Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7124
Hei. Jeg er manusforfatter og jobber med et prosjekt der jeg gjerne skulle ha kommet i kontakt med noen som har god kunnskap om hacking og som kjenner litt til miljøene som finnes der ute.

Jeg vet at hacking er et ofte misbrukt begrep, men det jeg mener er datainnbrudd og manipulasjon av systemer. Alt fra prankster-nivå til nasjonal sikkerhetstrussel er av interesse.

Om du synes dette virker interessant, så blir jeg svært glad om du tar kontakt. Alle tips om evt andre forum eller kontaktflater mottas også med takk.

Jeg behandler selvsagt alle henvendelser strengt konfidensielt, og du kan gjerne henvende deg helt anonymt. Om du ønsker mer info om selve prosjektet kan du godt sende meg en PM.
Om du ønsker å nå ut til dette miljøet burde du sette opp kontakt informasjon via krypterte kanaler. Epost med PGP kryptering etc.
Protonmail
Countermail

Kanskje Signal.

Tror du mister mange muligheter ved å ikke tilby et trygt kommunikasjons verktøy som er et minimum for de som ferdes på de litt mørkere stedene av Internett.
Mvh
Trådstarter
5 3
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Om du ønsker å nå ut til dette miljøet burde du sette opp kontakt informasjon via krypterte kanaler. Epost med PGP kryptering etc.
Protonmail
Countermail

Kanskje Signal.

Tror du mister mange muligheter ved å ikke tilby et trygt kommunikasjons verktøy som er et minimum for de som ferdes på de litt mørkere stedene av Internett.
Mvh
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Jeg oppretter en egen mailkonto som ta imot henvendelser på. Melder fra når det er klart.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Snakker vi hobbyfilm eller en spillefilm som skal på kinoer her?
Trådstarter
5 3
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Snakker vi hobbyfilm eller en spillefilm som skal på kinoer her?
Vis hele sitatet...
Vi snakker nok spillefilm på kino, ja. Som med alle prosjekter i startfasen, er det umulig å garantere at det blir realisert, men prosjektet har mottatt støtte fra Norsk Filminstitutt for utvikling.

Dere kan lese litt om det her:
https://www.nfi.no/aktuelt/2021/diss...ypningsstipend
Grattis med stipend!

Kan tipse om podcasten darknet diaries. Mange av dem som blir intervjuet der finnes på twitter og er sikkert mulig å kontakte. Husker ikke i farten hvem det er, men en av dem som er intervjuet i en av episoden har også vært rådgiver på det tekniske i showet mr robot, som etter min mening har en veldig god tilnærming til hackingen i serien.
Glem nittitallsfilmene der hettekledde ungdommer med skyhøy IQ og blek hud sitter i en møkkete hybel med 30 datamaskiner og hamrer på tre forskjellige tastaturer mens grønn tekst farer over skjermen. Jeg foreslår at du begynner på et litt overordna plan og prøver å få et innblikk i hva datakriminalitet er. Spør noen som jobber med IT-sikkerhet ved en institusjon med litt størrelse. En bank, et universitet - noen som har noen tusen brukere og litt verdier å passe på og en rimelig habil IT-seksjon. Du vil få langt bedre forståelse av hvordan datakriminalitet foregår ved å snakke med folk som jobber med å beskytte systemene sine fra de enn du får av selvoppnevnte h4axX0rz på et forum. En annen gruppering du kan forsøke å kontakte som ressurspersoner er NSM og NorCERT. De vil selvsagt ikke gi deg visittkortet til østeuropeiske datakriminelle, men de kan muligens gi deg et lite bilde av hvordan verden er skrudd sammen.
Sist endret av Myoxocephalus; 5. august 2021 kl. 20:01.
Trådstarter
5 3
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Grattis med stipend!

Kan tipse om podcasten darknet diaries. Mange av dem som blir intervjuet der finnes på twitter og er sikkert mulig å kontakte. Husker ikke i farten hvem det er, men en av dem som er intervjuet i en av episoden har også vært rådgiver på det tekniske i showet mr robot, som etter min mening har en veldig god tilnærming til hackingen i serien.
Vis hele sitatet...
Takk! Ja jeg synes ogs Mr.Robot er en serie som føles troverdig i måten de fremstiller det tekniske på. Skal sjekke ut podcasten du nevner!

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Glem nittitallsfilmene der hettekledde ungdommer med skyhøy IQ og blek hud sitter i en møkkete hybel med 30 datamaskiner og hamrer på tre forskjellige tastaturer mens grønn tekst farer over skjermen. Jeg foreslår at du begynner på et litt overordna plan og prøver å få et innblikk i hva datakriminalitet er. Spør noen som jobber med IT-sikkerhet ved en institusjon med litt størrelse. En bank, et universitet - noen som har noen tusen brukere og litt veredier å passe på og en rimelig habil IT-seksjon. Du vil få langt bedre forståelse av hvordan datakriminalitet foregår ved å snakke med folk som jobber med å beskytte systemene sine fra de enn du får av selvoppnevnte h4axX0rz på et forum. En annen gruppering du kan forsøke å kontakte som ressurspersoner er NSM og NorCERT. De vil selvsagt ikke gi deg visittkortet til østeuropeiske datakriminelle, men de kan muligens gi deg et lite bilde av hvordan verden er skrudd sammen.
Vis hele sitatet...
Yes, jeg har som mål å styre unna de verste hacker-klisjeene Selv om jeg er gammel nok til å ha sett War Games på VHS og synes var veldig spennende...

Tilnærmingen min nå er å skyte litt i alle retninger for å få inntrykk. Og gjengen 'på den andre siden' er også viktig kilde. Det som er spennende med å skrive drama, er at vi kan leke med hvordan folk har svært ulike oppfatninger av ting, avhengig av perspektivet de ser dem fra.
Sist endret av monobrow; 5. august 2021 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det norske sikkerhetsmiljøet er veldig aktivt på Twitter, søk etter it-sikkerhet eller infosec (gir mange utenlandske treff) så finner du fort en del som har dette som yrke.
Chris dale og Halvard Nygård er veldig kunnskapsrike.
Trådstarter
5 3
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Om du ønsker å nå ut til dette miljøet burde du sette opp kontakt informasjon via krypterte kanaler. Epost med PGP kryptering etc.
Protonmail
Countermail

Kanskje Signal.

Tror du mister mange muligheter ved å ikke tilby et trygt kommunikasjons verktøy som er et minimum for de som ferdes på de litt mørkere stedene av Internett.
Mvh
Vis hele sitatet...
Hei, nå har jeg opprettet en mail som tilbyr kryptert sending, som folk kan henvende seg til, anonymt og sikkert: .
Det er kanskje verdt å sjekke ut noen foredrag fra DEFCON på YouTube.
Om ikke annet er mange av dem underholdende.
Hadde en foreleser som (i følge folk på skolen) skal være meget rutinert og anerkjent for arbeidet innen feltet. Riktig nok en "etisk hacker", men vil kanskje være en som kan gi et innblikk fra den gode siden dersom han er villig.

For å slippe å koble navnet hans til denne siden kan du tenke deg til hvem det er på denne linken