Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1805
Hva svarer dere folk når de spør om du er rusa? Skal man virke sinna, skuffa, overasket eller?
Har selv blitt spurt endel ganger og skylder det alltid på for lite søvn/ andre medisiner jeg får lovlig, etc.
Ønsker å skjule det så godt som jeg kan/lengst mulig for familie/lærere/arbeidsgiver. Trenger ikke skjenneprekener ol. da jeg har null plan om å slutte.
Anonym bruker
"Sammen Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleide å klistre det største spørsmålstegnet på trynet mitt å si "NEI?" når jeg var ung og lærere og foreldre spurte. En gang gikk jeg ut av timen og tryna over alles sekker og bortover i gangen og læreren løp etter meg og spurte h a jeg hadde tatt, og jeg svarte med øya i kryss at jeg bare hadde vondt i magen. Men de er ikke dumme og nå som jeg er voksen selv er det tilfeller hvor andre er så åpenbart rusa men tror de kan lure seg unna, og det er mye mer sårende og skuffende å bli jugd til. Hvertfall fra venner og familie... En i familien min ruser seg og det preger alle men han nekter selvom han er så rusa at han såvidt klarer å holde øya åpne og for å være ærlig skaper det mer distanse og konflikt enn om han bare hadde sagt ja greit jeg spiser piller i blandt.
Man mister på en måte respekten eller hvertfall ødelegger det relasjonen å bli jugd til for det tyder på at den som juger ikke har respekt for deg heller..

Ovenfor arbeidsgiver er det viktigst å skjule det men han eller hun er heller ikke dum så ikke tøy strikken for langt. Vær obs på at alle merker det og plutselig har du ikke noe jobb mere.. Ovenfor familien er det bedre å være åpen og ærlig enn å juge om det. Du får like mye kjeft uansett men ødelegger hvertfall ikke all tillitt mellom dere som når man juger.
Det tok mange år med rusfrihet før familien min stolte på meg og slutte å granske øya mine hver gang jeg kom på besøk siden jeg hadde jugd og prøvd å skjule det for dem når jeg rusa meg. Den manglende tilliten er jævla kjip og det var flere familiegreier jeg ikke turte å dra på bare fordi jeg visste alle kom til å granske øya mine til tross for at jeg var rusfri. Hadde jeg vært ærlig fra starten av hadde de kanskje trodd på meg mer..
Trikset er å ikke bli så ruset at det synes. Moderasjon. Hva får du ut av å være ruset rundt familie og på jobb egentlig? High risk low reward spør du meg.

Rus deg heller når du har fri fra ansvar og familien slipper å se deg og bekymre seg i hjel
Bare si du er rusa som faen å tatt en skikkelig cocktail av rusmidler. Da kommer de til å le og ikke tro på deg, problem løst.
Når folk spør om du er rusa, så er det gjerne heller en invitasjon til en forklaring på hvorfor du er rusa og hva du har tatt, ikke fordi de lurer så jævlig.