Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 11482
Hei jeg vil gjerne dele min erfaring med cannabis bruk. Jeg vil først si jeg nærmer meg 30 år snart og har nesten bare rust meg på cannabis i mitt liv. Jeg drikker svært sjeldent og har drukket nokså sjeldent når jeg var ung med unntak når jeg var 17-21.

Prøvd amfetamin 1 gang når jeg var 17år. Tatt en liten strek med kola når jeg var 21år. Prøvd apodorm 1 gang når jeg var 17. Tatt noen valium ved få anledninger når jeg har drukket når jeg var ung. Thats it.

Jeg vil starte denne tråden fordi jeg vil dele min erfaring om cannabis og virkning på meg som person. Og fordi jeg mener at jeg kan forklare påvirkningen cannabis har på meg på en mer "objektiv" måte siden jeg ikke har rust meg på andre stoffer inkludert alkohol. Og at hvordan jeg har d å føler meg har vertfall svært lite med andre stoffer å gjøre.

Jeg kan si at jeg har røykt svært mye i mitt liv da mener jeg svært mye. Jeg er rett å slett oppvokst med det. Når jeg var 15-16år begynte beste kompisen min å deale hasj. Men jeg begynte ikke å røyke før jeg var 16-17år. Men da jeg begynte å røyke var det fri tilgang til det siden siden beste kameraten min dealte og jeg kunne røyke så mye jeg ville. Og vi røykte å røykte å røykte det var det vi gjorde på. Vi røykte kun bonge å bøtte de første årene. Vi røykte så mye at vi spydde fler ganger ikke på grunn av grønning men på grunn av all røyken vi inhalerte som gjorde oss dårlig. Det var bare om å gjøre å røyke mest. Helt latterlig men det var det vi gjorde.

Når jeg var 21-22 begynte jeg å deale og dyrke. Og vi dealte skikkelig en av de få som selger som jeg kjenner som virkelig tjente penger på det. Så jeg svømte i marijuana å hasj. På det værste røykte jeg mellom 3-5 gram daglig. Og ble faktisk gul innpå fingertuppene å neglene fra alle jointene. Jeg røyker heller ikke sigg.

Jeg har dyrket store kvantum marijuana i mitt liv på det meste 2 sifret antall kg etter høsting. Så store deler av mitt liv har jeg røykt altfor mye. På grunn av tilgang og at det "aldri" går tomt. Jeg har også hatt lengre å små pauser fra røyking av forskjellige årsaker.


Så her er min fasit på effekt og bivirkninger:

Når jeg ikke røyker har jeg en enorm selvtillit noe jeg har hatt hele livet siden jeg var liten å jeg snakker ikke om å være cocky. Men har stor tro på meg selv mine ferdigheter og meg som person. Og bryr meg fint lite om hva andre syns som kan påvirke negativt.

PS: Bivirkningene jeg skriver om er tilstede i perioder hvor jeg røyker og er der når jeg våkner å resten av dagen selvom jeg gjerne ikke røyker før på kvelden og forsvinner gradvis jo fler dager jeg er røykfri.

Når jeg røyker forsvinner mye av det jeg skrev over. Jeg bryr meg mer om hva andre syns. Jeg blir mer usikker, får mindre selvtillit o.l.
Og jeg må være røykfri i 2 uker ca før jeg begynner skikkelig å få selvtilliten o.l tilbake. Vertfall i perioder hvor jeg har røykt mye.

Jeg sover dårligere når jeg røyker har dårligere døgnrytme mindre draget på damene, drømmer nesten ikke. Orker mindre, tyngre å gå på jobb.

Og når jeg røyker blir "verden" mindre føler at det er bare meg å rommet jeg sitter i som "fins" allt annet er lengre vekke ikke helt bokstavelig men i forhold til å ikke røyke er det en ganske stor forskjell. Fargene spessielt utendørs er ikke like sterkt og klart men litt tåkete. Sansene er dårligere.

Jeg har også fått panikk/angst Ved noen få anledninger grunnet ikke bare røyking men kombinasjon av røyking og livssituasjon tanker o.l. Det jeg gjør da er å gå en tur eller viss det er gale så jogger jeg faktisk da forsvinner det relativt fort.

Og det skal sies jeg er en tøff jævel psykisk viss jeg kan si det. Så skal litt til før jeg får alvorlig nedsig.

Jeg fikk også skikkelig dødsangst en gang jeg var i Oslo å besøkte søsteren til eksen men da var jeg på skamfylla dagen før. Men jeg tror at det kan være en kombinasjon med at psyken min blir mye svakere når jeg røyker og en enorm fylleangst. Kom plutselig på på toget til gardermoen og det endte med at jeg sa til eksen jeg føler jeg holder på å dø så jeg må jogge litt så endte med at jeg jogget i høy fart fram å tilbake i veien utenfor togstasjonen i 40 min så roet det seg mye.

Da jeg var yngre røyket jeg mye standard hasj det jeg kaller dårlig kvalitet. Når jeg sluttet å røyke da svettet jeg i flere dager spessielt om natten, fikk også mye kulde å hete tokter som også varte i flere dager. Dette mener jeg kommer av at hasjen ikke er ren men blandet ut med gud vite hva for noe. Dårlig kvalitet med andre ord. Å jeg mener man ikke bør røyke slikt for det kan inneholde mye rart å kan være mer skadelig for kroppen.

Når jeg har blitt eldre røyker jeg nesten kun god marijuana som jeg vet hva inneholder og eneste bivirkningen jeg får når jeg. slutter å røyke da er 1 dag med litt rastløshet.

Jeg har nesten sluttet å røyke hasj fordi jeg mener at nesten all hasj i Norge er uren eller inneholder syntetisk thc noe jeg ikke vil ha i kroppen min. Som jeg tror også utløser psykoser hos mange unge brukere. Røyker man syntetisk får man mer "skytende" tanker som man ikke kan kontrollere som kan utløse angst og psykose.

Når jeg ikke røyker føler jeg meg friskere gladere mer energi lyst å møte mennesker, venner, gå på date og trene og mye annet.

Jeg prøver ikke å svartmale cannabis i denne tråden og det skal sies jeg er veldig fungerende og oppegående når jeg røyker, ikke slik at når jeg røyker er jeg en "taper" når jeg ikke røyker er jeg en "helt". Men jeg føler meg ganske annerledes å det er det jeg prøver å forklare. Jeg har hatt mye "suksess" i livet selvom jeg har røykt såpass mye er utdannet håndtverker å driver eget firma som jeg har bygget opp fra grunnen uten 1 kr i lommen. Da jeg var 18 var jeg husløs å sov på treningsenter som jeg snek meg inn om natten. Bodd på frelsesarmeen i 1 år. Så jeg har hatt mye fremgang tross all bruken min.

Håper dere finner tråden interessant. Sitter på hytten å kjedet meg litt å ville fortelle dere hva jeg syns og min mening. Jeg kunne sikkert skreve i timesvis men dette er kort fortalt. Nå er jeg sulten så gidder ikke å skrive mer men lager meg heller noe mat
Merker dubat rusen blir dårligere jo eldre du blir? Eller er det stort sett det samme?
Interessant tråd
Jeg kan relatere til mange av effektene du nevner.

Røykingen setter meg på mange måter litt tilbake. Mindre sosial, mindre selvtillit, mindre driv, mindre lyst osv. Alikevel ikke nok til at jeg velger det bort. Godt å få en pause og føle på meg selv innimellom, men er lite som overgår en rev til morgen kaffe
Trådstarter
Jeg vil si rusen er annerledes jo eldre jeg har blitt. Når jeg var ung gav rusen meg mer "varme" og ro. Mens idag kan jeg fort bli litt stresset når jeg røyker. Hjertebank og stressende tanker. Det tror jeg kan ha noe med at jeg røyker sterkere shit og at underbevisstheten min har blitt "besudlet" med mye foskjellig stress opp gjennom årene som jeg ikke hadde når jeg var ung. Jeg røyker svært sjelden en hel joint in one go blir å røyke noen trekk for å ligge den ned røyke noen trekk igjen ligge den ned for å kontrollere de negative effektene på rusen. Jeg kunne røykt meg inn, hadde vært annerledes viss jeg røykte hver dag i ukesvis da forsvinner mye av de negative symptomene på hjertebank å tankekjør. Men jeg prøver å røyke så lite som mulig.

De jeg kjenner som har røykt slik som meg i ung alder får mye angst relaterte symptomer når vi røyker. Mens venner jeg kjenner som ikke har hatt et slik forbruk jeg har hatt i ung alder får en mer avslappet rus.

Jeg har også lest forskning som sier at regelmessig cannabis bruk i ung alder forandrer kjemien i hjernen som blandt annet gjør folk avhengig. Jeg tror også at mitt høye forbruk i ung alder har forandret hvordan cannabis påvirker meg kjemisk i hodet.

Så ja jeg vil si at rusen er dårligere jo eldre jeg har blitt. Men like sterk bare på en mer negativ måte.

Jeg kan også skrive at ofte når meg å beste kameraten min røyker sammen. Blir det til at samtalen går slik: Jeg: Faen no har jeg røykt for mye, hjertebank, tankekjør. Beste kamreaten min: Ja faen jeg også jævli nedsig, "Med tungt pes/gisp" Faen vi er dum. Jeg: Ja hvorfor røyker vi egentlig vi er jo tjukk i hodet. Beste kameraten: Skulle tro vi likte å ha angst/nedsig. Så ler vi høyt av hvor dum vi er og røyker selfølgelig mer når symptomene blir mindre.

Det skal sies at når jeg røyker marijuana kan jeg ha en rolig å fin rus også. Ikke bare nedsig. Å det er ikke sånn super nedsig det er kontrollerbart. Men er kommet mer negative effekter jo eldre jeg har blitt.
Sist endret av merk; 20. september 2016 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av merk Vis innlegg
De jeg kjenner som har røykt slik som meg i ung alder får mye angst relaterte symptomer når vi røyker. Mens venner jeg kjenner som ikke har hatt et slik forbruk jeg har hatt i ung alder får en mer avslappet rus.

Jeg har også lest forskning som sier at regelmessig cannabis bruk i ung alder forandrer kjemien i hjernen som blandt annet gjør folk avhengig. Jeg tror også at mitt høye forbruk i ung alder har forandret hvordan cannabis påvirker meg kjemisk i hodet.

Så ja jeg vil si at rusen er dårligere jo eldre jeg har blitt. Men like sterk bare på en mer negativ måte.

