Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 822
Jeg hadde windows 8 på datamaskinen når jeg kjøpte den, men jeg slettet det og installerte ubuntu. Nå vil jeg spille AOE HD II, så jeg tenker jeg burde dual-boote. Hvordan installerer jeg Windows 8, jeg fikk ingen CD med denne laptopen...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Du laster ned Windows 8 fra internett. Velg riktig versjon etter hva produktnøkkelen som er limt under pcen din sier. Så legger du iso filen du laster ned på en minnepenn ved hjelp av windows eget program for dette. (husker ikke hva det heter i farta)
Sitat av Lima Vis innlegg
Du laster ned Windows 8 fra internett. Velg riktig versjon etter hva produktnøkkelen som er limt under pcen din sier. Så legger du iso filen du laster ned på en minnepenn ved hjelp av windows eget program for dette. (husker ikke hva det heter i farta)
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er fullt så enkelt..?

Husker at når jeg la inn Windows på minnepennen min måtte jeg "flashe" minnepennen eller noe. Måtte formatere den også. Dette er 2 år siden så jeg husker ikke helt. Noen andre her vet sikkert hva jeg snakker om.
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Tror ikke det er fullt så enkelt..?

Husker at når jeg la inn Windows på minnepennen min måtte jeg "flashe" minnepennen eller noe. Måtte formatere den også. Dette er 2 år siden så jeg husker ikke helt. Noen andre her vet sikkert hva jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Det er verktøy som gjør alt dette for deg. Så man legger bare ISO fila i verktøyet så gjør denne alt. Det er dette programmet han snakker om kan jeg tenke meg
Husker selv ikke hva dette heter. Men selv så gjør jeg all jobben manuelt enn å stole på verktøy

Bare søk etter: How to make a usb stick bootable. Så finner man all info man trenger.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Windows 7 USB/DVD Download tool var det det het. Det funker selv om det er for W7
Sist endret av Lima; 15. januar 2014 kl. 14:29.
Hvis det er Windows Retail eller OEM (Husker ikke hvilken, eller om det gjelder begge) som kom med maskinen da den var ny, har Windows gjort det fordømt tungvindt.
Å legge ISO-filen på USB er grei sak. Til det fungere Windows USB/DVD Tool.
Bukta er dessverre enkleste stedet å finne korrekt versjon å laste ned.
Har du en av disse versjonene, finnes det heller ingen klistermerke eller annet sted valideringsnøkkelen står skrevet, og den ligger på hovedkortet ditt.
Dette skal også hindre folk fra å legge inn en annen versjon.
Valideringsnøkkelen går det an å hente ut når Windows er installert, uten jeg ser hva en egentlig trenger den til.

Ser nå 2-3 stk svarte før jeg rakk å skrive ferdig.
Sist endret av OutOfOrder; 15. januar 2014 kl. 14:36.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 Her finner du linker til de fleste win7 versjonene, direkte fra lillemyk. Å laste de ned fra bukta er unødvendig risiko.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av pidget Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 Her finner du linker til de fleste win7 versjonene, direkte fra lillemyk. Å laste de ned fra bukta er unødvendig risiko.
Vis hele sitatet...
Men så er det W8 han skal ha da