Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3645
Hvordan går man frem for å få til en gutteferie hvor alle er født i 95? Tenkte ferie til Hellas, og jeg fant ut av at Faliraki ser ut som en grei festby :-) Noen tips ang. billige reisemål hvor det er bra uteliv i syden?

Og hvilke reiseselskaper er det som godtar dette? Ser at StarTour ikke gjør det ihvertfall..
Sitat av ChelG Vis innlegg
Hvordan går man frem for å få til en gutteferie hvor alle er født i 95? Tenkte ferie til Hellas, og jeg fant ut av at Faliraki ser ut som en grei festby :-) Noen tips ang. billige reisemål hvor det er bra uteliv i syden?

Og hvilke reiseselskaper er det som godtar dette? Ser at StarTour ikke gjør det ihvertfall..
Vis hele sitatet...
Se igjenom på Apolo, Ving etc først. Hvis ikke kan dere bestille flybillet og hotell selv. Det er nok hva som er enklest for dere. Det kan faktisk bli billigere.
Det der høres ikke ut som en god idé..
Har du drukket i syden før?
Sitat av ChelG Vis innlegg
Hvordan går man frem for å få til en gutteferie hvor alle er født i 95? Tenkte ferie til Hellas, og jeg fant ut av at Faliraki ser ut som en grei festby :-) Noen tips ang. billige reisemål hvor det er bra uteliv i syden?

Og hvilke reiseselskaper er det som godtar dette? Ser at StarTour ikke gjør det ihvertfall..
Vis hele sitatet...
Føler du deg virkelig moden nok til å dra alene til Hellas som 16/17 åring ?
Sitat av Drue Vis innlegg
Føler du deg virkelig moden nok til å dra alene til Hellas som 16/17 åring ?
Vis hele sitatet...
Jeg dro alene til Marokko som 17 åring og til Dublin som 16 åring og det gikk fint En liten hellas øy tror jeg de fleste 16 åringer kan klare alene.
Trådstarter
30 7
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Det der høres ikke ut som en god idé..
Har du drukket i syden før?
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke. Refererer du til at folk putter ting oppi drikken?
Hvordan foreldre har du? Hadde aldri fått lov til å dra en guttegjeng som 16åringer til syden, men ja, kos dere.
Trådstarter
30 7
Sitat av Drue Vis innlegg
Føler du deg virkelig moden nok til å dra alene til Hellas som 16/17 åring ?
Vis hele sitatet...
Ja, føler faktisk det. Mener selv at jeg er moden for alderen, og det er kompisen min og

Sitat av Bruflat Vis innlegg
Hvordan foreldre har du? Hadde aldri fått lov til å dra en guttegjeng som 16åringer til syden, men ja, kos dere.
Vis hele sitatet...
Har ikke spurt foreldrene mine enda... Må først ha det planlagt, så kan jeg begynne å argumentere og diskutere til jeg blir blå i trynet.
Tror det er bedre at du spørr foreldrene dine først før du begynner med å planlegge ting. lol
Sitat av ChelG Vis innlegg
Nei, det har jeg ikke. Refererer du til at folk putter ting oppi drikken?
Vis hele sitatet...
Refererer til ungdommer som drikker seg alt for drita å havner i bråk. Sist gang jeg var i Sunny Beach så jeg folk som hadde drukket så mye at de ikke kunne gå hver natt. Pass på hverandre, så burde det gå fint.

Lo når foreldrene mine begynte å snakke om folk som kom til å putte drugs i drinkene mine. Greit nok å være paranoid, men herregud.
Trådstarter
30 7
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Tror det er bedre at du spørr foreldrene dine først før du begynner med å planlegge ting. lol
Vis hele sitatet...
Tar ikke noe særlig lang tid å planlegge det. Hvis jeg ikke planlegger, får jeg jo et klart nei. La oss se på et scenario hvis jeg ikke planlegger:

Meg: Hei mamma og pappa! Kan jeg dra på ferie med **** til Hellas i sommer?

Pappa: Haha, hvor har dere tenkt til å bo hen? Og hvordan kommer dere dere ned dit?

Meg: Heh, vet egentlig ikke..

