Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2119
Hei folkens!
Jeg ga fruen en ferietur i julegave, og nå merker jeg det snart hadde passet bra å ta seg litt fri. Vi har snakket om å dra til Hellas, men lysten er ikke veldig stor lenger ettersom forholdene er som dem er der nede. Kroatia har også vært diskutert, men er jo ikke varmt der på denne tiden.

Så det jeg ønsker hjelp til er hvor bør vi dra? Destinasjon er strengt tatt ikke veldig viktig, men har "bare" 12 dager ferie, så jo nærmere jo bedre (kortere reise). Afrika og Australia er off-the-table.

Har lagt til side rundt 25.000,-, men blir ikke sur hvis noen vet om noe billigere! Har noen tips? Gjerne kom med egne erfaringer!
Og ja, det skal være varmt der :P
Tyrkia? Mallorca?

EDIT: Sjekka yr, og der var ikke varmt. Stryk!
Sist endret av Lacost33; 28. februar 2012 kl. 19:17. Grunn: Sjekka yr.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Vet, har gått gjenom Europa på Storm.no, kaldt, kaldt, kaldt! Ser ut som vi må dra litt lenger gitt. Tenker kanskje Phuket, eller noe i den duren. Idyllisk, stille og rolig. Ettersom jeg drar med min bedre halvdel blir det ikke noe rølpetur :P
Det kommer jo litt ann på hva slags type ferie dere er interessert i.

- Sol & strand
- Shopping & restauranter
- Spa hotell med varme kilder på Island.
- Storby ferie

Du kommer ganske langt off season med 25 000 kroner for to.

Thailand, Indonesia m. Bali, USA, Island, Barcelona etc.
Grand Canaria var 25 grader på dette tidspunktet sist jeg var der, og det er ganske fint der nede. Eventuelt Tenerife.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Sitat av sparco Vis innlegg
Det kommer jo litt ann på hva slags type ferie dere er interessert i.

- Sol & strand
- Shopping & restauranter
- Spa hotell med varme kilder på Island.
- Storby ferie

Du kommer ganske langt off season med 25 000 kroner for to.

Thailand, Indonesia m. Bali, USA, Island, Barcelona etc.
Vis hele sitatet...
Blir sol og strand, leve det ultimate chille-livet

Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Grand Canaria var 25 grader på dette tidspunktet sist jeg var der, og det er ganske fint der nede. Eventuelt Tenerife.
Vis hele sitatet...
Sjekka nevnte steder på nettet, ligger på rundt 9 grader. Ikke digg.
Hva med Dubai, De forente Arabiske Emirater.

Det er ganske billige reiser dit, men å leve der blir litt dyrere igjen enn de vanlige "syden destinasjonene".

Ifølge yr.no så ventes det sol og varme der de nærmeste dagene.

#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Ja, har tenkt på det også, ser deilig ut og passer bra siden vi er ute etter å prøve nye steder Var i Egypt for ett år siden og siden dama er blond, ble det veeeldig slitsomt i lengden å "blåse" seg opp og gå mellom de innpåslitene menneskene og fruen. HAr hørt at det er noe av det samme problemet i DUbai (muslimske land) av bekjente som har vært der :P (for all del, har hørt mye positivt også) Takk for ips
Sist endret av MariusM; 28. februar 2012 kl. 21:05.
mexcio eller cuba
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Kikket endel på Cabo San Lucas, ser ålreit ut der Ikke lett å bestemme seg gitt.
Se på restplasser. Mye for pengene å få der.
Dra til Goa, India. Billig, varmt og en mild versjon av det egentlige India. Kan anbefale Arambol.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Takker for tips. Alle sjekkes ut
Jeg anbefaler Tyrkia! Masse fine steder å se og masse fine strender å være på.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Blir sol og strand, leve det ultimate chille-livet



Sjekka nevnte steder på nettet, ligger på rundt 9 grader. Ikke digg.
Vis hele sitatet...
Kanariøyene ligger på rundt 20 grader nå for tiden. Men når det er sagt er det en ganske kjedelig plass, med et hav av turister.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Se der ja, har tydeligvis blingsa eller et eller annet. Hmm, får se, er som sagt ikke ute etter noe "crazy" ferie, bare nyte ferien i varmen. Takk for tips!
Tror ikke akkurat at dere kommer til å merke så veldig mye til finanskrisen i hellas om dere er ute på øyene
Maldivene, en helt super øy. Koster rundt 20-25 om du bestiller nå tenker jeg. Men det er vært det, lover!
Hvis du virkelig vil ha en chill ferie, dra til Pegasos World. All inclusive er det beste jeg vet. Der er det bare å forsyne seg med mat og drikke hele dagen (til og med øl).
Pris er jeg usikker på.
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Maldivene, en helt super øy. Koster rundt 20-25 om du bestiller nå tenker jeg. Men det er vært det, lover!
Vis hele sitatet...
HAr alltid drømt om å dra dit. Har du hotell etc. å anbefale?
sør afrika safari å mase opplevelser for resten av live ,Kjempe fint

Dkal sev snart ned de !
På denne tiden av året og framover er det helt fantastisk på Cuba! Var der selv i 2008, og må si det varet helt herlig sted. Masse forskjellig å velge i, men styr dog unna de verste All-inclusive hotellene, da det bare er briter og nyrike russere her. Ikke hyggelig.

Kan anbefale et par dager i Havanna, for så å ta turen til Caya Coco, et paradis på jord. Da får man med seg både litt storbyliv, og fantastiske avslappende strender med kritt hvit sand.

God tur!
Har hørt mye om Kuredu Island Resort i Maldivene. De er vel også et av de billigste alternativene. Typen og jeg skulle egentlig fare dit men det var litt for liten tid så blir nok Bulgaria i stede. Men absolutt, Maldivene er bare perfekt!
#33
MariusM's Avatar
Trådstarter
Sitat av smulen Vis innlegg
sør afrika safari å mase opplevelser for resten av live ,Kjempe fint

Dkal sev snart ned de !
Vis hele sitatet...
Var på Safari i 4 uker gjennom Sør-Afrika, Namibia, Zimbabwe og Botswana i 2010. Helt enig, en opplevelse for livet. Beste jeg noensinne har gjort, uten tvil!
Sitat av MariusM Vis innlegg
Se der ja, har tydeligvis blingsa eller et eller annet. Hmm, får se, er som sagt ikke ute etter noe "crazy" ferie, bare nyte ferien i varmen. Takk for tips!
Vis hele sitatet...
Drar du til GC kan jeg varmt anbefale El Greco i Puerto Rico. Sentral beliggenhet og nylig oppusset. Ønsker du en enda roligere kan du se hva Puerto Mogan har å tilby.
Til TS: jeg ser du skriver at Phuket er stille å rolig ??? Er det det stille og rolig ferie du ønsker, er det ikke dit du drar... Hva med Ko Samui? Jeg hvar der for noen dager siden, og nordlige delene på øya kan anbefales. Fantastiske grunne strender uten de "færle" bølgene som i Phuket... Ikke bo på IBIS hotell da rommene der er knøtt små, samt sengen er steinhard. Du kan enkelt komme deg med "billig" charter fly til Phuket eller Krabi og ta www.bangkokair.com derfra til Ko Samui. jeg har sett fly til Phuket for under 10000(for 2 sk) på apollo, startour osv... Bra hotell på øya for en uke er ca 10-15000 eller mindre om du ønsker.(Billigste jeg så for en uke hvar rundt 2000 kr).
Hiver meg med på Puerto Rico! Veldig fin plass, og tar du buss et øyeblikk er du i Puerto Magan som er en fin havneby.