Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 53311
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Ja, mange brødre føler at man skal beskytte søstra si fra å bli utnytta. I alle fall seksuelt. I den virkelige verden så er det svært sjeldent at det er okei at man har sex med søstra til kompisen. Og ja den kan være fordi broren har et "beskyttelses-behov" ovenfor søsteren. Noe som i hvertfall ikke er ondsinnet. Jeg bryr meg om søsteren min veldig mye og vil ikke at hun skal bli såret. Samtidig vet jeg at jeg ikke kan beskytte henne mot dette, men når det gjelder mine venner så kan jeg holde dem unna. Merk at det er stor foskjell på en venn med gode verdier og en venn som er villig til å utnytte hva som helst for å få seg noe.

Har man en lillesøster er hun som regel en god del mer naiv enn en kompis som er eldre og kåtere enn søstra.
Vis hele sitatet...
Dette er jo en helt annen situasjon. Selvsagt hadde jeg blitt forbanna om en kompis utnyttet søstera mi seksuelt! Djises. Men det er jo ikke sånn at kvinner som har sex automatisk blir utnyttet, heller ikke søte lillesøstre. De blir voksne de også, selv om det er litt vanskelig for enkelte menn å akseptere den ideen.
Sitat av *pi Vis innlegg
Dette er jo en helt annen situasjon. Selvsagt hadde jeg blitt forbanna om en kompis utnyttet søstera mi seksuelt! Djises. Men det er jo ikke sånn at kvinner som har sex automatisk blir utnyttet, heller ikke søte lillesøstre. De blir voksne de også, selv om det er litt vanskelig for enkelte menn å akseptere den ideen.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror dette er en "helt annen situasjon" så kjenner du ikke helt mentaliteten til kåte drittunger fra alder 16-26.

Er veldig åpenbart at de som har diskutert imot meg verken har søster eller er en bror med en søster. Jeg er 26 nå, hadde min bestevenn på 26 manipulert søstra mi på 21 og latet som han hadde følelser for å få sex med hun, som flesteparten av menn gjør i alderen her, så hadde jeg nokk gjort ting som ikke blir nevnt her.

Hvis noen her tror at når søstra mi gråter på skuldra mi over "bestevennen" min som var en drittsekk.. og at han fortsatt er vennen min etterpå.. tenk hvis hun var 16 år og han var 21, hadde det vært det samme da?...

Sitat av *pi Vis innlegg
Dette er jo en helt annen situasjon. Selvsagt hadde jeg blitt forbanna om en kompis utnyttet søstera mi seksuelt! Djises. Men det er jo ikke sånn at kvinner som har sex automatisk blir utnyttet, heller ikke søte lillesøstre. De blir voksne de også, selv om det er litt vanskelig for enkelte menn å akseptere den ideen.
Vis hele sitatet...
Men det du egentlig prøver å si er at jeg er en ond person fordi jeg bryr meg om søstra mi ikke sant?
Sist endret av Esteriko; 11. mars 2021 kl. 01:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Hvis du tror dette er en "helt annen situasjon" så kjenner du ikke helt mentaliteten til kåte drittunger fra alder 16-26.

Er veldig åpenbart at de som har diskutert imot meg verken har søster eller er en bror med en søster. Jeg er 26 nå, hadde min bestevenn på 26 manipulert søstra mi på 21 og latet som han hadde følelser for å få sex med hun, som flesteparten av menn gjør i alderen her, så hadde jeg nokk gjort ting som ikke blir nevnt her.

Hvis noen her tror at når søstra mi gråter på skuldra mi over "bestevennen" min som var en drittsekk.. og at han fortsatt er vennen min etterpå.. tenk hvis hun var 16 år og han var 21, hadde det vært det samme da?...
Vis hele sitatet...
Helt enig. Du kom ikke med noen som helst opplysninger om dette i tidligere innlegg. Hverken at jenta gråt og følte seg utnyttet eller at fyren har en kynisk drittsekk som latet som han hadde følelser. Tenkte du at det var opplagt, fordi alle menn er kyniske drittsekker dom gjerne utnytter jenter for å få seg et ligg? Det er isåfall et syn på menn som jeg ikke deler. Er du selv en sånn mann?
Sitat av *pi Vis innlegg
Helt enig. Du kom ikke med noen som helst opplysninger om dette i tidligere innlegg. Hverken at jenta gråt og følte seg utnyttet eller at fyren har en kynisk drittsekk som latet som han hadde følelser. Tenkte du at det var opplagt, fordi alle menn er kyniske drittsekker dom gjerne utnytter jenter for å få seg et ligg? Det er isåfall et syn på menn som jeg ikke deler. Er du selv en sånn mann?
Vis hele sitatet...
Du tror vel livet er en regnbue og at alle bryr seg om alle andre?

Sitat av *pi Vis innlegg
Helt enig. Du kom ikke med noen som helst opplysninger om dette i tidligere innlegg. Hverken at jenta gråt og følte seg utnyttet eller at fyren har en kynisk drittsekk som latet som han hadde følelser. Tenkte du at det var opplagt, fordi alle menn er kyniske drittsekker dom gjerne utnytter jenter for å få seg et ligg? Det er isåfall et syn på menn som jeg ikke deler. Er du selv en sånn mann?
Vis hele sitatet...
Det at du beskylder meg for å være en sånn person når det er sånne personer jeg argumenterer for å beskytte søsteren min imot sier vel mer om deg enn meg.

Sitat av *pi Vis innlegg
Helt enig. Du kom ikke med noen som helst opplysninger om dette i tidligere innlegg. Hverken at jenta gråt og følte seg utnyttet eller at fyren har en kynisk drittsekk som latet som han hadde følelser. Tenkte du at det var opplagt, fordi alle menn er kyniske drittsekker dom gjerne utnytter jenter for å få seg et ligg? Det er isåfall et syn på menn som jeg ikke deler. Er du selv en sånn mann?
Vis hele sitatet...
Men hvis vi tar til side det du beskylder meg for helt uten grunnlag, hvorfor svarer du meg ikke på mine spørsmål? Er jeg en ond person fordi jeg bryr meg om søsteren min? Er det greit om min 21 år gamle venn prøver seg på min 16 år gamle naive søster? Tror du virkelig at alle menn er ærlig om det de vil og at de aldri "faker" følelser for damer for å ha sex med de?

Også vil jeg gjerne se hva du argumenterer med for at 20+ åringer prøver seg på så vidt lovlige 16 åringer. Vær så snill, fortsett med den spinnville logikken din.
Sist endret av Esteriko; 11. mars 2021 kl. 03:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Du tror vel livet er en regnbue og at alle bryr seg om alle andre?



Det at du beskylder meg for å være en sånn person når det er sånne personer jeg argumenterer for å beskytte søsteren min imot sier vel mer om deg enn meg.



Men hvis vi tar til side det du beskylder meg for helt uten grunnlag, hvorfor svarer du meg ikke på mine spørsmål? Er jeg en ond person fordi jeg bryr meg om søsteren min? Er det greit om min 21 år gamle venn prøver seg på min 16 år gamle naive søster? Tror du virkelig at alle menn er ærlig om det de vil og at de aldri "faker" følelser for damer for å ha sex med de?

Også vil jeg gjerne se hva du argumenterer med for at 20+ åringer prøver seg på så vidt lovlige 16 åringer. Vær så snill, fortsett med den spinnville logikken din.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg gir opp å diskutere med deg, men her er en tldr av denne samtalen for å oppdatere nye lesere:

Esteriko: Jeg ville følt meg dominert av vennen min hvis han lå med søsteren min, og måtte kuttet vennskapet for å beholde følelsen av å være alfa.
*pi: Det høres ut som et tvilsomt kvinnesyn, du har ikke noe med hvem søsteren din ligger med.
Esteriko: Javel, så det er liksom greit at noen seksuelt utnytter søsteren din da!?!?
*pi: Nei. Sex er ikke synonymt utnytting.
Esteriko: Hvordan kan du forsvare at en voksen drittsekk av en mann på kynisk vis manipulerer en naiv seksteåring ved å late som han har følelser for henne bare for å få seg et ligg og får henne til å gråte?!?!!
*pi:

Jeg lar det være opp til andre å vurdere hvem som er mest spinnvill i argumentasjonen her.
Sist endret av *pi; 11. mars 2021 kl. 03:46.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror jeg gir opp å diskutere med deg, men her er en tldr av denne samtalen for å oppdatere nye lesere:

Esteriko: Jeg ville følt meg dominert av vennen min hvis han lå med søsteren min, og måtte kuttet vennskapet for å beholde følelsen av å være alfa.
*pi: Det høres ut som et tvilsomt kvinnesyn, du har ikke noe med hvem søsteren din ligger med.
Esteriko: Javel, så det er liksom greit at noen seksuelt utnytter søsteren din da!?!?
*pi: Nei. Sex er ikke synonymt utnytting.
Esteriko: Hvordan kan du forsvare at en voksen drittsekk av en mann på kynisk vis manipulerer en naiv seksteåring ved å late som han har følelser for henne bare for å få seg et ligg og får henne til å gråte?!?!!
*pi:

Jeg lar det være opp til andre å vurdere hvem som er mest spinnvill i argumentasjonen her.
Vis hele sitatet...
Nå prøver du å unngå mine spørsmål og ta nytte av dine egne perspektiv. Du nekter fortsatt å svare på mine veldig enkle spørsmål, du har åpenbart ingen søster å snakke om så du vet ikke hvordan brødre har det.

