Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5708
Noen som har tips til gode filmer/serier/dokumentarer som tar for seg psykiatrien for 100-150 år tilbake. Har nylig sett Penny Dreadful, og de glimtene man får av psykiatrien der gav meg lyst til å se mer. Helst så realistisk som mulig, og bonus om materialet er tilgjengelig på Netflix eller HBO.
Sist endret av TroNnY; 27. mai 2020 kl. 18:47.
Gjøkeredet må du jo se. Ikke hundre år siden riktignok, men en ganske annen tid.
Sist endret av *pi; 27. mai 2020 kl. 18:51. Grunn: Feil fugl.
R.i.p 23.04.2021
American horror story season 2
Filmen "Frances" så jeg for en 25-30 år siden, og har lyst å få sett igjen. Så om noen vet om den ligger på en streamingplattform et eller annet sted hadde jeg blitt litt glad.
Denne er litt eldre, men «quills» er en god film. Handler om marquis de sade. Goeffrey Rush, Joaquin Phoenix, Kate Winslet og Michael Caine

Filmen er ikke så gammel, men tidsepoken er bittelitt før 100-150 år siden.
Sist endret av Taxidriver; 27. mai 2020 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takker for tips! ��
Det har vel forresten kommet en ny serie om Freud på Netflix. Har ikke sett den, noen andre som har?
Sitat av TroNnY Vis innlegg
Noen som har tips til gode filmer/serier/dokumentarer som tar for seg psykiatrien for 100-150 år tilbake. Har nylig sett Penny Dreadful, og de glimtene man får av psykiatrien der gav meg lyst til å se mer. Helst så realistisk som mulig, og bonus om materialet er tilgjengelig på Netflix eller HBO.
Vis hele sitatet...

https://www.dam.no/prosjekter/dokume...et-og-forlatt/

Norge har en vanvittig historie bak seg når det kommer til behandling eller håndtering av psykisk syke. Anbefaler å se det klippet over og søk på reitgjerdet i Trondheim. Grusomt men lærerikt