Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2178
Kom over en tutorial på youtube http://www.youtube.com/watch?v=YJofK...eature=related videoen er ganske nyopplastet også (aug 2011) noen som har prøvd dette og vet om det funker ?
Han klonet bare siden, selvfølgelig fungerer det.
Etter hva jeg kan se (har ikke peiling på slikt) så trur jeg han faker alt! Fungerer sikkert og gjøre så man logger seg inn med det bruker navnet og passordet, men vi ser aldri hat han bruker Facebook aktivt for å vise oss at det fungerer det som gjør at jeg ikke trur på videoen
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Han klonet bare siden, selvfølgelig fungerer det.
Vis hele sitatet...
som betyr at du må sitte på samme nettverk/samme pc til vedkommende som er innlogget ?

Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Etter hva jeg kan se (har ikke peiling på slikt) så trur jeg han faker alt! Fungerer sikkert og gjøre så man logger seg inn med det bruker navnet og passordet, men vi ser aldri hat han bruker Facebook aktivt for å vise oss at det fungerer det som gjør at jeg ikke trur på videoen
Vis hele sitatet...
leste bare noen kommentarer nedover der folk skrev at det virket, samt at den hadde høy "liker" prosent. videoer som ikke virker pleier skåre dårlig der
Sitat av skukketrure Vis innlegg
som betyr at du må sitte på samme nettverk/samme pc til vedkommende som er innlogget ?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg trur du må det. Hvis du ser på videoen vil du se at han henter ut en IP-adresse som han limer inn i nettleseren Denne har han mest sannsynelig fått av å sitte på samme nettverk

Sitat av skukketrure Vis innlegg
leste bare noen kommentarer nedover der folk skrev at det virket, samt at den hadde høy "liker" prosent. videoer som ikke virker pleier skåre dårlig der
Vis hele sitatet...
Kanskje det faktisk fungerer, men tviler på at du kan hacke og bruke det til noe mer enn å vise fram til kompiser
Sitat av skukketrure Vis innlegg
som betyr at du må sitte på samme nettverk/samme pc til vedkommende som er innlogget ?
Vis hele sitatet...
Samme PC, eller (jeg tror dette) så kan du bruke den IP'en han bruker for å gå til den forfalskede siden fra en annen PC på nettverket.
Dette har jo ingen ting med å hacke Facebook. Dette er, som man ser i filmen, Social Engineering. Les mer om Phishing her.

Uten å ha kjennskap til dette programmet, ser det allikevel ut til at den kopierer Facebooks innloggningsside og legger den på en lokal server som logger brukernavn/passord. I videoen benyttes en lokal IP-adresse så det er kun personer på hans nettverk som kan lures. Det er derfor det er viktig å sjekke adressfeltet i nettleseren før man logger inn på sider. Man logger f. eks ikke inn på Facebook om det står 10.0.0.4 i nettleserens adressefelt.
Som flere påpeker. Man må sitte på lokale nettverket for at dette skal funke. Det er heller ingen form for hacking i bildet, kun phising.

Jeg hadde aldri i verden logget meg på en side som har adresse: 10.0.2.x
Den som er dum nok til det fortjener nesten å miste passordet sitt


Mvh Faller
Det han bruker er ett slags mitm angrep ( man in the middle). Som går ut på at han kloner facebook sin innloggingsside. Setter sin pc som tjener mellom offeret og routeren. Så når offeret går til facebook.com så vil offeret komme til hans facebookside. Noe som gjør at han kan snappe opp informasjonen som offeret sender. Om man har falkeblikk er det ikke spesielt vanskelig å se at man er inne på en falsk side, da ingen sertifikater osv. stemmer.

Ja, man må være på samme nettverk.

Om man gjør dette riktig vil ikke angriperens ip-adresse komme opp, men facebook.com, så dette er jo en fin måte om man vil lure noen som ikke følger med så mye.