Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2583
Hello.
Jeg har en Edgerouter X.
Jeg har også en TP-Link POE splitter (TL-POE10R)
Jeg har også en Edgeswitch 5XP

Nå ønsker jeg å bruke POE-splitteren til å gi strøm til en enhet. Jeg har dermed skrudd på POE (24v) på en av portene på switchen, og koblet til en nettverkskabel. POE-splitteren responderer dessverre ikke som forventet, den gir ikke strøm. Derimot kan den oppføre seg som en skjøtekontakt., da jeg testet med å koble til original strømadapter til enheten samtidig som nettverkskablene var koblet til i begge ender. Dette sier meg at enheten sannsynligvis ikke er defekt.

Det samme gjelder routeren (24v), POE-splitteren responderer ikke der heller.

Når jeg derimot prøvde en POE-injector som gir 48V, responderte den og ga strøm.

Jeg ønsker å bruke enten routeren eller switchen til å forsyne enheten med strøm, derfor vil ikke det være aktuelt å bruke POE-injectoren.

Derfor lurer jeg på om det er noe jeg har gått glipp av her? POE-modusen er passiv på både routeren og switchen, så det burde ha kommet strøm gjennom uansett. Splitteren skal i utgangspunktet klare seg med 24v også, men...?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Splitteren støtter standard PoE på 48V, men fungerer ikke med Ubiquiti sin proprietære 24V PoE.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Splitteren støtter standard PoE på 48V, men fungerer ikke med Ubiquiti sin proprietære 24V PoE.
Vis hele sitatet...
Det var en enkel forklaring. Vet du om andre POE-splittere som muligens ville ha fungert med utstyret mitt?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Standard PoE er mer enn bare strøm, det er også en forhandling på hvor mye strøm som skal leveres og om den er korrekt mottatt.
Siden du har passiv PoE er det ikke noen slik forhandling. Jeg klarer ikke å finne noen splitter som støtter passiv PoE, men det er ikke så vanskelig å lage selv. Jeg finner ikke noen spesifikasjon på hvilke par som brukes for strøm og data, men for 100 Mb/s ethernet brukes parene 1/2 (oransje) og 3/6 (grønn) til data, så 4/5 (blå) og 7/8 (brun) er dermed tilgjengelig for PoE.
Dette kan du enkelt kontrollere ved å måle spenningen på de to sistnevnte parene.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Standard PoE er mer enn bare strøm, det er også en forhandling på hvor mye strøm som skal leveres og om den er korrekt mottatt.
Siden du har passiv PoE er det ikke noen slik forhandling. Jeg klarer ikke å finne noen splitter som støtter passiv PoE, men det er ikke så vanskelig å lage selv. Jeg finner ikke noen spesifikasjon på hvilke par som brukes for strøm og data, men for 100 Mb/s ethernet brukes parene 1/2 (oransje) og 3/6 (grønn) til data, så 4/5 (blå) og 7/8 (brun) er dermed tilgjengelig for PoE.
Dette kan du enkelt kontrollere ved å måle spenningen på de to sistnevnte parene.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, dette var nyttig informasjon. Jeg sliter selv med å finne en slik PoE-adapter, og tenkte selv på muligheten for å lage selv, så nå skal jeg definitivt sette i gang med det.