattemyndighetene vil ha sin del av kaka også. Hvordan er det man får vekslet bitcoin til realcash uten at man må skatte på det? Hvis de vil ha skatt så får de ta det i bitcoin.
Vis hele sitatet...
Selg det for $$$cashkontant$$$
Hvordan er det med skatt hvis du tar ut små beløp (under 10k)?
Er det noen som sitter og følger med på absolutt alle overføringene, eller går så små "under radaren" ?
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvordan er det med skatt hvis du tar ut små beløp (under 10k)?
Er det noen som sitter og følger med på absolutt alle overføringene, eller går så små "under radaren" ?
Vis hele sitatet...
De små går nok mest sansynlig under radaren.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvordan er det med skatt hvis du tar ut små beløp (under 10k)?
Er det noen som sitter og følger med på absolutt alle overføringene, eller går så små "under radaren" ?
Vis hele sitatet...
skattesystemet i Norge bygger i stor grad på tillit og at folk selv rapporterer inn. Det blir gjort stikkprøver og undersøkelser om banken registrer musstenkelige transaksjoner.

Men at man må betale penger av gevinsten ser jeg ikke noe problem med. Ser ikke helt hvordan det ville vært rettferdig om en som jobba hele dagen skal betale skatt av gevinsten, mens en som hadde flaks og tjente på spekulasjoner skal slippe unna.
Har nå kjøpt [COLOR="Lime"]1291.12822687[/COLOR] Goldcoins, blir spennende og følge med på!
Ser at goldcoins og altcoins blir satt i fokus når det gjelder invessteringer. Hva syns dere er lurest?

Hvordan kjøper jeg disse coinsa? er helt fersk på dette

takk
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Tror dere det snart er tid for en cryptocurrency-underforum på Freak? Gjerne med noen stickyer som inneholder FAQs og lignende.
Sitat av Pepperbiffen Vis innlegg
Ser at goldcoins og altcoins blir satt i fokus når det gjelder invessteringer. Hva syns dere er lurest?

Hvordan kjøper jeg disse coinsa? er helt fersk på dette

takk
Vis hele sitatet...
kan starte med å si at "altcoins" IKKE er en coin, men et ORD som betyr alternative coins til bitcoin (skyt meg om jeg tar feil)

Hvordan kjøper jeg disse coinsa? er helt fersk på dette
Vis hele sitatet...
1: lag deg bruker på justcoin.com
2: sett inn penger og kjøp bitcoins
3: lag deg bruker på f.eks https://www.cryptsy.com/
4: overfør bitcoinsa til cryptsy
5: bytt bitcoin til goldcoin e.l.

Bilde fra cryptsy:
http://puu.sh/5yMEa.png
Sist endret av pbc; 1. desember 2013 kl. 16:07.