Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  265 46067
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
I påvente av en ferdig plakat, kan de som ønsker, delta i en underskriftkampanje for legalisering av cannabis ved å gå inn på denne siden.
Vis hele sitatet...
Sorry, men grunnene til legaliseringen du lister opp, og generelt det som står der må gjøres langt grundigere og uten ting som kan motbevises enkelt..

Er enig i at man å legalisere
Men du har ikke min underskrift på det der..
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Sorry, men grunnene til legaliseringen du lister opp, og generelt det som står der må gjøres langt grundigere og uten ting som kan motbevises enkelt..

Er enig i at man å legalisere
Men du har ikke min underskrift på det der..
Vis hele sitatet...
Ja men nå har jeg spurt om råd i to dager og det er kun to stykker som har kommet med tilbakemelding, så hva med å komme med noe før, og ikke vente til noe er gjort.

Kunne kanskje laget en egen tråd for dette, men trodde ikke det skulle være nødvendig.

Hvordan mener du den burde sett ut da?
Sist endret av Veggen; 13. november 2011 kl. 23:11.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja men nå har jeg spurt om råd i to dager og det er kun to stykker som har kommet med tilbakemelding, så hva med å komme med noe før, og ikke vente til noe er gjort.

Kunne kanskje laget en egen tråd for dette, men trodde ikke det skulle være nødvendig.

Hvordan mener du den burde sett ut da?
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt skrive ett utkast, men det kommer til å ta en stund, et par uker eller noe.. jobber tolvtimersskift denne uken serru, så har ikke så mye tid eller overskudd før eg har fri en stund etter neste helg.

Ikke mistforstå dette som en "du klarer ikke dette, så eg skal gjøre et for deg" Er bare at eg har tenkt en stund på noe lignende, og har samlet litt tanker og info som bare må settes i system liksom..

en kjapp komentar til din er vel om du kan nevne ett eneste land som faktisk har legalisert cannabis ?

Avkriminalisering er ikke legalisering. Den praktiske forskjellen er faktisk enorm.
Greit, det burde stått avkriminalisert, men jeg tok utgangspunkt i denne teksten hentet fra Dagbladet.no

Sitat av Dagbladet.no
Samtidig viser erfaringer fra land der cannabisbruk er gjort lovlig at bruken reduseres: Nederland (1976), Spania (1984), Portugal (2001), Belgia (2005) og Tsjekkia (2010) bare i EU. «The global commission on drug policy», full av toppolitikere, inkludert eks-FN leder Kofi Annan og Thorvald Stoltenberg, la i juni 2011 fram en tungt faktabasert rapport som anbefalte tillatelse til bruk av cannabis. NRK rapporterte dette som «Kjendiser støtter legalisering», men har overfor cannabinoider alt helt glemt innspillet. Kun forbud regnes som mulig regulering.
Vis hele sitatet...
Og om du ser på kartet hentet fra Wikipedia, er det 3 land der det er legalt, eller så godt som legalt. Kartet viser også at det er en del som steder det ikke lenger er ulovlig og bruke cannabis.

Name:  World-cannabis-laws.png
Views: 312
Size:  64,8 KB
(prøvde å gjøre bildet mindre, men dat ble fil-størrelsen for stor )

Og ja, jeg er enig at det er mye rom for forbedring, men når interessen virket såpass lav når det kom til å bidra, ble det som det ble.
Sist endret av Veggen; 14. november 2011 kl. 00:07.
Stemmer det kartet der overens med virkeligheten? Står det er dekriminalisert i Danmark, mens wiki-artikkelen sier motsatt.

"In Denmark, despite a general public tolerance towards cannabis for private consumption, cannabis remains illegal. Possession of less than 10 grams (.35 oz) cannabis is punishable by a fine of 2000DKK (370USD) for a first-time offender, 3000DKK for a second-time offender, and 4000DKK for a third-time offender."
Kilde
Sist endret av Screwdriver; 14. november 2011 kl. 00:15.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Stemmer det kartet der overens med virkeligheten? Står det er dekriminalisert i Danmark, mens wiki-artikkelen sier motsatt.

