Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8011
Ja, jeg vet jeg har vært dum så trenger ingen påminnelse om det, men tips på hva man kan gjøre innenfor lovens ramme. Er desverre blitt avhengig av litt mere benzo en hva legen gir. Var totalt ukjent med rusmiljøet i Oslo, men en dag jeg ventet på bussen fra. jobben tok jeg mot til meg og spurte en jente i begynnelsen av 30 årene som så ganske streit ut. Hun hadde og de 2-3 første gangene ble handel utført på en hyggelig og grei måte over en kaffekopp. Så fikk jeg en SMS i begynnelsen av måneden om at det var mulig å få tak i sobril noe som er vanskelig, men det hastet. Jeg var dum nok til å overføre litt over 5000 til henne. Jeg skulle ha litt og hun skulle låne til resten. (Hun er også sterkt avhengig av benzo) Etter dette har jeg ikke sett snurten av verken varer eller henne. Kun en haug med lovnader på SMS. Jeg har bestemt meg at jeg vil ha pengene tilbake og ingen varer, da jeg driver og trapper ned, men det er en annen sak. Altså ingen leveranse eller penger tilbake på nesten en måned. Har vel nesten 100 SMS som dokumenterer saken. Siste SMS var en trussel om å sende noen etter meg hvis jeg ikke sluttet å mase. så blokkerte hun meg på telefonen. Pillemiljøet i Oslo er vel ikke så stort og jeg har en god profil på henne, navn, bilder og en del mere. Hva kan man gjøre i en slik situasjon. Jeg kjenner ikke til uskrevne regler i rusmiljøet, er en helt « vanlig» person som desverre har pådratt meg et benzo problem. Jeg vil ikke gjøre noe som er utenfor lovens ramme. Jeg kaller dette svindel og jeg vet ikke hvordan det sees på i rusmiljøet. Tips mottas med takk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Absolutt ingen verdens ting, dette er risikoen du tar når du gir forskudd på den måten. I det markedet der, og da spesielt i pille-miljøet, er det ingen ære, folk sjeler og tar over en lav sko. Og du er et lett offer, en "streiting" uten noe tilknytting til miljøet, hun fikk penger rett på konto og hun kan lett stikke av siden du vet lite om henne.

Om du er villig til å bryte loven derimot ville den vanligste metoden være å oppsøke personen via miljøet og bruke fysiske virkemidler til å få personen i et mer utbetalende humør.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk i miljøet (uten medmenneskelig programmering) er glad i folk som er på "ferie" inn litt pga problemer som dine, som kan hjelpes litt for så å utnyttes når tidspunktet er riktig med tanke på tillit og gevinst. Ta det som en dyr lekse på hvem du ikke har lyst til å bli down the line.
Trådstarter
Ja, det blir vel slik, tapt er tapt. Men er det ulovlig å prøve å finne henne, oppsøke henne sammen med noen litt «tøffere» venner og forlange pengene her og nå. Ikke noe vold, hvor går grensa mellom trusler og det å gi beskjed om at jeg ikke kommer til å gi med/oss. Du får aldri fred. Hun har blokkert meg på tlf, men så veldig lur kan hun jo ikke vært jeg har bilder, fullt personer, dialekt som er spesiell, adresse som jeg er usikker på, da det blir mye opphold på ulike akutte/døgdninstitusjoner. Hvor hardt har man lov å kjøre på?
Du har jo allerede brutt loven ved flere anledninger da du nevner att du har gjort flere kjøp og forsøk på kjøp så hva du foretar deg videre er kanskje ikke så nøye for deg, men her er ett eksempel på hvordan man ser på trusler:

