Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2106
Må vel kanskje editere dette. Det nye albumet kommer den 2 mai og skal hete 10,000 DAYS

De skal turnere nå fra mai måned frem til august og spiller på Quart den 4.juli og Roskilde 1.juli.

Noen andre enn meg som ser virkelig frem til dette?
Sist endret av r33l; 14. mars 2006 kl. 21:22.
ser så jææævelig fram til det, ja.. trist tittel på skiva så får håpe det er nok en tull.
Jepp. Både roskilde og quart på meg av den enkle grunn at Tool dukker opp!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg var sikker på at 10.000 days var tull fra tool sin side, men når har jo platecoveret dukket opp på diverse nettbutikker o.l. Det ser slik ut:

http://images.amazon.com/images/P/B000EULJLU.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V55756642_.jpg

Bildet passer jo veldig godt med tidligere covre, og jeg gleder meg ufattelig til å høre plata. Blir også digg å se de live på roskilde
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jess, endelig nytt album! Dette gleder jeg meg til! Blir vel quarten på meg også.
Det samme håper jeg. Må få med meg Tool når de først er i Norge, ellers kommer jeg til å klikke.
Fy faen jaaa! Dette blir digg å se live! Om ikke jeg har råd til en uke på Roskilde, så skal jeg hvertfall ta dagen til Quart for Tool.

Rakettsau: Takker!
Selvfølgelig er det warez, jenter. Tror dere plateselskapet til Tool leker butikk?
skal se Tool på roskilde ja.. har blitt helt forelska etter at jeg hørte de første gang jeg trippet!
Sitat av LubbenUlv
Jeg var sikker på at 10.000 days var tull fra tool sin side, men når har jo platecoveret dukket opp på diverse nettbutikker o.l. Det ser slik ut:
Vis hele sitatet...
Platecoveret blir ikke slik, navnepåtrykket er gjort av nettbutikkene. Grunnen er at en eller annen amerikansk lov sier de må gjøre det klart hva det er kunden kjøper med navn på bildet. Coveret blir mest sannsynlig uten tekst. Mer om dette på Tool sin side.
blir fett å se tool på quarten! noen som har sett dem før og som veit om tool gjør seg bra på scena? kanskje et dårlig spm, men gi meg en god grunn til å glede meg til å se dem live!
Har aldri sett dem live selv, men har sett en god del liveklipp.
Som regel er de alle dypt konsentrerte, noe som også er en av grunnene til at det forbys at publikum tar bilder av dem og lignende under forestillingene. Kan hende det blir en del sprell fra Maynard. Å kle seg ut som dame, ekstrem bruk av kroppsmaling samt apeetterligning er jo noen gjengangere.
Han framførte Pushit mens en publikummer kom opp på scenen og prøvde å gi ham en klem, noe som resulterte til at Maynard kastet ham i bakken mens han fortsatte synginga..

Ellers er bandet rimelig stødige og utholdende.
Showene har tendenser til å være ganske trollbindende også. Spesielt når det kommer til lys og bruk av bilder og film på scenen..

Se her, for eksempel: http://video.google.com/videoplay?do...6977&q=maynard
:b Her er forresten et liveklipp fra når de framførte Triad - http://video.google.com/videoplay?do...4097647&q=tool - legg merke til at Justin (bassisten) beveger seg likt under hele sangen. Kondis..
Sist endret av random8173; 16. april 2006 kl. 16:55.
Eller en fin liten historie om Maynard som spinner en halvtime på en liten skive på scenen og bare vugger fra side til side.

Er forresten Tool trippe musikk ? Fant ihvertfall en del glede i det uten å trippe
Når tipper dere plata lekker ut på nettet? Sittet og hørt Vicarious en del ganger nå. Fy faen, spasmer.

edit: den ble leaka i går fant jeg ut av. dro den ned nå. fy faen så bra.
Sist endret av Phun Q; 19. april 2006 kl. 21:59.
Tipper skiva kommer 2. mai på de fleste torrentsider. Jeg, for min del, har tenkt å KJØPE plata. Ja, tenk, jeg KJØPER faktisk musikk jeg liker. Ofte på LP også. Jøss. :P

</rant>
Skiva er ute på nett med streit kvalitet, kan bla lastes fra filemp3.org
ahh... endelig en plate det er verdt å betale for <3
Jepp, ligger på PB også.
er det flere her som syns at den nye skiva bare er 'grei nok'?
for mitt vedkomne er jeg ikke veldig imponert, mye grunnet Maynards "nye" vokal.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
mange tool-fans syns plata var crap.. jeg for min del syns den var helt OK
Hørte litt av den på jobb i dag. Jeg er ingen Tool-fan, men likte det jeg hørte.
r33l's Avatar
Trådstarter
Sitat av dcfitjar
Platecoveret blir ikke slik, navnepåtrykket er gjort av nettbutikkene. Grunnen er at en eller annen amerikansk lov sier de må gjøre det klart hva det er kunden kjøper med navn på bildet. Coveret blir mest sannsynlig uten tekst. Mer om dette på Tool sin side.
Vis hele sitatet...

Jeg tør nesten vedde på at skiva og coveret blir helt som Lateralus skiva. Med omslag med skrift.

Jeg har lastet ned skiva og har enda ikke helt funnet "formen", jeg synes kanskje at det ble litt "vass" i forhold til andre utgivelser. Jeg savner kicket av stemmen til Maynard som brøler slik som Opiate og Aenema skiva.

Noen sanger ble litt lik A Perfect Circle, Maynard har en spesiel stemme, men det blir litt vass når han har sunget slikt før med A Perfect Circle. ..

Må nok høre gjennom den en del ganger før den sitter. Gleder meg også veldig til å se dem livé for første gang på Roskilde
Tool-10000_Days-2006-RNS <- GO FETCH!
Det som irriterer meg, og som forsåvidt irriterte meg med Lateralus også er det evige taktskiftene som gjør at det er umulig å holde tempoet, med mindre man har notene foran seg. Hvorfor skal de være så innmari arty-farty? Hva er i veien med god gammeldags 4/4-takt?
Jeg leser på toolband.com at det er sterke spekulasjoner om den leaka versjonen er lagt ut av Tool selv for å forvirre, og at den EKTE plata kommer senere. At mange folk i det hele tatt tror dette, er jo ikke et kvalitetstegn på plata, for å si det slik.