Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 982
Hei freaks! Min kjære MBP 13" hang seg idag etter to år uten problemer. Jeg rebootet og tenkte at safari bare hadde hengt seg og at alt skulle være som normalt.

Når maskinen starter opp igjen er dessverre ikke ting som det pleier å være. Kommer ikke inn på noen applikasjoner og maskinen står å jobber konstant. oppgavelinja øverst er fryst på finder applikasjonen.
macen oppfører seg nesten sånn som når du har 2 virus program på en pc. Ender opp med å reboote da alt bare fryser etter en stund.

Hva kan dette være? Vil det hjelpe å innstalere OSX på nytt? eller kan dette være noe hardware?
Ville tro at OSX reinstallasjon kunne fikse noe. Ellers kan det kanskje være mye støv i viftene ?
Jeg får ikke reinstallert med det første da jeg selvfolgelig ikke har tatt vare paa cdene.

Startet opp naa ved aa holde shift inne og logget inn paa gjestekonto. der fungerer alt som det skal..

Kan virkelig stov i viftene foraarsake dette?
Sitat av 9lakai1 Vis innlegg
Jeg får ikke reinstallert med det første da jeg selvfolgelig ikke har tatt vare paa cdene.

Startet opp naa ved aa holde shift inne og logget inn paa gjestekonto. der fungerer alt som det skal..

Kan virkelig stov i viftene foraarsake dette?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at støv ikke kan forårsake dette, med mindre du har en vifte per bruker...
Siden gjestebrukeren min fungerer perfekt, er det noen maate aa finne ut eller fikse problemet fra den brukeren?

I tillegg- sitter paa en windows maskin naa, men har tydeligvis kommet borti en knapp som har gjort om tastaturet. type CS 1.6 tegnsetting, hvordan endrer jeg tilbake?
Sitat av 9lakai1 Vis innlegg
Siden gjestebrukeren min fungerer perfekt, er det noen maate aa finne ut eller fikse problemet fra den brukeren?

I tillegg- sitter paa en windows maskin naa, men har tydeligvis kommet borti en knapp som har gjort om tastaturet. type CS 1.6 tegnsetting, hvordan endrer jeg tilbake?
Vis hele sitatet...
Lag ny tråd!

Neida :P LEFT SHIFT + ALT burde fikse tastaturspråket.
det funket daarlig. er en Asus pc hvis det hjelper
Sitat av 9lakai1 Vis innlegg
det funket daarlig. er en Asus pc hvis det hjelper
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/967366 burde løse problemet ditt. "CS 1.6 tegnsetting" er forresten engelsk tastatur

Ang. macbook problemet ditt kan jeg dessverre ikke hjelpe, men recovery høres ut som en god plan, husk backup!
Sist endret av urrang; 5. september 2011 kl. 01:43.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Først må du boote i safe mode:

To start up into Safe Mode (to Safe Boot), do this:

1. Be sure your Mac is shut down.
2. Press the power button.
3. Immediately after you hear the startup tone, hold the Shift key. The Shift key should be held as soon as possible after the startup tone, but not before the tone.
4. Release the Shift key when you see the gray Apple icon and the progress indicator (looks like a spinning gear).
Vis hele sitatet...
Når du har kommet deg inn på macen, går du til disk utility og velger repair disk permissions. Sannsynligvis vil dette fikse problemet ditt.

Trenger du forklaring steg for steg med bilder finner du det her: http://www.victorfoto.com/tutorials/...x_trdp_vf.html
Det du beskriver var symptomene to av tre ganger før harddisken på macbooken min fikk "click of death". Men siden gjestebrukeren funker helt fint er det kanskje ikke det. Jeg ville uansett prøvd å tatt backup fort som fy
Kjøp Lion på minnepinne, og reinstaller, er mitt forslag. Du trenger uansett å ha et OS X installasjonsmedium liggende, og oppgraderingen alene er verdt det.