Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5309
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Vil dette ha noen virkning? Jeg ble nysgjerrig.

Er innlagt på ett sykehushotell uten noe å gjøre store deler av dagen, så da tenkte jeg at jeg kunne like gjerne lære meg å like øl. Vil Ataraxen påvirke dette? Er en pille à 25 mg.


Og hvis ikke; sånn generelt: har det noe "combo" virkning hvis man blander de to i større mengder (ikke noe jeg planlegger, bare lurer)?
http://www.felleskatalogen.no/medisin/atarax-ucb-546515

ser ikkje akkurat ut som noe å ruse seg på, når man leser igjennom...
Atarax er ikke noe å ruse seg på nei.
Jeg vet om en som døde av en kombinasjon av atarax, alkohol og subutex. Subutex i seg selv har liten til ingen dempene effekt på respirasjonen, men det har derimot alkohol og atarax. Bare noe å tenke på.
Jah, subutexen var nok helt uskyldig i hendelsen :-P
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jah, subutexen var nok helt uskyldig i hendelsen :-P
Vis hele sitatet...
Det sier bare at et individ gikk på et substans som har liten til ingen effekt på respirasjonen kombinerer alkohol og atarax, og dør. Klart subutex hadde litt å gjøre, men det var bare noe å tenke over. Atarax og alkohol sammen er ikke ufarlig.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg vet om en som døde av en kombinasjon av atarax, alkohol og subutex. Subutex i seg selv har liten til ingen dempene effekt på respirasjonen, men det har derimot alkohol og atarax. Bare noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Nja, la oss se litt hva utdrag fra felleskatalogen skriver om Subutex:

"Potensielt fatal åndedrettsdepresjon kan oppstå ved administrering til ikke-opioidavhengig person, som ikke har toleranse mot opioideffekten."

"Bør brukes med forsiktighet ved nedsatt åndedrettsfunksjon"

"Kan føre til alvorlig, mulig fatal, åndedrettsdepresjon hos barn"

"Interaksjoner: Skal ikke tas sammen med alkohol eller medisiner som inneholder alkohol."

"Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Åndedrettsdepresjon, som et resultat av CNS-depresjon, er viktigste symptom som krever behandling ved overdose, fordi det fører til respirasjonsstans og død."

Tar forbehold om at personen du omtaler, og generelt, at promillen ikke har vært skyhøy, hvor Subutex egentlig bare var dråpen som fikk begeret til renne over.
Sist endret av OutOfOrder; 9. mars 2014 kl. 09:23.