Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5503
Hei! Om veggen med tekst skremmer det, ikke les alt. Jeg vil kun ha svar
på spørsmålet, det meste under er for å slippe moralske diskusjoner osv.
Jeg har egentlig et ganske enkelt spørsmål.

Finnes det et seriøst sted som tatoverer mindreårige rundt Oslo området?
Jeg er fullt klar over at de fleste seriøse tatoveringsstudioer har satt en
aldersgrense på 18 år. Jeg regner med at det finnes noen tatoveringssteder
som har en aldersgrense på 16 år, siden dette er alderen man lovlig sett kan
bestemme over sin egen kropp. (Med andre ord; de kan ikke bli saksøkt av
sinte foreldre om den tatoverte er 16 eller eldre) Etter hva jeg har skjønt i
allefall!

"Du kommer til å angre om 10 år når motivet har blitt teit!!!!11eon"
"Ting du synes er kult nå, er teit når du blir eldre!"
"Laser fjerning fjerner ikke tatoveringen helt om du angrer!"

Jeg er fullt klar over alle disse tingene!
Jeg hadde/har en drøm om å bli tattovør så jeg vet nok om dette fra før,
problemet er at jeg har en skade i høyre håndledd etter en sykkelulykke.

Motivet er noe jeg vet jeg ikke kommer til å angre på.
Jeg vil ha det japanske symbolet for "Death" på venstesiden av brystkassen.
Dette er da halveis for å minne min far og halveis for å minne meg selv om at
jeg ikke skal gå den samme veien som han gjorde med alkohol, narkotika, osv.
Plasseringen er valgt som en symbolikk om at det ikke er mye som står
mellom liv og død (ettersom hjeret ligger omtrent på samme sted). Mer enn
dette føler jeg ikke at jeg trenger å utdype. Poenget er at det ikke er en
tatovering jeg vil ta fordi det er "kult", det er ingen tatovering jeg kommer til
å angre på om 5, 10, 20, 50 år.
Om det skulle ha noen betydning for deg, så er jeg også fullt utvokst, så
huden kommer ikke til å strekke seg, med mindre jeg bestemmer meg for å bli
bodybuilder.

Dette følte jeg ble veldig formelt, men jeg liker det slik og vil bli tatt seriøst.
Takk.
Ingen seriøse tatoveringssteder tatoverer mennesker under 18 år. Ferdig med saken.
Franklin taler sant. Dog finnes det seriøse tatovører som kan være villig til å tatovere en mindreårig "under bordet", men da kun hvis de kjenner vedkommende og er trygg på at h*n er moden nok. Så for alle praktiske formål er svaret "nei" før du har fått kontakt med, og bruker en del tid på å bli kjent med en god og seriøs tatovør. Når det er sagt vil nok mange si nei uansett.
Sist endret av xtapolapocetl; 24. desember 2009 kl. 21:45.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...+mindre%E5rige

kameraten til den fyren der gjør det visstnok på mindreårige
Han spurte om en seriøs, god tatovør, ikke en bakgårdshack..
Var det med seiøsistet da.

Edit; what he said
Sist endret av otimate; 24. desember 2009 kl. 21:50.
så var nå innlegget mitt litt ironisk ment også da.
Regnet egentlig med det, men man vet aldri hva slags idioter som finnes der ute (tenker ikke på deg), så tenkte en presisering var på sin plass likevel
Jeg har ikke planer om å tatovere noe kjempeavansert, så tatovøren må ikke ha overnaturlige skills. Jeg vil de skal være hygieniske og middels flinke. Føler hygienen er det viktigste å tenke på siden det er et veldig lett motiv.
Kan du ikke bare vente 2 år? Sjønner at denne tattoveringen er viktig for deg etc. Men hvis den betyr så mye så vil du garantert huske den om 2 år. Da kan du også få den gjennom ført proffesjonelt og "trygt".
vell, Jeg fikk en tattovering da jeg var 14 år gammel av min tante som driver med hobby tattovering! det var en av de som skulle begynne å falme etter 10 år og så forsvinne.. Den er fortsatt ikke begynt å falme, etter 8 år:P
Du kan kanskje prøve å finne noen innen miljøet som du kjenner, eller som du kan bli kjent med?

om ikke, kan du jo alltids dra til syden og få tatto. De driter en lang faen i hvor gammel du er, så lenge de får penger! =)
Sitat av Bassalf Vis innlegg

om ikke, kan du jo alltids dra til syden og få tatto. De driter en lang faen i hvor gammel du er, så lenge de får penger! =)
Vis hele sitatet...
Han leter etter seriøse tattovører i norges hovedstad, et sted hvor jeg aldri ville ha bestilt en "sydenreise" til.
oi, fikk ikke med meg at det måtte være i Oslo city..

jaja, alt sør for namsos kaller jeg for syden, så kan da være
Det skal nok være mulig ja, ei jente i klassen min tok tatovering som 16 år.
Siden du er på jakt etter en tatovør i Oslo og muligens kommer til å bli tipset om denne mannen på et eller annet tidspunkt, føler jeg at jeg skylder deg en advarsel: Hvis noen skulle fortelle deg at Bo i gamlebyen (Oslos eldste tattoosjappe) ikke er så nøye på alder, stemmer nok det. Jeg var hos ham og tatoverte meg da jeg nettopp hadde rundet 18, jeg trengte ikke å vise leg og jeg ikke 18 ut. Problemet er at han ikke er særlig nøye på andre ting heller, som å tatovere like dypt over hele tatoveringen, lage rette streker, jevne kurver, etc. Bo er rett og slett byens dårligste tatovør, og behersker ikke de mest grunnleggende teknikker.