Mamma og pappa i kor: GLEM DET

Men derimot, hvis jeg har lest en del om det og har planlagt det, kan jeg komme med argumenter mot det de evt. kommer til å si. Er flink til å diskutere, og foreldrene mine vet at jeg er ansvarlig. Jeg vil reise på ferie med kompisen min fordi jeg er enebarn, og det er gørr kjedelig å dra på ferie med mamma og pappa.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Refererer til ungdommer som drikker seg alt for drita å havner i bråk. Sist gang jeg var i Sunny Beach så jeg folk som hadde drukket så mye at de ikke kunne gå hver natt. Pass på hverandre, så burde det gå fint.

Lo når foreldrene mine begynte å snakke om folk som kom til å putte drugs i drinkene mine. Greit nok å være paranoid, men herregud.
Vis hele sitatet...
Vi kommer ikke til å drikke så mye at vi ikke klarer å gå. Om vi virkelig skal dra den helt ut, gjør vi det selvfølgelig ikke samtidig. Da får heller en av oss droppe flaska den kvelden og passe på den andre.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Refererer til ungdommer som drikker seg alt for drita å havner i bråk. Sist gang jeg var i Sunny Beach så jeg folk som hadde drukket så mye at de ikke kunne gå hver natt. Pass på hverandre, så burde det gå fint.

Lo når foreldrene mine begynte å snakke om folk som kom til å putte drugs i drinkene mine. Greit nok å være paranoid, men herregud.
Vis hele sitatet...
LO? Tro meg, pass ekstra godt på helsen når du er i Bulgaria, ikke et bra sted å ta seg ordentlig fest.
Jeg er 25år, hvis jeg hadde sport mine foreldre mine i 16års alderen hadde jeg blitt bundet fast.
Er nu 25år og hadde vell blitt budet enda fast XD
Sitat av heartslava Vis innlegg
LO? Tro meg, pass ekstra godt på helsen når du er i Bulgaria, ikke et bra sted å ta seg ordentlig fest.
Vis hele sitatet...
Haha flott jeg skal til Sunny Beach om 13 dager, alene med en kompis (jeg 18 han 17) første gang alene og første gang drukket i utlandet

Kommer nok ikke til å drikke meg drita, selv om øl er skjitbillig der.
Den diskusjonen blir litt feil.

- mamma, pappa, kan jeg dra til hellas med en kompis?
- HAHA NEI ALDRI I LIVET

de driter i om du har planlagt med mindre de ikke bryr seg om deg
Sist endret av Spirituell; 27. juni 2012 kl. 02:28.
Ridder av 1. klasse
De fleste flyselskaper som apollo, ving, star tour osv krever en fullmakt fra foreldre. Denne må sendes inn skriftlig til reiseselskapet, og må med bringes under reisen. MEN du vil få et problem med å finne deg et hotell, for de fleste hoteller krever at minst en person er over 18år. Dersom en i reisefølget er over 18år blir ting mye enklere.
Sitat av Spirituell Vis innlegg

de driter i om du har planlagt med mindre de ikke bryr seg om deg
Vis hele sitatet...
17-åringer på tur i utlandet er ikke uvanlig, så isåfall er det mange foreldre som ikke bryr seg om barna sine.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Sitat av Mchjort Vis innlegg
De fleste flyselskaper som apollo, ving, star tour osv krever en fullmakt fra foreldre. Denne må sendes inn skriftlig til reiseselskapet, og må med bringes under reisen. MEN du vil få et problem med å finne deg et hotell, for de fleste hoteller krever at minst en person er over 18år. Dersom en i reisefølget er over 18år blir ting mye enklere.
Vis hele sitatet...
Blir vel å ende opp på et nedslitt crackhouse, frastjelt penga og pupp. Ta seg jobb som vaskemaskinoperatør for å komme ned til Norge igjen.
Ridder av 1. klasse
Ser du skriver at planen er å feste. Da må dere jo reise til ibiza, der kan dere både feste og bli høy + ha det gøy!

Her kan du jo se noen flotte bilder fra partyplasser i syden

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568670
Ser virkelig ikke problemet med å reise som tenåring. Hadde det vært sør-afrika eller colombia så hadde jeg kanskje blitt litt skeptisk til ideen din. Men Bulgaria/Hellas/Spania er såpass charterferie steder at selv en gjeng med 14 åringer hadde klart seg. Vis foreldrene dine at du er moden nok og kan ta vare på deg selv (forutsett at du faktisk er det), vis at du har planlagt det og at det ikke er så farlig som de tror, fortell dem at dere skal være forsiktige og ikke gå ut om nettene/ikke drikke deg dritings osv.