Det er to bestemmelser i straffeloven som kan være aktuelle når det gjelder trusler. Det følger av straffeloven § 227 at man kan straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år dersom man truer med å utføre en straffbar handling, og dette er egnet til å fremkalle alvorlig frykt. Etter straffeloven § 390a kan man straffes med bøter eller fengsel i inntil 2 år dersom man ved skremmende eller plagsom opptreden krenker en annens fred.
Hvis du ikke er klar for å havne i en stadig eskalerende situasjon med straffesanksjoner og voldsepisoder som potensielle utfall, så ser du på dette som en lærepenger og legger det bak deg. Hvis du oppfører deg truende overfor noen så må du ta høyde for at de kan reagere 10 ganger så sterkt tilbake.
Trådstarter
Skjønner det, jeg bare lurer. Som sagt tapt er tapt, men jeg bare lurte på hvor grensen går. Selger du en sofa, får ikke pengene innen rimelig tid. Henter den tilbake.
Bare for å presisere så er jeg ingen voldelig, person på noen måte, bare presisert at jeg ikke gir meg så lett, og kommer til å holde saken varm, ved stadig påminnelser Men jeg får så lyst til å gi sånne folk en lærepenge. Men der får bli med lysta. Takk for innspill, mottar flere med takk
Til en annen gang: Jeg ser du skriver att du har vært dum og ikke trenger noen påminnelse på det, men faen heller. Jeg sender ikke folk med en 200 lapp en gang, og å sette inn 5000kr på kontoen til en du knapt kjenner og som sikkert ville bøffa bestekompissen sin om hun var sjuk nok, det tror jeg er noe av det mest naive jeg har hørt. Sorry å si det men...
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
I tillegg til at du fikk en lærepenge kan du velge å se på det som en bot. Du brøyt loven, kjøpte medikamenter på svartemarkedet og gjorde kriminelle handlinger. I stedet for at du ble tatt på fersken av staten og må få prikk på rullebladet og i legejournalen så slapp du unna med kun boten uten noe rulleblad. Hvis du uansett skal trappe ned nå så kan du assosiere den følelsen du har av å bli lurt med rusmisbruk for å programmere hjernen til å holde deg unna. Bare en alternativ tankegang i stedet for å være potte sur på hu dama og deg selv. Vær heller letta over at du ikke fikk snutn på deg også.
Trådstarter
Det var da voldsomt til moraliserende innlegg. Her på ruforumet er det vel mange som bryter akkurat den loven. Dette er vel et sted der man diskuterer denne type ting, og det meste av det jeg leser her er vel ikke lovlig, så jeg er fullstendig klar over disse tingene. Jeg kjenner litt til miljøet (ikke noe særlig til pilledelen) Da min bror desverre var en del av det, nå er det riktignok mange år siden. Han kom seg ut av det med unntak av noe hasj og rohypnol fra lege, men døde desverre av kreft, da livet hans begynte å ta en bedre vei. Jeg sier igjen at på den tiden var det en viss «ære». Jeg hadde også sett andeledes på dette hvis det hadde vært en utslitt tung narkoman. Da ville jeg ikke reagert slik jeg gjør nå.
Dette er en helt annen type. Selvsagt dypt. Inne i pillemisbruket, men likevel. Jeg har fullt navn, fødselsdato og masse andre opplysninger. Jeg har så lyst til å gi slike en lærepenge, men som sagt tidligere, ingen vold, eller «torpedo» greier. Men med alle opplysningene jeg har så er det jo mye man kunne gjøre, men som en «streiting» uten kunnskap og kjennskap til disse folka så kvier jeg meg for å bruke det jeg vet. Men mitt inntrykk er at hun opererte mest alene, og hadde noen etter seg fra før. Ja,ja, selv om man har vært dum og naiv, er det vel lov å være forbanna. Og har ikke lyst til å la henne lure andre som er mye lenger nede i dritten enn meg, og kanskje bruker sine siste kroner i et håp om å få medisiner som gjør livet bedre for noen timer. Jeg skal klare meg, men det er ikke alle som gjør det.

I tillegg så er det å få en bot for å bryte norsk lov noe helt annet, enn private svindlere. Ikke vet dere hvorfor livet mitt akkurat nå er slik at jeg måtte ty til denne desperate handlingen. Jeg har noen uker tenkt på det men ikke turt, før jeg tilfeldig møtte denne jenta og kom i prat, laaaang historie. Så ikke døm meg for annet enn naiviteten. Jeg gjør det ikke igjen, så lærdommen er der. Men som sagt, så blir jeg fly forbanna på folk som svindler og lurer folk uansett om det er svindel på Finn, bruktbil eller hva det måtte være, ja selv innenfor rusmiljøet må det være lov å reagere på svindel.
Sist endret av tost; 1. desember 2017 kl. 06:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Avhengig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sobril for 5000,-? Sobril av alle benzoer? Dypt inne i pillemisbruk? Hvor gammel er du, TS?
TS: Du sier du har "fullt navn, fødselsdato og masse andre opplysninger." , men om man driver med svindel så er det vel ikke så vanskelig å fabrikere dette. Er du sikker på att opplysningene du har om denne dama stemmer?
Jeg tror det ville vært lettere for meg å sympatiser med deg og ditt ønske om hevn hvis du for eksempel var blitt rana. Jeg har også litt problemer med å skjønne hva du egentlig spør om. Ønsker du en slags bekreftelse på att å hevne seg er det riktige? Lurer du på hvordan du kan hevne deg?
Sist endret av Antimatter08; 1. desember 2017 kl. 08:19.
Du har overført pengene via bank? Prøv å kansellere transaksjonen. Må du oppgi grunn, så unngå å nevne ulovlige ting.