Det skal sies at når jeg røyker marijuana kan jeg ha en rolig å fin rus også. Ikke bare nedsig. Å det er ikke sånn super nedsig det er kontrollerbart. Men er kommet mer negative effekter jo eldre jeg har blitt.
Vis hele sitatet...
Interessant å se at det er flere som sier at om man har røyket mye (for mye) tidligere, så kan man oppleve rusen litt mer negativt. Etter å ha røyket mellom 0.5 - 1 gram daglig i 3 år (er 21) har jeg endelig klart å slutte, dvs. planen var å kose seg med det i helgen, men hver gang så merker jeg det som du skriver om, negative tanker. Jeg klarer å kose meg allikevel, men det ligger der i bakgrunnen. Kjenner flere som sier det samme.

Spørsmålet for meg blir om det er fordi det minner meg om perioden da jeg røyka for mye og alle de negative følelsene knyttet til det å være avhengig osv, eller om det er noe fysisk som har skjedd i hjernen. Jeg håper selvfølgelig mest på det første, det går det jo faktisk an å gjøre noe med. Kanskje det er slik at akkuratt nå kobler jeg det å være fjern mest med negativitet pga de siste årene, og om jeg har nok positive opplevelser fremover (med god samvittighet) så vil det bedre seg?
Sitat av merk Vis innlegg
Jeg vil si rusen er annerledes jo eldre jeg har blitt. Når jeg var ung gav rusen meg mer "varme" og ro. Mens idag kan jeg fort bli litt stresset når jeg røyker. Hjertebank og stressende tanker. Det tror jeg kan ha noe med at jeg røyker sterkere shit og at underbevisstheten min har blitt "besudlet" med mye foskjellig stress opp gjennom årene som jeg ikke hadde når jeg var ung. Jeg røyker svært sjelden en hel joint in one go blir å røyke noen trekk for å ligge den ned røyke noen trekk igjen ligge den ned for å kontrollere de negative effektene på rusen. Jeg kunne røykt meg inn, hadde vært annerledes viss jeg røykte hver dag i ukesvis da forsvinner mye av de negative symptomene på hjertebank å tankekjør. Men jeg prøver å røyke så lite som mulig.

De jeg kjenner som har røykt slik som meg i ung alder får mye angst relaterte symptomer når vi røyker. Mens venner jeg kjenner som ikke har hatt et slik forbruk jeg har hatt i ung alder får en mer avslappet rus.

Jeg har også lest forskning som sier at regelmessig cannabis bruk i ung alder forandrer kjemien i hjernen som blandt annet gjør folk avhengig. Jeg tror også at mitt høye forbruk i ung alder har forandret hvordan cannabis påvirker meg kjemisk i hodet.

Så ja jeg vil si at rusen er dårligere jo eldre jeg har blitt. Men like sterk bare på en mer negativ måte.

Jeg kan også skrive at ofte når meg å beste kameraten min røyker sammen. Blir det til at samtalen går slik: Jeg: Faen no har jeg røykt for mye, hjertebank, tankekjør. Beste kamreaten min: Ja faen jeg også jævli nedsig, "Med tungt pes/gisp" Faen vi er dum. Jeg: Ja hvorfor røyker vi egentlig vi er jo tjukk i hodet. Beste kameraten: Skulle tro vi likte å ha angst/nedsig. Så ler vi høyt av hvor dum vi er og røyker selfølgelig mer når symptomene blir mindre.

Det skal sies at når jeg røyker marijuana kan jeg ha en rolig å fin rus også. Ikke bare nedsig. Å det er ikke sånn super nedsig det er kontrollerbart. Men er kommet mer negative effekter jo eldre jeg har blitt.
Vis hele sitatet...
Takk!
Der oppsummerte du på en prikk hvordan jeg oppfatter det.
Jeg har lest at dette skjer ofte med folk som nærmer seg 30 og har røykt mye i ung alder.

Den samtalen du har med kompisen din er egentlig den samme som jeg har hatt med meg selv etter å ha røykt alene...så det har jeg endelig klart å gitt opp.

Men jeg merker at "set og setting" betyr mer og mer jo eldre jeg blir.
Er det utendørs på en festival, kan jeg røyke hur mye som helst uten å få et snev av angst, mens hjemme i sofaen, alene, er det helt umulig å nyte det.

Takk for bra tråd og et fint svar, kos deg
Trådstarter
Sitat av trehus Vis innlegg
Interessant å se at det er flere som sier at om man har røyket mye (for mye) tidligere, så kan man oppleve rusen litt mer negativt. Etter å ha røyket mellom 0.5 - 1 gram daglig i 3 år (er 21) har jeg endelig klart å slutte, dvs. planen var å kose seg med det i helgen, men hver gang så merker jeg det som du skriver om, negative tanker. Jeg klarer å kose meg allikevel, men det ligger der i bakgrunnen. Kjenner flere som sier det samme.

Spørsmålet for meg blir om det er fordi det minner meg om perioden da jeg røyka for mye og alle de negative følelsene knyttet til det å være avhengig osv, eller om det er noe fysisk som har skjedd i hjernen. Jeg håper selvfølgelig mest på det første, det går det jo faktisk an å gjøre noe med. Kanskje det er slik at akkuratt nå kobler jeg det å være fjern mest med negativitet pga de siste årene, og om jeg har nok positive opplevelser fremover (med god samvittighet) så vil det bedre seg?
Vis hele sitatet...
For min del handler det mest om hvordan jeg har det i hverdagen. Viss jeg ikke hadde hatt noen problemer eller noenting som plagde meg i hverdagen og det er lenge siden jeg har opplevd eller tenker noe negativt så tror jeg at jeg kunne røykt uten tankejør å hjertebank bare funnet roen. Men slik jeg opplever livet så er det ingenting som tilsier at jeg jeg skal gå de neste 5 årene uten at noe "plager" meg. Allt kan skje hele tiden dødsfall i nær relasjon, nedbemanning på jobben, kjærlighetssorg, kjæresten er ufin mot deg, gjorde dumme ting på julebordet eller fylla, kræsjet bilen, dårlig arbeidsmiljø på jobben, bikkjen blir syk eller dauer og videre å videre. Så jeg liker å kalle "problemer" utfordringer og livet slik jeg forstår det er fullt av utfordringer som man må gjennom og takle på best mulig måte. Så for min del har jeg nesten alltid utfordringer å ta meg av og derfor vil røyking ikke være så gøy som når jeg var ung med mye mindre bekymringer som jeg har idag.
Sitat av merk Vis innlegg
Jeg har nesten sluttet å røyke hasj fordi jeg mener at nesten all hasj i Norge er uren eller inneholder syntetisk thc noe jeg ikke vil ha i kroppen min.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva du mener? Uren? Tilsatt hva da? Og "inneholder syntetisk thc?" Du "mener" at dette er tilfelle? Hvem/hvilket ledd er det som gjør dette, hvorfor og hvordan?
Har i mange år vært mange myter om at hasj blir blandet ut. Gummi f.eks. Men aldri vært et beslag i Norge hvor det har blitt bekreftet. At noen sprayer på syntetisk thc på ekstremt dårlig hasj/pot i Norge vet jeg skjer, men det er ikke særlig utbredt. Hasjen i Norge er begynnt og bli såpass bra at det ikke er behov for det. Men det forekommer.
Trådstarter
Sitat av neutraal Vis innlegg
Kan du utdype hva du mener? Uren? Tilsatt hva da? Og "inneholder syntetisk thc?" Du "mener" at dette er tilfelle? Hvem/hvilket ledd er det som gjør dette, hvorfor og hvordan?
Vis hele sitatet...
Dette mener jeg oftest forekommer i 1 leddet. Altså de som lager platene med hasj. Jeg har vokst opp med ekstremt mye hasj. Så jeg har god kunnskap om hasj. Mer enn de aller fleste. Jeg har vært borti hasj som gir flere brukere migrene eller intens hodepine. Hasj som man blir kvalm og føler seg uvel av. Det var en type svarting for ca 6 år siden som var helt forferdelig var til og med noe som lignet steiner eller harde objekter i platene. Noen hasj typer fikk man direkte vondt i halsen av å røyke, intense hoste kick som ødelagte hele rusen. Åja jeg vet man kan hoste å det kan være sterkt å røyke men dette var different. Hva de putter i disse platene vet jeg ikke men det er ikke bare "hasj" men blandet ut med en eller flere ting for å få større volum å vekt. Allt idag handler om penger.


Så er det det jeg kaller syntetisk hasj som som er rein syntetisk hasj der man kjøper eller lager hasj deig. Ikke sikker på hva deigen er laget av. Men denne får du kjøpt mange steder på nettet se link under. Man varmer deigen tilsetter X antall gram syntetisk thc blander det godt og presser plater. 99 av 100 brukere vil ikke se forskjell for de har ikke erfaring nok.

http://www.fakehash.com/products.php

Så har man der man har veldig dårlig kvalitets hasj. Varmer hasjen opp slik at den er ekstremt myk og tilsetter syntetisk thc. Vips har man "god" hasj som kan selges mye dyrere.

Jeg vet det også forekommer vanliig weed/marijuana som er av veldig dårlig kvalitet. Som er vanskelig å selge. Der blander man x antall liter vann tilsetter x antall syntetisk thc. Ligger weeden/marijuana ned i vannet lar væsken som er blandet med syntetisk thc trekke inn i weeden/marijuana. Tørker den på nytt. Og plutselig har dårlig weed blitt "god" weed. Som man kan selge mye dyrere.

Sitat av hideout Vis innlegg
Har i mange år vært mange myter om at hasj blir blandet ut. Gummi f.eks. Men aldri vært et beslag i Norge hvor det har blitt bekreftet. At noen sprayer på syntetisk thc på ekstremt dårlig hasj/pot i Norge vet jeg skjer, men det er ikke særlig utbredt. Hasjen i Norge er begynnt og bli såpass bra at det ikke er behov for det. Men det forekommer.
Vis hele sitatet...
Jeg har en helt annen oppfatning enn deg der. Jeg vil si at i Norge er de fleste partier av hasj helt grei, brukbar.

Og regelmessig kommer det gode partier. Men det kommer an på hvem du kjenner og hvor gode kontakter de har.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hideout Vis innlegg
Har i mange år vært mange myter om at hasj blir blandet ut. Gummi f.eks. Men aldri vært et beslag i Norge hvor det har blitt bekreftet. At noen sprayer på syntetisk thc på ekstremt dårlig hasj/pot i Norge vet jeg skjer, men det er ikke særlig utbredt. Hasjen i Norge er begynnt og bli såpass bra at det ikke er behov for det. Men det forekommer.
Vis hele sitatet...
Du skriver så det høres ut som politiet faktisk sjekker om hasjen er ren eller ikke. Det tviler jeg veldig sterkt på at de gjør. Isåfall tror jeg ikke de sjekker stort mer enn thc-konsentrasjon.
Evt urenheter tror jeg ikke de tar seg bryet med å notere ned.

