Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2663
Jeg gikk ut av en kjedebutikk på et kjøpesenter for noen dager siden og jeg hørte at alarmen gikk da jeg hadde kommet noen meter ut av butikken.

Så ingen andre gå ut av butikken, men det var heller ingen som stoppet meg. Kan jeg bli anmeldt for tyveri?

Syns det var rart at jeg ikke ble stoppet. Hvordan kan de isåfall anmelde meg, når de ikke vet hva eller om jeg i det hele tatt har stjålet?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blitt anmeldt da? Om de skal anmelde så skal detaljer som vare,pris etc være på plass
Trådstarter
2 0
Det vet jeg jo ikke. Ble ikke stoppet og har ikke hørt noe. Jeg handlet også i butikken hvor alarmen gikk, så telefonnummeret og navnet mitt har de.
Kan godt hende de har anmeldt forholdet men så lenge de ikke har identitet på gjerningsperson hjelper det ikke en dritt så bare unngå å gi dit igjen med det første du tilfelle noen kjenner deg igjen og har deg på kamera. Hadde ikke uroet meg så mye for vanligvis kommer de etter deg der og da for å holde deg igjen, spørre deg om leg og vente til politiet kommer.
Video-overvåking muligens?
Tok du noe da ?
De maskinene der lever jo sitt eget liv noen ganger. Har selv gått ut av butikk og utløst alarmen, sett litt klein ut og bare gått videre. Skal jo sies at jeg ikke stjal noe heller, men ble ikke noen politianmeldelse, nei. Har sett mange andre utløse alarm også uten at jeg tror de har stjålet noe heller.

Hvis du faktisk har stjålet noe kan situasjonen selvfølgelig være en helt annen.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tweety Vis innlegg
Jeg gikk ut av en kjedebutikk på et kjøpesenter for noen dager siden og jeg hørte at alarmen gikk da jeg hadde kommet noen meter ut av butikken.

Så ingen andre gå ut av butikken, men det var heller ingen som stoppet meg. Kan jeg bli anmeldt for tyveri?

Syns det var rart at jeg ikke ble stoppet. Hvordan kan de isåfall anmelde meg, når de ikke vet hva eller om jeg i det hele tatt har stjålet?
Vis hele sitatet...
Det blir vanskelig å anmelde deg hvis det ikke er sånn at du er tatt opp på video der du tar varene og går ut av butikken.
Sitat av Jonny85 Vis innlegg
Tok du noe da ?
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme, om du ikke stjeler er det vel ikke farlig?