Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 9619
Hei dere.

Har en god stund spilt det enormt populære spiller World of Warcraft, har noen level60 folk. Men igår var det tid å slutte med denne galskapen.

Hvorfor slutte?

Ganske enkelt, har du spilt mye wow, så har du som regel vært en del usosial, du går verken ut, du snakker ikke med venner i ditt nærvær, du snakker bare med venner som har laget fiksjonære karakterer i spillet. Min grunn for å slutte var pga. at skolen gikk til helvete, jeg var ikke ute og festet/hang med venner så mye som jeg gjorde før (nesten aldri faktisk).

Så her er noen råd på forskjellige måter du kan slutte

Råd 1; selg alt
Det gjorde jeg, jeg solgte absolutt alt, jeg hadde en god del penger fra før av og jeg hadde en del epics (vanskligst å få tak i/dyre å kjøpe). Gå til din nærmeste vendor og unequip alt, så selger du det, har du full epic så kan du komme opp i 20-30g med alt sammen, hvis du er skikkelig hardcore så kommer får du enda mer cash.

Gi pengene til en venn eller en random, jeg valgte selv og gi dette til en random kar jeg hadde spilt litt med.

Råd 2; slett spillet
Veldig lett å gjøre, men sabla lett å installere igjen også. Ikke absolutt anbefalt, siden det tok det tar det 30min å få spillet tilbake.

Råd 3; NINJA!
Ganske teit egentlig, men det funker, du er med i et raid f.ex Molten Core, håper på at raidleaderen ikke har husket på å ta på master looter (bare han kan loote corps), en eller annen boss vil droppe epic, 100% sikkert. Å ninja betyr å ta noe du ikke trenger. Ninjas blir sett ned på i nesten alle mmporg spill.

Ninjaer du får du et dårlig rykte på serveren, spesielt hvis det er i et high-end instance. Folk ignorer deg, du får masse /spit /cry /cluck o.l. Det burde få deg til enten å skifte realm eller bare slutte å spille.

Råd 4; ødelegg pcen
Ikke anbefalt, men funker for noen idioter som helt sikkert har gjort det, selv ville jeg aldri gjort det ;P

Råd 5; cancel account
Når du canceller en account har du mulighet til å gjenopprette den før 6 måneder har gått. Du kan også spille ut tiden du har betalt for før den blir cancellet. Når du canceller så fjerner du bare din subscription/betaling som du har, da får du ikke spilt. Ganske enkelt, men du kan fort begynne å spille igjen

Råd 6; selge account
Anbefalt for de som har spilt siden start, har det beste gear du kan få tak i, nylig hørte jeg om en som hadde fått 12000kroner for en 60 character på Ravencrest. Har du en lvl30 kar å selge, ikke gjør det, ingen vil kjøpe, så enkelt er det.

Når du selger tjener du cash, men kjøperen tar en risiko for å bli bannet, sørg for at han ikke kommer og krever casha tilbake

Var vel det egentlig, har du fler metoder? post her hvis du vil.

Selv brukte jeg råd 1 og 5
Råd 6: Fytti hælvette, hva slags idiot betaler 12000 for en wow-konto? unskyld at jeg spør, men halloo?

Råd 7: funker ihvertfall på NM, jeg vet ikke om det virker på wow. du skriver ett brev til moderatorene og ber dem ip-banne deg. de er greie folk.
Jeg begynte å spille guild wars for et år siden, og da gadd jeg ikke mer wow. Men det blir vel kanskje litt som å begynne å røyke for å kutte ned på heroinen.
Sitat av VanDeGraaff
Råd 6: Fytti hælvette, hva slags idiot betaler 12000 for en wow-konto? unskyld at jeg spør, men halloo?

Råd 7: funker ihvertfall på NM, jeg vet ikke om det virker på wow. du skriver ett brev til moderatorene og ber dem ip-banne deg. de er greie folk.
Vis hele sitatet...

Du hadde blitt ganske overrasket hvis du visste hva high end gaming accounts går for.

Husker når jeg spilte SWG (Star Wars Galaxies), var det en venn av meg som solgte sin jedi account (tidlig ute med å unlocke jedi) og han fikk ca 16000 for den accounten.

Finnes mye folk der ute som har for mye fritid og penger....