Og du sier den norske hasjen har blitt så bra i det siste at den ikke trengs å sprayes... Slår det deg ikke at den kanskje er bra fordi den kan være byttet ut med syntetisk?
Det er ikke bare snakk om å ta dårlig produkt og kamuflere det med synth, men faktisk 100% falsk hasj-masse med tilsatt synth pulver. Men selvfølgelig er det nok fler som tilsetter synth i et ekte (men dårlig potent) produkt... Vanskeligere å oppdage på den måten.
se f.eks www.fakehash.com (det er et produkt som er laget 100% for å svindle folk, og det er så lukrativ profitt at det ville være naivt å tro at ingen gjør det - selv her i norge)

For alt vi vet får importører i norge fakehash fra sine overmenn, i god tro om at det er ekte hasj.
Alle ledd i nettverket kan bli lurt, og jeg tviler på at mange av dem kjører thc-tester og sjekker om det er ekte hasj eller ikke.
De aller fleste av dem er jo uansett bare interessert i å selge hasjen videre, nedover i nettverket, så fort som mulig.

Jeg tror de fleste av oss fra tid til annen får falsk hasj, jeg ville vært forundret om det ikke er tilfellet.
Forsøker på ingen måte å skremme folk, eller skape noe kontrovers, men det er greit å ha i bakhuet når du får hasj som er "for god til å være sann"

Edit: Trådstarter beat me to it, hehe. Ser vi er inne på samme tanken
Sist endret av Alzo88; 21. september 2016 kl. 19:37.
Uenig. Norge var kjent for og være et land hvor kriminelle kunne dumpe den dårlige hasjen sin, men slik er det ikke lenger. Du har selvsagt masse standard røyk som blir solgt på gateplan, men generelt er kvaliteten mye høyere enn før. Dagene hvor man fikk tørre/harde plater man må varme opp i evigheter er over. Kan ikke huske sist jeg så hasj man ikke bare kan rive i biter.

Det greiene du linker til har jeg aldri sett i Norge iallefall. Har sett en type som kalles Soap Bar for mange år siden som ligner på det der, men tror ikke det er så utbredt akkurat.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du skriver så det høres ut som politiet faktisk sjekker om hasjen er ren eller ikke. Det tviler jeg veldig sterkt på at de gjør. Isåfall tror jeg ikke de sjekker stort mer enn thc-konsentrasjon.
Evt urenheter tror jeg ikke de tar seg bryet med å notere ned.
Vis hele sitatet...
Dere 2 er ikke de første som sitter med konspirasjonsteorier om utblandet/falsk/forurenset hasj. Så Kripos har gått ut flere ganger og avkreftet at de noengang har oppdaget f.eks gummi i hasj beslaglagt i Norge.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du skriver så det høres ut som politiet faktisk sjekker om hasjen er ren eller ikke. Det tviler jeg veldig sterkt på at de gjør. Isåfall tror jeg ikke de sjekker stort mer enn thc-konsentrasjon.
Evt urenheter tror jeg ikke de tar seg bryet med å notere ned.

Og du sier den norske hasjen har blitt så bra i det siste at den ikke trengs å sprayes... Slår det deg ikke at den kanskje er bra fordi den kan være byttet ut med syntetisk?
Det er ikke bare snakk om å ta dårlig produkt og kamuflere det med synth, men faktisk 100% falsk hasj-masse med tilsatt synth pulver. Men selvfølgelig er det nok fler som tilsetter synth i et ekte (men dårlig potent) produkt... Vanskeligere å oppdage på den måten.
se f.eks www.fakehash.com (det er et produkt som er laget 100% for å svindle folk, og det er så lukrativ profitt at det ville være naivt å tro at ingen gjør det - selv her i norge)

For alt vi vet får importører i norge fakehash fra sine overmenn, i god tro om at det er ekte hasj.
Alle ledd i nettverket kan bli lurt, og jeg tviler på at mange av dem kjører thc-tester og sjekker om det er ekte hasj eller ikke.
De aller fleste av dem er jo uansett bare interessert i å selge hasjen videre, nedover i nettverket, så fort som mulig.

Jeg tror de fleste av oss fra tid til annen får falsk hasj, jeg ville vært forundret om det ikke er tilfellet.
Forsøker på ingen måte å skremme folk, eller skape noe kontrovers, men det er greit å ha i bakhuet når du får hasj som er "for god til å være sann"

Edit: Trådstarter beat me to it, hehe. Ser vi er inne på samme tanken
Vis hele sitatet...
Helt enig der. Jeg tror det ofte forekommer at hasjen inneholder 50% vanlig hasj 50% fake hasj.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg

Og du sier den norske hasjen har blitt så bra i det siste at den ikke trengs å sprayes... Slår det deg ikke at den kanskje er bra fordi den kan være byttet ut med syntetisk?
Det er ikke bare snakk om å ta dårlig produkt og kamuflere det med synth, men faktisk 100% falsk hasj-masse med tilsatt synth pulver.
Vis hele sitatet...
Nah. Drevet med import av hasj i mange herrens år før jeg la det på hyllen, og jeg har sett hvordan tilbudet på hasj man kan få til Norge har forandret seg. Om man ser på saken til cappelen og beslaga der så hadde han alle de dyreste typene man får kjøpt i nederland f.eks. Så nei, det er mer det at Norge er et rikt land, og nå et land hvor folk har startet og stille krav til kvalitet.
Trådstarter
Jeg vet at det er 100% prosent sansynlig at det forekommer uren hasj som er blandet ut med noe jeg ikke vet hva er for noe. Tviler på det er bildekk/gummi. Men andre ting.

Sitat av hideout Vis innlegg
Nah. Drevet med import av hasj i mange herrens år før jeg la det på hyllen, og jeg har sett hvordan tilbudet på hasj man kan få til Norge har forandret seg. Om man ser på saken til cappelen og beslaga der så hadde han alle de dyreste typene man får kjøpt i nederland f.eks. Så nei, det er mer det at Norge er et rikt land, og nå et land hvor folk har startet og stille krav til kvalitet.
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig virker det som du ikke har peiling. Det er min mening vertfall.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.politi.no/kripos/kontakt_kripos/ - Du får slenge inn en epost og si at du er bekymret for utviklingen her til lands og høre om de kan gi noe tall på hvor mange beslag de har med forurenset hasj eller hasj som er inneholder syntetisk thc.

Du skal ikke være bekymret for at det går tungt inn på meg at du mener jeg ikke har peiling etter det første innlegget ditt :-)

Som jeg skrev tidligere, det forekommer at elendig hasj blir sprayet med syntetisk thc, jeg har selv sett det, men jeg har ikke noe tro på at det er veldig utbredt.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 19:58.
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
https://www.politi.no/kripos/kontakt_kripos/ - Du får slenge inn en epost og si at du er bekymret for utviklingen her til lands og høre om de kan gi noe tall på hvor mange beslag de har med forurenset hasj eller hasj som er inneholder syntetisk thc.

Du skal ikke være bekymret for at det går tungt inn på meg at du mener jeg ikke har peiling etter det første innlegget ditt :-)

Som jeg skrev tidligere, det forekommer at elendig hasj blir sprayet med syntetisk thc, jeg har selv sett det, men jeg har ikke noe tro på at det er veldig utbredt.
Vis hele sitatet...
Det du sier henger ikke på grep med hva som blir solgt rundt omkring. Det kan være du har vært heldig å hatt gode kontakter og ikke vært bortpå de tingene vi snakker om eller så bare snakker du tull å har lite kunnskap.

Selfølgelig blir hasj "forfalsket" for å få større profit. Mange av de som selger det selger jo amf og heroin også så de bryr seg fint lite om hva som skjer med brukere de vil kun tjene penger.

Tror du de sitter å sier vi blander ut amf å heroin med andre farlige stoffer for å få større profit. Men lar hasjen være "god" så vi gjør ingenting med den.
Du må nesten lese hva jeg skriver da, det blir fortsatt solgt endel standard røyk, som jeg anntar er det dere snakker om på gateplan. Men for de fleste som har en dealer så er det ingen kunst og få tak i god hasj i Norge idag. Du vil få tak i dårlig kokain i colombia og..... Før i tiden forsvant det meste av god røyk i Oslo mens de sendte resten videre, nå finner du god røyk i de minste bygdene rundt om..En av de største leverandørene av hasj det siste tiåret er vel cappelen. Les deg opp på saken, han har alle de beste kvalitetene som er tilgjengelig for bulk kjøp.

Alltså, ei hasjplate er jo ikke 100% narkotikum, det skjønner vel de fleste. Bonden putter ting inni der som ikke har noe med hasj og gjøre, og det HAR skjedd enkelte ganger at folk har blandet inn rett og slett kjipe ting for og øke vekten. Men det representere absolutt ikke den meste hasjen som du finner i Norge den dag idag.

Du snakker som om dette er veldig vanlig. Og du snakker om at du røyker ikke hasjen her til lands grunnet forurensing. Da er det for meg ÅPENLYST at du ikke kan mene de tinga bonden putter inni ei hasjplate på produksjonsnivå. Det du snakker om er det jeg nevnte tidligere, "Soap Bar". Det er en type hasj som f.eks finnes mye av i England for der gir de faen, så lenge ting er billig. Men jeg har kun sett det 1 gang i Norge, og det er av den enkle grunnen at du ville ikke fått solgt det her.

"Undersøkelser som er gjort av Kripos i Norge, har vist at THC-innholdet i cannabisprodukter som hasjisj har økt markant de siste årene." "Samtidig ser man beslag av sterkere hasjisj enn før, med styrkegrad opp mot 20–30 prosent THC, sammenlignet med 5–10 prosent som var vanlig i mange år." Som tidligere nevnt, hasjen tilgjengelig i Norge er mye bedre nå enn hva den var før. Den der undersøkelsene til kripos føler jeg samsvarer dårlig med hva du hevder.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Du må nesten lese hva jeg skriver da, det blir fortsatt solgt endel standard røyk, som jeg anntar er det dere snakker om på gateplan. Men for de fleste som har en dealer så er det ingen kunst og få tak i god hasj i Norge idag. Du vil få tak i dårlig kokain i colombia og..... Før i tiden forsvant det meste av god røyk i Oslo mens de sendte resten videre, nå finner du god røyk i de minste bygdene rundt om..En av de største leverandørene av hasj det siste tiåret er vel cappelen. Les deg opp på saken, han har alle de beste kvalitetene som er tilgjengelig for bulk kjøp.