Du støtter åpenbart utnytting av 16 åringer som 20 åring+ i følge din tankegang.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror jeg gir opp å diskutere med deg, men her er en tldr av denne samtalen for å oppdatere nye lesere:

Esteriko: Jeg ville følt meg dominert av vennen min hvis han lå med søsteren min, og måtte kuttet vennskapet for å beholde følelsen av å være alfa.
*pi: Det høres ut som et tvilsomt kvinnesyn, du har ikke noe med hvem søsteren din ligger med.
Esteriko: Javel, så det er liksom greit at noen seksuelt utnytter søsteren din da!?!?
*pi: Nei. Sex er ikke synonymt utnytting.
Esteriko: Hvordan kan du forsvare at en voksen drittsekk av en mann på kynisk vis manipulerer en naiv seksteåring ved å late som han har følelser for henne bare for å få seg et ligg og får henne til å gråte?!?!!
*pi:

Jeg lar det være opp til andre å vurdere hvem som er mest spinnvill i argumentasjonen her.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener at du ikke føler deg beta om jeg har sex med alle dine søstre i tillegg til din mor så får det være din mening. Andre får gjøre opp sin egen mening.

Hvis jeg skal gå ned på nivået til *pi så vil jeg mene at han argumenterer imot meg fordi han vil ha sex med søstrene til kompisene sine uten konsekvenser.

MEN, det er en grunn til at du sporer helt av det vi snakket om.

Det mest morsomme er at du tilpasser ditt innlegg til eget narrativ istedenfor det jeg faktisk pratet om. Det er det største røde flagget folkens. Også nekter vedkommende å svare på de enkleste spørsmål. Red flag number 2.

Jeg bare fortsetter med dette til du svarer:

Men hvis vi tar til side det du beskylder meg for helt uten grunnlag, hvorfor svarer du meg ikke på mine spørsmål? Du tror vel livet er en regnbue og at alle bryr seg om alle andre? Er jeg en ond person fordi jeg bryr meg om søsteren min? Er det greit om min 21 år gamle venn prøver seg på min 16 år gamle naive søster? Tror du virkelig at alle menn er ærlig om det de vil og at de aldri "faker" følelser for damer for å ha sex med de?

Også vil jeg gjerne se hva du argumenterer med for at 20+ åringer prøver seg på så vidt lovlige 16 åringer. Vær så snill, fortsett med den spinnville logikken din og vær så snill å redegjør for den logikken.

Har forresten oppdaget at du har sagt at flere mennesker her på freak er unyansert fordi de er uenig med deg. Kan det være fordi de har et poeng?
Sist endret av Esteriko; 11. mars 2021 kl. 05:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dude... *pi tok deg helt på kornet i innlegget over. Det begynte som en diskusjon om likeverdig sex mellom to samtykkende voksne, der hun tilfeldigvis var søsteren til en av hans venner. Plutselig kommer du med at han seksuelt utnytter søsteren. Og i neste innlegg er han plutselig en godt voksen mann som manipulerer kompisens søster som går på ungdomsskolen. Hva blir det neste? At han voldtar og dreper kompisens 4 år gamle søster, før han drar og skyter opp hele barnehagen? At han bokstavelig talt er Hitler, som dreper seks millioner jøder, og kompisens søster tilfeldigvis er Anne Frank? Hvorfor endrer du stadig scenarioet til noe verre og verre og verre? Du legger ord i munnen på folk og tillegger dem meninger om scenarioer du bokstavelig talt nettopp har dratt ut av ræva, og som de ikke har rukket å ytre noen mening om engang. Er det noen som sporer av her, så er det deg.
Sitat av *pi Vis innlegg

Esteriko: Jeg ville følt meg dominert av vennen min hvis han lå med søsteren min, og måtte kuttet vennskapet for å beholde følelsen av å være alfa.
*pi: Det høres ut som et tvilsomt kvinnesyn, du har ikke noe med hvem søsteren din ligger med.
Esteriko: Javel, så det er liksom greit at noen seksuelt utnytter søsteren din da!?!?
*pi: Nei. Sex er ikke synonymt utnytting.
Esteriko: Hvordan kan du forsvare at en voksen drittsekk av en mann på kynisk vis manipulerer en naiv seksteåring ved å late som han har følelser for henne bare for å få seg et ligg og får henne til å gråte?!?!!
*pi:

Jeg lar det være opp til andre å vurdere hvem som er mest spinnvill i argumentasjonen her.
Vis hele sitatet...
Nå må du gi deg da. Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg skjønner også hva Esteriko prøver å formidle. Det ble flere eksempler med forskjellige scenarioer som ikke var sammenlignbart, men slik jeg tolker det er det kun fordi Esteriko prøver å få deg til å forstå hva han mener.

Selvfølgelig skal ikke brødre bestemme hvem søstrene sine skal ha sex med, men jeg hadde blitt lite glad selv om en kompis hadde blitt sammen med søsteren min. Fordi jeg vil kontrollere henne? Overhodet ikke. Fordi jeg kommer til å ende opp i et skikkelig dilemma om det blir slutt mellom dem? Så absolutt.

Se for deg at det blir et stygt brudd der begge ender opp med å hate hverandre. Da blir det vanskelig for personen som både har en nær relasjon til søsteren sin og kompisen sin å fortsette med en like nær relasjon til begge. Det samme gjelder om kjønnsrollene var snudd også. Hadde broren min blitt sammen med ei venninne av meg, så hadde jeg synes det var like kjipt av samme grunn som jeg skrev.

Esteriko kommer med flere scenarioer som ikke er sammenlignbart overhodet, men prøv å forstå hva h*n mener da? Det er lett å ty til andre eksempler når man ikke blir forstått, og i dette tilfelle så ble det forskjellige saker. Jeg ser uansett poenget.
Sitat av Filkor Vis innlegg
Esteriko kommer med flere scenarioer som ikke er sammenlignbart overhodet, men prøv å forstå hva h*n mener da? Det er lett å ty til andre eksempler når man ikke blir forstått, og i dette tilfelle så ble det forskjellige saker. Jeg ser uansett poenget.
Vis hele sitatet...
... men da må man isåfall si "Okay, skjønner vi er uenige om akkurat dette. Men hva hvis [nye premisser]?". Å ty til andre eksempler som ikke er sammenliknbare med opprinnelig poeng er "moving goalposts", det er i alle fall slik jeg opplever diskusjonen. I alle fall når han argumenterer eksplisitt for at det er samme situasjon. Tror det hadde vært mer fruktbart om man ikke gikk inn for å misforstå, for jeg synes i grunn saken er interessant.
Sist endret av Bl4derunner; 11. mars 2021 kl. 11:31.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
... men da må man isåfall si "Okay, skjønner vi er uenige om akkurat dette. Men hva hvis [nye premisser]?". Å ty til andre eksempler som ikke er sammenliknbare med opprinnelig poeng er "moving goalposts", det er i alle fall slik jeg opplever diskusjonen. Tror det hadde vært mer fruktbart om Esteriko jobbet med kommunikasjonen sin, for jeg synes i grunn saken er interessant.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig med deg og jeg ga selv Esteriko litt ''kritikk'' for det, men gjennom diskusjonen her ser jeg tendenser til at man siterer setninger i ganske lange og utfyllende innlegg, for så å dra ting ut av kontekst.

