Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2138
Jeg sitter med et gammelt halvgammelt anlegg som jeg ønsker å koble til Tven min. Det er en helt ca 1 år gammelt TV fra lg, og må koble anlegget analoge kabler (rød/hvit, aux).
Da burde jeg få lyden fra Tven ut i anlegget, men dette skjer ikke?
Er det noen som vet hva slags instillinger jeg burde gjøre på TVen slik at jeg kan få denne enkle oppgaven i boks? Tenker at det burde være en instilling som endrer audio-out til (i dette tilfellet aux), men det er tydeligvis ikke mulig.

Det eneste valget jeg får under "audio" er om jeg vil velge "digital lyd ut" til AUTO, eller PCM..

Vet at det ikke er snakk om digitale signaler, men finner ikke andre valg under "audio".

Noen som kan hjeeeeeeelpe?
Sjekka at det er riktig input på anlegget a?
Trådstarter
11 0
Ja, her er et bilde av den fattige receiveren?

http://www.goodgearguide.com.au/im.php/width/361/im/2361_4_Philips-HTS9800W.jpg

Men problemet kan altså ikke ligge i instillinger i tven?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Og hva slags output har du plugga deg inn i på tven?
Trådstarter
11 0
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Og hva slags output har du plugga deg inn i på tven?
Vis hele sitatet...
Det står bare audio left/right, red/white. Er dette audio in kanskje? I så fall, hva kan jeg gjøre for å få audio out i stedenfor?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
På de billigere LG-TVene er det ikke mulighet for audio ut på phono, men kun optisk S/PDIF. Du skriver ikke modellnavn på boksen så det kan jo godt hende at det er det som er tilfellet her. Hvis det skulle stemme kan det bli vanskelig å kombinere receiveren du har med TVen din siden du da må skaffe en converter sånn som denne: http://amzn.to/qu3yCb .
Trådstarter
11 0
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
På de billigere LG-TVene er det ikke mulighet for audio ut på phono, men kun optisk S/PDIF. Du skriver ikke modellnavn på boksen så det kan jo godt hende at det er det som er tilfellet her. Hvis det skulle stemme kan det bli vanskelig å kombinere receiveren du har med TVen din siden du da må skaffe en converter sånn som denne: http://amzn.to/qu3yCb .
Vis hele sitatet...
Ja, det er nok her problemet ligger. Hvis det er analog ut, står det valg kanskje "audio out"?
Ja, kommer nok til å gå for din mulighet, gitt at anlegget har coax input, noe jeg er ganske sikker på at den har.

Men vet noen om det er stor forskjell på analoge og digitale signaler når det kommer til hjemmekino og gaming? Jeg tenker spill som bioshock, COD, Battlefield 3 osv. ? Er det verdt en lite ekstrakostad for å gå fra anlogt til digitalt?
Sist endret av mr_bacon; 19. august 2011 kl. 19:16.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av mr_bacon Vis innlegg
Det står bare audio left/right, red/white. Er dette audio in kanskje? I så fall, hva kan jeg gjøre for å få audio out i stedenfor?
Vis hele sitatet...
Tipper du har koblet deg til lydinngangen til komponentinngangen. Det hjelper deg ingenting.

Sitat av mr_bacon Vis innlegg
Men vet noen om det er stor forskjell på analoge og digitale signaler når det kommer til hjemmekino og gaming? Jeg tenker spill som bioshock, COD, Battlefield 3 osv. ? Er det verdt en lite ekstrakostad for å gå fra anlogt til digitalt?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på utstyret rundt. I ditt tilfelle så utgjør det nok ikke den voldsomme forskjellen i lydkvalitet, MEN stereokablene dine har ingen mulighet for å overføre surround.