En venninne av meg tatoverte meg for noen år siden på armen, dette var hennes andre tatoveringsjobb noensinne. Den holder, tro det eller ei, langt høyere standard enn Bos "profesjonelle" tatovering. Selv om du skal ha et enkelt motiv som alle tatovører bør kunne klare å gjennomføre på en tilfredsstillende måte, må du altså ikke finne på å bruke danske Bo, du vil antakelig ha bedre hell med å gjøre det selv, eller få en random person med gjennomsnittlige tegneskills til å gjøre det.
Sitat av SondreSnurr Vis innlegg
Jeg har ikke planer om å tatovere noe kjempeavansert, så tatovøren må ikke ha overnaturlige skills. Jeg vil de skal være hygieniske og middels flinke. Føler hygienen er det viktigste å tenke på siden det er et veldig lett motiv.
Vis hele sitatet...
Det har seg ofte slik at tatovører som er ordentlig seriøse er det angående alt. Hygiene, selve tatoveringen og alder. Finner du en som tatoverer 16-åringer betyr det at han ikke bryr seg så mye om sitt rykte, og følgelig har mindre kunstnerisk stolthet og bryr seg ofte mindre om hygiene.

En dyktig tatovør trenger ikke å tatovere mindreårige, fordi han/hun får nok kunder i myndig alder. Det vil med andre ord si at en som tatoverer mindreårige sannsynligvis ikke er så flink.

Selv om motivet kan virke lett, så er det å tatovere noe helt svart svært vanskelig. Å få svartfargen helt svart og jevn over hele er ikke lett, og hvis tatovøren utøver middels til dårlig hygiene kan man få betennelse som ødelegger fargen enda mer. Er tatovøren seriøs får du gratis oppfarging hvis det ikke skulle bli 100 prosent jevnt, men er tatovøren useriøs (som jeg vil påstå at en som tatoverer mindreårige uten spesiell tillatelse fra foresatte er) vil du neppe få det.

I tillegg til fyll er liningen også lett å gjøre dårlig selv om motivet er enkelt. Rette streker er vanskelige fordi nålen lett fanges i porestrukturen i huden og glir til siden. Kurver er vanskelige fordi de må planlegges ut fra naturlige bevegelser i hånden så man slipper å avbryte en strek midt på. Uansett vil det bli ruglete, skjeve og stygge streker hvis ikke huden strekkes tilstrekkelig ut av tatovøren, en feil mange nybegynnere og ikke-så-flinke tatovører går på. Et så enkelt motiv som et japansk tegn kan dermed bli svært dårlig utført, og når tatoveringen har en kraftig symbolsk verdi for deg vil det kanskje være ekstra surt med et dårlig resultat.

Mitt råd er derfor: Ikke spør hvem i Oslo som tatoverer mindreårige. Spør hvem som er de beste tatovørene i Oslo, og når du får vite det drar du dit og spør om de kan tatovere deg hvis du har tillatelse fra foresatte. Kanskje må moren din, ev. annen foresatt, møte opp personlig for bekreftelse, eller kanskje vil de ikke uansett, men begge deler er bedre enn en stygg tatovering du må ha resten av livet, som var ment å ha en viktig symbolsk verdi. Dessverre har jeg aldri tatovert meg i Oslo, så hvem som er best der kan jeg ikke svare på. Men det kan sikkert andre her.

Hvis du vil ha eksempler på at enkle motiver kan bli forferdelige tatoveringer, besøk http://www.tattoo-jo.com og se på hans "skrytebildesamling". Utvilsomt en av Norges værste tatovører.
Hvis h*n ser noen lunde voksen ut, virker fakelegg da? Vet at det er dokumentforfalskning hvis man blir tatt, men spørr siden en kompis som lurer på det.
Jeg vet de fleste av dere har rett. De er ikke alltid veldig flinke og renslige hvis de tattoverer mindreårige. Jeg vet om nok av steder som tatoverer mindreårige, så er derfor jeg spør om noen vet om hvilken av disse som er seriøse.

Jeg har blitt tipset om Larvik Ink, noen som har noen erfaringer om dette stedet?
Og jeg mente det ikke som at det måtte være i Oslo, bare ikke mer enn rundt en time unna med tog fra Drammen eller Oslo.

Jeg har også vurdert falsk legg som eskil2k spør om. Om jeg hadde hatt legitimasjon som det sto jeg var 18-19 pr hadde ingen tvilt på det. Men vil liksom ikke trenge å gå så langt til å bryte loven.

Edit: Og takk for advarselen xtapolapocetl! Advarsler om hvor de gjør det, men ikke er flinke til det er også verdsatt.
Sist endret av SondreSnurr; 25. desember 2009 kl. 14:39.
En gutt i klassen fikk tattoo når han var 14 år, og tattoen er veldig godt gjennomført. Skyggeleggingen i gråtoner er faktisk veldig godt gjennomført, og selv ville jeg også hatt tattoen. Så at "DE" professjonelle ikke tattoerer "under age" er litt så som så, men i hovedstaden er det nok bare seriøse aktorer som krever 18 år, dessverre. Mitt råd til deg, VENT til du er gammel nok, du vil forandre deg veldig i løpet av 2 år.

EDIT: Moralpreken.. Det vil komme deg til god nytte
den som leter finner. grønland i oslo er et bra sted å begynne i ditt tilfelle.
Glemte å presisere det skikkelig i forrige post, men hvor gammel er du egentlig? Hvis du er over 16 går det ofte greit så lenge du kan vise til tillatelse fra foresatte.
Sist endret av Provo; 25. desember 2009 kl. 18:53.