Alltså, ei hasjplate er jo ikke 100% narkotikum, det skjønner vel de fleste. Bonden putter ting inni der som ikke har noe med hasj og gjøre, og det HAR skjedd enkelte ganger at folk har blandet inn rett og slett kjipe ting for og øke vekten. Men det representere absolutt ikke den meste hasjen som du finner i Norge den dag idag.

Du snakker som om dette er veldig vanlig. Og du snakker om at du røyker ikke hasjen her til lands grunnet forurensing. Da er det for meg ÅPENLYST at du ikke kan mene de tinga bonden putter inni ei hasjplate på produksjonsnivå. Det du snakker om er det jeg nevnte tidligere, "Soap Bar". Det er en type hasj som f.eks finnes mye av i England for der gir de faen, så lenge ting er billig. Men jeg har kun sett det 1 gang i Norge, og det er av den enkle grunnen at du ville ikke fått solgt det her.

"Undersøkelser som er gjort av Kripos i Norge, har vist at THC-innholdet i cannabisprodukter som hasjisj har økt markant de siste årene." "Samtidig ser man beslag av sterkere hasjisj enn før, med styrkegrad opp mot 20–30 prosent THC, sammenlignet med 5–10 prosent som var vanlig i mange år." Som tidligere nevnt, hasjen tilgjengelig i Norge er mye bedre nå enn hva den var før. Den der undersøkelsene til kripos føler jeg samsvarer dårlig med hva du hevder.
Vis hele sitatet...
Ja jeg forstår hva du mener. Men det er nok veldig utbredt. La oss si jeg har kapasitet til å kjøpe 100kg med den beste hasjen man får tak i. Og jeg har røykt slik før. Det er alvorlig bra shit.

Så tar jeg å blander de 100 kg med 40kg syntetisk hasj. Den hasjen vil fortsatt være veldig veldig god med mye høyere profit og de aller færreste brukere ville merket noe som helst.
Og for 99 av 100 brukere vil den lukte god hasj smake god hasj og være veldig fornøyd med kjøpet.
Hvorfor skal jeg ikke gjøre det? Viss formålet mitt er å tjene penger. Og jeg i tilegg kjøper inn amf å heroin som jeg gjør det samme med blander ut med andre stoffer for å få høyere profit.

Selfølgelig skjer dette ofte.

Og da vil jo thc nivået på de testene du snakker om som kripos tar av hasj fortsatt være veldig høyt selvom hasjen er blandet ut.

Eller la oss si jeg kjøper 100kg av beste vare man får tak i og blander ut med 25kg syntetisk hasj. Nesten ingen da mener jeg ingen brukere vil merke dette og alle er fornøyd. Og når kripos tester det vil det være fortsatt veldig veldig høyt thc nivå.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
.... Tror du kan være helt trygg på at om det kom så store partier med hasj til Norge så ville noe endt opp hos politiet, og kripos hadde gått ut mot advarsel, mtp. hvor mye advarsler de har kommet med vedrørende syntetisk thc.

En annen ting er at syntetisk thc har en veldig bestemt og intens type rus, om god hasj som blir kjøpt av hasj-kjennere plutselig ga en helt annen rus, så tror jeg mange ville reagert. Du må og huske på at hasj har i alle år vært den mest lukrative bransjen for kriminelle og være i mtp. etterspørselen. Det er såpass mye penger for de som driver med produksjon/import av hasj, at jeg tror rett og slett ikke det er like nødvendig for de og blande ut stoffet slik som pulvergutta må gjøre. En annen logisk forklaring vil og være at det er et jævlig arbeid for en person som sitter på tonnevis i et lagerlokale og grinde opp hasjen og putte syntetisk nedi der, sprayer man bare platene vil det jo være en merkbart forskjell på hva du røyker fra den plata.

Som sagt, jeg vil oppfordre deg til og høre med kripos. Jeg ser ingen holdepunkter for det du sier stemmer iallefall
Trådstarter
Jeg har selv røykt slik hasj og er skremt over hvor godt d lukter og smaker. Ja jeg har også røykt rein syntetisk thc og rein syntetisk cannabis. Og den intense rusen du snakker om vare maks i 10-20 min å er egentlig ikke så intens viss man har røykt mye og er innrøykt. Og viss bare 20-30% av hasjen er syntetisk hasj tviler jeg sterkt på at man merker det slikt du forklarer det.

Jeg har faktisk mange test kit for syntetisk liggende og har testet mye hasj selv. Viss du forklarer meg hvordan jeg ligger ut bilde her så kan jeg godt gjøre det har en hel pose med engangs test kit så kan jeg skrive freak.no på ark eller noe for å vise at jeg ikke snakker tull.
Når jeg tenker meg om så tipper jeg det er så og si umulig og blande ut så store mengder med hasj med så store mengder med syntetisk thc og vite hvor sterk blandingen du lager egentlig blir. Det er iallefall ikke noe en stoffsmugler hadde brukt mye tid på. Det hadde vært ramaskrik på nyhetene fra massevis av land med rapporter av kids som lå på sykehuset og ristet er jeg helt overbevist om.

Har desverre 0 tiltro til noe tester du kommer til og legge ut bilde av. Ta det med kripos, post svaret her.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 21:14.
Trådstarter
Bilde tatt hvordan poste det?

Du mangler fantasi. Man kan blande 10 kg eller 5 kg om gangen. så har man en plate presser klar. Jeg kunne sikkert presset 100kg til å bli 140kg på under 1 uke.Det vil si på under 1 uke tjener jeg 2.800.000 kr ekstra Å du kaller det mye arbeid for så mye penger? Og da selges 1 plate for 7000kr som er ganske grei pris for god hasj.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bildr.no eller picpaste.com

Jeg mangler fantasi... Evt. du har litt for god fantasi tror jeg vi sier. Om man følger med i mediabildet som er rundt syntetisk hasj så kan du ikke være ved dine fulle fem og tro at politiet IKKE hadde vært ute i mediene og advart folk om at det er HELT vanlig med syntetisk thc blandet inn i hasj. Det og blande ut 1 tonn hasj med syntetisk hasj og ende opp med en lik kvalitet over hele det partiet tror jeg er mye vanskeligere enn hva du tror.

Det er igrunn ikke noe mer og diskutere, jeg runder av med nok en oppfordring om at du spørr kripos og får et fasitsvar, og ikke noe synsing
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 21:26.
Sitat av hideout Vis innlegg
En annen ting er at syntetisk thc har en veldig bestemt og intens type rus, om god hasj som blir kjøpt av hasj-kjennere plutselig ga en helt annen rus, så tror jeg mange ville reagert.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så sikker på dette? Det finnes hundrevis av analoger til thc (sikkert 200-300 typer, minst).
Minst en håndfull av disse må da ha en tilsvarende naturlig ruseffekt som føles grei for brukeren.
Det blir også litt feil å anta at alle som blander synth overdoserer og gjør rusen ubehagelig. Jeg er sikker på at de fleste synther kan doseres i rimelige mengder, og gi en helt grei og "naturlig" følelse av cannabisrus. Derfor er det greit å tro at hvis det blandes ut innen rimelige grenser, så vil det være vanskelig å oppdage det. Spesielt hvis man blander med ekte hasj, og ikke bare fakehash (den rusløse massen vi linket til tidligere, hvor man tilsetter synthpulver selv)

Sitat av hideout Vis innlegg
Du må og huske på at hasj har i alle år vært den mest lukrative bransjen for kriminelle og være i mtp. etterspørselen. Det er såpass mye penger for de som driver med produksjon/import av hasj, at jeg tror rett og slett ikke det er like nødvendig for de og blande ut stoffet slik som pulvergutta må gjøre.
Vis hele sitatet...
Isåfall er det jo naivt å tro at dem ikke vil gjøre bransjen MER lukrativ ved å lage fakehash med synth (eller en blanding av ekte og synth). Det er jo enorme mengder penger innspart, i forhold til å bare bruke ekte vare.
Mindre risiko er det også, ettersom fakehash går for å være et legalt produkt (så kan man blande inn synthen i siste leddet, før man distribuerer dent på gata).
Hvis jeg var stordistributør, hadde jeg ikke sett ulemper med fakehash, snarere tvert imot,
Det er faktisk bare fordeler med å selge det, hvis man ser det fra et kynisk perspektiv (altså at man ikke bryr seg om brukeren som skal røyke det og kun tenker på profitten).

Sitat av hideout Vis innlegg
Når jeg tenker meg om så tipper jeg det er så og si umulig og blande ut så store mengder med hasj med så store mengder med syntetisk thc og vite hvor sterk blandingen du lager egentlig blir. Det er iallefall ikke noe en stoffsmugler hadde brukt mye tid på. Det hadde vært ramaskrik på nyhetene fra massevis av land med rapporter av kids som lå på sykehuset og ristet er jeg helt overbevist om.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange måter å blande synth inn i hasj eller marijuana. Bare å google det, så ser du et utvalg av metoder. Rører man lenge nok, vil det bli blandet ut helt greit. Det blir feil å avfeie det fordi du ANTAR at dem er for udugelige til å gjøre det riktig...

Og det er ingen som har påstått at det er en hel fabrikk som blander tonnevis med synthhasj - men snarere er det kanskje heller snakk om den lokale luringen som skulle gjøre én hekker om til to. Det vil være mer realistisk å anta. Men man skal heller ikke utelukke at det kan forekomme i stor skala, i østeuropeisk mafia eller lignende.
Sitat av hideout Vis innlegg
Har desverre 0 tiltro til noe tester du kommer til og legge ut bilde av. Ta det med kripos, post svaret her.
Vis hele sitatet...
Jaha? Og du tror kripos gir en faen fordi...? Helt ærlig tror jeg kripos kun sjekker potens, og ikke støy/urenheter i stoffet. Og hvis dem finner f.eks 1% gummi/henna/kamelmøkk/ukjent plantemateriale, hvorfor skulle dem bry seg nevneverdig med å advare brukerne om dette?
Jeg har ikke sett kripos advare f.eks kokain eller amfetaminbrukere om urenheter i stoffene... Isåfall har dem litt av en jobb med å poste disse advarslene hver eneste dag.
Man kan bare anta at et kriminelt marked er full av støy og lugubre knep - derfor konkluderer jeg med at det er naivt å tro at all god hasj, er ekte hasj (selv om ruseffekten er god, som sagt).

