Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 7098
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Helt hypotetisk:

Du er i en situasjon hvor du snart skal dø. F.eks. rett før en henrettelse, i et fly som styrter eller på dødsleiet.
Før lungene dine kolapser, flyet treffer bakken eller hjertet ditt gir etter, får du tid til å høre ei låt. Den ene låta som minner det på alt det gode du har opplevd i livet. Blomsterne, kjærligheten, barndomsminnene og alt.

Hvilken låt og hvorfor? Avgi en skikkelig begrunnelse eller drit i å svare.

Tenk deg godt om!
Monty Python (Eric Idle) - Allways Look on the bright side of life

Den trenger vel ikke forklares?
Bruce springsteen - The river, Den sangen gir meg en enormt god følelse i kroppen når jeg hørrer den Rolig og behagelig.
Godt spørsmål. Først tenkte jeg å nevne en dritlang låt, som f.eks The Wheel med Motorpsycho for å drøye det lengst mulig ut, men jeg tror ikke dødsøyeblikket er SÅ gøy at det trenger og vare en halvtime.

Mitt svar er [color=red]Have a talk with God, med Stevie Wonder[/color], av flere grunner. For det første er låta helt fantastisk, og fra mine absolutt favorittalbum gjennom tidene, både rolig, velprodusert og utrolig funky på samme tid. For det andre ville det være en peke-nese-sang til kristenpakket siden jeg aldri kan tenke meg at jeg kommer til å bli religiøs, og ihvertfall ikke på dødsøyeblikket.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sting og Police - Every Breath You Take

Helt fantastisk sang! Sting synger fantastisk! Syns dette er en av de beste sangene som noen gang er blitt laget, og som ikke kommer til å gå i glemmeboken med det første! Ikke for min del iallfall
Theme sangen til tomb raider 1.
Den vekker tilbake minner og gir meg en god glad følelse i sinnet.
The 69 Eyes - Wasting The Dawn
En utrolig fin låt. Utrolig mye gode og dårlige minner rundt denne, og selve sangen er helt fantastisk.
Dream Theater- The spirit carries on

Helt klart fordi det var den første sangen jeg virkelig følte meg bundet til. Det var virkelig en opplevelse å høre den for første gang. Det å høre den i min siste stund hadde bare vært herlig! Jeg tror også det er godt å høre det sangen handler om, når man befinder seg i den situasjonen
Motorspycho - Vortex Surfer

Hvorfor? Neh. Blir for personlig.
Vet ikke helt hvilken låt, men definitivt noe fra Opeth. Kanskje To Bid You Farewell eller Isolation Years.
Rett og slett fordi, ja... Jeg vet egentlig ikke.
Donkey Kong Country 2 - From Within OC ReMix

Nedlast HER (til høyre)

Bare gode minner + at sangen er fin/trist
Sist endret av Spacerunner; 17. april 2006 kl. 22:23.
Robbie Williams - Angels.

Når man først skal til himmelen, hvorfor ikke tjuvstarte på babes'en som finnes der?
Når jeg er emo, hører jeg på den.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Five for Fighting - The devil in the wishing well

vanskelig å si hvorfor, men sangen er magisk og gjør noe med humøret mitt. Hadde jeg valgt noen andre sanger, så ville jeg nok brukt de siste ~4 min på å irritere meg over at jeg ikke valgte denne Det ville vært for dumt..
Crazy frog sangen, fordi det gjør slik at jeg vil bare få det unnagjort å i tillegg så minner det meg på om at det er ikke så mye jeg vil savne når jeg dør.

Hvis man skal velge en sang som vekker gode minner så må det være "Peliculas - Gosth" for min del. Vil også ha meg ei pils og en sigg før jeg dør.
Dream Theater - Hollow Years, jeg kan ikke helt forklare det, men det er en sang som rører med meg hver eneste gang jeg hører den. Den gir meg kort og godt en god, varm, og trygg følelse, og det høres ut som gode følelser å ha i det jeg holder på å dø. Ikke det at det er verdens beste sang, for det er det ikke, men den betyr noe for meg, og det synes jeg er viktig.
One of the good guys
2rs1's Avatar
crazy frog sangen og jeg er død før flyet treffer bakken.
All because of You, kristensang som minner mange minner
Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Pga at det er den låta som har betydd mest for meg opp gjennom tidene og rett og slett den jeg har hørt mest på og aldri gått lei.
Sitat av Maddy
crazy frog sangen og jeg er død før flyet treffer bakken.
Vis hele sitatet...
fucking xactly --------------
Brakkebandet - Mitt Vålerenga

Enkelt å greit fordi det er den beste sangen som beskriver meg og mitt liv. Pluss at jeg får ordentlig gåsehud av den.
AC/DC - Highway To Hell ffs!
Blackalicious - Sleep.
Den sangen tror jeg er en av de eneste som virkelig kunne gitt meg den roen som jeg hadde trengt.
Johnny Cash - The Man Comes Around

Flott sang..hørte den første gangen når jeg så Dawn of the dead..og har hørt den en million ganger seinere..