Personlig, har jeg problemer med å slutte å spille wow :P

Cancel subscription og uninstall er vel et godt tips.. Evt selge account ^^
Var en Tibia account som gikk for over 15k for noen år tilbake.. Men dette er et vesentlig vanskelig spill og få levels på også! Samt som ganske kjedelig og sette seg inn i. Men i alle MORPG's finnes det en potensiel kjøper for din account.
Trådstarter
Jeg ville ikke selge min account pga. jeg hadde fått meg et ganske godt rykte på både Alliance og Horde. Så jeg slettet bare charactern, cancel account.
Bruk opp alle pengene dine på noe annet, så du ikke får råd til gamecards.
Sitat av Lundern
Jeg ville ikke selge min account pga. jeg hadde fått meg et ganske godt rykte på både Alliance og Horde. Så jeg slettet bare charactern, cancel account.
Vis hele sitatet...
Hva har ryktet å si når du uansett skal slutte å spille?
Den på råd 6 går jeg ikke på, det finnes ikke så dumme mennesker..
Hvis det er sant hørest det ut som god sommerjobb.
Så for litt siden en 60 mage som ble solgt for 3000$, hvis jeg husker rett.
Men har en kompis som låste PC'n sin i loftet og ga nøkkelen til en kompis. Dette fungerte ganske bra..
Men hadde 3-4 folk i gamle guilden min som hadde prøvd å slutt å spill som solgte alt gearet sitt.. Etter 3-4 måneder startet de igjen og begynte å samle opp blå gear
Slett spillet, knekk cdene, det kjenner jeg noen som gjorde..
Slett kontoen din. Det er både enkelt og greit om du ikke er så hekta på spillet, at du da lager deg en ny character og begynner å spille igjen.
Jeg var utrolig avhengig av spillet "runescape". Det jeg gjorde var å si opp internett!
Dette gjorde jeg med min lvl 52 warrior: Solgte alt stasjet, inkludert det jeg hadde på meg, og ga pengene til devine. Så sa jeg opp abonnementet, avinstallerte spillet og gjemte spillesken. Funka greit.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Lundern
Hei dere.
Råd 1; selg alt
Det gjorde jeg, jeg solgte absolutt alt, jeg hadde en god del penger fra før av og jeg hadde en del epics (vanskligst å få tak i/dyre å kjøpe). Gå til din nærmeste vendor og unequip alt, så selger du det, har du full epic så kan du komme opp i 20-30g med alt sammen, hvis du er skikkelig hardcore så kommer får du enda mer cash.

Gi pengene til en venn eller en random, jeg valgte selv og gi dette til en random kar jeg hadde spilt litt med.
Vis hele sitatet...
Ta heller opp disenchanting og få rundt 40g pr. epic item.
Ny hobby?

Funket fint for meg. Sluttet med Tibia pga interesse for film/visuelle effekter. Jeg sparte kontoen i Tibia tilfelle jeg vil komme tilbake til vennene jeg har der. Eller hadde Lovet dem å stikke innom av og til for å prate - men har ikke vært innom på 1-2 år...
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Gi kontoen din til meg!, jeg tar imot alt ^_^
Start å spill Everquest 2,
Den mest sikkre måten, riktignok blir du avhengig av et nytt MMORPG
Som inioner sa; det blir som å begynne med heroin for å kutte ned på røyken. eller var det omvent?

Edit: Det var omvendt ja.
Trådstarter
Sitat av Sinister
Hva har ryktet å si når du uansett skal slutte å spille?
Vis hele sitatet...
Plutselig logger noen inn på min account og får spams av alle jeg har kjent før; "Where have you been?" "How are you?!" ++

Det er litt kjipt for meg og kjøperen og si at jeg/han har solgt/kjøpt den.

Sitat av Deezire
Ta heller opp disenchanting og få rundt 40g pr. epic item.
Vis hele sitatet...
Har mange hobbyer, wow er ikke en hobby
Herre, hvordan slutte å spille? Har du lyst til å spille spillet spiller du. Har du lyst til å slutte, men klarer det ikke så ville jeg anbefalt å treffe en psykolog. Har selv slutta etter en god stund med spilling, er ikke så vanskelig å ta seg mot til å bare si at man ikke skal spille mer.