Sitat av hideout Vis innlegg

Jeg mangler fantasi... Evt. du har litt for god fantasi tror jeg vi sier. Om man følger med i mediabildet som er rundt syntetisk hasj så kan du ikke være ved dine fulle fem og tro at politiet IKKE hadde vært ute i mediene og advart folk om at det er HELT vanlig med syntetisk thc blandet inn i hasj. Det og blande ut 1 tonn hasj med syntetisk hasj og ende opp med en lik kvalitet over hele det partiet tror jeg er mye vanskeligere enn hva du tror.

Det er igrunn ikke noe mer og diskutere, jeg runder av med nok en oppfordring om at du spørr kripos og får et fasitsvar, og ikke noe synsing
Vis hele sitatet...
Du overvurderer kripos/politiet. Er ikke sikkert dem oppdager den synthetiske thc i hasjtestene sine (som sagt hundrevis av forskjellgie analoger), og hvis det er blandet fake med ekte produkt (altså at det er ekte thc tilstede også, så vil de bare se ut som medioker hasj for dem...
Og hvem har sagt at lik kvalitet over hele partiet er noe som må til for å gjennomføre det? Igjen er det problemer du vektlegger som ikke har særlig stor betydning på hvorvidt folk gjør det eller ikke... Trenger ikke være perfekt utført for å gjøre det. Just sayin'

Men kan vi ikke bare være enige om å kalle det...
Shrödingers skakk?
Sist endret av Alzo88; 21. september 2016 kl. 21:32.
Trådstarter
Men for all del det er mye rein hasj også. Men mye som er blandet ut også mer enn de fleste kan tenke seg.

Her er link til mine test kit

http://picpaste.com/20160921_211426-AgKBbNsz.jpg
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hvordan kan du være så sikker på dette? Det finnes hundrevis av analoger til thc (sikkert 200-300 typer, minst).
Minst en håndfull av disse må da ha en tilsvarende naturlig ruseffekt som føles grei for brukeren.
Det blir også litt feil å anta at alle som blander synth overdoserer og gjør rusen ubehagelig. Jeg er sikker på at de fleste synther kan doseres i rimelige mengder, og gi en helt grei og "naturlig" følelse av cannabisrus. Derfor er det greit å tro at hvis det blandes ut innen rimelige grenser, så vil det være vanskelig å oppdage det. Spesielt hvis man blander med ekte hasj, og ikke bare fakehash (den rusløse massen vi linket til tidligere, hvor man tilsetter synthpulver selv)


Isåfall er det jo naivt å tro at dem ikke vil gjøre bransjen MER lukrativ ved å lage fakehash med synth (eller en blanding av ekte og synth). Det er jo enorme mengder penger innspart, i forhold til å bare bruke ekte vare.
Mindre risiko er det også, ettersom fakehash går for å være et legalt produkt (så kan man blande inn synthen i siste leddet, før man distribuerer dent på gata).
Hvis jeg var stordistributør, hadde jeg ikke sett ulemper med fakehash, snarere tvert imot,
Det er faktisk bare fordeler med å selge det, hvis man ser det fra et kynisk perspektiv (altså at man ikke bryr seg om brukeren som skal røyke det og kun tenker på profitten).


Det finnes mange måter å blande synth inn i hasj eller marijuana. Bare å google det, så ser du et utvalg av metoder. Rører man lenge nok, vil det bli blandet ut helt greit. Det blir feil å avfeie det fordi du ANTAR at dem er for udugelige til å gjøre det riktig...

Og det er ingen som har påstått at det er en hel fabrikk som blander tonnevis med synthhasj - men snarere er det kanskje heller snakk om den lokale luringen som skulle gjøre én hekker om til to. Det vil være mer realistisk å anta. Men man skal heller ikke utelukke at det kan forekomme i stor skala, i østeuropeisk mafia eller lignende.

Jaha? Og du tror kripos gir en faen fordi...? Helt ærlig tror jeg kripos kun sjekker potens, og ikke støy/urenheter i stoffet. Og hvis dem finner f.eks 1% gummi/henna/kamelmøkk/ukjent plantemateriale, hvorfor skulle dem bry seg nevneverdig med å advare brukerne om dette?
Jeg har ikke sett kripos advare f.eks kokain eller amfetaminbrukere om urenheter i stoffene... Isåfall har dem litt av en jobb med å poste disse advarslene hver eneste dag.
Man kan bare anta at et kriminelt marked er full av støy og lugubre knep - derfor konkluderer jeg med at det er naivt å tro at all god hasj, er ekte hasj (selv om ruseffekten er god, som sagt).


Du overvurderer kripos/politiet. Er ikke sikkert dem oppdager den synthetiske thc i hasjtestene sine (som sagt hundrevis av forskjellgie analoger), og hvis det er blandet fake med ekte produkt (altså at det er ekte thc tilstede også, så vil de bare se ut som medioker hasj for dem...
Og hvem har sagt at lik kvalitet over hele partiet er noe som må til for å gjennomføre det? Igjen er det problemer du vektlegger som ikke har særlig stor betydning på hvorvidt folk gjør det eller ikke... Trenger ikke være perfekt utført for å gjøre det. Just sayin'

Men kan vi ikke bare være enige om å kalle det...
Shrödingers skakk?
Vis hele sitatet...

Kan godt være det finnes noen typer som er veldig lik vanlig thc, men som TS selv sier, kjennetegnet for syntetisk thc er en veldig intens rus, og innenfor veldig gitte tidsrammer. 20-30minutt f.eks. Jeg er overbevist om at stonere som har røyket hasj i 20år fort ville merket om stoffet dems var blandet ut med syntetisk thc, og da ville det fort spredd seg i de ulike miljø...

Viss du var en storselger av hasj ville du sett de negative sidene med og blande dette greiene her inn. Du produserer tonnevis, kundene dine får et produkt som er blandet ut med syntetisk thc og det vil de ikke ha. Du tror dette ikke ville ødelagt for deg? Du tror ingen finner ut av det her?!

Du må gjerne lese hva som blir skrevet. Han skisserer en opperasjon hvor det skal blandes ut 100vis av kiloer. Det er et -omfattende- arbeid. Det er ikke slik at de som sitter på så mye narkotika ikke vil se på det som en stor ulempe og måtte grinde opp all den hasjen her og tilsette syntetisk thc. Det er en -stor- ekstra risiko. mtp. syntetisk hasj ikke eksisterte for 5-10 år siden, så er det en stor omstilling for personer som har smuglet hasj i tiår uten og gjøre dette her, til og plutselig skal forandre en hel opperasjon og starte med det.
At det skjer i en liten skala når folk har hasj de ikke får solgt, jo det har vi vel allerede vært innom.

Haha.. Kripos oppdager ikke syntetisk thc i beslaglagt hasj!? Gud hjelpe meg.. Selvsagt gjør dem det om det er tilfelle. Og kripos har ved flere anledninger gått ut og advart mot forursenet heroin bla. i Norge. Har du ikke fått med deg all mediedekningen syntetisk thc har fått i det siste...? Tror du ikke dette er en problemstilling kripos og følger med på..?

http://www.tv2.no/a/5895084/ - Tips journalisten om at det blir solgt massevis av hasj i Norge blandet med syntetisk hasj. Det blir nok rimelig stor mediablest, jeg vil tippe at det er mulig og dra in 1000-5000kr i tips og.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 21:41.
Trådstarter
Min far er snart 60 år vi har røykt mye sammen. For å være ærlig så har ikke han peiling. Og han har røykt hele livet.

Det er veldig liten forskjell på det jeg merker med hasj som er blandet ut sammenlignet med ren hasj. Det eneste er at noen effekter er litt sterkere eller annerledes.

Men for all del det er mye rein hasj også. Men mye som er blandet ut også mer enn de fleste kan tenke seg.

Her er link til mine test kit

http://picpaste.com/20160921_211426-AgKBbNsz.jpg

Setter pris på alle som er med i diskusjonen. Var veldig interessant Og jeg setter pris på alle sine meninger. Virker som vi er enig i en ting og det er at syntetisk hasj forekommer. Men vi er uenig i hvor utbredt det er.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel ekte hasj når man tar og lager det med iceolator fra popcorn buds og diverse manikyre blader vel.
Sitat av merk Vis innlegg
Min far er snart 60 år vi har røykt mye sammen. For å være ærlig så har ikke han peiling. Og han har røykt hele livet.

Det er veldig liten forskjell på det jeg merker med hasj som er blandet ut sammenlignet med ren hasj. Det eneste er at noen effekter er litt sterkere eller annerledes.

Men for all del det er mye rein hasj også. Men mye som er blandet ut også mer enn de fleste kan tenke seg.

Her er link til mine test kit

http://picpaste.com/20160921_211426-AgKBbNsz.jpg

Setter pris på alle som er med i diskusjonen. Var veldig interessant Og jeg setter pris på alle sine meninger. Virker som vi er enig i en ting og det er at syntetisk hasj forekommer. Men vi er uenig i hvor utbredt det er.
Vis hele sitatet...
Det er du som påstår det er så jævlig utbredt. Da får du hvertfall legge fram noe som støtter påstanden din. Du vet ikke hvordan hasjen i Norge er fordi du sier du har røyka mye. Det har vi alle, og skulle jeg sagt noe om hva de blander hasjen med så er det henna maling, muligens på de jævlige "sticksa" de selger i Oslo sentrum. Så slapp av mann, og kilder.
Trådstarter
Ja vi har alle våre meninger. Men jeg kommer ikke fra Oslo og forstår fint lite når du sier "sticksa".
Og dette vi diskuterer nå i tråden er nesten umulig å vite med sikkerhet om hvem som har "mest" riktig. Da må nesten alle partier og typer hasj i Norge testes og det skjer ikke. Og viss kripos tester all hasj de får inn for syntetisk noe jeg tror de ikke gjør, kanskje de tester noe. Så er d allikavel en veldig dårlig pekepinn på hva som stemmer. De får vel inn bare en bitteliten prosent av hva som er i omløp i Norge. Så hvordan få kilder når det ikke finnes?

Det vi diskuterer vil kanskje komme frem om 5-15 år viss det er tilfelle.
Sist endret av merk; 21. september 2016 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
...Om det var så utbredt som du sier, så hadde det selvsagt vært kilder og oppdrive. Du har jo uansett klart og lire av deg noen uttalelser om kvaliteten på hasj i Norge som er totalt feil, og du sier vel og at så og si all hasj i norge er 'uren' eller inneholder syntetisk thc. Det blir vanskelig og ta noe av det du sier så veldig seriøst etter dette.

