Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3061
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har utrolig uheldig i går. Skulle kjøre til butikken som ligger 3 minutter unna. Da jeg kjørte hjem igjen begynte bilen å riste, jeg tenkte bare "shit får komme meg hjem så raskt som mulig og ta det derfra" Gikk ut av bilen for å sjekke dekket før jeg kjørte videre med konkluderte med at jeg kunne kjøre de siste meterne hjemme.

Vel hjemme igjen og aner ingen fred og fare. Plutselig banken det på både dører og vinduer. De sier de er fra politiet. Jeg får helt sjokk. Hvorfor kommer de hit nå? Viste seg at en gjøk hadde varslet om det ødelagte dekket mitt, som skulle fikses hjemme etter en 3 minutters kjøretur.

Jeg er bipolar, så har en del medisiner. Blant annet Lamictal, seroquel, og tidlig på dagen før tok jeg en lovlig valium fått av legen. Ikke samme dag altså. Politiet mente jeg så sløvet ut, noe jeg ikke mener er rart når dette var tidlig på morgenen og jeg hadde tatt seroquel dagen før. Jeg ser også litt sløv ut av natur. Tok blodprøve for disse, alkohol inkludert sikkert. Rører ikke alkohol forresten.

Min største frykt her er at det kanskje finnes spor av hasj i blodet. Røykte en liten flis jeg hadde igjen dagen før. Det hjalp meg for bivirkningene for medisinene mine. Men dette er ikke noe jeg kommer til å fortsette med siden det ødelegger behandlingen min har jeg funnet ut. Blir mer manisk av cannabis, så øsker å kutte det ut helt.

Politiet beslag førerkortet mitt i 3 uker i vente på svar fra blodprøve.

Meeeen, nå føler jeg meg helt fucked. Det har skjedd så mye i livet mitt i det siste. Alt er helt jævlig Dere synes sikkert jeg er dum, men vær så snill forstå at hver dag er en kamp for meg. Jeg har alltid vært snill og grei.

Bil trenger jeg! Jeg blir enda mer isolert enn jeg allerede er. Nå kan jeg ikke besøke familie utenbys, dra på butikken når jeg vil. Det høres kanskje ikke ut som noe big deal for dere, men med den diagnosen jeg har blir dette verdens undergang. Ting som dette blir veldig forsterket for meg. Tør ikke si det til familie eller venner. Vurder å bare begå selvmord.

Jeg elsker å kjøre bil Det er noen av de stundene jeg slapper av. Da slipper jeg å tenke på de vonde tankene. Vurder å bare begå selvmord. Skammen er så stor.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Politiet sa forresten at jeg vil få en bot for kjøring av ødelagt dekk. Men jeg er bekymret for den flisa dagen før.
Anonym bruker
"Øm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta selvmord en annen gang, denne gangen kan du velge å vente litt og se hva som skjer med førerkortbeslaget.

Hvis du ikke hadde promille da du kjørte, så har du ikke kjørt ruset, men politiet kan likevel finne på å ta fra deg førerkortet pga. du er en fare for trafikken om du røyker hasj. Sier de. Det ordner du opp i ved å levere rene prøver en periode.

Forstår godt selvmordstankene, det ville jeg også hatt i samme tilfelle, men du kan vente litt før du gjør det.

Lykke til!
Anonym bruker
"Øm Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Promille = De kan regne om til promille ut i fra mengden hasj ut i fra blodprøven. Du må bare vente og se.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta selvmord en annen gang, denne gangen kan du velge å vente litt og se hva som skjer med førerkortbeslaget.

Hvis du ikke hadde promille da du kjørte, så har du ikke kjørt ruset, men politiet kan likevel finne på å ta fra deg førerkortet pga. du er en fare for trafikken om du røyker hasj. Sier de. Det ordner du opp i ved å levere rene prøver en periode.

Forstår godt selvmordstankene, det ville jeg også hatt i samme tilfelle, men du kan vente litt før du gjør det.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg hadde promille. Det må være fra flisa dagen før i hvert fall. Hvor lenge er det snakk om å levere prøver?

Ja, jeg skjønner at det drastisk, men når sånne ting skjer raser alt rundt meg. Klarer rett og slett ikke leve med meg selv

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Promille = De kan regne om til promille ut i fra mengden hasj ut i fra blodprøven. Du må bare vente og se.
Vis hele sitatet...
Er dette på lik line med alkohol? Vet du hvor rask verdiene synker?
Mest sannsynlig får du lappen tilbake pga lave verdier i blodet. At statskassa går til udugelige politifolk som det her..
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Burde jeg trekke tilbake at jeg skrev under og godtok førerkortbeslaget? Hører det går raskere da og blir foreldet etter tre uker?

