Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2238
ikke er så store slik at jeg kan laste de ned fra internett? bør ikke være på mere enn 20 Mb. Og som en nybegynner vil forstå og greie og bruke. Ellers noen tips til programering?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Patient zero
iblis's Avatar
hva med python a? www.python.org

sign. iblis
Hvis du er interessert i c++ så gir borland ut en gratis kompilator på www.borland.com dersom du registrerer deg. når det gjelder tips anbefaler jeg deg å kjøpe en god bok om programmering, da det er den beste måten å lære på dersom du er helt fersk i faget.
Trådstarter
Hvilket språk er lettest og greiest å bruke?
Og hvilket blir mest brukt?

Gode nybegynnersider i det språket?


------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
så vidt jeg vet, er python lettere enn c++
jeg anbefaler vaffal å starte med python først. c++ er jo selvfølgelig bedre da http://www.iblis.nu/ubb/tongue.gif men...

finner litt hjelp på www.python.org og litt på http://www.troubleshooters.com/codec...thon/pptut.htm

------------------
------------
"May the source be with you"
Trådstarter
Okei, da begynner jeg med python.
Er det stor forksell mellom språkene, slik at jeg må lære alt på nytt når jeg vil "oppgradere" meg?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Eller hva med Perl, praktisk og kunne hvis du lager Internett sider(mesteparten av Cgi scriptene er skrevet i Perl)

Noen som vet om noen gode programeringsprogramer til Perl script(litt lei av Notpad) ?


Kongen
det eneste notepad ikke har er en søk og erstatt... jeg bruker arachnophilia til cgi og frontpage til asp.
Trådstarter
Så jeg kan bruke perl til å lage programmer med også?
Gode hjelp-sider til perl da?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Nei, nei, nei
Lær deg asm, det eneste ekte
programeringsspråket!
rekylvinyl.no
hva mener du med det? http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

c++ duger.

[This message has been edited by metrom (edited 14 January 2001).]
Trådstarter
dere gjør det vansklig for en stakkars nybegynner...
Men jeg tror jeg begyner med python? hvis ikke dere kommer med saklig (det er best osv er ikke altid like saklig. menmen) info som tilsier at det ikke er lurt. hehe

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
▼ ... over en måned senere ... ▼
Altså, hva har du tenkt å lage ? Skal du lage lette windows applikasjoner bør du starte med Visual Basic som har et grafisk grensesnitt. Basic er dessuten et veldig lett språk å begynne med.

Har du tenkt på mer avanserte applikasjoner som kan brukes for flere OS'er burde du kansje velge C eller C++ (Grovt sett er forskjellen at C++ er objekt orientert mens C er tekst basert.)