Gutteturer til utlandet er noe av det feteste som finnes, få med deg dine beste venner og kjør på. Lykke til! Forresten, kjenner du/dere noen som er 18?
Sist endret av Juicekongen; 27. juni 2012 kl. 04:05.
Trådstarter
30 7
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ser virkelig ikke problemet med å reise som tenåring. Hadde det vært sør-afrika eller colombia så hadde jeg kanskje blitt litt skeptisk til ideen din. Men Bulgaria/Hellas/Spania er såpass charterferie steder at selv en gjeng med 14 åringer hadde klart seg. Vis foreldrene dine at du er moden nok og kan ta vare på deg selv (forutsett at du faktisk er det), vis at du har planlagt det og at det ikke er så farlig som de tror, fortell dem at dere skal være forsiktige og ikke gå ut om nettene/ikke drikke deg dritings osv.

Gutteturer til utlandet er noe av det feteste som finnes, få med deg dine beste venner og kjør på. Lykke til! Forresten, kjenner du/dere noen som er 18?
Vis hele sitatet...
Høres bra ut!

Ja, vi kjenner noen som er over 18, men dette er liksom bare en spontanferie siden ingen av oss har noen særlige planer akkurat nå. Skjønner at det er mye enklere å ha med en som er 18, så vi får se hvordan det går!

Takker for alle svar her!
Sitat av ChelG Vis innlegg
Høres bra ut!

Ja, vi kjenner noen som er over 18, men dette er liksom bare en spontanferie siden ingen av oss har noen særlige planer akkurat nå. Skjønner at det er mye enklere å ha med en som er 18, så vi får se hvordan det går!

Takker for alle svar her!
Vis hele sitatet...
Du burde egentlig fikse restplasser. Kjøpe ferie nå kan være ganske dyrt.

DET er jo virkelig spontant for da vet dere ikke hvor dere skal engang
Norwegian ser på alle over 16 som voksne, og derav inget problem å reise til utlandet med de Dette sjekket jeg for et år siden, så kan sikkert sjekke det igjen.
Fly er jo ikke noe problem, hotell er det verre med.
Trådstarter
30 7
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du burde egentlig fikse restplasser. Kjøpe ferie nå kan være ganske dyrt.

DET er jo virkelig spontant for da vet dere ikke hvor dere skal engang
Vis hele sitatet...
Ja, har sjekket Restplass.no, og de hadde turer til hellas med fly og hotell i fem dager for rundt 3000 pr. pers. Blir det billigere enn dette?
Sitat av ChelG Vis innlegg
Ja, har sjekket Restplass.no, og de hadde turer til hellas med fly og hotell i fem dager for rundt 3000 pr. pers. Blir det billigere enn dette?
Vis hele sitatet...
Hver forsiktig med billige hotell i Hellas! Veldig dårlig standar på mange av dem. Dere burde absolutt velge ett sted med Aircon da det blir fort over 30 grader på sommern....
Sitat av sondbjo Vis innlegg
Hver forsiktig med billige hotell i Hellas! Veldig dårlig standar på mange av dem. Dere burde absolutt velge ett sted med Aircon da det blir fort over 30 grader på sommern....
Vis hele sitatet...
Har opplevd tvert det motsatte når jeg har bestilt på restplass, har som regel kommet på helt OK hoteller (noen ganger har jeg kommet på skikkelige dyre hoteller).
Protip: Husk å sjekke at hotellet lar deg bo der uten å ha med en person over 18 (enkelte hoteller opplyser ikke om dette før du står i resepsjonen med pikken i postkassa)
Trådstarter
30 7
Sitat av nightLook Vis innlegg
Protip: Husk å sjekke at hotellet lar deg bo der uten å ha med en person over 18 (enkelte hoteller opplyser ikke om dette før du står i resepsjonen med pikken i postkassa)
Vis hele sitatet...
Ja, dette bør man selvfølgelig være sikker på før man reiser