Er dette ditt endlige svar?`

Ja
Jeg ville valgt Within Temptation - Ice Queen..

Grunnen til dette er at jeg forbinder denne sangen med døden fra før av, pga noe som skjedde i livet mitt.. Kunne ikke tenkt meg noen annen sang å hørt på de siste 3:49 minuttene av mitt liv.

Låten er ellers meget god, både voldsom, rolig, trist og tøff på en gang.
Metallica - The unforgiven. sangen som alltid har vært der for meg. Minner meg om alt fra fest til død. Vil gravlegges til den Melodien.
Sikkert Bigbang - Wild Bird. Mange sanger jeg kunne valgt, da. Hadde nok valgt den som akkurat da ga meg mest gåsehud, det går litt i perioder.
Tenkte jeg skulle droppe fotballpratet, men siden Thedeeq allerede har vært vært på banen ( ha..ha..) vil jeg si at om jeg får høre Rosenborgsangen før jeg dør, da vandrer jeg med et smil ! Hvis ikke har faktisk Tony Britten - Champions League Hyme også betyd en del for meg.

Et mindre provoserende valg ville kanskje vært Guns N'Roses - Knocking on Heavens Door. Ypperlig musikk å vandre til !
Sist endret av bjarneper; 17. april 2006 kl. 23:36.
Varierer endel egentlig, men det som gir meg skikkelig gåsehud, og som får meg til å tenke på ting som betyr/har betydd ting for livet mitt, det er melankolske melodier, med en mindblowing basslinje, skikkelig fet basslinje som helst går igjennom kroppen din. Så det må bli Nic Chagall - Monday Bar (main mix) - DETTE partiet (trykk for å høre, gjerne med noe som har litt bass)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Rolig musikk pleier å roe nevene under den værste påkjenning, så da går nok mitt låtvalg til Deep Forest - Sweet Lullaby (2004 version) (kan også eventuelt byttes ut mot Enya eller andre sanger fra Deep Forest, forutsatt at jeg fikk høre gjennom hele albummet sangen hører til).
Hmm, utrolig vanskelig spørsmål.
Men tror jeg kanskje valget ville falt The End av The Doors. Jeg kan ikke nødvendigvis knytte den til noen spesiell hendelse, men en låt jeg liker veldig godt, samtidig som det jo ville vært "The End".

Dessuten er det en viss lengde på den, så jeg eventuelt hadde hatt tid til å tenke over hva jeg har gjort med livet og hva jeg har opplevd, om jeg ikke skulle ha så lyst å fokusere på musikk akkurat da.

Som sagt, veldig vanskelig spørsmål og jeg tipper jeg få noen aha-opplevelser om hva jeg egentlig burde valgt etter hvert som tråden vokser.
Måtte nok blitt In Flames - Evil in a closet. Dette er vel fordi det er favorittsangen min av in flames. Bringer mange gode minner frem, og jeg får gåsehud hver gang av skjønnheten i den sangen.
Ville nok blitt "You'll Never Walk Alone", opptak fra en Champions League-kveld på Anfield, eventuellt fra Istanpool 2005
Denne sangen gir meg gåsehud i nesten hvilken som helst sammenheng, i tillegg passer teksten veldig bra til en som er minutter fra å dø. Eventuellt en lovsang av et eller annet slag.
Sitat av steinarlima
Ville nok blitt "You'll Never Walk Alone", opptak fra en Champions League-kveld på Anfield, eventuellt fra Istanpool 2005
Denne sangen gir meg gåsehud i nesten hvilken som helst sammenheng, i tillegg passer teksten veldig bra til en som er minutter fra å dø. Eventuellt en lovsang av et eller annet slag.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne også tatt den sangen for da blir dødsøyeblikket ingenting i forhold til det helvete jeg nettopp hørte på

"Sing up for the champions" you know what I mean!
Sist endret av Kims lek; 18. april 2006 kl. 00:43.
Det måtte blitt originalversjonen av pennywise - bro hymn tribute siden den varer i en halv time, så hadde jeg rukket en snus før det fryktlige sammenstøtet.