Når det blir tatt 100kilo, 500 kilo, 600 kilo, så sier det selvsagt mye om hvordan de resterende tonna som faktisk kommer inn på det norske markedet er, kvalitetsmessig/innholdsmessig. Det eneste som virker logisk for meg er at om dette skjedde i en så utbredt skala som du hevder, så hadde man visst om det.
Trådstarter
Javel viss du sier det så
Sitat av merk Vis innlegg
Ja vi har alle våre meninger. Men jeg kommer ikke fra Oslo og forstår fint lite når du sier "sticksa".
Og dette vi diskuterer nå i tråden er nesten umulig å vite med sikkerhet om hvem som har "mest" riktig. Da må nesten alle partier og typer hasj i Norge testes og det skjer ikke. Og viss kripos tester all hasj de får inn for syntetisk noe jeg tror de ikke gjør, kanskje de tester noe. Så er d allikavel en veldig dårlig pekepinn på hva som stemmer. De får vel inn bare en bitteliten prosent av hva som er i omløp i Norge. Så hvordan få kilder når det ikke finnes?

Det vi diskuterer vil kanskje komme frem om 5-15 år viss det er tilfelle.
Vis hele sitatet...
De må jo teste stoffene de stopper i tollen. Eller tror du de bare gjetter at noe hvit pulver er kokain? For å vite 100% sikkert det er gjort noe straffbart så må man vite at det er narkotika innvolvert.
Ja men teater de for alt annet det inneholder?
Hvis cola blir kutta med litt av hvert, så kan vel også hasj gå igjennom noe liknende for å maksimerer profitten.

Ja men teater de for alt annet det inneholder?
Hvis cola blir kutta med litt av hvert, så kan vel også hasj gå igjennom noe liknende for å maksimerer profitten.
Sist endret av ID-Brikke; 22. september 2016 kl. 11:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De tester for styrkegrad. Regner med at de ikke hadde fått høyere utslag for thc om det hadde blitt blandet ut med annet dritt.
Jeg tror jeg kan konstatere at det ikke er utbredt å blande vanlig god hasj med syntetisk THC. Folk hadde merket det og politiet ville sagt ifra, gått i aksjon mot det. Det er faktisk forskjell på ekte THC og syntetisk når det kommer til rus. Kripos har oversikt og det de har sagt de siste årene med at spesielt hasjen har blitt sterkere og inneholder høyere prosent THC, det stemmer. Dette har jeg sett selv og det er noe som alle røykere som har holdt på en stund vet.

Dårlige partier blandet ut med forskjellige ting finner man selvfølgelig fortsatt. Men som oftest er det ikke vanskeligere en at de har blandet inn forskjellige planter som allerede har vært brukt til å lage hasj inn i partier. Altså ganske uskyldige ting som plantemateriale for å øke vekt og tjene mer profit.

Før slapp du unna med å i ny og ne selge skikkelig ræva hasj, og klage heller på at det ikke finnes bedre å oppdrive for øyeblikket. Nå er det så mye god hasj i Norge og så stor etterspørsel at det er omtrent kun god kvalitet og oppdrive uansett hvor i Norge du finner deg. Bortsett fra gatelangs i Oslo hvor det er lettere å blir lurt på alle mulige måter av alle mulige slags rare folk som er ute etter pengene dine, og ikke faste kunder.
Noen som vet hvordan rusen evt ville vært dersom det var blandet med syntetisk? Har jo røyka en del opp gjennom åra og kjenner jo rusen temmelig godt, men om jeg kunne sette fingeren på et lite avvik i rus opplevelsen? Tviler, hvis det ikke er såpass forskjell at du lett merker det (drøye visuals o.l.)
Vel jeg røyka omtrent hver dag i 5 år. Jeg har opplevd mye rart på de få årene men noe som ligner syntetisk THC? Det tviler jeg på, da. Når du er psykisk avhengig av noe, og du røyker hver dag flere ganger om dagen, da tror jeg at jeg hadde merket noe om det var noe annet rusmiddel i hasjen. Noen typer gjorde meg mye mindre fjern en andre, noen ble jeg veldig fjern av. Men det var den samme THC følelsen jeg fikk. Så begynte jeg å få mer og mer paranoia av hasjen. Om dette var fordi jeg hadde misbrukt over lang tid eller om hasjen rett og slett begynte å bli for sterk det vet jeg ikke. Men jeg fikk bare mer angst, ingen andre plager. Og til dags dato kan jeg ikke røyke hasj uten å få de samme plagene som andre nevner her med negativt tankemønster og paranoia. Hadde jeg kjøpt noe mild marijuana i Amsterdam tror jeg at jeg dog kunne funnet en strain som hadde passet meg bedre. Hasjen er så sterk nå at jeg kun trekker 2 trekk av en joint, det er alt jeg tørr.

Aldri prøvd syntetisk THC men ifra det jeg vet om det og har hørt andre si om det høres det mye kraftigere og mer uberegnelig ut en vanlig hasj.
Trådstarter
Jeg ringte Kripos idag. Eneste de sa var at de tar ikke henvendelser fra privat personer så lo hun litt...

Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Noen som vet hvordan rusen evt ville vært dersom det var blandet med syntetisk? Har jo røyka en del opp gjennom åra og kjenner jo rusen temmelig godt, men om jeg kunne sette fingeren på et lite avvik i rus opplevelsen? Tviler, hvis det ikke er såpass forskjell at du lett merker det (drøye visuals o.l.)
Vis hele sitatet...
Jeg har røykt syntetisk thc og syntetisk cannabis. Og eneste jeg merket var at man ble fjern i hodet og ikke noe body high. Og rusen varte mye kortere etterhvert forsvant mye av rusen etter ca 15 min. slik jeg husker rusen var den litt som en oppkvikker iforhold til god hasj som man blir veldig segen av.

Men viss den er blandet med vanlig hasj så er det vanskelig å vite forskjell. Eneste jeg kan sette fingen på da er at jeg fikk mer "skytende" tanker og klarte ikke å slappe av like bra å vanskeligere og kontrollere tankene sine

Og viss god hasj inneholder 10-20% syntetisk vil de fleste brukere ikke kjenne forskjell...

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Vel jeg røyka omtrent hver dag i 5 år. Jeg har opplevd mye rart på de få årene men noe som ligner syntetisk THC? Det tviler jeg på, da. Når du er psykisk avhengig av noe, og du røyker hver dag flere ganger om dagen, da tror jeg at jeg hadde merket noe om det var noe annet rusmiddel i hasjen. Noen typer gjorde meg mye mindre fjern en andre, noen ble jeg veldig fjern av. Men det var den samme THC følelsen jeg fikk. Så begynte jeg å få mer og mer paranoia av hasjen. Om dette var fordi jeg hadde misbrukt over lang tid eller om hasjen rett og slett begynte å bli for sterk det vet jeg ikke. Men jeg fikk bare mer angst, ingen andre plager. Og til dags dato kan jeg ikke røyke hasj uten å få de samme plagene som andre nevner her med negativt tankemønster og paranoia. Hadde jeg kjøpt noe mild marijuana i Amsterdam tror jeg at jeg dog kunne funnet en strain som hadde passet meg bedre. Hasjen er så sterk nå at jeg kun trekker 2 trekk av en joint, det er alt jeg tørr.

Aldri prøvd syntetisk THC men ifra det jeg vet om det og har hørt andre si om det høres det mye kraftigere og mer uberegnelig ut en vanlig hasj.
Vis hele sitatet...
Viss du er psykisk avhengig av hasj å røyker hasj som er blandet ut med litt syntetisk vil de fleste ikke merke forskjell for du får jo ideg thc. Og psykisk så "tror" du at den er rein og viss man tror man får noe som er reint vil rusen oppføre seg som den er rein er jo placebo også her. Viss du hadde kjøpt 3 gram hasj som inneholdt 20% syntetisk men ikke visste om det hadde du ikke lagt merke til det mest sansynlig. For du tror det er rein hasj men viss du hadde kjøpt samme hsajen uken senere og de du kjøpte hasjen av sier denner det syntetisk thc i. Så hadde du "følt" mye annerledes på grunn av placebo effekten og dine egne tanker.

Og forventninger

Jeg har faktisk også fått mye "verre" rus av reine marijuana krystaller enn syntetisk. Var engang jeg var på hytten alene hadde bare 1/4 sigg igjen å masse krystaller i grineren så endte med at jeg tok alle krystallene blandet med det lille av tobakk jeg hadde igjen og tok allt i 1 trekk i bongen. Etter 10 min gikk jeg i sirkler i stuen jeg var så stresset å hjertebank endte opp med at jeg mått ut å gå meg en tur så gikk allt fint. Aldri fått slik av syntetisk. Når jeg har røykt syntetisk ble jeg så fort innrøykt på det at det var nesten ikke vits å røyke det å det funket bare dårligere å dårligere.
Sist endret av merk; 22. september 2016 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke lest kommentarene, bare hva OP skrev.

21 år gammel Røyka siden jeg var 16, med noen pauser innimellom.

Siste 2 årene har det vært mye røyking, med røyking hver dag, hele dagen (etter jobb) i opptil 3 måneder i i slengen i perioder.
Er en stoner by heart, har ikke prøvd noe annet utenom kokain en gang i spania.

Kjenner meg igjenn i en del av det OP skriver. Ikke det med negativ rus (hjertebank, angst osv..).
Jeg merker at hvis jeg IKKE er innrøyka, så får jeg jævlig lett noia under rusen, aldri edru. det kan være alt i fra et ukjent nummer som ringer meg, til at jeg ikke tørr å snakke med bekjente som ikke vet jeg røyker.
Når jeg er innrøyka derimot (røyka en uke i strekk+) så er ikke noe av det jeg nevnte ovenfor et problem.