Salg av konto:
1200kr mye? Neppe. I løpet av ett år har du ca brukt 1700-2000kr på spillet, du har også kastet bort i noen tilfeller over 100 dager inne i spillet, spilt opp en character, kranglet om items o.l. De som ikke har spilt det selv skjønner kanskje ikke hvor mye jobb det er å lvle en character til lvl60 samt skaffe en god del high-end epics. Skulle jeg solgt min hadde den ikke gått for under 1700kr. (Summen jeg har brukt på spillet + gamecards o.l)
Tragisk med folk som må gjøre alt dette her for å slutte. Lenge leve viljesterke karer...
Aboslutt ingen som har nevt et kvinnfolk?
Det pleier vel å ødelegge det meste med dataspilling. De drar deg med ut på sosiale ting, og truer med å slå opp viss PC'en blir viktigere enn dem...
Mitt råd, kom deg ut, og fest! Finn deg en dame, og da tror jeg de fleste problemer løser seg
(gidder ikke nevne at det oppstå 1000 nye i sammenheng med dama;p)
Da blir du isåfall ikke så avhenging av PCspilling.
Trådstarter
Nå bare "hjelper/tipser" andre hvordan man kan slutte å spille wow og andre spill. Jeg har sluttet, for godt!
#8 - Still deg forran speilet, se deg selv dypt inn i øynene og la det gå opp for deg hvilken utrolig stor sosial taper du har blitt. Om du ikke klarer å innse det, og om DET ikke er grunn nok til å slutte på dagen, er du nok desverre så sosialt på bærtur allerede at alt håp om å gjennopprette et velfungerende sosialt liv i den virkelige verden er borte for lenge, lenge siden.

- GLHF !
hvis WOW er så avhengihetsSkapende, så burde det vært ulovlig... høres ut som det er heroin dere skal slutte med jo
Sitat av Konflict
hvis WOW er så avhengihetsSkapende, så burde det vært ulovlig... høres ut som det er heroin dere skal slutte med jo
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at det er heroin, men på samme nivå som nikotin, og det er ikke så lett å slutte å snuse/røyke. Selvfølgelig er det noen som bare sier: "faen, dette gidder jeg ikke mer" og vips så har dem sluttet.

Jeg spilte EQ i mange, mange år og det var skikkelig vanskelig å slutte, selv om jeg faktisk hatet spillet som pesten på slutten. Men det var noe som bare ville ha meg tilbake, måtte jo se de siste raid monstrene, jeg bare måtte. Teit, men sant.

Nå spiller jeg WoW, og jeg spiller det ikke mye, har passet på at jeg ikke skal bli like hektet på dette spillet.
Wow er avhengighetsskapende, og kan føre til fritidsproblemer. Forslag til varsel på spillcoveret? Siden det virker som det er røyk, eller annet avhengighetsskapende middel som dere skal slutte med :P
Sitat av flexd
Gi kontoen din til meg!, jeg tar imot alt ^_^
Vis hele sitatet...
henger meg på den den hvis noen er keene på å slutte gi den bort til meg(flex først)
betaler porto
Sitat av axalon89
Tragisk med folk som må gjøre alt dette her for å slutte. Lenge leve viljesterke karer...
Vis hele sitatet...
Amen brother!
Det er BARE å slutte å spille, som jeg gjorde for ett år siden. Spillet ligger i en hylle over meg, men jeg gir f idet
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av goillum
Herre, hvordan slutte å spille? Har du lyst til å spille spillet spiller du. Har du lyst til å slutte, men klarer det ikke så ville jeg anbefalt å treffe en psykolog. Har selv slutta etter en god stund med spilling, er ikke så vanskelig å ta seg mot til å bare si at man ikke skal spille mer.

Salg av konto:
1200kr mye? Neppe. I løpet av ett år har du ca brukt 1700-2000kr på spillet, du har også kastet bort i noen tilfeller over 100 dager inne i spillet, spilt opp en character, kranglet om items o.l. De som ikke har spilt det selv skjønner kanskje ikke hvor mye jobb det er å lvle en character til lvl60 samt skaffe en god del high-end epics. Skulle jeg solgt min hadde den ikke gått for under 1700kr. (Summen jeg har brukt på spillet + gamecards o.l)
Vis hele sitatet...

Det var vel ikke 1,200 han sa,.. var vel 12,000, Og det er jo en god del for et jæskla spill selv om jeg selv ikke har spilt det og ikke vet hvor mye jobb det er og lvl opp til level 60, så vil jeg si at 12 000 hørtes ekstremt mye ut for et spill.
Et meget godt tips for å slutte med wow; begynn med Guild Wars! Det fungerte for meg
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Poopur: Hva hjelper det? Grunnene til at man skal slutte med WoW er mest sannsynlig at man skal kvitte seg med et behov man allerede har. Begynner man å spille GW istedet så får du akkurat det samme behovet igjen.

