Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3722
Hei, jeg har noe som irriterer meg på macbooken min, en retina 2015 modell. Apostrof '''' tasten er av ukjente grunner plassert på en tidligere ukjent øy i Atlanteren.

Lurer kort på om det finnes et program som vil gjøre det mulig å plassere apostroftasten et sted på høyre siden av tastaturet, og ikke rett under ESC knappen. F.eks kaste den dedikerte @ tasten på ferie til sistnevnte øy.

mvh, Lonelycrab
Det kommer litt an på hvilken tastaturlayout du velger, jeg benytter f eks US til programmering, og norsk når jeg skal skrive norsk.

Da bytter de 2 plass omtrent slik du beskriver.
Sist endret av fxxked; 18. juli 2017 kl. 19:08. Grunn: Da bytter de 2 plass omtrent slik du beskriver.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://lifehacker.com/5882684/the-b...r-for-mac-os-x

Kjapp googling peiker på den der. Er nok ikkje fruktelsker sjøl, så får åpenbart ikkje testa - men google etter remap keys os x gir litt å teste.
Karabiner som lifehacker anbefaler fungerer vel ikke på macOS Sierra dessverre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Takk for hjelpen, kan være at jeg må gjøre noe mer research selv. Jeg skal prøve Karabiner da jeg bruker 10.10.5 nå og har ikke oppdatert til Sierra enda.