I periodene jeg røyker mye så blir jeg mer giddeslaus, vil ikke vær med folk så mye, og svarer sjeldent/tregt folk som skriver til meg på feks. facebook.
Har også merket at jeg faktisk blir ganske deprimert. Dette er ikke under rusen, men stort sett hele tiden ellers. Jeg kan sitte å se ut av vinduet å tenke "hva faen gjør jeg med livet mitt", "Hvor ufattelig kjedelig det er, ingenting å gjøre" (gidder ikke kontakte vennene mine, går bare å tenker på å få skaffet shit igjenn)
Merker også at språket mitt blir dårligere når jeg er innrøyka. Sliter for eksempel med å forklare ting. Jeg begynner å forklare midt i "historien", åsså fomler jeg med ordene, så må jeg begynne å forklare på nytt flere ganger. (skrev det litt overdrevent for å få fram poenget, er ikke et reelt problem, eller slik at noen merker det)
Har også lagt merke til at jeg ikke er like flink å snakke med mennesker, vet ikke helt hva jeg skal si/hva jeg skal snakke om.
Hvis jeg først har tenkt at "i dag skal jeg røyke", da kan du ta deg faen på at jeg gjør HVA som helst for å få tak i røyk. Om jeg må kjøre 5 timer i bil for å få skaffa, ingen problem, det gjør jeg glatt!
Mine prioriteringer:
-hasj
-regninger
-mat
Dette er farlig, og det er jeg heldigvis klar over selv. Jeg sjekker ikke engang bankkontoen før jeg kjøper. Min tankegang er slik at hasjpenger har jeg ALLTID, 1200kr på kontoen? kjøper for 1000, så tar jeg konsekvensene senere, fordet om jeg vet mobilregninga på 400,- skal betales 3 dager senere.

Hvis jeg ikke er innrøyka, (fra innrøyka tar det ca 2 uker til jeg blir "normal"), så er jeg derimot en veldig sosial person som elsker å henge med venner, har alltid hatt mange gode venner. Merker faktisk at depresjonen går over allerede 3-4 dager etter jeg ikke har røyka.

Nå har jeg snakket endel om de negative sidene hasj har på meg, og som en stoner så er det viktig å være klar over disse tingene, og ikke bare ignorere de.
Heldigvis har jeg ekstremt snille foreldre som låner/gir meg penger når jeg har fucka opp økonomisk (uten at de nødvendigvis vet at det er pga hasj)

Jeg er en vanvittig sta person, det har jeg hørt i alle år, jeg får til det jeg vil! Min største svakhet er hasjen, der skal jeg innrømme at jeg må virkelig bestemme meg for å roe ned, nytter ikke gå halvhjertet inn i det, slik som jeg kan gjøre med stort sett alt annet i livet og fortsatt klare det.

Alt i alt så mener jeg cannabisen er guds gave til menneskeheten. Er en stoner og kommer alltid til å være det!
Den har forandret meg så mye som person i en positiv retning (føler jeg vertfall). Før var jeg en ganske voldelig person, skulle alltid "lekesloss" med andre, gjorde ramp hver dag nesten.
Etter jeg begynte å røyke så roet dette seg noe helt vanvittig, og ja det har selvfølgelig noe å gjøre med at man blir eldre og modnes, men hasjen har vært en stor faktor der!
Kan også si at hasjen har rett og slett forandret tankegangen min på det meste. Jeg er ikke i nærheten av så fordomsfull som jeg var blant annet. Vil mennesker godt, og prøver generelt å være et godt og hyggelig menneske.

I guess what im trying to say is: røyk med måte folkens!

Så vil jeg gjerne ha noen innspill på det jeg skal skrive nå, hvorfor er det slik osv..:

Som sagt så har jeg røyka en del, selvfølgelig langt fra så mye som dere veteraner. MEN jeg er ikke avhengig av hasj, tro det eller ei.
La meg ta et eksempel:
Bodde i en større by i nord-norge i 4-5 måneder for godt over et år siden. Da røyka jeg og bestekompisen min hver eneste dag, hele dagen. Jeg hadde spart opp penger, så gadd ikke skaffe meg jobb, så det var bokstavlig talt røyking fra jeg våkna til jeg la meg. Og dette pågikk i hele perioden jeg bodde der.

Så bestemte jeg meg ganske plutselig for å flytte hjem til famillien. Da tenkte jeg som så: okei, ingen røyking når du kommer hjem, du trenger en pause.
Fra dagen jeg kom hjem, tenkte jeg ikke på hasj, ikke i det hele tatt. Det streifet ikke tanken å dra å kjøpe engang, ingen psykisk eller fysisk form for abstinenser what so ever. tok kanskje 3 måneder før jeg røykte igjenn.

Hvordan er dette mulig? Bestekompisen min og andre jeg kjenner får abstinenser etter kanskje 3-4 ukers røyking. svette hender, tenker på hasj hele tiden osv..
Jeg har konkludert med selv at det kan være fordi jeg røyker på grunn av at jeg liker rusen, og vil chille med en joint hjemme mens jeg koser meg. Ikke fordi jeg prøver å kommer meg unna hverdagen, er deprimert eller noe sånt.. Tror vertfall det er litt av grunnen, hva tror du?

Hyggelig om du har lest hele innlegget mitt og tar det tiden til å tenke litt på det jeg nevnte ovenfor. Peace
Du lurer deg selv når du påstår at du ikke er avhengig... been there done that. Jeg får inntrykk av at svært mange cannabisfrelste går gjennom en fase med avhengighet, sikkert pga. stoffet er relativt harmløst ifht. mange andre rusmidler. For all del, cannabis er ikke det verste å være avhengig av, men før eller siden vil du gå lei av den tåpelige pengebruken din og den etterhvert kjedelige rusen. Cannabis er i min mening mye deiligere når man nyter det med måtehold. Typ et par ganger i uken eller gjerne sjeldnere. Lykke til!
Trådstarter
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Har ikke lest kommentarene, bare hva OP skrev.

21 år gammel Røyka siden jeg var 16, med noen pauser innimellom.

Siste 2 årene har det vært mye røyking, med røyking hver dag, hele dagen (etter jobb) i opptil 3 måneder i i slengen i perioder.
Er en stoner by heart, har ikke prøvd noe annet utenom kokain en gang i spania.

Kjenner meg igjenn i en del av det OP skriver. Ikke det med negativ rus (hjertebank, angst osv..).
Jeg merker at hvis jeg IKKE er innrøyka, så får jeg jævlig lett noia under rusen, aldri edru. det kan være alt i fra et ukjent nummer som ringer meg, til at jeg ikke tørr å snakke med bekjente som ikke vet jeg røyker.
Når jeg er innrøyka derimot (røyka en uke i strekk+) så er ikke noe av det jeg nevnte ovenfor et problem.

I periodene jeg røyker mye så blir jeg mer giddeslaus, vil ikke vær med folk så mye, og svarer sjeldent/tregt folk som skriver til meg på feks. facebook.
Har også merket at jeg faktisk blir ganske deprimert. Dette er ikke under rusen, men stort sett hele tiden ellers. Jeg kan sitte å se ut av vinduet å tenke "hva faen gjør jeg med livet mitt", "Hvor ufattelig kjedelig det er, ingenting å gjøre" (gidder ikke kontakte vennene mine, går bare å tenker på å få skaffet shit igjenn)
Merker også at språket mitt blir dårligere når jeg er innrøyka. Sliter for eksempel med å forklare ting. Jeg begynner å forklare midt i "historien", åsså fomler jeg med ordene, så må jeg begynne å forklare på nytt flere ganger. (skrev det litt overdrevent for å få fram poenget, er ikke et reelt problem, eller slik at noen merker det)
Har også lagt merke til at jeg ikke er like flink å snakke med mennesker, vet ikke helt hva jeg skal si/hva jeg skal snakke om.
Hvis jeg først har tenkt at "i dag skal jeg røyke", da kan du ta deg faen på at jeg gjør HVA som helst for å få tak i røyk. Om jeg må kjøre 5 timer i bil for å få skaffa, ingen problem, det gjør jeg glatt!
Mine prioriteringer:
-hasj
-regninger
-mat
Dette er farlig, og det er jeg heldigvis klar over selv. Jeg sjekker ikke engang bankkontoen før jeg kjøper. Min tankegang er slik at hasjpenger har jeg ALLTID, 1200kr på kontoen? kjøper for 1000, så tar jeg konsekvensene senere, fordet om jeg vet mobilregninga på 400,- skal betales 3 dager senere.

Hvis jeg ikke er innrøyka, (fra innrøyka tar det ca 2 uker til jeg blir "normal"), så er jeg derimot en veldig sosial person som elsker å henge med venner, har alltid hatt mange gode venner. Merker faktisk at depresjonen går over allerede 3-4 dager etter jeg ikke har røyka.

Nå har jeg snakket endel om de negative sidene hasj har på meg, og som en stoner så er det viktig å være klar over disse tingene, og ikke bare ignorere de.
Heldigvis har jeg ekstremt snille foreldre som låner/gir meg penger når jeg har fucka opp økonomisk (uten at de nødvendigvis vet at det er pga hasj)

Jeg er en vanvittig sta person, det har jeg hørt i alle år, jeg får til det jeg vil! Min største svakhet er hasjen, der skal jeg innrømme at jeg må virkelig bestemme meg for å roe ned, nytter ikke gå halvhjertet inn i det, slik som jeg kan gjøre med stort sett alt annet i livet og fortsatt klare det.

Alt i alt så mener jeg cannabisen er guds gave til menneskeheten. Er en stoner og kommer alltid til å være det!
Den har forandret meg så mye som person i en positiv retning (føler jeg vertfall). Før var jeg en ganske voldelig person, skulle alltid "lekesloss" med andre, gjorde ramp hver dag nesten.
Etter jeg begynte å røyke så roet dette seg noe helt vanvittig, og ja det har selvfølgelig noe å gjøre med at man blir eldre og modnes, men hasjen har vært en stor faktor der!
Kan også si at hasjen har rett og slett forandret tankegangen min på det meste. Jeg er ikke i nærheten av så fordomsfull som jeg var blant annet. Vil mennesker godt, og prøver generelt å være et godt og hyggelig menneske.

I guess what im trying to say is: røyk med måte folkens!

Så vil jeg gjerne ha noen innspill på det jeg skal skrive nå, hvorfor er det slik osv..:

Som sagt så har jeg røyka en del, selvfølgelig langt fra så mye som dere veteraner. MEN jeg er ikke avhengig av hasj, tro det eller ei.
La meg ta et eksempel:
Bodde i en større by i nord-norge i 4-5 måneder for godt over et år siden. Da røyka jeg og bestekompisen min hver eneste dag, hele dagen. Jeg hadde spart opp penger, så gadd ikke skaffe meg jobb, så det var bokstavlig talt røyking fra jeg våkna til jeg la meg. Og dette pågikk i hele perioden jeg bodde der.

Så bestemte jeg meg ganske plutselig for å flytte hjem til famillien. Da tenkte jeg som så: okei, ingen røyking når du kommer hjem, du trenger en pause.
Fra dagen jeg kom hjem, tenkte jeg ikke på hasj, ikke i det hele tatt. Det streifet ikke tanken å dra å kjøpe engang, ingen psykisk eller fysisk form for abstinenser what so ever. tok kanskje 3 måneder før jeg røykte igjenn.