"In Denmark, despite a general public tolerance towards cannabis for private consumption, cannabis remains illegal. Possession of less than 10 grams (.35 oz) cannabis is punishable by a fine of 2000DKK (370USD) for a first-time offender, 3000DKK for a second-time offender, and 4000DKK for a third-time offender."
Kilde
Vis hele sitatet...
Danmark skulle vært oransje, så kartet er ikke helt til å stole på ser jeg nå, men det gir forhåpentligvis et ikke helt ukorrekt bildet av tingenes tilstand.
Det bildet gir kansje ett noelunde greit blikk på hvordan myndighetene i de respektive landene forholder seg til cannabis, men det er desverre ingen land som har 100% legalisert cannabis.

Dagbladet er sjelden en trygg kilde.. Og det de du siterer fra de er en sannhet med modifikasjoner, og litt løgn .. pro cannabis tilhengere reklamerer ofte med at i alderen 15-19 år i portugal f.eks. så har bruken minsket, motstanderne sier at bruken blandt voksne har økt.. Begge har rett.

Nederland har fått en økning i antal som har prøvd cannabis... Samtidig som antallet daglige brukere har gått ned.. (mer bruk og mindre missbruk ?) Men for anti-hasjnarkotikasprøyte, så hører de bare at fler missbruker cannabis i nederland.. (for alt bruk er jo missbruk..)
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Wow, endelig noe uten cannabissymboler, dreads og jamaicansk flagg!

Dett ser langt bedre ut, og hvis marsjen holder noenlunde samme stil er det kanskje noe jeg kunne stilt opp på etterhvert
Vis hele sitatet...
Likte denne veldig godt. Vær så snill å produser denne.

Edit: Æsj der forsvant jo bilde som jeg skulle kommentere
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jeg kan godt skrive ett utkast, men det kommer til å ta en stund, et par uker eller noe.. jobber tolvtimersskift denne uken serru, så har ikke så mye tid eller overskudd før eg har fri en stund etter neste helg.

Ikke mistforstå dette som en "du klarer ikke dette, så eg skal gjøre et for deg" Er bare at eg har tenkt en stund på noe lignende, og har samlet litt tanker og info som bare må settes i system liksom..
Vis hele sitatet...
Problemet med underskriftskampanjer er jo nettopp det at det skal være kortfattede, lettleste meninger folk kan si seg enig eller uenig i. Det skal ikke være en doktorgradavhandling med dypt innblikk i farmakologi, juss og økonomi samt andre emner en legalisering ville berørt.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Problemet med underskriftskampanjer er jo nettopp det at det skal være kortfattede, lettleste meninger folk kan si seg enig eller uenig i. Det skal ikke være en doktorgradavhandling med dypt innblikk i farmakologi, juss og økonomi samt andre emner en legalisering ville berørt.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Men en med all den kunnskapen du beskiver er vel kansje den som kan få mest mulig info, poenger og ubestridelige grunner i en så liten tekst ?

En kort tekst kan fortsatt være grundig gjennomført, og i denne saken her, er det virkelig et must.

Hadde forøvrig vært fett om guruene her på rusforumet kunne gått sammen og fikset dette, men ser desverre ikke slik ut..
▼ ... noen uker senere ... ▼
ok, et par innspill:

Kanskje du kan nevne alle som går inn for å legalisere, de som står fram.
Er en haug med kjente ex politikere som har fremmet forslaget world wide.
Og sammenligner med politikere på tinget som "vet bedre" og fortsetter med samme politikk som de alltid har gjordt.

Illustrer kriminaliseringen og hvor urimelig straffen er. (Lag sympati og få fram en offerrolle).

Graf som viser hvor "godt" politikken virker. Beslag/fengsling og hvor god "jobb" som gjøres av politikere. Illustrer at dagens politikk ikke virker.

Sitater fra kjente forskere/jurister/politi som er publisert. (kan ha flere poster det finnes nok av gode sitater og setninger som kan brukes).

LEAP sine sider har sikkert noen gullkorn.

Minervanett - mange gode kommentarer.

Mvh

Kughove de lux.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sosietær maniker
Sitat av kughove de lux Vis innlegg
ok, et par innspill:
Kanskje du kan nevne alle som går inn for å legalisere, de som står fram.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10094898
Thorvald Stoltenberg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har det egentlig kommet en ferdig plakat?
▼ ... flere år senere ... ▼
Ja ble det plakat?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ja ble det plakat?
Vis hele sitatet...
Haha 10 år gammel tråd man, må varsle meg om du får svar haha