Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 762
Anonym bruker
"Farlig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt abstinenser flere ganger, det dreier seg om kramper, takykardi og skjelving eller risting i fingrene og litt hallusinasjoner og forvirring. Noen tips til hva som hjelper? Vil ikke ta benzo.
Nedtrapping kanskje
Ta nedtrapping, å bråslutte med alkohol er livsfarlig. Og når det blir så ille så vil du med stor sannsynlighet bli for dårlig til å ringe etter hjelp om du bor alene. Benzoer er det beste du kan ta mot alkohol, spesielt mtp. Kramper og dødeligheten spesielt.

Ellers kan du jo ta Melatonin og Seroquel for søvnen. Eller, Seroquel, som på en måte visker ut store mengder av de stoffene du trenger mye av når du går gjennom abstinenser er kanskje ikke en god ide. Altså Serotonin og Dopamin. Men Melatonin kan være en av dine beste venner i slike tilfeller. Og det er reseptfritt. Samme er smertestillende, prøv å skaffe litt Paralgin Forte eller visst du tror du kan ta det uten å bli avhengig; Dolcontin eller Oxycontin. Hold deg unna Tramadol, det kan være livsfarlig mtp. At Krampeterkselen senkes betydelig.

Ellers har du Paracet, men det har nok ubetydelig effekt i slike tilfeller. Men kan være nyttig om du får feber. Usikker på om Ibux er en god ide, hør med lege eller send mail til apotek1 og spør der. Paracet og Ibux skal uansett ikke blandes med tanke på bla. Hjerte- og Kar komplikasjoner. Noe du spesielt bør tenke over om du er 40 år gammel eller eldre. Ellers går det nok bra.
Sist endret av Defending; 27. november 2020 kl. 12:26.
Jeg fikk det samme hver gang jeg kuttet alkohol, selv om jeg gjorde det gradvis over flere dager. Mitt eneste tips er å ta kontakt med lege/legevakt. Det er livsfarlige greier å styre med alene. Når dagene går og du ikke får sove på grunn av hallusinasjonene (og du ikke slutter å hallusinere fordi du ikke sover) samtidig som kroppen får det verre og verre, er det liksom ikke så mye hjelp i det man får ordnet på egen hånd. Uansett - vær forsiktig med legemidler som gir risiko for pustestans (slik som Paralgin Forte).