Du skal slippe moral fra meg, du har vel fått nok alt.
Trådstarter
Ja. Takk, jeg har fått nok moral nå. Jeg ønsket ikke noe annet enn å diskutere situasjonen. Så til anonym avhengig føniks. Jeg skulle ha sobril for deler av summen og hun «selgeren» låne resten til seg selv. Påsto det var veldig sjelden sobril var på markedet og vi måtte passe på no, og jeg gikk 5 på. Ja, jeg bruker sjelden noe sterkerkere enn sobril, det er som et supplement til det jeg får av lege. Ønsker ikke å eskalere til sterkere benzo utenom en valium. Dette er min første og siste gang på dette»åpne markedet» så får klare meg med det jeg får av lege, selv om livet er helt ræva for tiden av spesielle grunner.
Jeg husker en episode for et par år siden. Jeg ventet på bussen til jobb i Oslo sentrum, behøver ikke å si hvor. En sliten gutt/mann kommer bort å spør om å få/låne 250kr da han ikke hadde penger å var sjuk. Litt over en par måneder senere står jeg der å venter på bussen igjen, da kommer samme fyren ruslende og blar opp en skrukkete 200 lapp og sier, « nå har jeg litt penger så du kan få tilbake de jeg fikk av deg når jeg trengte det mest» Fyren fikk selvsagt beholde pengene, men jeg satt og kjempet med tårene hele veien til jobb.
Så til dere, ja jeg har fått min lærepenge, og klarer meg fint, selv om jeg absolutt hadde trengt de pengene, men å vite at vedkommende helt sikkert opptrer på samme måte ovenfor andre som sitter mye større i saksa og har mindre ressurser enn meg gjør meg fly forbanna.
Så til antimatter. Ja, jeg er sikker på at de opplysningene jeg har om henne er riktige. Hvordan kan jeg ikke fortelle, men hun var ikke spesielt smart når hun var rimelig i pillesnurr, pluss at også jeg har noen metoder for å skaffe opplysninger. Er riktignok en naiv»streitinger» men noe har jeg fått med meg gjennom livet.
Og igjen, nesten ingenting gjør meg så sint som å lure folk som allerede ligger nede, og da tenker jeg ikke på meg selv.
Derfor denne tråden om å kunne gi disse folka en lærepenge uten blod og at renna spruter.
Så til ivar Oslo, annulert transaksjonen i banken? Det er vel for sent, det har gått et par uker og vipps går jo ut med en gang, eller vet du noe jeg ikke vet?

Beklager alle skrivefeilene, men er operert i øynene og ser rimelig dårlig om dagen, så når jeg leste igjennom etter at jeg hadde postet det og blåst opp skriften så jeg at det var mye surr. Jeg får ikke til å blåse opp skriften her i meldingsboksen før jeg har posta, det skal gå, men virker ikke, telefonen min er også litt på tur for tiden, den får ta seg en tur til telefonlegen�� Ha en fin dag folkens
Sist endret av tost; 2. desember 2017 kl. 06:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Voksenopplæring kalles det. 5 lapper til ett menneske du kun har truffet litt random i forbindelse med "drug deals". At det ikke slo deg at det kunne gå galt får du sette på konto for studielån. Du har lært at verden er kynisk. Det kostet kun 5000. Vil si det var billig. Mange betaler langt mer for samme lærdom.

