Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1515
Hei,

Jeg har et relativt bra stereoanlegg, slik jeg ser det. Oppsettet består av en Denon PMA2000R stereo-forsterker og et par Dali Evidence 470 høyttalere.

Tradisjonelt har jeg hørt på CD-plater vha. en eldre Denon CD/DVD-spiller.

P.t. bruker jeg primært spotify som "lydkilde", enten via iPad, laptop eller mobil.

Mitt spørsmål er:

Hvor mye har jeg å "hente" rent lydmessig på å koble iPad (evt. via airplay) eller andre kilder til en DAC, og videre til forsterker vs. å bruke vanlig minijack-til-rca rett fra ipad/mobil inn i forsterker?
Jeg hører tydelig forskjell etter at jeg kjøpte en Pinell Dac.

Forresten, du kjenner til Wimp Hifi? Det er en versjon av Wimp til 199 i måneden, hvor musikken strømmes tapsfritt.
Det kan ha mye å si. Min lille samsung-laptop har f.eks. et helt sugent lydkort. Apple-produkter har faktisk ofte greit lydkort. Et bra usb-lydkort kan nok merkes når du har ordentlig anlegg. Noen funker faktisk med android-telefoner også (søk på nettet din modell).
De fleste laptop-er har som regel, som nevnt over, ganske labert innebygd lydkort - som du tar i bruk når du kobler det opp på den måten du beskriver. Du ville nok hørt stor forskjell om du gikk til innkjøp av en ekstern D/A konvertør.

Etter erfaring så trenger du ikke legge ut mange lapper før du ikke lengere hører forskjell mellom D/A konvertørene så kjøp en med inputs du kommer til å bruke. Kan anbefale Cambridge DacMagic som en kan få i "mini"versjon til rett over tusenlappen. Det mest lønnsomme er å se litt på diverse bruktmarkeder, finn.no/hifisentralen.no osv.
Har brukt FiiO E07k i over 1 år nå, fantastisk forbedring av lyden. Når jeg fikk FiiOn tok jeg ikke øreproppene mine ut av øret på en uke.

Venner som har testet forsterkeren tror ikke sine egne ører når de hører på lydkvaliteten telefonen min leverer med denne forsterkeren. Jeg elsker den! Spesielt det at bassen i dårlige anlegg blir mye "Tightere" og klar, du kan selv øke bassnivået eller senke det (hvis du vil ha høy lyd på anlegg der bassen forvrenger seg) Kjøp den på nett, test den ut, benytt deg av angreretten hvis den ikke leverer (Noe den kommer til å gjøre)

Mark my ears!

åja leste feil..... Vet ikke hvor mye den hjelper på det anlegget du har, men på ørepropper og bilanlegg funker den supert.
Sorry
Sist endret av Sebbai; 4. mai 2014 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.