Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2799
Heisann.

Jeg har drivi av siden jeg var ca 12 år med å lage musikk. I starten trudde jeg vel egentlig jeg kunne bli neste Tiesto eller noe sånt. Den drømmen dødde brått. Jeg har brukt ett uvisst antall timer på å mekke rundt 3000 sanger. For det meste melodiøse greier. Syns det er synd at disse sangene ikke blir hørt av flere.

Håper iallfall noen får noe ut av det jeg har.

https://www.youtube.com/watch?v=esMhq9vx1q0

Håper noen liker detta.

Planen er å oppdatere den videoen der til jeg selv er fornøyd.
Mye jeg vil folk skal høre...
Hører ikke så mye på trance for tiden men bestemte meg for å høre igjennom sangene.

Absolutt lyttbart flere av låtene og synes ingen av sangene var direkte dårlig. Ut av alle låtene likte jeg "The Beach" best. Melodica Symphonia også en fin låt. De to andre låtene var ikke dårlig de, men likte de to førstnevnte bedre.

Kan ta en rangering etter hva jeg likte best for moro skyld.

1. The Beach
2. Melodica Symphonia
3. Dark Vibe
4. Twinbox
Trådstarter
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Hører ikke så mye på trance for tiden men bestemte meg for å høre igjennom sangene.

Absolutt lyttbart flere av låtene og synes ingen av sangene var direkte dårlig. Ut av alle låtene likte jeg "The Beach" best. Melodica Symphonia også en fin låt. De to andre låtene var ikke dårlig de, men likte de to førstnevnte bedre.

Kan ta en rangering etter hva jeg likte best for moro skyld.

1. The Beach
2. Melodica Symphonia
3. Dark Vibe
4. Twinbox
Vis hele sitatet...
Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding.
Veldig overaskende at du likte The Beach best. Den har jeg sliti lenge med å få til lyden skikkelig på. Syns fortsatt ikke jeg er i mål ,men herlig at du liker den.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Rev 2(4) er ute med flere sanger. Håper noen er villige til å høre litt flere.
http://www.youtube.com/watch?v=3UKfG5pe6nU
Planen er å fortsette å legge ut flere. Bare tar litt tid å lage animasjonene siden jeg ikke er så erfaren.
Tiesto var min gateway drug i 1999. Gleder meg til og høre i kveld

Send mer!!!
Sist endret av Mokkasinen; 27. april 2019 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Tiesto var min gateway drug i 1999. Gleder meg til og høre i kveld

Send mer!!!
Vis hele sitatet...
Ja ,kommer mer etterhvert ,men vil gjerne lage animajsoner til hver individuelle sang så tar litt ekstra tid. Syns det gjør det litt mer interesant. Driver også å lager noen nye sanger.

Kommer iallfall mer etterhvert
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Litt dårlig samvittighet for det går så treigt å få ut flere sanger så tenkte jeg skulle release 1 av de 5-6 sangene som kommer med neste videooppdatering.
Detta er min beste syns jeg personlig. Ikke at det sier så mye men..

http://www.youtube.com/watch?v=uCteM...ature=youtu.be

Ha en hyggelig 17 mai forresten
Sist endret av SteenRNS; 17. mai 2019 kl. 18:42.
Fra første post var Beach og en til blant favorittene.

Jeg begynte selv å høre på trance når in search for sunrise albumene kom ut så dette tar meg tilbake, selv om en del av det i YouTube klippet kanskje heller litt mer mot kommersielle sjangere.

Du burde samle en del av materialet og sette det sammen til hele sanger, det var mange brukbare og fengende elementer.

Og som en konstruktiv tilbakemelding vil jeg si at det virker som du mestrer det teoretiske bra men den siste sangen du postet er for forutsigbar.
Du følger "reglene" for slavisk.

Det jeg mener er at når du feks har en buildup så bruker du alle de vanlige triksene, lydene fades ut, pianoaktig lyd fades inn, strykere fades inn, snaren bygger seg opp, ett kort opphold, takeoff.

Du mangler wow effekten, hvor du plutselig drar på en helt ny basslinje (fortsatt innenfor trance sjangeren, ikke noe dubstep dropp), eller lar melodien gå ekstra høyt. Jeg synes også du bør ser litt på trommene dine, de høres litt flate ut og loopen virker som den har blitt nedprioritert.

Det finnes mange teknikker for å få takeoff-en til å bli mer energisk (bla øke pitchen bitte litt) og jeg føler det er der du har forbedringspotensiale.

Ps:jeg hørte den siste sangen på mobil uten hodetelefon, så jeg tar forbehold om at kanskje sangen sparker fra seg som bare det på ett anlegg
Sist endret av random105675; 18. mai 2019 kl. 10:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Fra første post var Beach og en til blant favorittene.

Jeg begynte selv å høre på trance når in search for sunrise albumene kom ut så dette tar meg tilbake, selv om en del av det i YouTube klippet kanskje heller litt mer mot kommersielle sjangere.

Du burde samle en del av materialet og sette det sammen til hele sanger, det var mange brukbare og fengende elementer.

Og som en konstruktiv tilbakemelding vil jeg si at det virker som du mestrer det teoretiske bra men den siste sangen du postet er for forutsigbar.
Du følger "reglene" for slavisk.

Det jeg mener er at når du feks har en buildup så bruker du alle de vanlige triksene, lydene fades ut, pianoaktig lyd fades inn, strykere fades inn, snaren bygger seg opp, ett kort opphold, takeoff.

Du mangler wow effekten, hvor du plutselig drar på en helt ny basslinje (fortsatt innenfor trance sjangeren, ikke noe dubstep dropp), eller lar melodien gå ekstra høyt. Jeg synes også du bør ser litt på trommene dine, de høres litt flate ut og loopen virker som den har blitt nedprioritert.

Det finnes mange teknikker for å få takeoff-en til å bli mer energisk (bla øke pitchen bitte litt) og jeg føler det er der du har forbedringspotensiale.

Ps:jeg hørte den siste sangen på mobil uten hodetelefon, så jeg tar forbehold om at kanskje sangen sparker fra seg som bare det på ett anlegg
Vis hele sitatet...
Du har nok rett når du sier loopen virker nedprioritert ja. Aldri tatt meg tid til fete looper. alltid vært melodiene som har vært fokuset. Take off er jeg rett og slett dårlig på. Takeoffene mine er basert på veldig basic 90 talls.

Skjønte ikke helt den "sette sammen til hele sanger". Mener du sette sammen alle sangene til 1 lang miks?

Bra tilbakemelding iallfall. Orker ikke remikse storms igjen akkurat for øyeblikket iallfall. Detta er versjon 7 eller no sånt av den sangen Pause fra den for å jobbe på andre sanger. Blir virkelig lei egne sanger når man må høre dem på repeat ørten ganger for å prøve å "fikse" på alt av tullerier.
Greit å bytte mellom prosjektene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da var det på tide med ny versjon med flere sanger.
Stikker en tur opp i fjellet og fisker i helga så måtte nesten legge den ut idag.

https://youtu.be/MSjZHSaBWRM

Kommer mer etterhvert.