Føler også at diskusjonen bærer preg av kvinners rolle i det hele, noe for meg egentlig er totalt irrelevant. Mulig det er jeg som misforstår, men jeg ser liten grunn til at noen drar inn 8 mars inn i det her. Kjønnsrollene kunne fint vært snudd om og saken ville vært like relevant.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dude... *pi tok deg helt på kornet i innlegget over. Det begynte som en diskusjon om likeverdig sex mellom to samtykkende voksne, der hun tilfeldigvis var søsteren til en av hans venner. Plutselig kommer du med at han seksuelt utnytter søsteren. Og i neste innlegg er han plutselig en godt voksen mann som manipulerer kompisens søster som går på ungdomsskolen. Hva blir det neste? At han voldtar og dreper kompisens 4 år gamle søster, før han drar og skyter opp hele barnehagen? At han bokstavelig talt er Hitler, som dreper seks millioner jøder, og kompisens søster tilfeldigvis er Anne Frank? Hvorfor endrer du stadig scenarioet til noe verre og verre og verre? Du legger ord i munnen på folk og tillegger dem meninger om scenarioer du bokstavelig talt nettopp har dratt ut av ræva, og som de ikke har rukket å ytre noen mening om engang. Er det noen som sporer av her, så er det deg.
Vis hele sitatet...
Når *pi drar ting ut av kontekst så er det jeg som sporer av?

Nå vet jeg ikke om dere har tenkt over dette, men ja lillesøstre blir alltid 16 år og storebroren er vel alltid noen år eldre. Hvis en 20 åring blir sammen med en 16 åring, i hvor mange tilfeller tror dere at det ikke er utnytting?

Det er ikke jeg som har "moving goalposts", dette er en del av det å ha ei søster. Hun blir ikke automatisk 30 år.
Sist endret av Esteriko; 11. mars 2021 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har voksne søstre og har aldri tenkt på å tenke på den måten engang.

Ingen som er hypp på å diskutere OM det er mer utroskap eller de evt. strukturelle årsakene til dét istedenfor dette irrelevante følerimaset?
Når folk sitter å misforstår meg med vilje og påstår at jeg vil "eie" søsteren min sitt sexliv når situasjonen er langt unna det så får dere såklart flere ulike argumenter fra min side. At mennesker uten søsken ikke forstår er greit, men da kan man holde seg unna diskusjonen.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Når folk sitter å misforstår meg med vilje og påstår at jeg vil "eie" søsteren min sitt sexliv når situasjonen er langt unna det så får dere såklart flere ulike argumenter fra min side. At mennesker uten søsken ikke forstår er greit, men da kan man holde seg unna diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg føler du definitivt kunne ordlagt deg annerledes og droppet å komme med flere forskjellige eksempler. Jeg synes likevel det ikke var vanskelig å forstå poenget ditt og føler du nærmest ble tilegnet meninger du ikke har kommet med.

Om det var bevisst eller ikke aner jeg ikke, men ganske lavmål om det var det.
Sitat av Esteriko Vis innlegg
Jeg skjønner hvor du kommer fra og ditt synspunkt. Hadde jeg vært søstra til "meg selv" så hadde også jeg ikke akseptert at broren min hadde bestemt hvem jeg skulle hadd sex med. Men igjen det er ikke det dette handler om. Det her mer med å passe på at kompiser ikke har sex med damer som man selv har følelser for, i tillegg til å ikke ha sex med damer som man er i familie med.

Som nevnt tidligere av andre så er "seksuelle bilder" en følelse man kan ha. Og ja det kan føles ubehagelig, så det teller på det store bildet. Men det er ikke alt.

Jeg leser at noen tror dette handler om at man "eier" søstra si, noe jeg har nektet for og fortsetter å nekte for. Søstra mi har hadd forskjellige kjærester og sex-partnere i mange år og jeg har aldri blandet meg.

Ja, mange brødre føler at man skal beskytte søstra si fra å bli utnytta. I alle fall seksuelt. I den virkelige verden så er det svært sjeldent at det er okei at man har sex med søstra til kompisen. Og ja den kan være fordi broren har et "beskyttelses-behov" ovenfor søsteren. Noe som i hvertfall ikke er ondsinnet. Jeg bryr meg om søsteren min veldig mye og vil ikke at hun skal bli såret. Samtidig vet jeg at jeg ikke kan beskytte henne mot dette, men når det gjelder mine venner så kan jeg holde dem unna. Merk at det er stor foskjell på en venn med gode verdier og en venn som er villig til å utnytte hva som helst for å få seg noe.

Har man en lillesøster er hun som regel en god del mer naiv enn en kompis som er eldre og kåtere enn søstra.
Vis hele sitatet...

Hmm. Nå var vel aldri kjernen i akkurat dette av situasjonen var av en slik karakter at noen utnyttet søsteren, eller manipulerte søsteren. Det handlet jo om en fyr som ikke taklet at en kamerat hadde ligget med søsteren. De var begge voksne mennesker som samtykket til seksuell samkvem.

Da blir det veldig feil når du nå endrer forutsetningene. Snakker plutselig om pur unge jenter som narres av eldre menn, eller at noen blir seksuelt utnyttet. Voldtekt eller seksuell utnyttelse, eller manipulering for sex og grooming er ALDRI greit. Men det var ikke det diskusjonen gikk på.

Det var vel heller aldri nevnt at denne kompisen var en kynisk jævel som var villig til hva som helst for å pule?

Jeg tror vi må forsøke å holde oss til den opprinnelige diskusjonen uten å endre forutsetningene, for det du skriver nå blir egentlig tema for en helt annen tråd.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg tror vi må forsøke å holde oss til den opprinnelige diskusjonen uten å endre forutsetningene, for det du skriver nå blir egentlig tema for en helt annen tråd.
Vis hele sitatet...
Støtter deg på det, men når ting blir tatt helt ut av kontekst er det lett å ty til andre eksempler for å prøve og bli forstått - spesielt om man ikke har så lang erfaring med å diskutere på forumer. I denne diskusjonen så ble det etter hvert et helt annet tema, men tror det hadde vært lettere å holde seg saklig om man ikke ble misforstått ved flere anledninger.
Sitat av Filkor Vis innlegg
Se for deg at det blir et stygt brudd der begge ender opp med å hate hverandre. Da blir det vanskelig for personen som både har en nær relasjon til søsteren sin og kompisen sin å fortsette med en like nær relasjon til begge.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart et dilemma. Men det var ikke det Esteriko sa. Han sa at han ville ha kuttet kompisen, selv om det ikke var noen konflikt der han måtte velge. Grunnen var at han ville følt at kompisen nå dominerte ham og tok en slags alfarolle ved å ligge med søsteren hans. Det synes jeg vitner om litt utdaterte holdninger til familiens kvinner.

Esteriko kommer med flere scenarioer som ikke er sammenlignbart overhodet, men prøv å forstå hva h*n mener da?
Vis hele sitatet...
Jeg har da sagt fra første stund at jeg er helt enig med ham i de scenariene. Likevel blir jeg avkrevd forklaring på hvorfor jeg støtter seksuelt misbruk av sekstenåringer. Synes du det er rimelig? Har jeg skrevet noe som helst som antyder at jeg støtter det?

Jeg blir også beskyldt for å være naiv som tro at "livet er en regnbue" og at alle menn har edle hensikter ovenfor kvinner. Det gjør jeg ikke. Jeg har møtt min fair share av de som ikke har det. Jeg vet likevel at de fleste menn ikke er overgripere, så jeg antok ikke automatisk at det første scenarier med kompis+søster var en overgrepssituasjon. Hvis det var det så ville jeg selvsagt kuttet ut den kompisen anten det var søsteren min eller noen andre som var offeret. Var det oppklarende?
Sist endret av *pi; 11. mars 2021 kl. 12:44.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er helt klart et dilemma. Men det var ikke det Esteriko sa. Han sa at han ville ha kuttet kompisen, selv om det ikke var noen konflikt der han måtte velge. Grunnen var at han ville følt at kompisen nå dominerte ham og tok en slags alfarolle ved å ligge med søsteren hans. Det synes jeg vitner om litt utdaterte holdninger til familiens kvinner.
Vis hele sitatet...
Mulig det er jeg som tenker veldig smålig, men jeg tenker faktisk motsatt. Hadde det vært en utdatert holdning til familiens kvinner, ville jo broren kuttet ut båndet til søsteren fremfor kompisen. Det at han ved et sånt scenario ville kuttet ut kompisen vil i mine øyne si at han verdsetter søsteren sin veldig høyt. Mulig jeg er på bærtur, men er slik jeg tolker det. Ved tilfeldig sex er jo sjansen der for at en av partene også får følelser for den andre, noe som kan skape utfordringer for en som har følelser for begge. Man kjenner jo gjerne kompisene sine godt, både sterke og svake sider.


Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg har da sagt fra første stund at jeg er helt enig med ham i de scenariene. Likevel blir jeg avkrevd forklaring på hvorfor jeg støtter seksuelt misbruk av sekstenåringer. Synes du det er rimelig? Har jeg skrevet noe som helst som antyder at jeg støtter det?
Vis hele sitatet...
Nei, det synes jeg overhodet ikke er rimelig. Du har heller ikke antydet det noen steder sett i fra mine øyne

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg blir også beskyldt for å være naiv som tro at "livet er en regnbue" og at alle menn har edle hensikter ovenfor kvinner. Det gjør jeg ikke. Jeg har møtt min fair share av de som ikke har det. Jeg vet likevel at de fleste menn ikke er overgripere, så jeg antok ikke automatisk at det første scenarier med kompis+søster var en overgrepssituasjon. Hvis det var det så ville jeg selvsagt kuttet ut den kompisen anten det var søsteren min eller noen andre som var offeret. Var det oppklarende?
Vis hele sitatet...
Ja, det var oppklarende. Det som jeg fremdeles ikke skjønner er hvorfor du til tider trakk ting ut av kontekst ved å sitere en liten brøkdel av lange innlegg, noe som jeg føler skapte misforståelser. Det er etter dette jeg føler at h*n du diskuterte med (husker ikke navnet nå) kom med dårlige sammenligninger.

Grunnen til at jeg ''går'' etter deg er fordi jeg opplevde at du tilegnet den andre meninger som h*n egentlig ikke ga uttrykk for og at flere hang seg på, uten at jeg var sikker på at de så hele sammenhengingen. Føler det egentlig har blitt en gjenganger her på forumet - heng deg på en som flere ofte er enige med, uten at de har lest hele diskusjonen. Må bare poengtere at dette ikke var en vendetta fra min side av den grunn
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Filkor Vis innlegg
Det at han ved et sånt scenario ville kuttet ut kompisen vil i mine øyne si at han verdsetter
søsteren sin veldig høyt.
Vis hele sitatet...
Tror du søsteren bare opplever dette som omsorg?

Det er vel ikke utenkelig at hun tenker at hennes handlinger har vært så ille
at broren ikke lengre kan omgås sin tidligere venn.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror du søsteren bare opplever dette som omsorg?
Vis hele sitatet...
Nei, det vil jeg ikke tro. Jeg ville bare poengtere at dette ikke handler om at kvinner skal ha en svakere rolle. For min del kan kjønnsrollene være snudd om og fortsatt være like relevant.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er vel ikke utenkelig at hun tenker at hennes handlinger har vært så ille
at broren ikke lengre kan omgås sin tidligere venn.
Vis hele sitatet...
Hvis hun hadde vært bekymret for det, burde hun strengt tatt ikke ligge med kompisene til broren. Om søsteren min hadde bedt meg om å ikke ligge med venninne sine når jeg var singel, ville jeg akseptert det på flekken. Jeg synes heller ikke det er urimelig å kreve.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Filkor Vis innlegg
Hvis hun hadde vært bekymret for det, burde hun strengt tatt ikke ligge med kompisene til broren.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at hun var bekymret for det.
Jeg sa at det vil være naturlig for henne å tenke at brorens handlinger i etterkant
indikerer at hun har gjort noe galt.
Sitat av Filkor Vis innlegg
Det som jeg fremdeles ikke skjønner er hvorfor du til tider trakk ting ut av kontekst ved å sitere en liten brøkdel av lange innlegg, noe som jeg føler skapte misforståelser.
Vis hele sitatet...
Jeg siterer gjerne essensen for å ikke lage så sykt lange innlegg (slik som nå). Jeg synes ikke jeg svarte ut av kontekst. Konteksten var at det aldri er greit å ligge med søstre av kompiser, fordi det innebærer en dominering av kompisen. Man dominerer altså kompisen sin ved å ligge med dennes kvinnelige familiemedlemmer. Han var veldig tydelig på at dette handlet om å hevde seg som alfa og plassere kompisen som beta. Skal man unngå at kompisen blir degradert til beta, så må man altså avklare på forhånd om denne synes det er greit at kompisen har sex med hans søster. Dette er ikke tatt ut av kontekst, det var ingen annen kontekst enn denne. Det var ikke noen aldersforskjell, noen forskjell i følelser, modenhet eller intensjoner hos de som hadde sex. Denne regelen gjaldt uansett, og det handlet kun om dominans og maktforhold mellom de to mennene. Jeg mener at kvinners seksualliv ikke skal være et middel i maktspill mellom menn, og at om man føler det er det så bør man jobbe med holdningene sine.

Etterpå kom det mye tilleggskontekst som gjorde det hele til en overgrepssituasjon. Da jeg reagerte på det, ble det begrunnet med at den konteksten var implisitt i scenariet, fordi de fleste menn er sånn. De fleste menn manipulerer yngre jenter med følelser for å utnytte dem for sex. Vel, jeg er uenig. Jeg beskyldte heller ikke Esteriko for å være sånn, jeg lurte bare på om han var det siden han automatisk antok at alle andre menn var det, og mente jeg også burde ha skjønt at det var tilfellet her. Jeg synes det er en helt drøy påstand, og synes det er urettferdig mot menn.

Grunnen til at jeg ikke svarer Esteriko nå, er at jeg tror det er trolling. Det er bare for usaklig til å være troverdig.
Sist endret av *pi; 11. mars 2021 kl. 13:45.
Og forøvrig, det scenarioet om at søster er lillesøster og at hun er en del år yngre er ikke ett sjeldent scenario, det er sånn det oftest er. Så jeg vil mene det jeg har argumentert for er saklig i den forstand at det representerer en veldig stor del av situasjoner. Det er en grunn til at å ikke ha sex med søstra til kompis er en norm. Det er faktisk veldig mange grunner.
Vis hele sitatet...
Er det sånn det ofte er, at søsteren er yngre, snakker vi statistikk eller? Eller mener du at eldre brødre tar et ansvar for yngre søstre?

Men er det en norm? Eller er det en norm i enkelte miljøer? Jeg har aldri hørt om noe slikt før det kom opp i tråden. Om dette er en norm i enkelte miljøer, er det en norm vi bør videreføre, eller bør den normen avgå en stille død? Du sier det er mange grunner, men den grunnen som ble frontet var maktspill, alfahann og betahann og siden dreide innleggene over på noe helt annet, nemlig på overgrepsscenarioer og maktmisbruk. For å klargjøre, maktmisbruk, vold, manipulasjon, grooming og andre slike kriminelle eller sleske måter å skaffe knullepartnere er det er aldri greit. Og alle bør ditche slike kyniske jævler.

Det som gjorde at det ble full fyr i tråden var jo at søsterens sexliv medførte at broren følte seg ynkeliggjort og redusert. Det er faktisk ikke søsterens problem, og ei heller kameraten til broren sitt problem. Det problemet er kun brorens. Og det er broren som må lære seg å leve med at søsteren er blitt en voksen kvinne som tar egne valg. Ingen skal trenge å be om bifall hos slektninger før man innleder noe seksuelt med ei likeverdig dame. Det er jo det samme som å si at søsteren er "evneveik".

Så var det flere innlegg i tråden med tematikk som gikk på seksuelle bilder av søsteren i hodet på broren. Det er også et problem broren må ta tak i selv. Det er ikke noe søster eller kamerat har noe med. Klarer ikke broren å få disse bildene ut av hodet, eller at bildene får så stor plass i skallen at det styrer livsvalg så er det definitivt tia for å ta en samtale med fagfolk. For at akkurat slike bilder fyller opp hodet det er i det minste ingen norm.
Sitat av _abc_ Vis innlegg

Så var det flere innlegg i tråden med tematikk som gikk på seksuelle bilder av søsteren i hodet på broren. Det er også et problem broren må ta tak i selv. Det er ikke noe søster eller kamerat har noe med. Klarer ikke broren å få disse bildene ut av hodet, eller at bildene får så stor plass i skallen at det styrer livsvalg så er det definitivt tia for å ta en samtale med fagfolk. For at akkurat slike bilder fyller opp hodet det er i det minste ingen norm.
Vis hele sitatet...
Bah, jeg skal gjøre et siste forsøk på å forklare hva det handlet om og hva jeg ønsket å diskutere rundt det. Siden det tydeligvis er vanskelig å få det inn, så skal jeg avklare ett par ting først.

