Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 992
For tiden arbeider jeg med en oppgave om tannhelse blant et vilkårlig utvalg i befolkningen.

Jeg ville blitt veldig takknemlig hvis du vil svare på hvilken aldersgruppe du er i og hvor mange hull i tennene du har hatt gjennom tidene. Dette gjelder både med og uten behandling fra tannlege.

All info vil kun brukes i kunnskapsøyemed og alt behandles selvfølgelig anonymt.

Dersom tråden er upassende eller feilplassert så gjerne si fra admin/mod.
24 år, 2 hull

Sist gang jeg var hos tannlegen sa han at jeg hadde en nedslitt og løs fylling. Vet du hvor lenge en fylling kan holde?
Du burde ikke prøve å hente inn statistikk på en sånn måte. En må lage en skikkelig spørreundersøkelse, og deretter
kjøre en statistikk analyse.

Konklusjoner en kan hente fra tilfeldige meninger fra et forumer representerer kun enkelt personers
påstander om seg selv, dvs det personen sier er ikke nødvendigvis sant og dermed utroverdig. I et skoleprosjekt kan det hende en må ta i bruk anonyme deltakere, men da har en ikke kontroll på troverdighet. Uansett, så burde en legge inn ekstra spørsmål for å finne ut om personen lyger, svarer tilfeldig..etc (kontroll spørsmål) slik at en kan fjerne feilkilder. Dvs, en test bør være mer gjennomtenkt enn å spørre det en ønsker å måle.
Sist endret av itori123; 10. juli 2021 kl. 17:12.
Uten behandling? Selvdiagnostiserte hull? Tannhelse,herunder hull i tennene rapporteres av den offentlige tannhelsetjenesten (0-18). Lett tilgjengelig på nett hos KOSTRA. Er dette et forsøk på en bachelor i tannpleie lukter det stryk på metodedel. Går du 10.klasse er det sikkert innafor