Dodecha ga deg et bra svar. Det er enten eller her. Du kan tenke at det ble en relativt billig lærepenge tross alt. Glemme det hele og leve livet ditt som best du kan. Eller du kan krysse en grense og starte noe du ikke vet hvor ender. Hvem har mest stamina og hvem er mest gærn? Du sender en voksen kar som klyper litt. Hun sender 5 etter deg som gjør at det blir vondt å smile i noen uker. Du forsøker igjen og hun henter inn ennå mer ustabile hjelpere.
Hei.
Jeg har selvsagt ikke noe problem med å skjønne att dette er surt, 5000kr er mye for de fleste og særlig når det er rett ut av vinduet. Hadde bare litt problem med å skjønne hva du ville med denne tråden.
Du skriver att du ikke er hypp på å bruke vold, og jeg støtter deg i det med tanke på att dette er en dame. Vet ikke hvordan du ser på det, men hadde kanskje vært lettere på ett vis om dette var en mann som du kunne ha fillerista, for du har jo ikke så veldig mange andre muligheter. Blir jo litt vanskelig å innvolvere snuten.
Får håpe det ordner seg for deg da, og att du klarer deg med det du får av lege
Trådstarter
Da , legger jeg diskusjonen død, hvis ingen har noen nye smarte innspill. Lærepengen er der, og vold og et liv som eskalerer ved at den ene siden tar den andre og dette utvikler seg til et liv i redsel er ikke noe for meg. Angsten som river min kropp i filler til tider og som var bakgrunnen for at jeg gjorde det jeg gjorde, ville ikke bli noe bedere av en slik runddans. Jeg er 5000kr fattigere, men fått lærdom tilbake. Tross alt er denne jenta 100 ganger lenger ned i pilledritten enn meg ( vet ikke om hun bruker noe annet også) så sånn sett så er jeg vel heldig her. God advent
hvis du har det fulle navnet hennes kan du jo anmelde henne for salg av narkotika på politiet.no (anonymt såklart), men da risikerer du at hun skjønner det og sender noen på deg o.l.
Trådstarter
Ja, det er risikoen mekkelek, men jeg har tenkt på det. Jeg har også opplysninger som gjør st hun mister jobben øyeblikkelig, selv om hun er sykemeldt for tiden, og hun vil aldri kunne praktisere innenfor det yrket igjen. Men alt dette blir hevn, og det frister, men jeg vil helst ha pengene mine og gå videre i livet. Vi får se hva jeg gjør, har ikke lagt ballen helt død ennå.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Jeg har også opplysninger som gjør st hun mister jobben øyeblikkelig, selv om hun er sykemeldt for tiden, og hun vil aldri kunne praktisere innenfor det yrket igjen. Men alt dette blir hevn, og det frister, men jeg vil helst ha pengene mine og gå videre i livet. Vi får se hva jeg gjør, har ikke lagt ballen helt død ennå."

send en lignende melding til dama?
Trådstarter
Engstelig elg. Jo, jeg kunne sende det til dama, problemet er hvor skal jeg sende det? Hun har blokka meg på alt som har med tlf å gjøre, den adressen jeg har tror jeg ikke hun er på, holder nok til på diverse akutt og døgnovernattingssteder i byen. Det enkleste hadde vært å fått noen andre til å fortelle henne det. Jeg har lagd en profil om alt jeg vet, med bilder og ganske mye. Hun var nemlig ganske snakkesalig når hun hadde nok innabords og resten har jeg funnet ut selv (ikke spør hvordan). Jeg tror at hvis jeg hadde hengt opp den profilen litt rundt om kring så hadde jeg funnet henne på få timer. Men jeg tør ikke drive slik alene. Kjenner jo noen som kjenner
noen som sikkert kunne gjort både det ene og andre for deler av pengesummen, men som skrevet tidligere i tråden så vet man ikke hvor slikt ender. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre «engstelig elg»