Jeg syns i gitt scenario at om en person skulle befinne seg i den situasjonen at den forelsker seg i en god venns søster eller bror, så er det selvfølgelig både innforbi og burde respekteres.

En bror eller søster burde selvfølgelig ikke føles seg krenket, fornærmet eller butthurt på noe vis av det.

Det at man i teorien forstår hvordan man burde oppføre seg i en gitt situasjon betyr ikke at følelseslivet blir med på teorien.

Det jeg ville hører hva andre kanskje hadde noen tanker om var om det kan være noe biologisk i oss som er med på å gjøre denne situasjonen vanskelig for mange menn.

En av de tingene som kom opp i skallen min var jo at man, bevisst eller ei, får tanker og bilder rundt en god venns mer private stunder, i ny og ne.

Ikke at det skaper et problem for noen i utgangspunktet, men at hver gang kompisen din sier ting som, ho der hadde fine tits, sjekk den rompa på den fyren der o.l vil det kunne være problematisk å ikke tenke på hvem vennen er sammen med. Og det var et spørsmål, ikke en påstand.

I et tenkt tilfelle så er det sånn at jeg har ingenting i mot mennesker som går på jakt, jeg syns de skal få gjøre akkurat hva de vil, jeg ville nok derimot ikke hatt et nært forhold til den personen fordi jeg syns drap som sport er rimelig forkastelig.

Jeg ville dermed hatt problemer med å henge med den personen fordi jeg ikke orker å høre om hvilket kadaver han nylig har skutt, partert og stappa i fryseren.

På samme måte syns jeg eldre søsken skal klappe igjen hva deres yngre søsken gjør så lenge det ikke er noe "uryddig" som foregår, men jeg ville kunne forstått hvordan er vennskap kanskje ikke ville vært det samme etter det. Ja selv om ingen egentlig har gjort noe galt.

Og siden jeg ikke har følt noen form for eierskap over mine søskens privatliv, men etter litt googling fant ut at dette er i alle fall en situasjon som flere er opptatt av og at resultatet ofte er at ett av forholdene, enten mellom venn og søsken eller mellom de som er venner går i dass var nyskjerrig på hva som kan ligge bak.

Det var alt. Ro ned, ta ei bolle. Det er ikke et så interessant tema at personangrep burde være nødvendig.

Du kan jo lese Erotismen av Georges Bataille så skjønner du sikkert fort at mitt spørsmål ikke er så far out at jeg trenger fagfolk til å se på det.
Sist endret av Kloakk; 11. mars 2021 kl. 17:08.
Er vell ikke så vanskelig å skjønne, når du har mistet respekt for partnernen som ofte gjør at man slutte føle empati og samvittighet så finner man seg middag et annet sted, if u loved them u wouldnt have cheat og for å oppklare én mange tenker hvorfor ikke gjøre det slutt istedenfor være utro, å være utro er nøyaktig å gjøre det slutt du gjorde det bare i omvendt rekkefølge så du av polygonamiske og egosentriske årsaker
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det at man i teorien forstår hvordan man burde oppføre seg i en gitt situasjon betyr ikke at følelseslivet blir med på teorien.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i. Derfor er det ikke følelsen jeg kritiserer i alle fall, men det å forvente at andre skal tilpasse seg den, og lage/fronte uskrevne regler for hvem andre kan ha sex med basert på sine følelser. Ser du en forskjell ser?

Det jeg ville hører hva andre kanskje hadde noen tanker om var om det kan være noe biologisk i oss som er med på å gjøre denne situasjonen vanskelig for mange menn.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende. I alle fall er det tusener av år med tradisjoner der kvinner seksualitet er knyttet til familiens ære, og er en slags valua i posisjonering mellom menn. Så det er ikke noe rart at noen fortsatt føler det sånn. Det er bare veldig utdatert å bruke det som norm. Hadde jeg vært søsteren i den situasjonen så hadde jeg følt det ekstremt ubehagelig at mine mannlige slektninger mente så mye om hvem som fikk lov å ha sex med meg for å beskytte sin egen alfaposisjon overfor andre menn. Det er jo også mange andre følelser som har gode biologiske grunner, men som vi forventer at folk ikke lar få ukritisk utløp. For eksempel lysten til å slå eller tafse på andre i utrengsmål. Også her er det helt ok å føle, men ikke alltid å handle eller kreve at andre skal handle etter følelsen din.

I et tenkt tilfelle så er det sånn at jeg har ingenting i mot mennesker som går på jakt, jeg syns de skal få gjøre akkurat hva de vil, jeg ville nok derimot ikke hatt et nært forhold til den personen fordi jeg syns drap som sport er rimelig forkastelig.
Vis hele sitatet...
Det er en ganske annen situasjon, da jeg ikke har inntrykk av at du synes uforpliktende sex er forkastelig.
Sist endret av *pi; 11. mars 2021 kl. 17:46.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er jeg helt enig i. Derfor er det ikke følelsen jeg kritiserer i alle fall, men det å forvente at andre skal tilpasse seg den, og lage/fronte uskrevne regler for hvem andre kan ha sex med basert på sine følelser. Ser du en forskjell ser?
Vis hele sitatet...
Klar jeg gjør, og akkurat det temaet innenfor denne tråden tenkte jeg var ferdig diskutert. Altså om man har et problem ved valgene ens lillesøster gjør, det så hold det for seg selv. Jeg har aldri ment noe annet.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det kan godt hende. I alle fall er det tusener av år med tradisjoner der kvinner seksualitet er knyttet til familiens ære, og er en slags valua i posisjonering mellom menn. Så det er ikke noe rart at noen fortsatt føler det sånn. Det er bare veldig utdatert å bruke det som norm. Hadde jeg vært søsteren i den situasjonen så hadde jeg følt det ekstremt ubehagelig at mine mannlige slektninger mente så mye om hvem som fikk lov å ha sex med meg for å beskytte sin egen alfaposisjon overfor andre menn. Det er jo også mange andre følelser som har gode biologiske grunner, men som vi forventer at folk ikke lar få ukritisk utløp. For eksempel lysten til å slå eller tafse på andre i utrengsmål. Også her er det helt ok å føle, men ikke alltid å handle eller kreve at andre skal handle etter følelsen din.
Vis hele sitatet...
Og det er jeg jo både nå og gjennom tråden generelt enig i. Jeg ble bare nyskjerrig på hva som har fått mennesker til å lage en greie om at klanens kvinner skal være såkalt rene og ikke få fritt velge hvem de skal være med.

For som jeg skrev så ville det vært passe interessant å vite hvor det kommer fra og hvorfor.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er en ganske annen situasjon, da jeg ikke har inntrykk av at du synes uforpliktende sex er forkastelig.
Vis hele sitatet...
Tjaaa, det der er et vanskelig spørsmål for meg, jeg har aldri hatt sex med noen jeg ikke så for meg å dele livet med.

Og om jeg hadde en bestevenn som likte å ha uforpliktet sex, så ville jeg ha måtte spørre den kompisen om hvorfor det var så viktig for han å humpe søstra mi.

Jeg hadde selvfølgelig ikke nektet han eller søstra mi å være knullekompiser, men ser for meg at det kunne blitt kleint, spesielt for de som har vokst opp med søstrene sine og kjenner de godt.

Som sagt jeg kjenner såvidt søstrene mine så jeg er nok ikke den rette personen å svare på akkurat dette for jeg ville ikke havnet i den situasjonen.

Men etter å ha google fenomenet så viser det seg at det ofte blir litt kleint mellom de involverte og da vet jeg ikke hva jeg ville tenkt om en bestevenn ville vært villig til at det blei kleint mellom oss når det tross alt ikke var noen følelser i bildet mellom han og min søster.

Som sagt det blir bare løs teori fordi jeg ikke har erfaring med søstre i samme husstand, men nei jeg syns ikke uforpliktet sex er forkastelig. Noe jeg tviler på alfagutta gjør heller, men kanskje at kompis humper søstra er noe de syns er forkastelig. Og da burde de komme over det seff, men virkeligheten fungerer ikke sånn.
Sist endret av Kloakk; 11. mars 2021 kl. 18:29.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Bah, jeg skal gjøre et siste forsøk på å forklare hva det handlet om og hva jeg ønsket å diskutere rundt det. Siden det tydeligvis er vanskelig å få det inn, så skal jeg avklare ett par ting først.

