Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4576
Halla!

Driver å leter etter tutorials for å lage "tv-grafikk" i photoshop, men klarer ikke å finne noe som helst. Noen jeg kjenner produserer en video med innslag av ulike show. Jeg skal da lage en grafikk som viser kort informasjon i starten av hvert innslag. Litt som i starten av hver låt på MGP.

Noen som har tips til tutorials for dette? Jeg vet at det ikke er noen spesifikk teknikker som trengs for å lage dette, problemet er at jeg er ikke veldig god i PS uten å ha noen tutorials å støtte meg på. Foretrekker skriftlige tutorials med bilder, men alt av tips tas imot med stor takk
BRAND ∞ STRONG
Creating Photoshop Graphics for Video Use (link til Adobe)
Du finner sikkert mere der hvis du leter.
Sjekk også Premiere og After Effects sidene deres for inspirasjon og tips.
Eller et generelt Google søk etter "Broadcast Graphics tutorials photoshop"
Det er nok after effects du bør bruke til dette og eksportere til premiere. Og stikkordet her er "lower thirds".

Googler du "lower thirds after effects" så får du en mengde treff, det finnes også mye ferdiglaget som kan lastes ned direkte i både AE og Premiere.
Sist endret av random105675; 12. juni 2021 kl. 19:06.