Ja, da er det på igjen. Natt meg angst som river kroppen i filler. Har prøvd å avlede meg selv med å bake kake, gått en tur med hunden osv, men det hjelper ikke. Er jo begrenset hva jeg kan gjøre uten å vekke de andre. Det er i disse tilfellene jeg trenger den « medisinen» jeg supplerer med, og som gjorde at jeg lot meg lure av hun dama for 5000 lapper. Tenke at nå har jeg endelig truffet en som kan «hjelpe» i ny og ned. Det var helt tilfeldig at jeg traff henne, da jeg ikke er ei som tør å gå i diverse kjente gater i Oslo. Jeg har hatt en før, redelig, alltid til å stole på , kom på minuttet når vi hadde en avtale, men han flyttet desverre til Thailand. Så da ble det tilfeldigvis denne dama som sikkert ikke hadde noen annen hensikt enn å lure meg. Og det klarte hun med «tårer, triste historier og fare for tørke på på piller. Jegskjønner ikke hvordan jeg kunne være så dum�� Jeg har gjennom den tiden jeg har supplert med medisiner, kal det gjerne et misbruk dere som ønsker, bestemt meg for st det ikke skulle gå utover familien verken økonomisk ( derfor har jeg tatt noen ekravakter på et sykehjem i ny og ned, for å tjene det jeg kaller «lekepenger» Ei heller skulle det være slik at kone og mor rava rundt i pillerus og ikke skjønte noen ting, de har i stedet sagt at de synes det er godt å se at angsten er mindre og st jeg fungerer bedere. På jobben må jeg være klar i toppen.
Etter at denne hurpa, beklager utrykket, så er det nettopp det som har skjedd, mindre penger til jul, mor og kone med angst som gjør at jeg ikke klarer å være blid å glad, da jeg vet jeg ikke har noe ekstra hvis det blir for ikke, bare det og vite at man ikke har er det værste. Jeg har mange ganger latt være å ta, da jeg har klart å avlede med å tenke, vent en halvtime til osv, og så er det over. Hevntanken som jeg egentlig hadde lagt død, kommer igjen, da hun har ødelagt mye. Jeg gruer meg til jul, vet ikke hva jeg skal gjøre, trenger de pengene, og medisiner. Vel, dette var en sutremelding fra ei som er rimelig fortvila og hvor kropp og hode ikke spiller på lag. Får prøve å bake en kake til. Jeg må vente med å ta de medisinene jeg får av lege ( 20mg Sobril) til jeg skal på jobb, ellers klarer jeg ikke det.
Faens kjærring som lurte meg, og faens meg som lot meg lure. Håper virkelig ikke at hun har lurt mange andre som har det mye værre enn meg. Igjen, vet dette ble litt sutrete, men det var en måte å avlede angsten dette også. Ha en fin dag folkens.
Sist endret av tost; 5. desember 2017 kl. 04:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Hei igjen. Hva med å sende henne en E-post, tror jeg har riktig adresse, da jeg ikke fikk den i retur da jeg prøvde meg frem med
forskjellige alternativer. Vet ikke om hun leser e/post da. Den vil i så fall innheholder alt jeg vet om henne som skrevet lenger opp i tråden pluss at jeg har sporet opp familie, og husker hun sa at det hun var mest redd for var at familien skulle få vite noe.
Et annet alternativ er at jeg vurderer å selge gjelda. Jeg får deler av summen og de inndriver resten. Hvordan de gjør det er ikke min sak. Kjøleskapet røyk nå og jeg trenger virkelig pengene. Er dette for drøyt eller hva synes dere? Har problemer med å legge det bak meg. God advent
ArbeidsledigProletar
5000 kroner er jo ikke akkurat store penger. Du har jo i denne tråden, nesten lagt mer arbeid i problemet enn det er verdt :P
Altså, konsekvenser da, om du sku prøve å jage på disse småpengene blir jo konsekvense rimelig fort større enn 5k om du eskalerer.
Pengene tapt, move on. - Sånn er det gjerne i det svarte markedet, vær glad det er snakk om lommerusk i den store sammenhengen.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke noen til å kreve inn 5000.
Mest sannsynlig ender dette med at du får juling, hvis du ikke velger å legge det dødt og innse at du ikke passer i den verdenen der.
Du må endre tankegangen din ts. Det nytter ikke tenke på disse pengene som bortlånte. Du må tenke på disse pengene som tapte.
Du lånte penga til en bruker som aldri kommer til gjøre opp for seg, og som allerede har vist at hun er villig til å sette folk på deg.

At kjøleskapet ryker, vel shit happens. Da må du tenke på hvordan du løser det uten penger. Kan du finne et som gies bort å finn.no, eller finne deg et billig et brukt? Kanskje har noen du kjenner et brukt et som bare står i garasjen og samler støv?

