Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 992
Hei, jeg er på utkikk etter ny laptopp.
Skjermstørrelse bør være på 13,3 eller 15/15,6.
Hovedkriterier ettte dette: Bør være en slank maskin, alla notebook/ultra, Jo slanker jo bedre.
Maskien skal hverken drive tyngres pilll, gaming eller redigering.
Bruksomorådet blir i hovedesak: Nett-TV, surfing, enkel word behandling.
Budsjettet mitt ligger rundt 4000-6000.,- (Vil prøve å holde det ca der)
PCen ka evt. kjøpes uten OS.
Googlet innom, MPX, Momplett og PS-Data, Elkjøp og sett på ulike modeller/pris.
Jeg temmelig blank på hva er "bra" og "dårlig kjøp" og håper innput fra dere.
Gjerne også personer som har/eller har hatt noen modeller som tilfredstille mine krav.
Ps. Tablet syrer jeg unne.
Takk så mye for hjelpen på forhånd
Sist endret av OutOfOrder; 6. januar 2014 kl. 14:21. Grunn: Skrivefeil
Alle laptoper er bra nok om du ikke skal spille, redigere osv. på dem.

Denne ser ganske bra ut. Ganske enkel, men kraftig laptop med touch skjerm som du kan trykke på og prisen er gunstig.
Sitat av Nraw Vis innlegg
Alle laptoper er bra nok om du ikke skal spille, redigere osv. på dem.

Denne ser ganske bra ut. Ganske enkel, men kraftig laptop med touch skjerm som du kan trykke på og prisen er gunstig.
Vis hele sitatet...
Pentium prosessor har ingenting med kraftig laptop i 2014 å gjøre..

Her er ihvertfall en liste med brukbare maskiner til ditt bruk. Sorter på pris og finn en du liker, så kan du eventuelt komme tilbake hit å spørre om det er noe man lurer på.
Sist endret av Marr; 7. januar 2014 kl. 00:01.
Touchscreen kan du deaktivere og slå på hvis du blir pappa:

Lenovo Flex 15.6" HD touch
GeForce GT720, Core i5-4200U, 8GB RAM, 500GB HDD/SSD, Windows 8
http://www.komplett.no/lenovo-flex-156-hd-touch/797332

Det finnes 13" maskiner også men den jeg finner har for svak CPU etter min mening.

En laptop kan jo true med å holde i 5 år eller mer og ditt bruksområde kan jo endre seg.
Da kan det være greit å velge en maskin som har mulighet til å kjøre Linux i neste liv :-)
(Mulighet til å kjøpe ekstra batteri og strømforsyning billig på ebay.com 5 år senere skader heller ikke :-)

Det viktigste er å ikke velge en maskin type kan kun kjøre Windows (Prinsesse vilikke), går varm på grunn av støv etc.
Nothing but trouble - spesielt hvis du ærlig ikke har peiling og ikke kan feilsøke selv.

Hvis du ikke kan velge Lenovo så pleier ASUS og Toshiba å være greie konservative valg.
(Tro meg - konservative valg er som regel de beste når det kommer til datamaskiner med mindre
du liker overraskelser rett før eksamen. :-)

Sony er solide, men altfor ofte gir det problemer hvis du skal stappe inn Linux senere.
(Det er alltid kjekt med en nødutgang som ikke er blokkert med vilje hvis du plutselig skulle få bruk for den :-)

Jeg er skeptisk til Acer på grunn av tidligere problemer med kjøling.
(Intrikat oppbygging som gjør at fingertuppene må danse ballett for å skifte vitale deler imponerer ikke meg.)

Packard Bell, Compaq og venner er bannlyst med mindre de er gratis.
(Snakk om å banne i kjerka :-)

Mileage may vary.
Anbefaler Asus Zenbook Touch U500VZ på det sterkeste, men den er vell litt over ditt budsjett med en pris på ca 8000
Hei, den blir nok det ja, selv om valget etter all sannsynlighet faller på Asus . Takker for tips fra dere andre
Sist endret av OutOfOrder; 7. januar 2014 kl. 12:49. Grunn: .
Om HD er ett krav vil jeg anbefale ASUS sin Zenbook serie, du får se litt på versjoner selv. Jeg har en UX32VD og er kjempefornøyd, jeg bruker den til Word, NRK (i både tekst og stream) samt lett spilling av gamle spill.

Om jeg husker rett er de sånn ca. i det prisområdet, men det kan jo hende at det var kun med de eldre modellene.

EDIT: Virker som om de nye modellene er litt dyrere, så glem Zenbook serien. Den eneste jeg kan finne som kommer nærme er UX32A, og selv den er for dyr.