Noen erfaringer her?
Hilsen veldig fortvilet nervevrak
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Burde jeg trekke tilbake at jeg skrev under og godtok førerkortbeslaget? Hører det går raskere da og blir foreldet etter tre uker?

Noen erfaringer her?
Hilsen veldig fortvilet nervevrak
Vis hele sitatet...
Aldri godta førerkortbeslag. Det er opp til politiet å bevise at du kjørte f.eks.


Så de at du kjørte? Kan du selv ha blitt observert av kamera med DEG I FØRESETE? Såfall nekt uansett, men du vil nok bli dømt.

Hvis nei; du er en fri mann om litt


Har lånt bort bil 3 ganger, der hen har blitt tatt i fotoboks. Nekta hver gang, da det ikke er synlig bilde av fører.
Henlagt 3 av 3.

nekt nekt nekt,
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om jeg hadde promille. Det må være fra flisa dagen før i hvert fall. Hvor lenge er det snakk om å levere prøver?

Ja, jeg skjønner at det drastisk, men når sånne ting skjer raser alt rundt meg. Klarer rett og slett ikke leve med meg selv



Er dette på lik line med alkohol? Vet du hvor rask verdiene synker?
Vis hele sitatet...
Det er opp til lege hvor lenge du må levere prøver. Starter ofte med 1-2 gang i uka i 6 mnder, deretter 1 gang vær 3 mnd uanmeldt i opptil 5 år.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trakk tilbake samtykket til førerkortbeslag på e-post nå. Så nå har de tre uker på å få meg dømt?

Kan dette redde skinnet mitt?
Hei du, det vil sikkert ende opp med at du får ett brev der du må dra til fastlegen din og få helseattest om edruelighet. Er ganske sikker på at fastlege har mye og si i saken. Ikke innta mere stoffer, og ikke innrøm bruk av narkotika

Ting kan virke tøft, de fleste av oss har det slikt, men ikke gi opp nå for ting kommer til og ordne seg om du fortsetter kampen din.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Supperman Vis innlegg
Hei du, det vil sikkert ende opp med at du får ett brev der du må dra til fastlegen din og få helseattest om edruelighet. Er ganske sikker på at fastlege har mye og si i saken. Ikke innta mere stoffer, og ikke innrøm bruk av narkotika

Ting kan virke tøft, de fleste av oss har det slikt, men ikke gi opp nå for ting kommer til og ordne seg om du fortsetter kampen din.
Vis hele sitatet...
Takk for positive ord. Kan fastlegen avgjøre edruelighet selv om politiet har en muligens positiv blodprøve?
Hvis de finner thc i blodet, så tror jeg du desverre kan slite;( hold oss oppdatert bro!
Hvis de finner noe i blodet ditt, kan du jo prøve deg på at du var ute og kjøpte, og røyket en når du kom hjem. Når det er sagt er man forplikta til å holde seg edru i ettertid dersom man har vært ute for noe man bør regne med at politiet kan komme på døra for.

Ellers høres det jo rart ut at politiet ga deg bot for å kjøre med ødelagt dekk (med mindre du kjørte såpass lenge at det regna gnister fra felgen). Det er da ikke alltid man med en gang merker at man har pungtert, evt. at det passer å stoppe. Innrømte du noe?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for positive ord. Kan fastlegen avgjøre edruelighet selv om politiet har en muligens positiv blodprøve?
Vis hele sitatet...
Det er to ulike mekanismer her.
Har du konsentrasjon som blir omregnet til høyere enn 0.2 i promille har du begått et lovbrudd og kan således risikere straff i form av bot og/eller førerkortbeslag. Her er det strenge beviskrav, og legen kan som oftest ikke redde deg.

Dersom politiet/lege mener du ikke er edruelig nok til å inneha førerkort kan det bli en forvaltningssak (sivil/ikke straff). Her er reglene diffuse, men det er vel rettspraksis på at ikke-edruelig tilsvarer å innrømme/eller å bli tatt for å røyke cannabis noen ganger i året. Her kan legen redde deg.
Sist endret av legalize_it; 27. november 2020 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.