Har aldri fortstått hvorfor folk har problemer med å spille WoW. Jeg spilte til Jul i fjor, så slutta jeg helt til for noen uker siden. Grunnen til at jeg begynte på igjen var at kompiser ville ha meg med å starte guild osv, så jeg joina dem. Nå har jeg ikke noe problem med å slutte med WoW.

Et godt tips til dere wow-addicts: ALDRI la WoW gå utover sosiale aktiviterer. Det er da det begynner å bli skummelt. Lykke til
Tips skaff deg ei dame som konstant drar deg unna. Har egenlig aldri vært avhengig. Men da jeg begynte å spille på jobb også. Så fikk det meg til å tenke på hva som skjer om jeg fortsetter. Så jeg sa opp faenskapet.

Angrer ikke et sekund!
Sitat av MagneTjau
Det var vel ikke 1,200 han sa,.. var vel 12,000, Og det er jo en god del for et jæskla spill selv om jeg selv ikke har spilt det og ikke vet hvor mye jobb det er og lvl opp til level 60, så vil jeg si at 12 000 hørtes ekstremt mye ut for et spill.
Vis hele sitatet...
Oki, om det var 12 000 kr er jeg enig at det var mye.


Dessuten så synes jeg synd på de som ikke klarer å slutte av fri vilje, kjenner noen selv som sliter med det. Woho til meg som klarte det:P
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Den enkelste måten å slutte på, er å innse at spillet er crap. Hva oppnår du ved å spille dag ut og dag inn, 12 timer i døgnet? Et bedre sverd, så du kan drepe et monster som er høyere lvl (men har samme føkkings skin som det du drepte for 10 lvl siden). Spillet har jo faen ikke noe innhold! Det går ut på å grinde utstyr og xp, that's it! Communityfølelsen må vel sies å være den dårligste i et MMO ever, 95% av de som spiller er blottet for sosial intelligens, questene er dritkjedelige, og dette BETALER du for? Tenk på dette: du bruker ungdomstida di foran en spill, som i realiteten er en rekke nuller og entall og betyr nada. Føler du at du har "oppnådd" noe ved å endelig ha fått et jævla sett som stort sett de fleste har fått før deg? Hva med å oppnå noe i den virkelige verden? Det er vel ingen spill i historien som får deg til å føle deg mindre unik enn i WoW. Er du en lvl 60 nightelf hunter, ja så ser du ut som alle andre nightelf hunters. Her er realiteten: Du oppnår ingenting, ingen bryr seg, du kaster bort dine beste leveår, om noen år eksisterer ikke WoW; sannsynligvis stilt i skyggen av en oppfølger eller et annet spill.
"It's like painting a wooden plank over and over again, it might be time consuming and fun. But in the end, it's still just a fucking piece of wood."

Du tjener ingenting på det, bortsett fra nettvenner du sannsynligvis aldri kommer til å treffe.
For og si det sånn så kan du jo ha det litt morro me speedhack, og bli banna.

Jeg brukte speedhack og sprang gjennom orgrimmar og så ble jeg banna.
Sist endret av Deezer; 30. mai 2006 kl. 14:39.
Sitat av ch0izz
"It's like painting a wooden plank over and over again, it might be time consuming and fun. But in the end, it's still just a fucking piece of wood."
Vis hele sitatet...

Haha, den der likte jeg. Det værste er at det passer inn til WoW, fordi man gjør veldig lite annet enn å grinde penger til pots/mount/crafting av gear, som man trenger fordi man skal drepe en boss man har tatt 10 ganger før (Snakker om de som grinder MC 100år etter de har tatt ragnaros i dette tilfellet :P)
Sitat av bjarneper
#8 - Still deg forran speilet, se deg selv dypt inn i øynene og la det gå opp for deg hvilken utrolig stor sosial taper du har blitt. Om du ikke klarer å innse det, og om DET ikke er grunn nok til å slutte på dagen, er du nok desverre så sosialt på bærtur allerede at alt håp om å gjennopprette et velfungerende sosialt liv i den virkelige verden er borte for lenge, lenge siden.