Fremover er det mange anledninger til å ha lite penger. Førjulshandel, julegaver, romjulsfester, nyttårsaften etc. Om du hver gang du blir blakk skal gå rundt å tenke på "dine" 5000 kr så blir ting veldig kjipt for deg fremover. Og du vil dra deg ned og i værste fall gjøre noe skikkelig idiotisk som ender med langt verre konsekvenser for deg. Hun damen hun har nok ikke de pengene lengre uansett. De er gått til piller eller pulver og alt er brukt for lenge siden. Hun hadde nok ikke kunnet betalt deg om hun ville engang.
Trådstarter
Ok. Takk for svar. Jeg tar det til meg. Men som dere sikkert skjønner er jeg en slags»streiting» i dette miljøet (selv om jeg kjenner litt til det selv, men også gjennom min avdøde bror). Det jeg tror dere ikke helt får tak i og som jeg sikkert forklarer dårlig, er at dette like mye handler om å stoppe noen som sikkert lurer folk for de siste penga de har, som allerede ligger nede osv. Det er det som gjør meg så forbanna. Jeg klarer meg, kjøleskapet røyk, fikk kjøpt nesten nytt på Finn billig så det ordnet seg, jeg har jobb, familie osv, så det er ikke synd på meg, men det er det ikke sikkert det hadde ordnet seg for andre. Vet ikke om dere klare
r å forstå hva jeg mener. Denne jenta er en bevisst svindler, og ingen sliten narkoman som må ha til neste
dose, selv om hun nok dytter i seg en del piller. Jeg kunne faktisk gitt de 5000 til noen som trenger dem mer enn meg, men jævla svindlere
med tåredryppende historier om voldtekt og trengte mere piller for å komme gjennom det. Når jeg får tid til å tenke gjennom historien etterpå
hang ikke historien
sammen og alt var løgn. Nevnte til og med navn på vedkommende ( selvsagt oppdiktet) men jeg tror hos denne jenta finnes det ingen grenser
hvor langt hun kan gå, og ramme uskyldige. Som sagt så er det alt dette som gjør at jeg har problemer meg å legge det bak meg, men det er ikke stort jeg kan gjøre med det
Vel god advendt folkens. Tost

Ble noe rart med avsnittene, vet ikke hva som skjedde

En ting til. Jeg er helt sikker på at hun er typen til å anmelde en av dere gutta for voldtekt for å presse penger ut av dere. Det finnes ingen grenser. Såpass lærte jeg henne å kjenne på den tiden. Men skjønte først helheten når jeg ble lurt selv, når jeg begynte å tenke gjennom alle historiene osv, at jeg skjønte hvordan det hang sammen. Jeg er jo i utgangspunktet født mesen tiltro til folk og en ekstrem rettferdighetssans, derfor reagerer jeg slik jeg gjør.
Sist endret av tost; 11. desember 2017 kl. 06:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja hva skal man si? Hun vil nok helt sikkert fortsette å lure å bøffe de hun klarer å narre. Og det er mange andre ute i akkurat samme ærend. Om hun som bøffa deg skulle snu 180 grader å finne jesus så vil verden fortsatt bedras. Det står folk i kø for å lure andre mennesker akkurat som det står mennesker i kø for å bli lurt, eller rettere sagt mennesker står i kø for å gjøre "årets deal". Og det er jo årsaken til at noen kan leve godt av å lure andre. Fordi brorparten av oss ønsker og drømmer om den gode dealen. Og mange av oss må bli lurt både en og to og kanskje tre ganger før vi lærer. Og selv da så hender det vi går på en smell i spesielle situasjoner. Spesielt det andre kjønn har ofte et godt grep rundt oss og snurrer oss elegant rundt lillefingeren. Sånn er livet.

Vi kan ikke endre andre mennesker, vi kan kun endre oss selv og måten vi tenker og handler på. Fremfor å bruke tid på å tenke over dette at du ble lurt, forsøk å sette deg ned og tenke gjennom dette og aksepter det som skjedde. Ja du ble lurt. Du er nok ikke den eneste hun har lurt, og hun vil nok fortsette å lure andre uavhengig av hva du eller de andre lurte gjør eller sier. Aksepter at verden er slik, og forsøk å se for deg hva du vil gjøre neste gang du møter slike mennesker.

Jeg skjønner veldig godt følelsen du sitter med, men det er bare det. En følelse. Du kan velge hvordan du lar deg påvirke når denne følelsen kommer. Du kan akseptere at følelsen er der, men du trenger ikke henge fast i følelsen. Du trenger ikke kjenne på og analysere følelsen. Bare godta at den kommer, og send tankene videre.
Junkere er bare junkere. Vold er språket og tilliten bør være ikke-eksisterende. Den som ikke tåler steken, får la vær å leke leken.
Trådstarter
Godt svar frtoretang. Du har helt rett. Takk til deg, og god jul når den tid kommer. Klem