Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 751
Hei hå!

Er det noen her inne som vet hva som avgjør om politiet drar frem sin beryktede Dräger 5000 (spytt-tester) i promillekontroll?

Vet at vegtrafikkloven gir dem rett til å bruke spyttprøver også uten at det er skjellig mistanke om ruskjøring, men synes man hører såpass lite om det, at jeg har vondt for å tro at dette gjøres rutinemessig. Jeg bor i den nordlige landsdelen, og har kun hørt om eksempler der det på forhånd har vært mistanke om ruspåvirkning, og for å avklare behovet for blodprøver.

Har også forstått at denne testen tar minimum fem minutter å gjennomføre, så det fremstår litt rart om den skulle bli brukt på lik linje med alkometeret.

Noen bad cops her inne som vil lette på sløret? 😎
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
90% av gangene jeg blir stoppa må jeg ta spyttprøve. Har ting om rus og fartsovertredelse på rullebladet som er 5år gammelt men senest sist uke ble jeg satt bak i bilen til en politibil å kjørt til stasjon for å avgi spyttprøve.. Er rusfri heldigvis da