Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3771
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Driver å tester Aduvanz om dagen, og legen mente jeg kunne forsøke en redosering ca kl 14.
Noen som har erfaring med dette? Er litt skeptisk mtp. søvn om kvelden, men samtidig merker jeg effekten ofte avtar litt i 14 tiden.

Hvordan doserer du aduvanz for best effekt?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker ikke selv, men en kompis tar 40 om morgenen når han står opp og 30 senere på dagen ca 14-15 tiden. Kan være vanskelig med søvn i starten men så går det seg ofte til.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar begge dosene (30mgx2) om morgenen, og har prøvd å dele de opp når jeg er på jobb men da blir man sittende til 02-04 på natten. Det som har virket best etter min erfaring er å drikke mye vann samtidig som jeg tar 3-4 kapsler med Møllers tran en times tid etter medisinen. Funker som en ''booster'' for min del.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg varer aduvanz så lenge at det ikke ville blitt noe søvn om kveldene om jeg redoserte aduvanz på ettermiddagen. Men da jeg gikk på ritalin tok jeg en på morgenen og en på ettermiddagen og det gikk helt fint. Bare en måte å finne ut av om det funker på - og det er å prøve. Dersom det går utover søvnen kan det være en ide å redosere med attentin i stedet på ettermidagen?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har også nettopp begynt med Aduvanz, og dette er doseringen min av medisinene mine om dagen:

Aduvanz 70mg morgen
Aduvanz 50mg lunsj / formiddag

Ritalin 20mg ettermiddag / kveld (Ved behov)

Seroquel 100mg leggetid (Sovemedisin, brukt i 6-8 år, altså lenge før jeg fikk Aduvanz)

Jeg begynte med medisinering mot søvnproblemer for ca 13-14 år siden, etter at det oppstod en alvorlig og livstruende hendelse mens jeg sov.
Hendelsen vekket meg, og da jeg åpnet øynene så jeg noe jeg aldri kommer til å glemme.

Dette har ført til et omfattende og tungt rusmisbruk, før jeg / vi / helsevesenet etterhvert fikk forståelse av at problemet i bunn og grunn er søvnløshet. Da fikk jeg Seroquel, og det har løst problemene mine. Jeg får ikke sove uten å ha tatt det.

Tar jeg alle dosene aduvanz og ritalin på morgenen, er det faktisk like bra som å dele opp gjennom døgnet. Prøv gjerne det.
Hadde tidligere en lavere dose Seroquel, men etter Aduvanz / Ritalin måtte jeg gå opp til 100 mg.
Damn hvordan får dere tak i sånne sinnsyke doser? Selv får jeg 70mg og trodde det var Max lovlig. Er dere ikke bekymret over hjertet, kroppen og søvn? Kjenner dere ikke god nok effekt av 70mg?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, siden det er lørdag i morgen tok jeg sjansen på å redosere kl 1200. Syns 14 virket noe sent så ville ikke ta da.
Så får jeg se om det blir noe søvn i natt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Driver å tester Aduvanz om dagen, og legen mente jeg kunne forsøke en redosering ca kl 14.
Noen som har erfaring med dette? Er litt skeptisk mtp. søvn om kvelden, men samtidig merker jeg effekten ofte avtar litt i 14 tiden.

Hvordan doserer du aduvanz for best effekt?
Vis hele sitatet...
Jeg skal til utredning hos psykolog ddnne måneden, etter å ha bedt om undersøkelse for ADHD.

Er det spesielle ting de legger vekt på under samtalen?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Poetrixx Vis innlegg
Jeg skal til utredning hos psykolog ddnne måneden, etter å ha bedt om undersøkelse for ADHD.

Er det spesielle ting de legger vekt på under samtalen?
Vis hele sitatet...
Sikkert veldig individuelt, men handler jo mest om hva du sliter med, samt resultatet av testen man gjerne må ta i forkant.
70mg morgen og 30mg lunsj. Sliter du med søvn, så bare la det gå noen dager. Høy toleranseutvikling på aduanz
Sist endret av sukkersyke; 4. desember 2021 kl. 00:11.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Poetrixx Vis innlegg
Jeg skal til utredning hos psykolog ddnne måneden, etter å ha bedt om undersøkelse for ADHD.

Er det spesielle ting de legger vekt på under samtalen?
Vis hele sitatet...
Oppførsel i barndom, altså om du hadde ADHD-symptomer da du var mindre. De skal også få dine foreldre til å beskrive hvordan du var, så vær forberedt på at de ber deg ta med dem på en samtale.

De er også interessert i om du har manglende impulskontroll og konsentrasjon, f.eks. ved at du bytter mellom arbeidsoppgaver, gjerne uten å fullføre den ene oppgaven først. Klarer du ikke holde kjeft når du burde (sier du ofte ting før du tenker over det?)
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har også nettopp begynt med Aduvanz, og dette er doseringen min av medisinene mine om dagen:

Aduvanz 70mg morgen
Aduvanz 50mg lunsj / formiddag

Ritalin 20mg ettermiddag / kveld (Ved behov)

Seroquel 100mg leggetid (Sovemedisin, brukt i 6-8 år, altså lenge før jeg fikk Aduvanz)

Jeg begynte med medisinering mot søvnproblemer for ca 13-14 år siden, etter at det oppstod en alvorlig og livstruende hendelse mens jeg sov.
Hendelsen vekket meg, og da jeg åpnet øynene så jeg noe jeg aldri kommer til å glemme.

Dette har ført til et omfattende og tungt rusmisbruk, før jeg / vi / helsevesenet etterhvert fikk forståelse av at problemet i bunn og grunn er søvnløshet. Da fikk jeg Seroquel, og det har løst problemene mine. Jeg får ikke sove uten å ha tatt det.