- GLHF !
Vis hele sitatet...
Helt riktig det du skriver, bjarneper. Klarer du ikke å slutte på den måten, fortsett å spill! Spill bort livet, og knekk alle former for sosiale antenner..
#9 Enkelt og greit slett jævelskapen og legg spillet på hylla. Kom deg ut, ta deg en pils og nyt det.. Du er fri, du valgte livet <3.
Selg det, så kan du hvertfall få noe igjen..
Visst du vil slutte med et spill som WoW bør du bli bannet. Jeg gjorde det
Bare lag en macro som starter med /1 og gå til en hovedby og spamm=D
Funker best visst du sier stygge ting om andre
syns bare dei første levlene var kjekke å spille jeg, gikk lei etter en måned, og den andre måneden spilte jeg bare ikke Lurer på om jeg kanskje skal kjøpe meg en måned i sommerferien da
Men enkleste vill vell bare værr å slutte å kjøpe gamecard/obbonere og SLETTE SPILLET, tar jo faktisk evigheter å innstallere igjen. Jeg måtte formatere i min spilleperiode, og giddet rett og slett ikke å innstallere spillet =/ I tillegg så er det alle disse patchene også =/
Jeg og en kompis bestemte oss for å slutte for et par uker sia.

Det vi gjorde var å lage en /yell macro som averterte (reklamerte) for en fake side som solgte wow-gold. vi dro til Ironforge, og Stormwind, og begynte å spamme denne meldingen som gnomer på speed. etter ca. 20 minutter med reply, fra folk som ba meg gå å brenne et visst sted, ble jeg plutselig disconnecta og kunne ikke komme inn igjen. Kompisen min brukte sin lvl 60 druid, og fikk bare en 3-day ban, mens jeg fikk en perma-ban, fordi jeg gjorde det med 26 mage.
Skal så jævlig sende denne threaden til en kompis av meg. Fyren sitter inne hele jævla uka, 24/7 forran pcen å spiller wow. Var ganske sossial av seg før. Men, nå ringer han aldri,sender aldri mellinger, ikke ET pip. Virker som wow har blitt dean reele verden for han.
Værken jeg eller andre "kompiser" av han gidder å ta kontakt med han lengre. Fikk vell nokk forje helg.
Noen dager før helga så sa en i kompisgjengen at han kunne ha vors. Alle skulle komme, deriblandt mister wow. Så, når dagen kom så ringte jeg han å spurte om vi skulle møtes først å pilse litt før vi dro på dette vorset.
Men, da sier at han ikke har penger. "Hør med mora di om du får penger, så ringer jeg deg om en halvtime" sa jeg.
Halvtimen gikk, å jeg ringte.

- "Ja, hva ble det til?"
- "Fikk ikke penger"
- "Faan da. Hmm. Men, bare kom du. Spanderer kvelden jeg, drikke til vors, byen, mat, alt"
- "Njaofwæ (momling), vet itj om æ orske æ as."

Så momla han noe om wow, å da sa jeg det rett ut.

- "Faan så jævla assosial du har blitt pga det forpu*** drittspille as. Neivell, sett deg å spill"

Så klaska jeg på røret. Han ringte da et par dager etter, sikkert litt dårlig samvittighet. Da lurte han på om jeg skulle være med på kino ellerno, men da satt jeg å resten av gjengen å så en eller annen film og bare sløva'n.
Slik gjør du det: Du våkner opp på mårran, tenker "Dette er bare et spill!" Så slutter du å spille wow å henger atme noen kamerater, såfremt du har noen igjen da
Sitat av NTT
å henger atme noen kamerater, såfremt du har noen igjen da
Vis hele sitatet...

Sant, man kan fort miste kontakten med vennene sine pga dette spillet, men om det har skjedd så ikke la det stoppe deg, du kan alltids innhente de igjen, go for it!
slutte å spille wow? enkelt. jeg har wow. jeg spiller det ikke,
fordi det er KJEDELIG!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvorfor slutte å spille wow?
Vel, hvis det tar så overhånd at du mister venner skjønner jeg det, men jeg har da ikke gått glipp av noe jeg ikke gikk glipp av før jeg begynte å spille det

Liker du spillet, spiller du det, liker du det ikke, spiller du det ikke, setter du WoW foran virkeligheten har du et problem, og burde slutte, og som en tidligere poster sa, å lage en lvl 1 alt og spamme en gold seller URL i orgrimmar/IF er beste måten

Folk som er avhengige av WoW går ikke nødvendigvis helt magisk ut i dagslyset og ser på livet med nye øyne, selv har jeg tatt pauser, og når jeg ikke var ute med venner satt jeg bare å spellte et annet spill/så på film eller serie istedenfor å spelle WoW

WoW er ikke det farlige, personene som er svake nok til å ikke kunne rive seg fra PCen er.

Hvordan slutte? Slutt.