Jeg syns i gitt scenario at om en person skulle befinne seg i den situasjonen at den forelsker seg i en god venns søster eller bror, så er det selvfølgelig både innforbi og burde respekteres.

En bror eller søster burde selvfølgelig ikke føles seg krenket, fornærmet eller butthurt på noe vis av det.

Det at man i teorien forstår hvordan man burde oppføre seg i en gitt situasjon betyr ikke at følelseslivet blir med på teorien.

Det jeg ville hører hva andre kanskje hadde noen tanker om var om det kan være noe biologisk i oss som er med på å gjøre denne situasjonen vanskelig for mange menn.

En av de tingene som kom opp i skallen min var jo at man, bevisst eller ei, får tanker og bilder rundt en god venns mer private stunder, i ny og ne.

Ikke at det skaper et problem for noen i utgangspunktet, men at hver gang kompisen din sier ting som, ho der hadde fine tits, sjekk den rompa på den fyren der o.l vil det kunne være problematisk å ikke tenke på hvem vennen er sammen med. Og det var et spørsmål, ikke en påstand.

I et tenkt tilfelle så er det sånn at jeg har ingenting i mot mennesker som går på jakt, jeg syns de skal få gjøre akkurat hva de vil, jeg ville nok derimot ikke hatt et nært forhold til den personen fordi jeg syns drap som sport er rimelig forkastelig.

Jeg ville dermed hatt problemer med å henge med den personen fordi jeg ikke orker å høre om hvilket kadaver han nylig har skutt, partert og stappa i fryseren.

På samme måte syns jeg eldre søsken skal klappe igjen hva deres yngre søsken gjør så lenge det ikke er noe "uryddig" som foregår, men jeg ville kunne forstått hvordan er vennskap kanskje ikke ville vært det samme etter det. Ja selv om ingen egentlig har gjort noe galt.

Og siden jeg ikke har følt noen form for eierskap over mine søskens privatliv, men etter litt googling fant ut at dette er i alle fall en situasjon som flere er opptatt av og at resultatet ofte er at ett av forholdene, enten mellom venn og søsken eller mellom de som er venner går i dass var nyskjerrig på hva som kan ligge bak.

Det var alt. Ro ned, ta ei bolle. Det er ikke et så interessant tema at personangrep burde være nødvendig.

Du kan jo lese Erotismen av Georges Bataille så skjønner du sikkert fort at mitt spørsmål ikke er så far out at jeg trenger fagfolk til å se på det.
Vis hele sitatet...
Mulig vi snakket forbi hverandre. Kjenner ikke boken du nevner og ikke forfatter'n heller. Får se om den havner på listen. Er litt bakpå allerede mtp bøker som skal leses.


Det var vel også mest det at alle disse følelsene og bildene gjorde at folk valgte å gjøre grep, feks ditche en kamerat. Eller å føle seg ynkeliggjort. Da har jo følelsene og bildene i hodet skapt mye trøbbel vil jeg si. Og en kan vel ikke forvente at andre skal justere livet sitt for å tilpasse seg hva en bror føler eller tenker? Om en bror sliter må broren selv ta tak i det. For det er brorens eget problem, ikke alle rundt. Ikke venna hans eller søsteren.

Ja nei jeg skal ikke gjøre meg til dommer over hvem som trenger justering hos fagfolk, for det er jeg ikke kvalifisert til. Men jeg må si jeg reagerte kraftig når jeg leste de innleggene, og jeg klarer ikke skjønne eller forstå åssen familiemedlemmers sexliv blir et tema, jeg forstår faktisk ikke engang åssen det blir til noe mer enn max en strøtanke.

Men det kan naturligvis være at andre føler og tenker annerledes, hva vet vel jeg om det?

Om noen i tråden trenger å få luftet ut aner jeg ikke, men om noen i tråden får så sterke og påtrengende seksualiserte bilder i hodet av nære familiemedlemmer, spesielt om det blir så omfattende at det påvirker livskvalitet eller påvirker hverdagen eller de valg som blir tatt, så tenker jeg det kanskje ville vært en bra ting å få fått hjelp til å sortere slikt? Om det er et problem altså.

edit
Sist endret av _abc_; 11. mars 2021 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mulig vi snakket forbi hverandre. Kjenner ikke boken du nevner og ikke forfatter'n heller. Får se om den havner på listen. Er litt bakpå allerede mtp bøker som skal leses.


Det var vel også mest det at alle disse følelsene og bildene gjorde at folk valgte å gjøre grep, feks ditche en kamerat. Eller å føle seg ynkeliggjort. Da har jo følelsene og bildene i hodet skapt mye trøbbel vil jeg si. Og en kan vel ikke forvente at andre skal justere livet sitt for å tilpasse seg hva en bror føler eller tenker? Om en bror sliter må broren selv ta tak i det. For det er brorens eget problem, ikke alle rundt. Ikke venna hans eller søsteren.

Ja nei jeg skal ikke gjøre meg til dommer over hvem som trenger justering hos fagfolk, for det er jeg ikke kvalifisert til. Men jeg må si jeg reagerte kraftig når jeg leste de innleggene, og jeg klarer ikke skjønne eller forstå åssen familiemedlemmers sexliv blir et tema, jeg forstår faktisk ikke engang åssen det blir til noe mer enn max en strøtanke.

Men det kan naturligvis være at andre føler og tenker annerledes, hva vet vel jeg om det?

Om du trenger å få luftet ut aner jeg ikke, men om noen i tråden får så sterke og påtrengende seksualiserte bilder i hodet av nære familiemedlemmer, spesielt om det blir så omfattende at det påvirker livskvalitet eller påvirker hverdagen, så tenker jeg det kanskje ville vært en bra ting å få fått hjelp til å sortere slikt? Om det er et problem altså.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, jeg vet ikke, men undres. For at det er et problem for mange er åpenlyst om du googler problemstillingen, både på norsk og engelsk. Og det jeg fant var stort sett at ingen har noe med det, men at mange oppfordrer til å snakke med venn/venninne først, og at det ofte blei kleint etterhvert.

Klarte ikke finne noe relevant i forhold til uforpliktet sex dog, det jeg fant handlet om forelskelse.

Og jeg mente ikke hverken påtrengende eller veldig grafiske bilder, men mer som det jeg nevnte i forrige innlegg jeg svarte deg på. Sånne typiske kommentarer som mange gutter ofte gjør, og at noen reagerer annerledes når det er noen de har veldig nære relasjoner til så blir det kanskje annerledes?

Ikke vet jeg, men tenke det var verdt å lufte. Men jeg gir meg nå mens leken er god. Jeg tror nok jeg har en litt annen interesse enn de fleste som svarer i denne tråden og dermed kanskje blir litt off topic som de sier.

Jeg er sjeldent opptatt av å løse en problemstilling (i dette tilfelle hva som er greit i forhold til søsken og venner) og vil heller bare prøve å komme til bunns i hva mennesker mener om problemstillingen og hvorfor..

Så takk for svar å innspill, setter alltid pris på det
Sist endret av Kloakk; 11. mars 2021 kl. 19:36.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Som jeg skrev, jeg vet ikke, men undres. For at det er et problem for mange er åpenlyst om du googler problemstillingen, både på norsk og engelsk. Og det jeg fant var stort sett at ingen har noe med det, men at mange oppfordrer til å snakke med venn/venninne først, og at det ofte blei kleint etterhvert.
Vis hele sitatet...
At det kan bli kleint er det vel ikke noe tvil om.
Og at folk sier sånn ting er heller ikke helt uvanlig.
Har hørt folk si sånne ting til andre i fylla og slikt, " Du prøver deg ikke på søstera mi" etc.

Men det er jo et stykk fra det til å kutte hånda av kompisen sin, samt med all sannsynlighet
gjøre det vanskelig for søsteren.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
At det kan bli kleint er det vel ikke noe tvil om.
Og at folk sier sånn ting er heller ikke helt uvanlig.
Har hørt folk si sånne ting til andre i fylla og slikt, " Du prøver deg ikke på søstera mi" etc.