Men på den serriøse siden tror jeg vill valgt Queen - Buhemain Rhapsody, synes denne sangen er vanvittig flott og har hjulpet meg gjennom mange tøffetider. Og jeg bare elsker gitarspillingen til Brian May på slutten.
For en mann!
Jeg regner med jeg hadde valgt Deep Purple - Sometimes I Feel Like Screaming. Jeg hører så og si alltid på denne låta når jeg gjør meg klar til å dra på fest. Hvilken annen låt er da bedre når man forbreder seg til evig fest i Valhall?
Eva Cassidy med Over the Rainbow. Herlig sang =)
Lars - Livet er for Kjipt.mp3
Men det er meg igjen da
Sitat av Spug
Sikkert Bigbang - Wild Bird. Mange sanger jeg kunne valgt, da. Hadde nok valgt den som akkurat da ga meg mest gåsehud, det går litt i perioder.
Vis hele sitatet...
Faktisk enig med deg der, enten Wild Bird eller Reflection.

Dersom jeg skulle dø ville jeg ikke hørt på en sånn sang though. Atm hadde vel Botten Anna av BassHunter vært mer passende. Eller noe annet, som gav meg et ønske om å dø.
hmm, ja, hvis jeg skulle tatt en sang som passer for dette med død og slikt, så ville jeg kanskje valgt etarnal eller decades av joy division, som begger er utrolig bra. there is a light that never goes out av the smiths ville jo også funka bra, hehe:
"to die by your side
is such a heavenly way to die"
dette spørsmålet er helt klart;

Vågsbygd Handy - Dragepess feat. Bad Spit, Venom & Grotesk

hvorfor;

den gir meg en god følelse, og flower langt over gjennomsnittet med de klart beste rapperne i Norge.

alternativet hadde vært Eric Clapton's "Tears in heaven".
Rob Zombie - Let the bodies hit the floor Mange gode minner, og den hadde gira meg opp til å ikke legge merke til dødsøyeblikket.
Korn - Alone I Break
Nick Cave - What a wonderful World Fin sang med gode minner fra ungdommen
Faithless - Salva Mea
Marilyn Manson - The Death Song
Marilyn Manson - Coma Black
Alt det gamle til System of a Down gir en helt spesiell følelse i kroppen min...men spess er Atwa, Psycho, Chop Suey og Toxicity
Slipknot - (SIC)

Alle sangene er helt spesielle for meg da. Vanskelig å velge. Selv om faktisk System of a Down - Chop Suey og Slipknot ligge best ann p.g.a. minner.
Huff...blir nesten sentimental her nå når jeg hører de sangene
Tenkte ei stund før jeg kom frem til hva jeg skulle velge, det sto liksom mellom Tool og Jimi Hendrix - men valget falt på Hendrix.

Låta må bli Bold As Love (alternate edition på 7.09min).

Hvorfor? Fordi det er en sang jeg forbinder med veldig mye rart, og som samtidig virkelig.. ja, slår meg, og virkelig tilfredsstiller høreorganene mine.
Sist endret av flames; 18. april 2006 kl. 03:17.
Hallelujah-Jeff Buckley

Den beste coverversjonen av Leonard Cohens perle. Er overspilt, men likevel nydelig. Få som kan nå opp til Buckleys nivå.

Maybe there is a God above
But all I've ever learned from love
Was how to shoot somebody who outdrew you
And it's not a cry that you hear at night
It's not somebody who's seen the light
It's a cold and it's a broken Hallelujah

Hallelujah Hallelujah Hallelujah Hallelujah
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Et virkelig vrient valg... tenkte først på Perfect Element med Pain of Salvation eller Supper's Ready med Genesis, men tror jeg ender opp med A Plague Of Lighthouse Keepers med Van Der Graaf Generator. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg ikke kunne valgt en annen sang der og da.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Phil Collins - In the air tonight

det er en sang som virkelig vekker minner og gir meg en varm og god følelse i hele kroppen. er en stor fan av både genesis og phil collins, men denne låta er noe for seg selv!
System of a down - Toxicity
System of a down - Lost in hollywood
AFI - Silver and cold

En av de! Toxicity får meg til å koble helt ut, glemmer alt av ting som ikke er værd brye, Lost in hollywood er bare elsk forde den er sånn ;D AFI har jeg så mange minner til, at det blir vel med det.
LazySunday: Tror nok jeg må si meg litt enig i deg med den der. PAsser jo ganske så godt til det som isåfall er på vei til å skje.
Fun fun fun in the sun sun sun (fra Red Dwarf) eller sangen der ble sang på slutten av Sorte Orm - Sesong 1. Begge to er bra
Sist endret av marsboer; 18. april 2006 kl. 13:12.
Dire Straits - Brothers in arms. Gidder ikkje forklare hvorfor. Men den bare MÅ dere høre.
Infected Mushroom - Drop Out

Den perfekte låten å forsvinne til... :P Behagelig..

Eller kanskje Vivaldi - Four Seasons (Autumn)

Vivaldi med Four Seasons er første musikken jeg kan huske å ha hørt.. Fikk det som gave fra min tante når jeg var i barnehagealder.. Sovnet mye til den musikken. Sovner gjerne inn til den..