Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1636
Heey. Jeg blir 18 om 12 dager og jeg skal flytte for meg selv siden jeg bor hos mormoren min. Men det jeg lurer på er hva barnevernet vil si. Jeg har selvfølgelig tatt det opp tidligere og da var det helt greit, de sa jeg kunne se etter steder å bo noe jeg synes er idiotisk siden det var 6 mnd'er siden og ett sted er ikke ute til leie så lenge.

Men det som har skjedd i ettertid er at jeg har fått en bekymrings melding på meg, men slik jeg ser på det er at de ikke kan bruke det i mot meg på noen måte fordi jeg kan sende inn en bekymrings melding på for eks. min mormor og si at hun stikker sprøyter i øyet. Det blir samme ting fordi det er ingen beviser og ingen sak. Men hvem vet hva barnevernet kan finne på?

Det er en ting til jeg lurer på, jeg og en kompis har lyst til å bo sammen og det ville vært en bra ting for begge sider siden vi kunne for eks. betale 3,5k hver og da får vi et ganske greit sted i forhold til hva jeg får alene for 5k. Hva synes barnevernet om ting som det? Det jeg kan tenke meg hvis de sier nei er fordi de kan ikke være sikre på om kompisen min faktisk betaler og da går det utover meg noe barnevernet ikke vil. Men samtidig så bruker barnevernet mindre penger på meg.

Er det noen som kan tenke seg hva som kan skje?
Hva har barnevernet å si når du bli 18 år?
Sitat av nomore Vis innlegg
Hva har barnevernet å si når du bli 18 år?
Vis hele sitatet...
Jeg kan få støtte av barnevernet til jeg er 23 eller 25 år eller noe slikt. Men da må du få eget sted mens du får støtte av barnevernet. Du kan ikke komme når du er 20 år og si du trenger støtte. Da må du gå til NAV.

Noen som kan hjelpe meg her???
Enkleste måten for deg å få info om dette er å faktisk ringe de å spørre.
Vi kan egentlig ikke svare på hva barnevernet syns om dette.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Enkleste måten for deg å få info om dette er å faktisk ringe de å spørre.
Vi kan egentlig ikke svare på hva barnevernet syns om dette.
Vis hele sitatet...
Jeg skal snakke med dem den 7. Januar så da får jeg svar på det meste, men tenkte å spørre her først så jeg vet sånn halvveis hva som kommer til å skje.

Eller, ikke 7. Januar. Husker ikke helt, men om ikke så lenge. Før den 10ende.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Normalt sett så kan du uansett ikke få en leilighet som er dyrere enn noen vedtatte satser som ligger på litt over 5k. Du kommer med 99% sikkerhet ikke få lov til å dele leien på den måten du foreslår. Det har ingenting å si for barnevernet om de sparer 2000 i måneden. Det er en dråpe i havet
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Normalt sett så kan du uansett ikke få en leilighet som er dyrere enn noen vedtatte satser som ligger på litt over 5k. Du kommer med 99% sikkerhet ikke få lov til å dele leien på den måten du foreslår. Det har ingenting å si for barnevernet om de sparer 2000 i måneden. Det er en dråpe i havet
Vis hele sitatet...
Jeg vet at "grensen" er 5k, men den er veeeeldig bøyelig. Broren min som har bodd på hybel i snart 2 år som barnevernet har betalt fikk ja til at de kan betale 6500kr for han og det er i Oslo. Oslo har helt klart det værste barnevernet i Norge. Og tilsynsføreren min sa at det er sannsynelig at jeg kan få ett sted til rundt 6-7k hvis jeg har argumenter som det for eks. at jeg må ha god plass for å kunne jobbe med lekser så jeg ikke føler meg innesperret så jeg ikke får konsentrert meg. Det er han sine ord, ikke mine. Han sa at så lenge jeg har argumenter for det er det ikke usannsynelig.
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Jeg vet at "grensen" er 5k, men den er veeeeldig bøyelig. Broren min som har bodd på hybel i snart 2 år som barnevernet har betalt fikk ja til at de kan betale 6500kr for han og det er i Oslo. Oslo har helt klart det værste barnevernet i Norge. Og tilsynsføreren min sa at det er sannsynelig at jeg kan få ett sted til rundt 6-7k hvis jeg har argumenter som det for eks. at jeg må ha god plass for å kunne jobbe med lekser så jeg ikke føler meg innesperret så jeg ikke får konsentrert meg. Det er han sine ord, ikke mine. Han sa at så lenge jeg har argumenter for det er det ikke usannsynelig.
Vis hele sitatet...
Vell, fra nå av er det dine ord.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vell, fra nå av er det dine ord.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Han sa det, jeg kødder ikke... Ikke ett direkte sitat, men rundt omkring det.
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Hva snakker du om? Han sa det, jeg kødder ikke... Ikke ett direkte sitat, men rundt omkring det.
Vis hele sitatet...
Du får bare vente til møtet. Barnevernet som bestemmer. Ikke vi her i tråden.

Får du deg en leilighet til 7000,- så kan du jo bare kreve husleie av kompisen. Ekstra penger i lomma til deg det.
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Hva snakker du om? Han sa det, jeg kødder ikke... Ikke ett direkte sitat, men rundt omkring det.
Vis hele sitatet...
Du skjønte ikke hva han mente.. Han hintet til deg hva du kan si for å få en større leilighet.. Som jeg tipper du vil?