Men det er jo et stykk fra det til å kutte hånda av kompisen sin, samt med all sannsynlighet
gjøre det vanskelig for søsteren.
Vis hele sitatet...
Helt klart og jeg syns hele greia er absurd, men det er jo det som gjør at jeg gjerne skulle visst hvorfor det er sånn hos noen. Fascinerende, som Gacy, jeg ville jo aldri forsvart handlingene hans, men fascinerende er det.
Å oppleve utroskap er nesten til å dø av. Man føler totalt verdiløs og livet ditt blir snudd på hodet totalt utenfor egen kontroll. For ikke glemme usikkerheten og frykten man blir nødt til å leve med fordi et annet menneske bestemte at det var ok, eller at det var bedre at du ikke visste. Unner ingen dette
En ting som nesten er like ille som utroskap er de som er utro, angrer og vet at de ikke vil fortsette å være utro men ønsker å fortsette forholdet men så forteller om sviket til sin partner for å lette sin egen dårlige samvittighet. Da ville det vel vært bedre å ikke vite? For selv om en person angrer, så gjør det jo ikke om på selve handlingen.
Det er vanskelig å tro at noen angrer på utroskap, det er vel konsekvensen de angrer på og ikke handlingen? Det er jo et oppegående valg
Sitat av Etos Vis innlegg
Det er vanskelig å tro at noen angrer på utroskap, det er vel konsekvensen de angrer på og ikke handlingen? Det er jo et oppegående valg
Vis hele sitatet...
Er det mer vanskelig å tro på at folk angrer på det, enn at de angrer på andre kjipe ting de gjør? Jeg har aldri vært utro, men jeg har gjort mye annet dumt jeg angret på. Hvorfor er akkurat utroskap et mer oppegående valg enn andre ting man gjør?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
En ting som nesten er like ille som utroskap er de som er utro, angrer og vet at de ikke vil fortsette å være utro men ønsker å fortsette forholdet men så forteller om sviket til sin partner for å lette sin egen dårlige samvittighet. Da ville det vel vært bedre å ikke vite? For selv om en person angrer, så gjør det jo ikke om på selve handlingen.
Vis hele sitatet...
Veldig uenig. For det første vil det trolig påvirke dynamikken i forholdet ganske mye at den ene holder dette skjult for den andre. Sjansen er stor for at det er mistanker ute og går om at noe blir fortiet, og generelt frynsete stemning. For det andre må det være helt hinsides kjipt om man oppdager det i mange år etterpå og så få vite at hele (sam)livet ditt har vært en løgn. Nope, har du fucket opp er det riktige å stå for det, så for det gå som det går.
Sist endret av *pi; 12. mars 2021 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Etos Vis innlegg
Det er vanskelig å tro at noen angrer på utroskap, det er vel konsekvensen de angrer på og ikke handlingen? Det er jo et oppegående valg
Vis hele sitatet...
Syns ikke det er vanskelig å tro at noen kan angre på å ha gått bak ryggen til noen de er glad i. Selv om en ikke blir "tatt"
Sitat av *pi Vis innlegg
Er det mer vanskelig å tro på at folk angrer på det, enn at de angrer på andre kjipe ting de gjør? Jeg har aldri vært utro, men jeg har gjort mye annet dumt jeg angret på. Hvorfor er akkurat utroskap et mer oppegående valg enn andre ting man gjør?
Vis hele sitatet...
Utroskap er like oppegående som alle andre valg. Jeg ser bare ikke at folk angrer før dem blir overfalt av skyldfølelse, noen lar det sikkert gå enda lengre og fortrenger skylden også.

Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Syns ikke det er vanskelig å tro at noen kan angre på å ha gått bak ryggen til noen de er glad i. Selv om en ikke blir "tatt"
Vis hele sitatet...
Hvis det er tilfellet, hvorfor begår dem handlingen til å begynne med? Det handler åpenbart om konsekvens og nytelse.
Sist endret av Etos; 12. mars 2021 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Etos Vis innlegg
Hvis det er tilfellet, hvorfor begår dem handlingen til å begynne med? Det handler åpenbart om konsekvens og nytelse.
Vis hele sitatet...
Fordi man i øyeblikket kanskje ikke tenkte så mye gjennom det? Og etterpå, når man reflekterer over det, så angrer man fordi man tenker gjennom hva man har gjort.

Vi kan alle ha svake øyeblikk hvor vi gjør ting vi senere vil angre på.
Sitat av etse Vis innlegg
Fordi man i øyeblikket kanskje ikke tenkte så mye gjennom det? Og etterpå, når man reflekterer over det, så angrer man fordi man tenker gjennom hva man har gjort.

Vi kan alle ha svake øyeblikk hvor vi gjør ting vi senere vil angre på.
Vis hele sitatet...
Så da er altså utroskap ikke en oppegående handling? Jeg mener det er mange steg, fra man er ute av døra, planlegge kvelden osv. Du har mange muligheter til å backe ut.
Sist endret av Etos; 12. mars 2021 kl. 15:13.
Sitat av Etos Vis innlegg
Så da er altså utroskap ikke en oppegående handling? Jeg mener det er mange steg, fra man er ute av døra, planlegge kvelden osv. Du har mange muligheter til å backe ut.
Vis hele sitatet...
Det er ulike situasjoner folk er utro i - enkelte med gjennomtenkt enn andre. Et utroskap kan også bare være at du var på firmafest og etter en del glass vin og litt hyggelig dansing på dansegulvet så tar man noen dumme valg som man anger på dagen etterpå.

Sier ikke at det er greit eller prøver å forsvare handlingen. Poenget er jo bare at man kan fint gjøre ting, uten at det får noen negative konsekvenser (fordi ingen finner ut av det), men fortsatt angre på det du har gjort senere.
Sist endret av etse; 12. mars 2021 kl. 15:28.
Sitat av etse Vis innlegg
Det er ulike situasjoner folk er utro i - enkelte med gjennomtenkt enn andre. Et utroskap kan også bare være at du var på firmafest og etter en del glass vin og litt hyggelig dansing på dansegulvet så tar man noen dumme valg som man anger på dagen etterpå.

Sier ikke at det er greit eller prøver å forsvare handlingen. Poenget er jo bare at man kan fint gjøre ting, uten at det får noen negative konsekvenser (fordi ingen finner ut av det), men fortsatt angre på det du har gjort senere.
Vis hele sitatet...

Jeg forstår hva du sier, jeg klarer bare ikke se for meg hvordan et slikt handlingsforløp er så raskt at man ikke rekker å «tenke». Selv når jeg har vært helt borte i alkohol, så har jeg enda konsekvenser i hodet, så det er vanskelig for meg å forstå at noen kan ignorere det. Og hva med de som er utro uten narkotiske stoffer?

Ja, det blir nok feil av meg å si at man bare angrer ut av konsekvens. Men man kan ikke si at noen angrer mens man utfører handlingen, det er jo helt på hodet.
Sist endret av Etos; 12. mars 2021 kl. 15:35.
Mange scenarioer som kan kverruleres på her, om aldersforskjeller, planlegging, spontanitet, kjærlighet. Men svaret på tråden er ganske enkel. Jeg var utro fordi det var deilig, og det var Xen min og. Sånn kan det gikk. Skål, puffetipuff, livet er hardt og god fredagskveld folkens
Sitat av *pi Vis innlegg
Er det mer vanskelig å tro på at folk angrer på det, enn at de angrer på andre kjipe ting de gjør? Jeg har aldri vært utro, men jeg har gjort mye annet dumt jeg angret på. Hvorfor er akkurat utroskap et mer oppegående valg enn andre ting man gjør?


Veldig uenig. For det første vil det trolig påvirke dynamikken i forholdet ganske mye at den ene holder dette skjult for den andre. Sjansen er stor for at det er mistanker ute og går om at noe blir fortiet, og generelt frynsete stemning. For det andre må det være helt hinsides kjipt om man oppdager det i mange år etterpå og så få vite at hele (sam)livet ditt har vært en løgn. Nope, har du fucket opp er det riktige å stå for det, så for det gå som det går.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, klarer ikke helt se det på den måten. Jeg ble bedratt. Hun fortalte selv om det, under fanen om "vi skal få det bra igjen". Men jeg tror kanskje ikke det er så mange muligheter til å få det "bra igjen" etter utroskap. Tillit er en vanskelig ting, det tar tid og innsats å bygge opp, men en enkelt handling kan gruse all tillit.

For vår del var det kun en gangbar vei, og det var hver til sitt. Jeg vet hva jeg gikk fra. Men ingen av oss to aner noe om hvordan fremtiden ville blitt om dette faktisk var et enkeltstående feilgrep. Kanskje hadde vi klart å leve livet sammen, kanskje ikke. Men tilståelsen gjorde det umulig.

