Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 547
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Jeg har trappet opp med Palexia på egenhånd fra 150 mg daglig til 200 mg daglig. Bare tatt 200 mg daglig to dager.

Hvordan er dette i forhold til tilvenning?

Kan jeg trappe ned igjen til 150 mg daglig imorgen?

Jeg har litt angst for nye medisiner og planla å gå over til Oxycontin 10 mg x 2. Tenkte at det var 'tryggere' å gå litt opp i dose Palexia først før å bytte, men tenker nå at det bare var dumt da det jo tar litt tid å utvikle toleranse for høyere doser og nå så vil det jo muligens bare bli ekstra additiv effekt pga nylig økt dose. Jeg har ingen anelse egentlig, men tror at det var tullete.

Jeg burde også ikke trappe opp på egenhånd fordi jeg har begrenset med medisiner og er redd for bråseponering. Vil helst ikke måtte si ifra om at jeg har trappet opp på egenhånd.

Fastlegen nevnte i en telefonsamtale at jeg 'kanskje kunne trappe opp til 150 mg', så jeg kan kanskje late som at jeg trodde hun synes at det var ok.

Jeg skulle egentlig bruke 50 mg x 2. 150 mg har jeg brukt i flere uker.

Jeg har som dere forstår litt ekstra medisiner hjemme.

Jeg bruker de bare for smerter.

Ser at noen nettsider anbefaler å ikke trappe ned mer enn 5-10 % hver 6 uke eller noe slikt. Dette er jo ekstremt sakte. Jeg har bare noen få (6-7 stk) tabletter med hurtigvirkende Palexia 50 mg som kan deles. De andre kan ikke deles.

Takk for svar.
Hvis du ikke kan trappe deg ned sakte. Minimum over 2-3mnd,så er det like greit å kutte kald kalkun.