Hvordan er dette mulig? Bestekompisen min og andre jeg kjenner får abstinenser etter kanskje 3-4 ukers røyking. svette hender, tenker på hasj hele tiden osv..
Jeg har konkludert med selv at det kan være fordi jeg røyker på grunn av at jeg liker rusen, og vil chille med en joint hjemme mens jeg koser meg. Ikke fordi jeg prøver å kommer meg unna hverdagen, er deprimert eller noe sånt.. Tror vertfall det er litt av grunnen, hva tror du?

Hyggelig om du har lest hele innlegget mitt og tar det tiden til å tenke litt på det jeg nevnte ovenfor. Peace
Vis hele sitatet...
Mye av det du beskriver føler jeg også.

Men til spørsmålet ditt. Så tror jeg uten å vite men du får korrigere meg viss jeg tar feil.

Jeg tror kanskje du var lei livsstilen du hadde med å bare røyke hele tiden. Det virker som du er veldig glad i familien din og glad for å flytte hjem. At dere har et godt forhold til hverandre. Og jeg tror du hadde det bedre innerst inne når du flyttet hjem til familien enn å sitte å stone fra morgen til kveld. Du følte deg sunnere og lykkeligere på en mer naturlig måte

Å viss dette jeg skriver er riktig så er jo det nettop det forskning sier om avhengighet. At mange mennesker er avhengig av narkotika for de mangler de grunnleggene tingene som gjør de glad.

Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Du lurer deg selv når du påstår at du ikke er avhengig... been there done that. Jeg får inntrykk av at svært mange cannabisfrelste går gjennom en fase med avhengighet, sikkert pga. stoffet er relativt harmløst ifht. mange andre rusmidler. For all del, cannabis er ikke det verste å være avhengig av, men før eller siden vil du gå lei av den tåpelige pengebruken din og den etterhvert kjedelige rusen. Cannabis er i min mening mye deiligere når man nyter det med måtehold. Typ et par ganger i uken eller gjerne sjeldnere. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe der. Var inne på samme tankene. Men når han flyttet hjem fikk han en mer naturlig glede som han egentlig søker. Men den blir sikkert kjedelig etterhvert og han faller tilbake på gamle takter.
Sist endret av merk; 22. september 2016 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke hvordan man siterer.
"Jeg tror kanskje du var lei livsstilen du hadde med å bare røyke hele tiden. Det virker som du er veldig glad i familien din og glad for å flytte hjem. At dere har et godt forhold til hverandre. Og jeg tror du hadde det bedre innerst inne når du flyttet hjem til familien enn å sitte å stone fra morgen til kveld. Du følte deg sunnere og lykkeligere på en mer naturlig måte"

Jeg tror faktisk dette kan stemme. Jeg er selvfølgelig veldig glad i familien min, men det var nok ikke en faktor! Men kan hende jeg ble lei av å røyke hver dag (man får jo nesten ikke rus hvis man røyker hver dag), Men ja jeg skal si meg enig i at jeg er lykkeligere nå enn da jeg satt å stonet hele dagen.
Nå går jeg skole og holder røykingen til helgene.

SITAT:
Du lurer deg selv når du påstår at du ikke er avhengig... been there done that. Jeg får inntrykk av at svært mange cannabisfrelste går gjennom en fase med avhengighet, sikkert pga. stoffet er relativt harmløst ifht. mange andre rusmidler.

Kan godt hende jeg er avhengig for alt jeg vet, bare at jeg er for sta til å få noe abstinenser. sansynlig? nei! Mulig? ja!
Dude, når du ikke tør å svare telefonen og prioriterer weed fremfor mat og regninger er du avhengig. Kanskje ikke fysisk avhengig, men definitivt mentalt.

Nevermind, blanda deg og en annen bruker her inne...
Sist endret av Morty Mali; 22. september 2016 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja jeg tror nok det er noe i det du sier. Jeg er avhengig helt til jeg sier STOPP. dårlig forklart, men tror det er slik at sålenge jeg "vil" røyke, så har jeg liten kontroll på bruken, men hvis jeg sier "stopp" til meg selv, og overbeviser meg selv om at jeg må slutte, så klarer jeg det fint.
Skal jo ikke lure meg selv heller da, røyker jeg mye nok så kommer nok abstinensene og tar meg og!
Trådstarter
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Ja jeg tror nok det er noe i det du sier. Jeg er avhengig helt til jeg sier STOPP. dårlig forklart, men tror det er slik at sålenge jeg "vil" røyke, så har jeg liten kontroll på bruken, men hvis jeg sier "stopp" til meg selv, og overbeviser meg selv om at jeg må slutte, så klarer jeg det fint.
Skal jo ikke lure meg selv heller da, røyker jeg mye nok så kommer nok abstinensene og tar meg og!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke skjønt hvordan allt fungerer her inne heller. Men viss du trykker på innlegget du vil sitere kommer det alternativer opp i samme rute som innlegget du trykket på og der står det siter så er det bare å trykke på den.

Nesten jeg klarte det selv
Sist endret av merk; 23. september 2016 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg

Som sagt så har jeg røyka en del, selvfølgelig langt fra så mye som dere veteraner. MEN jeg er ikke avhengig av hasj, tro det eller ei.
La meg ta et eksempel:
Bodde i en større by i nord-norge i 4-5 måneder for godt over et år siden. Da røyka jeg og bestekompisen min hver eneste dag, hele dagen. Jeg hadde spart opp penger, så gadd ikke skaffe meg jobb, så det var bokstavlig talt røyking fra jeg våkna til jeg la meg. Og dette pågikk i hele perioden jeg bodde der.

Så bestemte jeg meg ganske plutselig for å flytte hjem til famillien. Da tenkte jeg som så: okei, ingen røyking når du kommer hjem, du trenger en pause.
Fra dagen jeg kom hjem, tenkte jeg ikke på hasj, ikke i det hele tatt. Det streifet ikke tanken å dra å kjøpe engang, ingen psykisk eller fysisk form for abstinenser what so ever. tok kanskje 3 måneder før jeg røykte igjenn.

Hvordan er dette mulig? Bestekompisen min og andre jeg kjenner får abstinenser etter kanskje 3-4 ukers røyking. svette hender, tenker på hasj hele tiden osv..
Jeg har konkludert med selv at det kan være fordi jeg røyker på grunn av at jeg liker rusen, og vil chille med en joint hjemme mens jeg koser meg. Ikke fordi jeg prøver å kommer meg unna hverdagen, er deprimert eller noe sånt.. Tror vertfall det er litt av grunnen, hva tror du?

Hyggelig om du har lest hele innlegget mitt og tar det tiden til å tenke litt på det jeg nevnte ovenfor. Peace
Vis hele sitatet...
Er like gammel som deg, og har røyket ca like lenge som deg. Klarte å slutte for et par måneder siden og røyker nå litt i helgene. Jeg er ganske sikker på at grunnen til at du klarte å holde deg unna så lenge da du flyttet tilbake, rett og slett er på grunn av en miljøforandring.
les denne: http://www.huffingtonpost.com/johann...b_6506936.html

Det handler mer om "buret" ditt, altså livssituasjon, enn hvor mye og når du røyker. Litt avhengig av hvor mye man røyker, så får man jo ikke andre abstinenser enn lyst til å røyke, dårlig søvn og kanskje litt kaldsvette i en uke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger før men har aldri klart det, og synes det var sykt vanskelig til tross for at jeg sjelden røyket mer enn 0.5 om dagen. Den siste gangen nå, hvor jeg faktisk klarte det og det var helt utrolig lett, så opplevde jeg samtidig store forandringer i livet. I løpet av to måneder flyttet jeg, slo opp med kjæresten, forelsket meg, og skaffet meg ny jobb. Tingene som forandret seg, var store ting i livet mitt som ble forbedret, og jeg hadde faktisk gått og tenkt at: "når jeg får orden på dette så blir det mye lettere å slutte". I tillegg så gjorde alt dette at jeg fikk følelsen av å "begynne på nytt" og hvor avhengigheten var en del av den gamle meg. Så joda, du er nok avhengig, men kun når buret ditt er kjipt å være i. Du må skaffe deg nytt bur!
Sist endret av trehus; 26. september 2016 kl. 15:39.
Fin lesing.
Det aller beste for kroppen og psyken er jo og være helt edru meste av tiden, trening ete sunt.
Røyker du for ofte (24/7) blir du innrøkt og det virker ikke likt for deg lengre. Veldig dårlig uvane og havne i.
Har du en sjelden gang max 1-2 dager med cannabis vil det funke noe helt sinnsykt hver gang.
Og du passer på og ikke havne i den 24/7 uvanen.
Sitat av trehus Vis innlegg
Er like gammel som deg, og har røyket ca like lenge som deg. Klarte å slutte for et par måneder siden og røyker nå litt i helgene. Jeg er ganske sikker på at grunnen til at du klarte å holde deg unna så lenge da du flyttet tilbake, rett og slett er på grunn av en miljøforandring.
les denne: http://www.huffingtonpost.com/johann...b_6506936.html

Det handler mer om "buret" ditt, altså livssituasjon, enn hvor mye og når du røyker. Litt avhengig av hvor mye man røyker, så får man jo ikke andre abstinenser enn lyst til å røyke, dårlig søvn og kanskje litt kaldsvette i en uke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger før men har aldri klart det, og synes det var sykt vanskelig til tross for at jeg sjelden røyket mer enn 0.5 om dagen. Den siste gangen nå, hvor jeg faktisk klarte det og det var helt utrolig lett, så opplevde jeg samtidig store forandringer i livet. I løpet av to måneder flyttet jeg, slo opp med kjæresten, forelsket meg, og skaffet meg ny jobb. Tingene som forandret seg, var store ting i livet mitt som ble forbedret, og jeg hadde faktisk gått og tenkt at: "når jeg får orden på dette så blir det mye lettere å slutte". I tillegg så gjorde alt dette at jeg fikk følelsen av å "begynne på nytt" og hvor avhengigheten var en del av den gamle meg. Så joda, du er nok avhengig, men kun når buret ditt er kjipt å være i. Du må skaffe deg nytt bur!
Vis hele sitatet...
365/12år+ her
De siste årene så har livet mitt blomstret, og jeg må si at jeg har vanskelig for å kjenne meg igjen i mye av det som skrives her. Jeg tror variasjonen er stor fra person til person. Har det fint og tenker egentlig ikke på det. Jeg er i grunn mer bekymret over snus- og kaffeforbuket mitt.