Ikke for det, livet rommer så mangt. Og jeg tror jo ikke på "den ene store kjærligheten". Det er mange kjærligheter, og den neste kan fint være langt bedre enn den forrige. Ja nei jeg vet ikke hvor jeg skal hen her, kanskje er covid'n som gjør meg melankolsk av mangel på nærkontakt?

Du har helt sikkert rett pi, en skal stå for sine valg og handlinger. Ta det som kommer og være ærlig. For mangel på ærlighet vil jo også underminere tillit i et forhold.

Dette ble jo bare sludder og vås. God helg folkens.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg vet ikke, klarer ikke helt se det på den måten. Jeg ble bedratt. Hun fortalte selv om det, under fanen om "vi skal få det bra igjen". Men jeg tror kanskje ikke det er så mange muligheter til å få det "bra igjen" etter utroskap. Tillit er en vanskelig ting, det tar tid og innsats å bygge opp, men en enkelt handling kan gruse all tillit.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke det hadde vært for meg heller. Men heller brudd enn å leve på en løgn resten av livet.
Sitat av etse Vis innlegg
Fordi man i øyeblikket kanskje ikke tenkte så mye gjennom det? Og etterpå, når man reflekterer over det, så angrer man fordi man tenker gjennom hva man har gjort.

Vi kan alle ha svake øyeblikk hvor vi gjør ting vi senere vil angre på.
Vis hele sitatet...
Ja, og egentlig så er jo utroskap en stadig fristelse svært mange kjenner på men velger å avstå fra. Men på en dårlig dag, i et uheldig øyeblikk eller der en bare er for svak til å stå imot impulser så ser jeg at det kan skje.

Kanskje er det også noen som ser forskjellig på et enkeltstående tilfelle, men vil dømme partner hardt om det skjer flere ganger.

Jeg tror nok vi alle har det litt i oss, for vi er jo tenkende og seksuelle mennesker. Og det er kanskje mest moral, etikk og det at vi ikke ønsker å såre som gjør at vi ikke løper nakenrundt på nach hver helg når vi har alenetid uten partner.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det tror jeg ikke det hadde vært for meg heller. Men heller brudd enn å leve på en løgn resten av livet.
Vis hele sitatet...

Ja jo, samlivsbrudd er jo egentlig en hverdagslig ting idag. De færreste er jo istand til å forvalte ett forhold livet ut. Og om en ser stort på det, er det egentlig noe vi vil? Eller er det mer en gammel romantisk forestilling mange klamrer seg til? Det er jo lett å se forhold der en fra utsiden ser slitasjen, hvor de begge egentlig ligger i skyttergravene og sender små regnskyll av giftige kommentarer og dårlig samvittighet til partneren. Om en ser på de rundt seg så ser man jo forhold der en tenker de burde startet på ny hver for seg.

Kanskje større fokus på her og nå? Gjøre det beste ut av tingene her og nå. så blir ting som de blir. Ryker ett forhold, vel da er jo mulighetene åpne for et ennå bedre forhold, eller noen glade dager som ungkar. En trenger jo ikke grave seg ned i mørket for at andre ikke klarer å oppføre seg.
Sist endret av _abc_; 12. mars 2021 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kan nok skje med oss alle under de riktige omstendighetene. Så vi skal la vær å dømme, men ærlighet om handlingen er nok noe vi alle kan være enige om at er på sin plass.
Jeg trodde at jeg ikke hadde det der trofastgenet i meg, har trodd at jeg rett og slett alltid ville være kronisk utro. For jeg har aldri vært trofast mot noen mann, og selv om jeg ikke har plaget meg selv veldig mye med dårlig samvittighet for det, så har jeg alltid tenkt at det er en karakterbrist hos meg. Det er ikke noe jeg har delt i noen særlig grad med noen for eksempel. Og jeg har nok alltid for meg selv gjort sex om til en uviktig greie, omtrent like personlig som en sykkeltur, og på den måten har jeg kunnet forsvare for meg selv at jeg pissa på forholdet jeg var i og ikke var tilstrekkelig engasjert.

Men så dukket selve Mannen opp da. Det tok et halvt liv. Og jeg overrasker meg selv med å være trofast på en måte jeg aldri hadde sett for meg kunne skje. Det er ikke noe viljestyrke eller karakter involvert, jeg har bare ikke interessert meg for noen andre siden deilige Jax entret livet mitt for tre år siden. Og plutselig er tanken på å dele mer eller mindre intime øyeblikk med noen andre helt absurd, for det er jo Jax og mitt sitt og det er på en måte hellig! Etter tre år går jeg fremdeles rundt og undrer meg over hvor sterkt det føles. Dæven døtte.

Så mitt forslag er vel at folk som er utro ikke har møtt «den rette» da.. Når man er utro må man ha en følelsesmessig avstand til den andre som egentlig ikke er forenlig med et ekte kjærlighetsforhold. Kanskje det bare er gammel vane eller mangel på alternativer som gjør at man henger sammen, kanskje man først og fremst er gode venner og fornøyd med det.
Sitat av Susa Vis innlegg
Så mitt forslag er vel at folk som er utro ikke har møtt «den rette» da.. Når man er utro må man ha en følelsesmessig avstand til den andre som egentlig ikke er forenlig med et ekte kjærlighetsforhold. Kanskje det bare er gammel vane eller mangel på alternativer som gjør at man henger sammen, kanskje man først og fremst er gode venner og fornøyd med det.
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet; hvordan føler du at du ser tillit, etter å ha levd slik før ditt faste forhold? Når man er på den andre siden og har blitt bedratt, så setter man jo opp en slags ”mur”, har du erfart dette? Kanskje den distanseringen du snakker om kan være en forsvarsmekanisme?
Sitat av Etos Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet; hvordan føler du at du ser tillit, etter å ha levd slik før ditt faste forhold? Når man er på den andre siden og har blitt bedratt, så setter man jo opp en slags ”mur”, har du erfart dette? Kanskje den distanseringen du snakker om kan være en forsvarsmekanisme?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål egentlig, som jeg måtte tenke litt på. Kom ikke frem til noe godt svar da, og er litt redd for å tråkke alle gutta her på tærne.

Jeg har blitt bedratt, men det har ikke satt noe særlig spor fordi jeg heller ikke har forventet noe særlig og aldri egentlig har klart å tro at menn.. hm.. føler. . I mitt hode har menn vært enkle, de har villet ha meg fordi jeg gir den beste bj-en eller noe i den dur. Jeg hadde en vanskelig oppvekst og mange dårlige erfaringer med menn, så kall det dårlig mannesyn eller hva du vil det jeg har utviklet.

Men ja, jeg har blitt bedratt. Og da en jeg var i et langvarig forhold med og min beste venninne plutselig annonserte at nå var de et par og at han skulle flytte fra meg og inn hos henne, så smadret det meg fullstendig. Om det han gjorde tenkte jeg noe sånt som at «han er jo bare en mann..» Det var ikke der jeg var ekte investert. Men det Hun gjorde skadet meg definitivt for livet! Det tok mer enn et tiår før jeg begynte å håndtere å ha litt nære venninner igjen, og jeg har aldri stolt så blindt på noen venninne i ettertid. Det var hele pakka, hvordan hun som min betrodde hadde trøstet og vært den jeg snakket med om vanskene vi hadde, og hun som ringte meg for å høre hvordan det gikk på ferieturen der vi skulle reparere ting. Da jeg skjønte at hun hadde hatt helt andre interesser enn min psykiske helse i LANG tid, og at det jeg hadde tolket som omsorg egentlig var noe helt annet, så var sviket fullstendig ufattelig. Så ja.. vegg. Fordi man har blitt såret.

Mennene i mitt liv har derimot aldri vært i posisjon til å såre meg på den måten. Ikke før nå da. Men siden jeg fremdeles har et shitty mannesyn, så skulle det nok mer til enn en liten fysisk utskeielse fra hans side for å ødelegge for oss. For altså.. hark.. tross at han er helt amazing, så er han jo fremdeles bare en mann.. For min del derimot, så vet jeg inni meg at om jeg hadde ligget med noen andre, så hadde alt vært ødelagt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Store ord.
Gaper du over mer enn du kan svelge her?
(pun intended)
Vis hele sitatet...
Haha, jeg har faktisk tenkt sånn. Egentig er det mye morsommere å tro at han henger rundt fordi han Elsker meg, men det er sånne ideer jeg aldri har hatt før deilige Jax dukket opp.