Tar jeg alle dosene aduvanz og ritalin på morgenen, er det faktisk like bra som å dele opp gjennom døgnet. Prøv gjerne det.
Hadde tidligere en lavere dose Seroquel, men etter Aduvanz / Ritalin måtte jeg gå opp til 100 mg.
Vis hele sitatet...
Du får aduvanz og ritalin på resept? Var du alt utredet og medisinert for ADHD da du hadde opplevelsen som skapte PTSD? Om ikke, hvordan fant de frem til ADHD trass i at du også har PTSD? Har selv PTSD men ikke fått en konkluderende diagnose på ADHD. På min utredning ble konklusjonen at om det ikke var for PTSD ville de sagt ADHD og anbefalt medisiner. Pga PTSD og ADHD har mange like symptomer så vil de ikke si at det er ADHD.

Ble virkelig nedstemt og lei da jeg fikk konklusjonen for jeg ser selv at jeg sliter med de samme tingene som folk med ADHD, og jeg trodde jeg endelig skulle få føle meg normal og klare det andre folk klarer. Som å huske avtaler, komme tidsnok, følge med når noen snakker til meg og gjøre ting sammen med andre. Blir helt sliten om jeg henger med mer enn 1 menneske om gangen fordi de blir så mange inntrykk. Er også vimsete og tenker ikke før jeg gjør ting. Veldig impulsiv.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har forsøkt Strattera? Det er ikke speed og null ruseffekt er kanskje enklere å få resept? Noen som kan fortelle om sine erfaringer på den? Hjalp det på tankekjør og flere tanker samtidig? Konsentrasjon eller å følge med i samtaler eller ikke avbryte andre når de prater? Hvordan ble søvn og det sosiale?
Anonym bruker
"Trekantet Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tar begge dosene (30mgx2) om morgenen, og har prøvd å dele de opp når jeg er på jobb men da blir man sittende til 02-04 på natten. Det som har virket best etter min erfaring er å drikke mye vann samtidig som jeg tar 3-4 kapsler med Møllers tran en times tid etter medisinen. Funker som en ''booster'' for min del.
Vis hele sitatet...

Skal testes.

Damn hvordan får dere tak i sånne sinnsyke doser? Selv får jeg 70mg og trodde det var Max lovlig. Er dere ikke bekymret over hjertet, kroppen og søvn? Kjenner dere ikke god nok effekt av 70mg?
Vis hele sitatet...
Vistnok ikke uvanlig. Jeg har ekstrem høy toleranse tydeligvis og bruker nå 2x70. Ifølge psykolog som utredet meg så bruker noen 3x. 70mg er bare max anbefalt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Liten update, bumpet opp til 50mg siden fredag. Følte noe bedre effekt samt varer noe lengre. Booster fungerer ikke for meg, fucker opp søvnen.

Eneste er at jeg har diffus følelse i hjertet / bryst. Svak stikking liksom. Ikke smertefult, men irriterende.

Fått attentin også som jeg skal forsøke litt senere på dagen. Om ikke følelsen i brystet slipper vurderer jeg å gå ned til 30mg igjen.

Noen opplevd liknende?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Liten update, bumpet opp til 50mg siden fredag. Følte noe bedre effekt samt varer noe lengre. Booster fungerer ikke for meg, fucker opp søvnen.

Eneste er at jeg har diffus følelse i hjertet / bryst. Svak stikking liksom. Ikke smertefult, men irriterende.

Fått attentin også som jeg skal forsøke litt senere på dagen. Om ikke følelsen i brystet slipper vurderer jeg å gå ned til 30mg igjen.

Noen opplevd liknende?
Vis hele sitatet...
Har aldri brukt Aduvanz, men jeg har opplevd det mange ganger på speed.
Aduvanz er noe av det beste som har hjulpet meg ifht fokus, mindre angst, mindre impulsiv m.m. føler meg litt mer "normal". Sov litt dårlig på opptrapping, men du får etterhvert toleranse, så det jevnes ut med tiden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker ikke selv, men en kompis tar 40 om morgenen når han står opp og 30 senere på dagen ca 14-15 tiden. Kan være vanskelig med søvn i starten men så går det seg ofte til.
Vis hele sitatet...
Hvordan tar han 40mg om morran når kapslene ikke kommer i de dosene? Tar han de fra hverandre og kutter opp dosene da? De kommer jo i 30-50–70mg. Jeg tar 50mg om morran og håper det skal fungere. Foreløpig står jeg på litt valium på nedtrapping og håper ikke jeg blir så nervøs og urolig når jeg går av helt på valiumen. Jeg hopper over dosen hvis jeg ikke er oppe før 8 om morran ellers får jeg problemer med å sovne, men jeg er sensitiv da
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvordan tar han 40mg om morran når kapslene ikke kommer i de dosene? Tar han de fra hverandre og kutter opp dosene da? De kommer jo i 30-50–70mg. Jeg tar 50mg om morran og håper det skal fungere. Foreløpig står jeg på litt valium på nedtrapping og håper ikke jeg blir så nervøs og urolig når jeg går av helt på valiumen. Jeg hopper over dosen hvis jeg ikke er oppe før 8 om morran ellers får jeg problemer med å sovne, men jeg er sensitiv da
Vis hele sitatet...

De har Elvanse på 40mg, men ikke Aduvanz. Bare samme virkestoff
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av yomomma Vis innlegg
De har Elvanse på 40mg, men ikke Aduvanz. Bare samme virkestoff
Vis hele sitatet...
Riktig, han har begge.