Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1707
I dag ble det foretatt en razzia hos filmskaperen Ulrik Imtiaz Rolfsen kjent fra blant annet Izzat, Varg Veum etc. i forbindelse med hans kommende dokumentar hos om Ubaydullah Hussain (kjent bla. fra Profetens Ummah) og Rolfsen hevder selv det er i forbindelse med den norske 18-åringen som ble arrestert i Göteborg, han hevder selv han har status som vitne.

Det er selvfølgelig litt tidlig å spekulere hva PST akter å gjøre med materiale, men som det påpekes i artikkelen (nr. 1) kan det være et brudd på kildevernet om PST ser igjennom upublisert materiale. Isåfall synes jeg det både er overraskende og til dels bekymrende. Jeg skal til være litt forsiktig med å trekke for bastante konklusjoner, men jeg får litt DLD-vibber over det hele.
Hele saken er ganske spesiell i norsk sammenheng. Jeg tror for eksempel ikke at pst hadde tenkt tanken en gang på å ringen på døren til en stor mediabedrift, som vg eller nrk og forlangt å få råmateriale. Slik sett er nok freelancere som Ulrik Imtiaz Rolfsen mye mer utsatt.

Apropos DLD. Eirik Rossen i digi.no kom jo opp med en en humoristisk tanke om dette for en stund siden: Det burde ikke være lov å slette videoopptak før det har godt 6 måneder, i tilfelle politiet trenger de - http://www.digi.no/kommentarer/2011/...direktiv-neste .